''Skoda'' nın kelime anlamı...

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

İleti by wodoo » 24 Arl 2007, 16:48

[quote="2007RS"]Škoda kelimesindeki ''S''harfinin üzerindeki şapka nedeni ile ''Ş''olduğunu ve ŞKODA diye okunduğunu...

Ayrıca ''Škoda'' kelime anlamının ingilizce karşılığının ''Hurt'' yani Türkçemizde üzücü,incitmek,kırıcı olmak, anlamına geldiğini biliyormuydunuz...

Birde kısa hikayem var ama yorumlarınızı muhakkak bekliyorum!!

2006 senesinin 6.ayında Çek cumhuriyetine ilk ziyaretim esnasında kaldığımız otelde ilk sabah kahvaltısına indik,  kahvaltımızı aldık çayımızı ise çay otomatı yani bir tür semaver gibi makinadan hazır aldık kahvaltımızı ettik ve işimizle ilgili dışarı çıktık..

Ertesi sabah kahvaltıya indiğimizde kahvaltımızı aldık fakat oteldeki yoğunluğun azalması sebebi ile çay makinasının kaldırıldığını gördük ve personelinden çay isteyeceğiz, bayanı çağırdık ve ingilizce konuşurmu sorduk o da sadece az almanca bildiğini söyledi ve biz yinede Tea dedik , parmaklarımızla iki yapıp tea desekte kız anlamadı ve ben kalkıp kızla beraber mutfak bölümüne gittim ve poşet çay göstererek kızın ne istediğimizi anlamasını sağladım kız utana kızara anladı ve çayımızı getirdi.

Esas enteresan kısmı Lipton marka poşet çay ve kaynar su getirdi kız ve kahvaltıya başladık bu sırada çay paketini incelerken ne göreyim paketin üzerinde ''čaj'' yani çay yazıyor (şapkalı ''c'' ''ç'' diye

''j ''harfi ''y'' diye okunuyor Çek cede) ulen dedik çay çaymış yaa LOLLOLLOL...

Üçüncü sabah kalktık çay makinası yine yok ve aynı kıza elimizle iki yaptık ve ''çay'' dedik 2 dakika sonra çaylarımız geldi..

Bu arada belirtmek istediğim bir şey var garson kız turizm otelcilik öğrencisi olup otelde staj yapıyormuş sonradan öğrendim..

Benim ilkokul 3 e giden çocuğum 2.Sınıfta idi o zaman ve sorduğumda tea nin çay demek olduğunu biliyordu Türkiye nin farkını ve kıymetini bilelim..

[/QUOTE]

harbidende çok güzel anı demekki çay diye sallasaydınız kafadan kız yine size çayı getirecekdi  (kafadan sallamakta bazen işe yarıyabiliyomuş demekki LOL )

by wodoo

Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti BlueVRS » 24 Oca 2008, 17:53

[quote="lazianke"]hocam senin hikaye iyi. benim abimlerin şirketi her yıl sonu onları yurdışına geziye gönderir. geçen yıl kuveyte gidenlerden bir igarsonu çağırıp. tavuk kızartması istemek için kollarını kanat gibi çırpıp gıdaklamış. garson da abi tavuk mu istediniz demiş. meğer Türkmüş.[/QUOTE]

Buda iyi olmuş Türk Türkü görünce tanımazmı yaaLOLLOLLOLGıt gıt gıdaaakkk demeden önce..
BlueVRS

İleti: 8
Kayıt: 06 Kas 2007, 02:11

İleti AV-2006 » 24 Oca 2008, 20:47

Forum da çok defalar söylendi ama ben yine yazayım.Çek sembolü. Skoda'nın daire içindeki kanatlı oku, hayal etmeyi, itina göstermeyi, hız ve ilerlemeyi sembolize ediyor. Firma, kullandığı amblemle, bütün arabaların bu vasıflara sahip olduğunu göstermek istiyor.

• FABİA TDI
AV-2006

İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Arabanız: fabia

İleti Ali Emre » 04 Mar 2011, 00:13

1895
Bu imza şirketin kurucularının imzasıdır ve ilk amblem olarak kullanılmıştır. Bugün, bir OCTAVIA modelinde bu imzayı taşıyan özel bir model yapılmaktadır: “Laurin & Klement”.
1904
Yeni sembol kurucuların baş harfleri ile birlikte geliştiriliyordu. Orjini hakkında muhtemel bir hikaye de: Laurin ismi latince de “laurus nobilis” adlı bitkiden geliyordu. Bu yüzden Václav Klement, baş harflerden oluşan sembolü bu bitki ile çerçevelemişti. O günden beri bu sembol arabalarda ve arabaların radyatörleri üzerinde kullanıldı.
1923
İlk defa “kanatlı ok” amblemi bu yılda ortaya çıktı. Emin olunmayan kaynaklardan edinilen bilgiye göre bu işaretin bir hikayesi vardı: Skoda”nın işletme müdürü Tomas Maglic, Amerikadan dönerken ailesine kızılderili bir hizmetçi getirmişti. Bu kızılderili Skoda”nın amblemi olabilirdi. Aralık 15″de Plezen”de bu sembol tescil edildi.

1925
Skoda Plzen şirketi ile Laurin & Klement”in birleşmesinden sonra yeni bir amblem arayışına girildi. Bazı üretilen arabalarda yandaki amblemle birlikte “Laurin & Klement” yazarken bazı arabalrda “Kanatlı Ok” kullanıldı. Sonraki yıllarda da Ok ve eliptik Skoda amblemi kullanılırken son yıllarda “Kanatlı Ok” “un yanında Skoda yazısı kullanıldı.
1991
16 Nisan”da Skoda automobilvá a.s. yandaki Skoda sembolünü kullanma hakkını kazandı. Skoda şirketinin diğer birimlerinde ayrılmak için siyah çerçeveye “Skoda Auto” kelimelerini ekleyip “Kanatlı Ok”"u içine aldı

http://www.modifiyetuning.net/skoda-ambleminin-anlami/ <--kaynak bu linkte resimleriyle birlikte anlatımı var ama kimbilir? belki doğru belki yanlış... Saygılar
[i]Önemli olan arabayı sevebilmek. Bir kızı sevmekten çok daha içten, kolay ve anlaşılır olduğu kesin... =D[/i]
Ali Emre

İleti: 112
Kayıt: 16 Şub 2011, 17:14
Ad Soyad: Ali Emre SÖZER
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 92 favorit 135L

İleti azengin » 29 Mar 2013, 16:27

ŞKODA KELİME ANLAMI OLARAK 'YAZIK' DEMEKTİR. SLOVAKYADA 3 YIL KALDIM BUNUN ANISINI ŞU ŞEKİLDE ANLATTILAR; çek mühendisleri uçak motoru yapmak için çalışmaya başlarlar işlem sonuçlandıgında ortaya araba motoru çıkar mühendis geriye çekilir ve yazık tüh bu araba oldu der :) ŞKODA/YAZIK.
azengin

İleti: 7
Kayıt: 27 Mar 2013, 21:55
Ad Soyad: azengin
Nereden: Nevşehir
Arabanız: roomster 1.4 benzin

İleti fabıa34 » 29 Mar 2013, 17:28

valla bende ve çevremde 3 5 kişide skoda var ve ambleminide uçan y...k diyoruz arkadaş sesleniyor getirlen uçan y...k sıdıkayı diye..ben böyle biliyorum...
fabıa34

İleti: 124
Kayıt: 02 Oca 2013, 20:30
Ad Soyad: xskodacıx
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: arabam yok

İleti fencolic » 30 Mar 2013, 09:40

Meğer Çekçe ne zengin bir dilmiş..Kirpi, kelebek, üzüntü, yazık.. Daha ne anlamları vardır kimbilir..Adamlar uçak motoru yapmaya çalışıp bunu ürettiyseler diyecek laf yok. İyiki araba motoru üretmemişler yoksa bisiklete filan monte ederdik hobi olarak..

biR dERdiM vaR biN dERMaNA dEĞişMeM

fencolic

Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti jawacı » 30 Mar 2013, 14:55

skoda nın top yaptığı doğru. geçen yıllarda Balıkesir-havran da Koca Seyit in köyüne gidip mezarını ve müzesini ziyaret ettim. müzenin olduğu tepede babacan bir top var. üzerinde Skoda yazıyor.
"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk
jawacı

İleti: 356
Kayıt: 01 Kas 2007, 00:32
Ad Soyad: murat sürer
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Kia Rio 1.5 crdi hatcback

İleti kispest » 30 Mar 2013, 17:24

lestat yazdı:Skoda çekçe hasar anlamına geliyor Škoda ise o yıllarda 1914 1940lar bir ağır sanayi hamlesi olan bir širketti.şöyle ki 1940lara kadar top tüfek tank yapmişlığı vardır. Mesela alman ordusunun fransa işgalinde kullandığı panzer 35t 38t serisi Škodanın elinden çıkmıştır. Bundan dolayı hasar vermek anlamına gelen Škoda ismi tercih edilmiş olabilir. Diye düşünüyorum.