Alkolden dolayı alınan ehliyet hakkında

Alım - Satım, Kasko, Sigorta, Trafik Cezaları, Kanunlar, Ehliyet vs. gibi konulara bu bölümde cavaplar arayabilirsiniz.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Alkolden dolayı alınan ehliyet hakkında

İleti djisis » 12 Ağu 2013, 11:20

Selam arkadaşlar,
Ehliyetim alındı bir anlık kafayla ama bana tutanakları vermediler, cezaları ise diretmemle alabildim,
Bildiğim kadarıyla süre dolduktan sonra ehliyeti geri alabilmem için tutanakta yazan yere gidip almam gerekiyor ama bende o yok,
Bilgisi ve ya daha önce başına bu olay gelmiş arkadaşlar nasıl bir yol izleyebilirim?

Ayrıca yakalandığımda 1.15 promil çıktı, hastanede 1.00 çıktı yeni yasaya göre savcı çağırır mı beni?
 
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti PİCK-UP » 13 Ağu 2013, 10:52

0.50 promil de dahil ve sonrasında kaparlar affetmezler
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti djisis » 13 Ağu 2013, 11:05

PİCK-UP yazdı:0.50 promil de dahil ve sonrasında kaparlar affetmezler



Hocam okumadınız sanırım onu sormuyorum,
Bende promil limitini biliyorum, ayrıca promil yediğimiz ve içtimiğiz alkolsüz gıdalara göre nefeste 0,75 çıkıp kanda 0,20 de çıkabilir,

Öğrenmek istediğim,

djisis yazdı:Bildiğim kadarıyla süre dolduktan sonra ehliyeti geri alabilmem için tutanakta yazan yere gidip almam gerekiyor ama bende o yok,
Ayrıca yakalandığımda 1.15 promil çıktı, hastanede 1.00 çıktı yeni yasaya göre savcı çağırır mı beni?


Yani karakolda ifade verdim fakat savcı sözlü ifademe de başvurma gereksinimi duyup ayrıca bir ceza verebilir mi?

İlgin için teşekkürler...
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti Henien » 13 Ağu 2013, 13:00

Özel olarak alkollü araç kullanma durumu için bilmiyorum ancak tutuklama gerektirmeyen suçlarda savcılar genelde ifadeye çağırmazlar. Karakolda verdiğiniz ifade soruşturma için yeterli olur. Ancak dava açılıyorsa mahkeme mutlaka ifadenizi alacaktır.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti efboacestc » 13 Ağu 2013, 15:05

bende kaptırmıştım 0.55 promille 6 ay süreli birtek ceza makbuzu verdiler bana onuda cezayı öderken aldılar zaten dedim ehliyetimi hangi kağıtla belgeyle alıcam vs dediler sistemden gözüküyor kimliğini vermen yeterli gittim kimlikle almıştım
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti djisis » 13 Ağu 2013, 17:06

Henien yazdı:Özel olarak alkollü araç kullanma durumu için bilmiyorum ancak tutuklama gerektirmeyen suçlarda savcılar genelde ifadeye çağırmazlar. Karakolda verdiğiniz ifade soruşturma için yeterli olur. Ancak dava açılıyorsa mahkeme mutlaka ifadenizi alacaktır.



Peki hocam soruşturma sonucu takipsizlik verilme durumda dahi bana bilgi verilir mi? Yoksa dava açılırsa mı bilgi verilir sadece?

efboacestc yazdı:bende kaptırmıştım 0.55 promille 6 ay süreli birtek ceza makbuzu verdiler bana onuda cezayı öderken aldılar zaten dedim ehliyetimi hangi kağıtla belgeyle alıcam vs dediler sistemden gözüküyor kimliğini vermen yeterli gittim kimlikle almıştım


Hocam sana da geçmiş olsun, öncelikle olay ne zaman olmuştu? Emniyet'te gidip trafik şubeden aldın değil mi?
Herhangi başka bir evrak ve ödeme talep edildi mi?
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti paranoia » 13 Ağu 2013, 17:14

ALıntıdır : " Eğer ölçümleme sonucunda, sürücünün 0,50 promilin üzerinde alkollü olarak araç kullandığı saptanırsa 700 TL idari para cezası verilir ve sürücü belgesi 6 ay süreyle geri alınır. (Özel otomobil sürücüsü dışındaki sürücülerde alkol sınırı 0,20 promildir.) Uyuşturucu veya uyarıcı madde alanların cezası ise 3600 TL idari para cezasıdır.
Ölçümlenen alkol oranı eğer 100 promili aşıyorsa, sürücü ayrıca trafik güvenliğini tehlikeye sokma eyleminden dolayı Türk Ceza Kanunu’nun 179/3 maddesi uyarınca 2 yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır "

Yani bu şu demek . Evet savcı isterse sizi ifade vermeye çağırabilir ya da direkt olarak takipsizlik verip dosyayı kapatır. Savcı bu kararı nasıl verir kısmı ise tam bir soru işareti. Kişinin sabıka kayıtları , suç dosyası , adli sicil kaydı , daha önceki trafik cezaları , mesleği aklınıza gelen herhangi bir şey olabilir. Savcı hapis cezası veremez mahkeme açılmasını talep edebilir. Eğer mahkeme sizi suçlu bulursa hapis cezası alırsınız ama şu ana kadar bu maddeden dolayı sanıyorum hapis cezası alan yok galiba hatta yargılanan olduğunu da sanmıyorum. Ehliyetinizi el koyan birimin bağlı olduğu ilçe trafik şubesinden kimlik karşılığı teslim alabilirsiniz. Umarım yardımcı olmuştur. Geçmiş olsun :(
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 481
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Style 2016

İleti hetepe » 13 Ağu 2013, 20:21

eski yasayla 4-5 kere yakalanmıştım, artık gündüzleri gezdiğimden çevirmelere falan denk gelmiyorum...
şu an mevzuat nasıl işliyor?, bilemiyorum, geçmiş olsun...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
/06fabiaHTP/
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4517
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,2

İleti efboacestc » 15 Ağu 2013, 00:46

efboacestc yazdı:bende kaptırmıştım 0.55 promille 6 ay süreli birtek ceza makbuzu verdiler bana onuda cezayı öderken aldılar zaten dedim ehliyetimi hangi kağıtla belgeyle alıcam vs dediler sistemden gözüküyor kimliğini vermen yeterli gittim kimlikle almıştım


Hocam sana da geçmiş olsun, öncelikle olay ne zaman olmuştu? Emniyet'te gidip trafik şubeden aldın değil mi?
Herhangi başka bir evrak ve ödeme talep edildi mi?[/quote]


2009 ekim 18 de kaptırdım ehliyetimi cezayı ödeyip ödemediğimi sormadılar ben ödemiştim gerçe belkide oda gözüküyor olabilir bilgisayardan tam bilgim yok o konuda
efboacestc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 173
Kayıt: 12 Kas 2007, 12:24
Ad Soyad: Ahmet
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Golf GTİ (limited edition)

İleti mustklc » 15 Ağu 2013, 08:55

arkadaşlar içiyorsunuz ona birşey diyen yok da,
o halde direksiyon başına geçmeseniz olmaz mı? alkollü birine gelip , sizin çocuğunuza, eşinize çarpsa öldürse, ne hissedersiniz acaba?
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti Bluedays » 15 Ağu 2013, 09:05

mustklc yazdı:arkadaşlar içiyorsunuz ona birşey diyen yok da,
o halde direksiyon başına geçmeseniz olmaz mı? alkollü birine gelip , sizin çocuğunuza, eşinize çarpsa öldürse, ne hissedersiniz acaba?



İşte tamda bu uyarının ne zaman geleceğini düşünüyordum.

:)

Sosyal mesaj.

KAMU SPOTU


İçiyorsunuz buna birşey diyen yok olayı tamamen hikaye..
İçten yada dıştan, alkol kullanmayan arkadaşlarımız kullananlara lanet okumaktadır.
Özellikle şu an memleketimizde alkol en büyük günah olarak algılanmaktadır. Soyabilirsin, çalabilirsin, dolandırabilirsin ama içki içemezsin. Çünkü o çok büyük günahtır! Aman ha içmeyelim.

Ha bunu yazan kardeşiniz de alkol kullanmıyor, bunu da belirteyim fakat burada arkadaşın sorduğu başka bir konu, burada gelip, neden şöyle yapıyorsunuz, neden böyle davranıyorsunuz demek de mantığa aykırı.
Adam da biliyor bunun yanlış olduğunu, gelmiş birşey danışıyor.
Bu ülke de atılan her adım artık sorgulanır oldu, artık sorgulamadan, insanlara yardımcı olmaya çalışsak, daha güzel olmaz mı?
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti djisis » 15 Ağu 2013, 13:18

paranoia yazdı:ALıntıdır : " Eğer ölçümleme sonucunda, sürücünün 0,50 promilin üzerinde alkollü olarak araç kullandığı saptanırsa 700 TL idari para cezası verilir ve sürücü belgesi 6 ay süreyle geri alınır. (Özel otomobil sürücüsü dışındaki sürücülerde alkol sınırı 0,20 promildir.) Uyuşturucu veya uyarıcı madde alanların cezası ise 3600 TL idari para cezasıdır.
Ölçümlenen alkol oranı eğer 100 promili aşıyorsa, sürücü ayrıca trafik güvenliğini tehlikeye sokma eyleminden dolayı Türk Ceza Kanunu’nun 179/3 maddesi uyarınca 2 yıla kadar hapis cezasıyla cezalandırılır "

Yani bu şu demek . Evet savcı isterse sizi ifade vermeye çağırabilir ya da direkt olarak takipsizlik verip dosyayı kapatır. Savcı bu kararı nasıl verir kısmı ise tam bir soru işareti. Kişinin sabıka kayıtları , suç dosyası , adli sicil kaydı , daha önceki trafik cezaları , mesleği aklınıza gelen herhangi bir şey olabilir. Savcı hapis cezası veremez mahkeme açılmasını talep edebilir. Eğer mahkeme sizi suçlu bulursa hapis cezası alırsınız ama şu ana kadar bu maddeden dolayı sanıyorum hapis cezası alan yok galiba hatta yargılanan olduğunu da sanmıyorum. Ehliyetinizi el koyan birimin bağlı olduğu ilçe trafik şubesinden kimlik karşılığı teslim alabilirsiniz. Umarım yardımcı olmuştur. Geçmiş olsun :(



Evet hocam haklısın savcı mahkeme açılıp açılmayacağına karar verecek, bakalım yeni kanunlarında ne olacak, geçmişteki parti bağlantılarım vs.'den sıkıntı çıkarmazlarsa sabıka temiz :)
Gerçekten çok açıklayıcı oldun hocam teşekkür ederim.

hetepe yazdı:eski yasayla 4-5 kere yakalanmıştım, artık gündüzleri gezdiğimden çevirmelere falan denk gelmiyorum...
şu an mevzuat nasıl işliyor?, bilemiyorum, geçmiş olsun...


Teşekkürler hocam, duyarsızlığım yüzünden geldi başımıza çekeceğiz.

efboacestc yazdı:
efboacestc yazdı:bende kaptırmıştım 0.55 promille 6 ay süreli birtek ceza makbuzu verdiler bana onuda cezayı öderken aldılar zaten dedim ehliyetimi hangi kağıtla belgeyle alıcam vs dediler sistemden gözüküyor kimliğini vermen yeterli gittim kimlikle almıştım


Hocam sana da geçmiş olsun, öncelikle olay ne zaman olmuştu? Emniyet'te gidip trafik şubeden aldın değil mi?
Herhangi başka bir evrak ve ödeme talep edildi mi?



2009 ekim 18 de kaptırdım ehliyetimi cezayı ödeyip ödemediğimi sormadılar ben ödemiştim gerçe belkide oda gözüküyor olabilir bilgisayardan tam bilgim yok o konuda[/quote]

Ceza konusuna baktımda hocam, cezaları ödemeden ehliyetini geri vermiyorlar, bende %25'lik indirim süresi bitmeden ödemeyi planlıyorum, yaklaşık 200 TL indirimi oluyor,

mustklc yazdı:arkadaşlar içiyorsunuz ona birşey diyen yok da,
o halde direksiyon başına geçmeseniz olmaz mı? alkollü birine gelip , sizin çocuğunuza, eşinize çarpsa öldürse, ne hissedersiniz acaba?


Hocam bir kaç sözüm var sana,

1. Ben bu başlığı neden mevzuat - prosedür kısmına açtım? Süreci iyi bilmediğimden olabilir mi?
2. Konuda "ehliyetimi kaptırdım nasıl alacam hemen" tarzında bir konuşma var mı?
3. Bir ukalalık yapıyor muyum?
4. Ben yaptığım şeyin hatalı olduğunu biliyorum, savunulacak bir kısmı yok fakat beni gece 02:30'da çevirdiler, o saatte doğru düzgün insan daha yok, bunu neden söylüyorsun dersen çok kişi görüyorum akşam 5-6 civarında zil zurna sarhoş, birde iş çıkışı trafiğin yoğun olduğu zaman, adamlar çevirilmeyelim diye gündüzden içmeye başladılar, bu konu hakkında emniyet veya duyarlı insanlar (fahri müf. vs.) neden bir şey yapmıyor?
5. Alkollü araç kullanmaya bende karşıyım, bir hata yaptım ve cezasını çekeceğim, zoruma gidecek olan siyasi değilde, alkolden yargılanacak olmam :)

Ayrıca yanlış anlamada hocam bu tür bir yorum bekleseydim dh konudışı'na yazardım bu başlığı, zaten aşağıdaki arkadaşta bahsetmiş konudan,

Tekrar söylüyorum yanlış anlama beni hocam insanları kırmak istemem,
İstediğim konu hakkında bilgi sahibi olmak ve bahsettiğimiz gibi yargılanırsam ve ceza alırsam burada ki diğer arkadaşlara emsal teşkil edip aynı şeyi yaparken akıllarına gelmek.

Bluedays yazdı:
mustklc yazdı:arkadaşlar içiyorsunuz ona birşey diyen yok da,
o halde direksiyon başına geçmeseniz olmaz mı? alkollü birine gelip , sizin çocuğunuza, eşinize çarpsa öldürse, ne hissedersiniz acaba?



İşte tamda bu uyarının ne zaman geleceğini düşünüyordum.

:)

Sosyal mesaj.

KAMU SPOTU


İçiyorsunuz buna birşey diyen yok olayı tamamen hikaye..
İçten yada dıştan, alkol kullanmayan arkadaşlarımız kullananlara lanet okumaktadır.
Özellikle şu an memleketimizde alkol en büyük günah olarak algılanmaktadır. Soyabilirsin, çalabilirsin, dolandırabilirsin ama içki içemezsin. Çünkü o çok büyük günahtır! Aman ha içmeyelim.

Ha bunu yazan kardeşiniz de alkol kullanmıyor, bunu da belirteyim fakat burada arkadaşın sorduğu başka bir konu, burada gelip, neden şöyle yapıyorsunuz, neden böyle davranıyorsunuz demek de mantığa aykırı.
Adam da biliyor bunun yanlış olduğunu, gelmiş birşey danışıyor.
Bu ülke de atılan her adım artık sorgulanır oldu, artık sorgulamadan, insanlara yardımcı olmaya çalışsak, daha güzel olmaz mı?


Hocam ağzına sağlık çok güzel açıklamışsın teşşekkürler,

Ben yaşadığım süreçten bu başlık altında bahsetmeye devam edeceğim, konunun büyümesi de ihtimal bu halde kalması da, umarım diğer arkadaşlara örnek oluruz...
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

İleti serhat_a89 » 15 Ağu 2013, 14:19

Kullanmıyorum kullananlara da karışmıyorum. Lanette okumuyorum. Ama trafiğe çıkma arkadaş!

Yılbaşında ayranı yok içmeye tahtırevanla gider s*çmaya hesabı, bir piç, benim aileme arkadan çarptı,

ya benim annem, babam, kardeşim ölseydi?

O. çocuğunda ehliyet yok, ruhsat yok, kimlik yok, sigorta yok, bunları geçtim alkollü dallama.

Aslında anasını ****** vardı ya neyse, yine babasına oldu olan.

''soymaktan, çalmaktan, dolandırmaktan'' daha günah dediğimiz de yok.

Burda soru soran arkadaşa hiçbirşey demiyorum, söylediklerim genel düşüncelerim.

Herkes evinde veya bi mekanda ne yaparsa yapsın, trafiğe çıkmasın dediğimiz bu.
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti Henien » 15 Ağu 2013, 14:23

Selçuk, Mustafa Hoca ne günahdan bahsetmiş ne de içki içmenin günahı ile diğer günahları karşılaştırmış. Mesajın dinle imanla hiç bir alakası yok. Neden konuyu dine getirip de insanları karşı karşıya getirmeye çalışıyorsun !

Ben de Mustafa Hocam ile aynı noktadayım. Kimin ne içtiği zerre kadar umrumda değil. Ama umrumda olan alkollü olarak direksiyon başına geçilmesi. (günah olduğuna inan inanma, senin de bu konuda aynı fikirde olduğuna eminim.) İçen zararını kendine verir, cezasını kendi çeker. Ama alkollü olarak direksiyona geçenin zararı hiç bir suçu günahı olmayan herhangi biri olabilir.

Lütfen biraz itidal.

Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince kovuşturmaya yer olmadığına dair karar (takipsizlik kararı) size iletilmeyebilir, açıkçası çok emin değilim. (Daha önce hakkımda trafiği tehlikye atma suçundan dolayı 3 tane dosya açılmış ve savcılık 3üne de takipsizlik vermişti. Ben ne soruşturma açıldığından haberdar edildim, ne de takipsizlik kararından. e-devletten tesadüfen öğrenmiştim.) İçinizin rahat etmesi için ara ara e-devletten kontrol edebilirsiniz. Benim kişisen zannım dava açılmayacağı yönünde. Ama dediğim gibi bu zan. Mahkemelerden bir süredir uzağım.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti Bluedays » 15 Ağu 2013, 14:57

Henien yazdı:Selçuk, Mustafa Hoca ne günahdan bahsetmiş ne de içki içmenin günahı ile diğer günahları karşılaştırmış. Mesajın dinle imanla hiç bir alakası yok. Neden konuyu dine getirip de insanları karşı karşıya getirmeye çalışıyorsun !

Ben de Mustafa Hocam ile aynı noktadayım. Kimin ne içtiği zerre kadar umrumda değil. Ama umrumda olan alkollü olarak direksiyon başına geçilmesi. (günah olduğuna inan inanma, senin de bu konuda aynı fikirde olduğuna eminim.) İçen zararını kendine verir, cezasını kendi çeker. Ama alkollü olarak direksiyona geçenin zararı hiç bir suçu günahı olmayan herhangi biri olabilir.

Lütfen biraz itidal.

Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince kovuşturmaya yer olmadığına dair karar (takipsizlik kararı) size iletilmeyebilir, açıkçası çok emin değilim. (Daha önce hakkımda trafiği tehlikye atma suçundan dolayı 3 tane dosya açılmış ve savcılık 3üne de takipsizlik vermişti. Ben ne soruşturma açıldığından haberdar edildim, ne de takipsizlik kararından. e-devletten tesadüfen öğrenmiştim.) İçinizin rahat etmesi için ara ara e-devletten kontrol edebilirsiniz. Benim kişisen zannım dava açılmayacağı yönünde. Ama dediğim gibi bu zan. Mahkemelerden bir süredir uzağım.




Bir de buna hastayım.

Ne zaman bu konularda bir yorum yapsam, hemen Hakan Bey'in gelip, şahsıma, ideolojik düşünceme anında yorum yapmasına, nerde bir yorum yapsam, karşı çıkmasına harbiden hasta oluyorum.
Şaka maka değil, adamı tanımasam, görüp, selamlaşmamış olsam cidden altında art niyet arayacağım artık.

Birader, Mustafa Hoca'nın ağzı dili yok mu da, sen geçip, karşımda onu savunuyorsun?
Tamam, biliyoruz avukatsın ama burası da forum be birader. Mustafa Hoca seni avukatı olarak tuttuysa haberimiz olsun ona göre yorum yapalım.


Yazdığım sözler şahsi düşüncelerim burada arkadaşın suçlanmaması gerektiğinden bahsettim, bu davranışın yanlış olduğunu hepimiz biliyoruz fakat adam bir sonuca ulaşmaya çalışıyor, bir konuda yardım talep ediyor, sizden bilgi istiyor.

Adam kanser olmuş, siz karşısına geçmiş, neden sigara içtin, neden böyle yaptın, neden neden diyorsunuz.

Ha bunu söyleyen insanlar da eminim ki, ne alkol tüketmiştir hayatında, ne de en ufak bir kural hatası.
Emniyet kemerini takmadan yola çıkmazlar, kırmızı ışıkta asla geçmezler, sinyalsiz asla dönüş yapmazlar dimi!!!

Neden gerçekleri konuşunca bu kadar geriliyorsunuz, anlamıyorum.

Kardeşim, artık şu insanları düşüncelerinden ötürü sorgulamaktan, ötekileştirmekten vazgeçin, ne olur rica ediyorum vazgeçin.

Sırf siyasi düşüncemizden ötürü, bizi ötekileştirmeyin, her söylediğimizi eleştirmeyin. Biz de insanız, artık bunun farkına varın.

Bıktık artık insanları ayıranlardan, şu veya bu şekilde ayrıştıranlardar. İslamiyet sevgi dini değil mi kardeşim? Madem müslümanız neden şu bu diye insanları ayırıyorsunuz. Gerçi şimdi diyeceksiniz ki, kimi ayırıyoruz.

Çıkıp, evet kardeşim haklısın diyecek yürek yok çünkü sizde.
Sizler, yani yeni Türkiye'nin genç evlatları! Yorulsanız dahi beni takip edeceksiniz, Dinlenmemek üzere yürümeye karar verenler, asla ve asla yorulmazlar.Türk Gençliği gayeye, bizim yüksek idealimize durmadan, yorulmadan yürüyecektir. M.Kemal ATATÜRK
Kullanıcı avatarı
Bluedays
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1256
Kayıt: 21 Kas 2008, 14:06
Ad Soyad: Alem Adam
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Fabia 1.4 Special HB 101 Hp

İleti paranoia » 15 Ağu 2013, 16:16

Konusu araba olan bir forumda mevzuat alt başlığına alkolden dolayı alınan ehliyet ile ilgili olarak soru soran bir insanın yardım talebine konu ile hiç alakası olmayan kişisel özgürlükler dahilinde böyle veciz ve derin hayat dersleri biraz ağır değil mi ? :?
Arkadaş gelmiş sıkıntısı ile ilgili bir soru sormuş. Adamı hemen maşallah alkolik ilan edip asmışsınız bir de üstüne verip veriştirmişsiniz sanki ülkede ki trafik sorununun tek sorumlusu arkadaşın trafiğe alkol alıp çıkması gibiymiş gibi bazı forumdaşlar galiba işi gücü bırakıp buna benzer bir konu açılsa da kaba tabirle olacak ama biraz geçirsek birilerine derdindeler galiba :)

Din , dil , ırk vb. gibi kavramlar konusunda toplum polisliği yapmanın böylesine bir forum ortamında hiç gereği yok. Herkes zaten yaşadıklarından yeteri kadar ders alabilecek durumda . Açılan konuya ilişkin fikirleriniz varsa yazarsınız olur biter :|

Alkollü araç kullanmanın ve konuyla ilişkili örnekler verip başka bir arkadaşın söz de yıldızlayarak ettiği küfürlere falan hiç gerek yok :shock:

Burada kimse çocuk değil ! Hayat dersine ihtiyacı yok :x

Derslerimizi gidip görevli olduğumuz yerlerde verelim lütfen :D
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 481
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Style 2016

İleti hetepe » 16 Ağu 2013, 13:21

paranoia yazdı:.............................

................ Herkes zaten yaşadıklarından yeteri kadar ders alabilecek durumda . Açılan konuya ilişkin fikirleriniz varsa yazarsınız olur biter :|
Alkollü araç kullanmanın ve konuyla ilişkili örnekler verip başka bir arkadaşın söz de yıldızlayarak ettiği küfürlere falan hiç gerek yok :shock:

Burada kimse çocuk değil ! Hayat dersine ihtiyacı yok :x

Derslerimizi gidip görevli olduğumuz yerlerde verelim lütfen :D


+1
+1
+1
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
/06fabiaHTP/
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4517
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,2

İleti djisis » 16 Ağu 2013, 15:24

serhat_a89 yazdı:Kullanmıyorum kullananlara da karışmıyorum. Lanette okumuyorum. Ama trafiğe çıkma arkadaş!

Yılbaşında ayranı yok içmeye tahtırevanla gider s*çmaya hesabı, bir piç, benim aileme arkadan çarptı,

ya benim annem, babam, kardeşim ölseydi?

O. çocuğunda ehliyet yok, ruhsat yok, kimlik yok, sigorta yok, bunları geçtim alkollü dallama.

Aslında anasını ****** vardı ya neyse, yine babasına oldu olan.

''soymaktan, çalmaktan, dolandırmaktan'' daha günah dediğimiz de yok.

Burda soru soran arkadaşa hiçbirşey demiyorum, söylediklerim genel düşüncelerim.

Herkes evinde veya bi mekanda ne yaparsa yapsın, trafiğe çıkmasın dediğimiz bu.



Yukarıda verdiğim cevap sizin içinde geçerli, kimseyi bu şekilde yargılayamazsınız, düşüncelerinizi mevzuat - prosedür başlığına açılmış bir konu altında paylaşmanızda tuhaf kaçıyor,
Önemli olan tecrübeniz varsa benim soruma cevap verip diğer arkadaşlarımızında bilgilendirilmesini sağlamak,


Henien yazdı:Selçuk, Mustafa Hoca ne günahdan bahsetmiş ne de içki içmenin günahı ile diğer günahları karşılaştırmış. Mesajın dinle imanla hiç bir alakası yok. Neden konuyu dine getirip de insanları karşı karşıya getirmeye çalışıyorsun !

Ben de Mustafa Hocam ile aynı noktadayım. Kimin ne içtiği zerre kadar umrumda değil. Ama umrumda olan alkollü olarak direksiyon başına geçilmesi. (günah olduğuna inan inanma, senin de bu konuda aynı fikirde olduğuna eminim.) İçen zararını kendine verir, cezasını kendi çeker. Ama alkollü olarak direksiyona geçenin zararı hiç bir suçu günahı olmayan herhangi biri olabilir.

Lütfen biraz itidal.

Konuyu açan arkadaşın sorusuna gelince kovuşturmaya yer olmadığına dair karar (takipsizlik kararı) size iletilmeyebilir, açıkçası çok emin değilim. (Daha önce hakkımda trafiği tehlikye atma suçundan dolayı 3 tane dosya açılmış ve savcılık 3üne de takipsizlik vermişti. Ben ne soruşturma açıldığından haberdar edildim, ne de takipsizlik kararından. e-devletten tesadüfen öğrenmiştim.) İçinizin rahat etmesi için ara ara e-devletten kontrol edebilirsiniz. Benim kişisen zannım dava açılmayacağı yönünde. Ama dediğim gibi bu zan. Mahkemelerden bir süredir uzağım.


Doğru - yanlış tartışması yapsak Mustafa beyde sizde haklısınız ama ortada böyle bir tartışma yok,
Neyse, bu konu çok uzayacak belli o

Ayrıca cevap verdiğin için teşekkür ederim, e-devlet olayını iyi hatırlattın arada bakarım şimdi baktım herhangi bir şey yok, içeri alırlarsa beni ziyaretime gelirsiniz artık


Bluedays yazdı:
Henien yazdı:



Bir de buna hastayım.

Ne zaman bu konularda bir yorum yapsam, hemen Hakan Bey'in gelip, şahsıma, ideolojik düşünceme anında yorum yapmasına, nerde bir yorum yapsam, karşı çıkmasına harbiden hasta oluyorum.
Şaka maka değil, adamı tanımasam, görüp, selamlaşmamış olsam cidden altında art niyet arayacağım artık.

Birader, Mustafa Hoca'nın ağzı dili yok mu da, sen geçip, karşımda onu savunuyorsun?
Tamam, biliyoruz avukatsın ama burası da forum be birader. Mustafa Hoca seni avukatı olarak tuttuysa haberimiz olsun ona göre yorum yapalım.


Yazdığım sözler şahsi düşüncelerim burada arkadaşın suçlanmaması gerektiğinden bahsettim, bu davranışın yanlış olduğunu hepimiz biliyoruz fakat adam bir sonuca ulaşmaya çalışıyor, bir konuda yardım talep ediyor, sizden bilgi istiyor.

Adam kanser olmuş, siz karşısına geçmiş, neden sigara içtin, neden böyle yaptın, neden neden diyorsunuz.

Ha bunu söyleyen insanlar da eminim ki, ne alkol tüketmiştir hayatında, ne de en ufak bir kural hatası.
Emniyet kemerini takmadan yola çıkmazlar, kırmızı ışıkta asla geçmezler, sinyalsiz asla dönüş yapmazlar dimi!!!

Neden gerçekleri konuşunca bu kadar geriliyorsunuz, anlamıyorum.

Kardeşim, artık şu insanları düşüncelerinden ötürü sorgulamaktan, ötekileştirmekten vazgeçin, ne olur rica ediyorum vazgeçin.

Sırf siyasi düşüncemizden ötürü, bizi ötekileştirmeyin, her söylediğimizi eleştirmeyin. Biz de insanız, artık bunun farkına varın.

Bıktık artık insanları ayıranlardan, şu veya bu şekilde ayrıştıranlardar. İslamiyet sevgi dini değil mi kardeşim? Madem müslümanız neden şu bu diye insanları ayırıyorsunuz. Gerçi şimdi diyeceksiniz ki, kimi ayırıyoruz.

Çıkıp, evet kardeşim haklısın diyecek yürek yok çünkü sizde.


Aranızdaki ilişkiye bir şey diyemem ama Hakan beyde sizde bana çok yardımcı oldunuz-oluyorsunuz,
Ama Hakan Bey bana yardımcı olma dışında diğer arkadaşlara da bir hayli destek çıkıyor, yukarıda ki mesajımda belirttiğim gibi yaptığım hareketin doğru-yanlış tartışmasını yapmadım, yeni yasa hakkında bilgim olmadığı için yardım istedim,
Ayrıca hocam bizim ideolojilerimiz dün ve ya bugün tartışılmıyor ki, yada bizi ötekileştirmeleri dün başlamadı ki,
Diyorum ya içeri girersem en çok yanacağım siyasi değilde alkolden olması olacak
Bizler dün vardık bugün varız yarında olacağız, bu olaysa sürekli böyle olacak,
Neyse yarama tuz bastın bende kaptırdım kendimi

paranoia yazdı:Konusu araba olan bir forumda mevzuat alt başlığına alkolden dolayı alınan ehliyet ile ilgili olarak soru soran bir insanın yardım talebine konu ile hiç alakası olmayan kişisel özgürlükler dahilinde böyle veciz ve derin hayat dersleri biraz ağır değil mi ? :?
Arkadaş gelmiş sıkıntısı ile ilgili bir soru sormuş. Adamı hemen maşallah alkolik ilan edip asmışsınız bir de üstüne verip veriştirmişsiniz sanki ülkede ki trafik sorununun tek sorumlusu arkadaşın trafiğe alkol alıp çıkması gibiymiş gibi bazı forumdaşlar galiba işi gücü bırakıp buna benzer bir konu açılsa da kaba tabirle olacak ama biraz geçirsek birilerine derdindeler galiba :)

Din , dil , ırk vb. gibi kavramlar konusunda toplum polisliği yapmanın böylesine bir forum ortamında hiç gereği yok. Herkes zaten yaşadıklarından yeteri kadar ders alabilecek durumda . Açılan konuya ilişkin fikirleriniz varsa yazarsınız olur biter :|

Alkollü araç kullanmanın ve konuyla ilişkili örnekler verip başka bir arkadaşın söz de yıldızlayarak ettiği küfürlere falan hiç gerek yok :shock:

Burada kimse çocuk değil ! Hayat dersine ihtiyacı yok :x

Derslerimizi gidip görevli olduğumuz yerlerde verelim lütfen :D


Ağzına sağlık hocam teşekkür ederim...

Lütfen bu başlıkta Alkol ile ilgili "Nasihat" ve ya "Benim düşüncem" adı altında bana ve ya başkasına söz söylemekten çekinin, konuyu kirletmekten başka bir şey yapmıyorsunuz, diğer arkadaşlarımın hepsine yürekten teşekkür ediyorum...

Tekrar söylüyorum diğer arkadaşlarında bilgisi olması için yaşadığım süreci burada yazmaya devam edeceğim.
djisis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 91
Kayıt: 20 Nis 2012, 21:55
Ad Soyad: Bahadır AYDOĞDU
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman 135 GLX

Sonraki

Mevzuat - Prosedür



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir