KIŞ lASTİĞİ TAVSİYESİ

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

KIŞ lASTİĞİ TAVSİYESİ

İleti ogzhanasan » 22 Arl 2016, 13:52

Arkadaşlar Kış lastiği alacağım. Kış Lastiği kullanan, tavsiye edenlerden yorum bekliyorum. 185 60 15 bizim lastiğin muadili kullanan varmı?
 
ogzhanasan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Haz 2016, 08:26
Ad Soyad: Oğuz Han
Nereden: Isparta
Arabanız: fabia 2

İleti SKDFORMAN » 22 Arl 2016, 14:46

Kış bitti kış lastiğini napacaksın.
Çok lazımsa 4 mevsim al, yaz kış kullan.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 995
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ffatihh23 » 23 Arl 2016, 15:36

ffatihh23
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 75
Kayıt: 13 Ağu 2015, 13:49
Ad Soyad: Fatih Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 16V

İleti alpino » 26 Arl 2016, 15:40

ilk olarak unutma 4 mevsim lastiği asla ne kış lastiğidir ne de yaz lastiğidir. Kışın yolu görece az tutar yazın görece çok yaktırır. Isparta'da kışlar sert ve bol kar yağışlı geçiyorsa asla bulaşma 4 mevsime. aslında 4 mevsim lastiği diye bir lastik de yok ya neyse o ayrı tartışma konusu.

eğer gerçekten iyi lastik istiyorum diyorsan şu anda senin ebatlar civarı için test birincisi lastik goodyear ultragrip 9.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1112
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti ffatihh23 » 26 Arl 2016, 16:10

http://www.tireretreading.net/yeni-noki ... inci-oldu/

Tabi ki en sağlıklısı yaz ve kış ayrı lastik kullanmaktır. Ama bazen yeterli olduğu durumlar oluyor sonuçta bu lastikler ve arge için yapılan yatırımları hiçe sayamayız. Burda bence öncelik seçimi belirleyecek.

Son satırı okuyabilirsin.
ffatihh23
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 75
Kayıt: 13 Ağu 2015, 13:49
Ad Soyad: Fatih Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 16V

İleti aydinkarakus38 » 26 Arl 2016, 16:37

OCTAVIA ARACIMDA NOKIAN WR D4 KULLANIYORUM. BAŞARILI BİR LASTİK TAVSİYE EDERİM.
aydinkarakus38
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 17 Arl 2016, 19:35
Ad Soyad: aydın karakuş
Nereden: Kayseri
Arabanız: Octavıa 1.6 Mpi

İleti SKDFORMAN » 26 Arl 2016, 17:12

alpino yazdı: aslında 4 mevsim lastiği diye bir lastik de yok ya neyse o ayrı tartışma konusu.
.


4 Mevsim lastik yok diyen biri hiçbişey bilmiyor demektir, kusura bakmayın.
Bilmiyosanızda bi sorun soruşturun, ne bileyim bi araştırın.
Sizin bilmiyor olmanız, kullanmamış olmanız 4 mevsim lastik yoktur anlamına gelmez.
4 mevsim lastik vardır ve dağa taşa tırmanmıyorsanız yaz-kış işinizi dört dörtlük görür.
Çok zorlu şartlarda kış lastiği gerekir.
İnsanlara geçtiğimiz bi kaç yıldır kış lastiği propagandası yapıldı. Şimdi uyanmaya başladı insanlar.
Özel araçlara kış lastiği gereksizdir. Zaten zorunlu olmaktanda çıkarıldı.
(illere göre farklılık gösterebilir)
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 995
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti ogzhanasan » 04 Oca 2017, 13:48

Teşekkür ederim arkadaşlar ffatihh23 arkadaşımızın sözüne uyduk nokian wr d4 taktırdım.
ogzhanasan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Haz 2016, 08:26
Ad Soyad: Oğuz Han
Nereden: Isparta
Arabanız: fabia 2

İleti ffatihh23 » 04 Oca 2017, 14:17

ogzhanasan yazdı:Teşekkür ederim arkadaşlar ffatihh23 arkadaşımızın sözüne uyduk nokian wr d4 taktırdım.



Hayırlı olsun ben Weatherproof kullanıyorum ama bende lastik sök çıkar saklama gibi sorunlar olmamış olsaydı bende Kışlık WD3 önceliklli olarak sonra WD4 alırdım. Yazlık da güzel bi lastik düşünürdüm.
ffatihh23
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 75
Kayıt: 13 Ağu 2015, 13:49
Ad Soyad: Fatih Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 16V

İleti hetepe » 04 Oca 2017, 15:58

SKDFORMAN yazdı:
alpino yazdı: aslında 4 mevsim lastiği diye bir lastik de yok ya neyse o ayrı tartışma konusu.
.


4 Mevsim lastik yok diyen biri hiçbişey bilmiyor demektir, kusura bakmayın.
Bilmiyosanızda bi sorun soruşturun, ne bileyim bi araştırın.
Sizin bilmiyor olmanız, kullanmamış olmanız 4 mevsim lastik yoktur anlamına gelmez.
4 mevsim lastik vardır ve dağa taşa tırmanmıyorsanız yaz-kış işinizi dört dörtlük görür.
Çok zorlu şartlarda kış lastiği gerekir.
İnsanlara geçtiğimiz bi kaç yıldır kış lastiği propagandası yapıldı. Şimdi uyanmaya başladı insanlar.
Özel araçlara kış lastiği gereksizdir. Zaten zorunlu olmaktanda çıkarıldı.
(illere göre farklılık gösterebilir)


4 mevsimde de kullanılabilecek lastik, ne karda tutar, ne de yazın yakıtta, ya da yol tutuşta bir işe yarar...
Tabii limitlerde araba kullanıyorsanız...

ankarada 10-15 cm kar var, kar lastiğiyle (185 60 15 DUNLOP SP WINTER ICE02) garajdan bile zor çıkıyorum, başka bir lastikle imkansız çıkmaz.Yollarda genelde asfalt görünmüyor, normal lastik, gitmeyi bırakın, fren gerekse ne yapacak?

Ayrıca kış mevsiminde binek araba kullanan sürücülere zorunlu olmayan kar lastiği yokken kaza olursa, kusur da yazılıyor, bilginize...M+S ibaresi yoksa, tutanakta belirtiliyor yani.

Yani kış mevsimindeysek, yere kar yağıyorsa kar lastiği kullanılmalı.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
<<<95R11S/05fabiaHTP/08fabiaTDI/>>???
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4376
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Şimdilik yok

İleti ffatihh23 » 04 Oca 2017, 16:14

hetepe yazdı:
SKDFORMAN yazdı:
alpino yazdı: aslında 4 mevsim lastiği diye bir lastik de yok ya neyse o ayrı tartışma konusu.
.


4 Mevsim lastik yok diyen biri hiçbişey bilmiyor demektir, kusura bakmayın.
Bilmiyosanızda bi sorun soruşturun, ne bileyim bi araştırın.
Sizin bilmiyor olmanız, kullanmamış olmanız 4 mevsim lastik yoktur anlamına gelmez.
4 mevsim lastik vardır ve dağa taşa tırmanmıyorsanız yaz-kış işinizi dört dörtlük görür.
Çok zorlu şartlarda kış lastiği gerekir.
İnsanlara geçtiğimiz bi kaç yıldır kış lastiği propagandası yapıldı. Şimdi uyanmaya başladı insanlar.
Özel araçlara kış lastiği gereksizdir. Zaten zorunlu olmaktanda çıkarıldı.
(illere göre farklılık gösterebilir)


4 mevsimde de kullanılabilecek lastik, ne karda tutar, ne de yazın yakıtta, ya da yol tutuşta bir işe yarar...
Tabii limitlerde araba kullanıyorsanız...

ankarada 10-15 cm kar var, kar lastiğiyle (185 60 15 DUNLOP SP WINTER ICE02) garajdan bile zor çıkıyorum, başka bir lastikle imkansız çıkmaz.Yollarda genelde asfalt görünmüyor, normal lastik, gitmeyi bırakın, fren gerekse ne yapacak?

Ayrıca kış mevsiminde binek araba kullanan sürücülere zorunlu olmayan kar lastiği yokken kaza olursa, kusur da yazılıyor, bilginize...M+S ibaresi yoksa, tutanakta belirtiliyor yani.

Yani kış mevsimindeysek, yere kar yağıyorsa kar lastiği kullanılmalı.




Ben bu yorumun tamamına katılmıyorum. Bende Ankara 'da yaşıyorum ve bu kendi çektiğim videoyu izlemenizi tavsiye ederim.

https://www.youtube.com/watch?v=rtSSMUbnRSE
ffatihh23
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 75
Kayıt: 13 Ağu 2015, 13:49
Ad Soyad: Fatih Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 16V

İleti ogzhanasan » 05 Oca 2017, 12:48

Kışlık lastik kesinlikle şart şimdi jant alıp yazlıkları da o şekilde kullanmam lazım sök çıkar lastikleri mahvetmeyeyim diyorum. http://www.jantdunyasi.com/tr/emr-1208-15-5x100--u adresindeki jant saten grey fabia 2 nasıl gider.
ogzhanasan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 21 Haz 2016, 08:26
Ad Soyad: Oğuz Han
Nereden: Isparta
Arabanız: fabia 2

İleti ffatihh23 » 05 Oca 2017, 12:52

Tabi ki zevk meselesi ama bana göre 17 jant altı kalın kollu olması gerekir. Çünkü bu boyutlarda ince kol jantı pek göstermiyor gibi geliyor. Tabi ki zevk meselesi ...
ffatihh23
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 75
Kayıt: 13 Ağu 2015, 13:49
Ad Soyad: Fatih Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 16V

İleti SKDFORMAN » 05 Oca 2017, 17:35

hetepe yazdı:
SKDFORMAN yazdı:
alpino yazdı: aslında 4 mevsim lastiği diye bir lastik de yok ya neyse o ayrı tartışma konusu.
.


4 Mevsim lastik yok diyen biri hiçbişey bilmiyor demektir, kusura bakmayın.
Bilmiyosanızda bi sorun soruşturun, ne bileyim bi araştırın.
Sizin bilmiyor olmanız, kullanmamış olmanız 4 mevsim lastik yoktur anlamına gelmez.
4 mevsim lastik vardır ve dağa taşa tırmanmıyorsanız yaz-kış işinizi dört dörtlük görür.
Çok zorlu şartlarda kış lastiği gerekir.
İnsanlara geçtiğimiz bi kaç yıldır kış lastiği propagandası yapıldı. Şimdi uyanmaya başladı insanlar.
Özel araçlara kış lastiği gereksizdir. Zaten zorunlu olmaktanda çıkarıldı.
(illere göre farklılık gösterebilir)


4 mevsimde de kullanılabilecek lastik, ne karda tutar, ne de yazın yakıtta, ya da yol tutuşta bir işe yarar...
Tabii limitlerde araba kullanıyorsanız...

ankarada 10-15 cm kar var, kar lastiğiyle (185 60 15 DUNLOP SP WINTER ICE02) garajdan bile zor çıkıyorum, başka bir lastikle imkansız çıkmaz.Yollarda genelde asfalt görünmüyor, normal lastik, gitmeyi bırakın, fren gerekse ne yapacak?

Ayrıca kış mevsiminde binek araba kullanan sürücülere zorunlu olmayan kar lastiği yokken kaza olursa, kusur da yazılıyor, bilginize...M+S ibaresi yoksa, tutanakta belirtiliyor yani.

Yani kış mevsimindeysek, yere kar yağıyorsa kar lastiği kullanılmalı.


4 mevsim lastik ankara gibi büyük şehirlerde dört dörtlük işe yarar. Ama bunu anlamak için galiba zaman ihtiyaç var.
Bende ankarada yaşıyorum. Yollarda bırakın asfaltı görememek asfalt en ufak bi kar tutmadı. Belediye anında müdahale edip açıyor. Eskisi gibi değil. Ara yollar bu sene yoğun kar yağışından biraz etkilendi ama buralarda da en kötü plastik lastik aparatları veya zincir iş görüyor. İnsanlar artık zincir kullanmıyor. Oysa böyle durumlarda çok işe yarar.
Gazajınızdaki sorun yönetiminizle alakalı. Az bişey tuz döküp biraz temizlese zaten yolda hiç bişey yok.

Bi kaç sene öncesinde kış laştiğimi vardı Allah aşkına. Üstelik ne eskisi gibi kar var ne de belediyeler eskisi gibi yetersiz. Yağmaya başladığı an müdahale ediyorlar.

Kaza anında kusur yazılması diye bişey vardı ama kaldırıldı diye biliyorum. Eğer kaldırılmadıysa saçmalığım daniskası. Dikkat ettim şuan çoğu kişi mevsimlik kullanıyor. Sıkıntı yaşayan görmedim.

Kışın limitlerde araç kullanmak bireysel kullanıcılarda zaten yanlış. Ani fren ve gazdan kaçınmak lazım.

Ben yoğun kar yağışında araç kullanmıyorum. Problemde yşamıyorum. İllaki hergün trafiğe çıkacağım, dağa taşa tırmanacağım diyorsanız taktırın tabiyki. Karar sizin.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 995
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti phenomx3 » 06 Oca 2017, 01:25

Benim yorumuma göre de kış lastiği diye satılan birçok lastik yoğun karda pek işe yaramaz. kış lastiği mantığıyla üretilen bu lastikler kış şartlarında 7 derecenin altındaki sıcaklıklarda sertleşmediği için kışın yol tutuşu açısından önemli ama yoğun karda işe pek yaramıyor. kar lastiği olarak üretilen modeller var. onlar yoğun karda ve buzda daha iyi ve çok daha ağır koşullar için çivili lastikler kullanılmalıdır. nokian markası kış lastiğini ilk üreten firma. ve Hakkapelita modeli çok başarılı diye okumuştum. hatta çivili modeli var yeni çıkan http://www.nokianlastik.com/lastikdetay.aspx?urunId=37 Eco Stud çivi yastığı diye yepyeni bir tasarımı var.

dört mevsim lastikler hafif kış koşul kategorisinde üretilen kış lastikleriyle hemen hemen aynı performansı verir. Alman outo bild dergisinin yaptığı bu konudaki testleri incelemiştim. değerler çok yakındı kış lastikleriyle. Ben de weatherproof alacaktım ama yeni üretimli ve uygun fiyata bulamadım 102 TL ye Nokian i-line modeli aldım. sessiz yağışlı havada fren ve yol tutuşu çok iyi.

Ülkemizde iç anadolu ve doğu illeri gibi kışın sert geçtiği yerlerde mutlaka kış lastiği-kar lastiği kullanılmalı. ama hafif kış koşulu olan bölgelerde dört mevsimler fazlasıyla iş görür Bu kullanıc için hem ekonomi hem de doğayı koruma açısından bence en doğrusu.
Kullanıcı avatarı
phenomx3
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 564
Kayıt: 23 Ağu 2011, 19:48
Ad Soyad: ERDAL TEZCAN
Nereden: Kocaeli
Arabanız: 94 FORMAN GLX

İleti ubabubab » 07 Oca 2017, 13:58

...........BELKİ BİRİNE LAZIM OLUR..........
PETLAS nisan a kadar önler kışlık arkalar yazlık nisandan sonra önler yazlık arkalar kışlık kasıma kadar ben bu şekilde 4 yıldır kullanıyorum sıkıntı yaşamadım 2016 imalatı lastikler
petlas türk uçaklarının lastiklerini de yapıyor kışlıklar karda sanki kedinin patileri arasından çıkan tırnak lar gibi tırmanıyor zincire gerek duyulmuyor test edilmiştir bu şekilde düşünene tavsiyemdir
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 155
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

İleti blauzahn » 07 Oca 2017, 14:59

Benim şu anki aracımda kışlık petlas bulunmakta. Ankarada iki üç haftadır bulunan karlı vakitlerde de kullandım bir sorun yaşamadım. Ani frenlerde yarı yolda bırakabiliyor.. Hemen abs'ye düşüyor..
blauzahn
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 926
Kayıt: 04 Ağu 2013, 22:36
Konum: Ankara
Ad Soyad: Kürşad
Nereden: Ankara
Arabanız: Honda Jazz

İleti ubabubab » 11 Oca 2017, 15:40

ani fren de zemin şartına göre ne tepki vereceği her lastik için şüpheli yani kışlık diye ani frene mahal vermiycen aracı devirli kullanırsan zaten motor gazı kestiğinde kendi fren yapar ani duruma düşmessin
ubabubab
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 155
Kayıt: 26 Şub 2014, 18:50
Ad Soyad: yılmaz
Nereden: Sakarya
Arabanız: forman

Sonraki

Fabia II (Mk2 / 5J)



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir