Yeti 1.2 TSI 140HP GÜÇ, 220Nm TORK!!!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeti 1.2 TSI 140HP GÜÇ, 220Nm TORK!!!

İleti MATO YETI » 14 Arl 2010, 10:48

Alman MTM şirketi Yeti 1.2 TSI için bir uygulama geliştirmiş:

http://www.mtm-online.de/en/Skoda/Yeti/1-2-TSI-77-kW-105-hp-Front?FZID=Yeti77&KIT=myet105140fm

Uygulama ile 105HP olan güç 140HP'ye, 175Nm olan tork da 220Nm'ye çıkarılmış. Almanya'da garantili olarak uygulanan yazılım sanırım ülkemizde garantili olarak yapılmıyor fakat getirtilip bir çok yere montajı yaptırılabilir.

ABT firması da aynı motor için fakat Octavia işletim sistemine uygun bir upgrade yaparak yine 140HP güç, 220Nm tork elde etmiş:

http://www.abt-sportsline.de/en/tuning/shop/Skoda-Octavia-1Z-Motortechnik_389_131_6/produkt/ABT-power-upgrade-5206/

Ancak Yeti için henüz bir uygulama yok. Bunun için bir Yeti bulup yaklaşık 1 hafta atölyelerinde misafir etmeleri gerekiyormuş :)

125 HP güç sağlayan yazılımlar da var sanırım 300-400 dolara bunlarla ilgili bilgisi olan var mı acaba?
 
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti MATO YETI » 14 Arl 2010, 11:52

SM Chip Tuning 120 ve 131 beygir güç sağlamış:

http://eng.smchiptuning.com/3481/skoda-yeti-1-2-tsi-105
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti MATO YETI » 14 Arl 2010, 12:05

Büyükçekmece'de AR-SON adlı firma 132 byegir güç 204 Nm tork elde edildiğini belirtiyor:
http://www.ar-son.com/index.php/chip-tuning/61-skoda
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti MATO YETI » 14 Arl 2010, 12:22

ZIPTuning 126 byegir güç, 224 Nm tork elde ediyor. Yakıt tüketimi de azalıyor:
http://www.ziptuning.nl/en/customchip/S ... tml#header
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti bersu » 15 Şub 2011, 22:16

çok şaşırdım mazur görün lütfen,belirli ücret karşılığı 1.2 yetim 140hp 220 nm torkamı sahip olacak?ne yapmalıyız?ne öneriyorsunuz?
bersu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 15 Şub 2011, 22:09
Ad Soyad: Erhan ÇAYAN
Nereden: İzmir
Arabanız: YETİ-1,2 DSG 2011

İleti engin54 » 15 Şub 2011, 22:43

ACABA STANDART PERFORMANSININ ÜSTÜNE ÇIKARTAN BU ÇİP LER'İ FABRİKA NEDEN KULLANMAZ.

BANA PERFORMANS YETERLİ GELDİ 140 HP DE YAPSAM KULLANMAM DEĞİŞMİYECEK. GERENK YOOOK
Kullanıcı avatarı
engin54
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 09 Kas 2010, 21:36
Ad Soyad: engin övünç
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda yeti ford fiesta

İleti AhmetH » 15 Şub 2011, 22:46

1.6 FSİ sahipleri parmak kaldırsın :D
aynı şekilde 170 hp TSi sahipleri...

çevrenizde kaç tane var ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti thejazz » 16 Şub 2011, 00:33

Ben gerek duymazdım böyle bir olaya. Aslında overclock etmek gibi birşey tuning, ancak gerekli altyapı olmadığı sürece bence gereksiz bir risk. Ben aracıma uzun yıllar binmeyi planlıyorum.
Kullanıcı avatarı
thejazz
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 76
Kayıt: 04 Şub 2011, 21:52
Nereden: İzmir

İleti sainz » 16 Şub 2011, 09:03

AhmetH yazdı:1.6 FSİ sahipleri parmak kaldırsın :D
aynı şekilde 170 hp TSi sahipleri...

çevrenizde kaç tane var ?

Konuyla alakası nedir bu sorduğunun üstâd?
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti MATO YETI » 20 Şub 2011, 14:58

thejazz yazdı:Ben gerek duymazdım böyle bir olaya. Aslında overclock etmek gibi birşey tuning, ancak gerekli altyapı olmadığı sürece bence gereksiz bir risk. Ben aracıma uzun yıllar binmeyi planlıyorum.

1.2 TSI motorda tuning için gerekli alt yapı kesinlikle bulunuyor. Atmosferik motorlarda tuning işlemi daha zahmetli çünkü motorun toleransları daha dar fakat turbo motorlarda, hele hele Yeti'ninki gibi TSI motorlarda tuning toleransı oldukça fazla. Ben Yeti'den önce Audi A3 1.4 TFSI kullanıyordum. 125 HP güce ve 200Nm torka sahipti. Bu motor 160HP güce Audi garantisi altında çıkarılıyor, üstelik sadece yazılım değişikliği ile. Yani motorun ömrünün kısalmasını bir kenara bırakın, yakıt sarfiyatını düşürmüş oluyorsunuz. Bunun yanı sıra motor ömrü dediğimiz süre o kadar uzun ki, hiç kimse aracını bu kadar kullanmıyor ülkemizde. Bir araca 50.000 TL veren kimse aracını bu kadar kullanmayacaktır.

Gerek var mı? sorunun yanıtı için gerekli tek yanıt motor gücü ve yüksek hız değil, tork daha önemli. Yani Yeti'nizi 4 kişi ve bagajda yükle yokuşa sürdüğünüzde ya da araziye girdiğinizde torkun önemini daha iyi anlayacaksınız. Bunun yanı sıra maksimum hızda gitmek derdiniz olmayabilir ama kısa sürede hızlanan bir araç yani iyi ivmelenen bir araç yavaş araçtan çok daha güvenlidir, bunu unutmamak gerekiyor. Tabi aracı limitlerde kullanmak hoşunuza gidiyorsa amortisör ve frenleri de gözden geçirmelisiniz. Sert ve kısa süspansiyon güvenliği artırır, konforu azaltır. Siz hangi şartlarda aracı daha fazla kullanıyorsanız o şartlara uygun tuning yaptırmalısınız. Hem arazi hem de yolda kullanıyorum ve sürati seviyorum derseniz air ride ya da otomatik ayarlanabilen aktif süspansiyon tercih etmelisiniz. Ben araştırmalarımda Yeti için bir air ride seti bulamadım henüz. Tecrübe ettiğim kadarıyla Yeti uzun ve sert yaylara sahip. Yani arazi şartı da var ama virajlarda da güvenlik için yaylar sert tutulmuş. Bu durumda başka hiç bir değişiklik yapılmadan aracın gücünü yazılımla 125HP'ye çıkarmanın hiç ama hiç bir zararı olmayacağını düşünüyorum. 140HP'ye çıkarmak için ise güvenilir bir markayı tercih ederdim. Örneğin ABT Octavia 1.2 için 140 HP 220Nm yazılım sunmuş, Yeti için de sunarsa düşünmeden alırım.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti AhmetH » 22 Şub 2011, 22:06

sainz yazdı:
AhmetH yazdı:1.6 FSİ sahipleri parmak kaldırsın :D
aynı şekilde 170 hp TSi sahipleri...

çevrenizde kaç tane var ?

Konuyla alakası nedir bu sorduğunun üstâd?




sapır sapır dökülecekler gibime geliyor abi :)

çok şişiriyorlar TSi ları görende hiç turbo araba üretilmemiş şimdiye kadar diyecek.

ne bu be 1.2 araba 1.4 araba "çip attırıp" beygir üstüne beygir alıyor birde tüketim değişmiyor yada düşüyor vs..
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia_3437 » 22 Şub 2011, 22:19

AhmetH yazdı:
sainz yazdı:
AhmetH yazdı:1.6 FSİ sahipleri parmak kaldırsın :D
aynı şekilde 170 hp TSi sahipleri...

çevrenizde kaç tane var ?

Konuyla alakası nedir bu sorduğunun üstâd?




sapır sapır dökülecekler gibime geliyor abi :)

çok şişiriyorlar TSi ları görende hiç turbo araba üretilmemiş şimdiye kadar diyecek.

ne bu be 1.2 araba 1.4 araba "çip attırıp" beygir üstüne beygir alıyor birde tüketim değişmiyor yada düşüyor vs..




abt nın guvenırlılıği tartışılması lazım abı dıyorum şünkü patronumuzd Q7 var aracta ve abt de cip uygulatı ama hıc bır fark yok dıyor bu işlem icinde 3 bın eu para vermişti gecen yıl
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti AhmetH » 22 Şub 2011, 22:42

benim arkadaş daha iyisini bedava da yapar da mevzu o değil :D

arabalar sıkıştırılmış gibi duruyor bana. sakinbir atmosferik benzinli gibi bir ömür beklemiyorum açıkçası
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti murat11h1 » 22 Şub 2011, 22:54

Arkadaşlar cahilliğimi mazur göründe performans, tork bunlar süper kavramlar. Peki yakıt ne kadar etkileniyor. Su gibi içmesin
Kullanıcı avatarı
murat11h1
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1034
Kayıt: 20 Arl 2009, 16:21
Ad Soyad: Murat
Nereden: Çorum
Arabanız: Fabia 2005 101Hp Special

İleti quickcan » 23 Şub 2011, 00:19

yakıt azalıyor bile. :D ciddiyim.

bu sistemlerin amacı daha az yakıttan daha fazla güç almak.


OCTAVIA
V
ıRS
Kullanıcı avatarı
quickcan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1259
Kayıt: 04 Kas 2009, 01:06
Ad Soyad: Can ÇAKMAK
Nereden: Ankara
Arabanız: 2005 Octavia A4 Ambiente Plus

İleti AhmetH » 23 Şub 2011, 15:45

yakıt azalmaz onu temiz kalem bir geçelim :D

nekaa ekmek okaa köfte bu budur 2x2 = 4 hala otto amcanın marifeti var kaput altında , uzay teknolojisi değil :)
kullanım tarzına göre eski halinden verimli olan devir bantları olacaktır bunu anlarım.
ama hem araba 140hp olacak hem az yakacak.. cık orda duralım :D
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti MATO YETI » 24 Şub 2011, 10:46

AhmetH yazdı:yakıt azalmaz onu temiz kalem bir geçelim :D

nekaa ekmek okaa köfte bu budur 2x2 = 4 hala otto amcanın marifeti var kaput altında , uzay teknolojisi değil :)
kullanım tarzına göre eski halinden verimli olan devir bantları olacaktır bunu anlarım.
ama hem araba 140hp olacak hem az yakacak.. cık orda duralım :D

Arkadaşım lütfen tahminler ve kişisel görüşler üzerinden kesin yargılarda bulunmayalım. Audi.de ve ABT-sportsline.de adreslerinde okudunuz mu? Ben okudum. 1.2 TSI ve 1.4 TFSI aracınız oldu mu? Benim oldu. VW.com.tr adresinden girip aynı motora sahip fakat farklı beygir ve tork değerlerine sahip iki golf'ün teknik verilerini karşılaştırdınız mı? Ben karşılaştırdım. Daha ötesi hiç chip tuning yaptırdınız mı? Ben yaptırdım, hem atmosferik hem de turbo motora yaptırdım. Öncesinde ve sonrasında ölçüm yaptırdım. Yani ezbere konuşmayalım burada. Yazdıklarımın hepsi teknik bilgiye dayanıyor, kendi görüşüm olsa "bence" yazardım. Otto amca kim bilmiyorum ama Onno Usta'yı da tanıyorum. Arkadaşımın babası. Yani bu şekilde atıp tutarak insanları yanlış yönlendirmeniz doğru değil.

Evet, tekrar ediyorum, bilimsel ve teknik verilere ve deneyime göre yazıyorum: 1.4 TSI ve TFSI motorlarda 125 HP olan güç 160 HP'ye çıkıyor ve tork da artıyor. Bunun yanı sıra benzin sarfiyatı DÜŞÜYOR! Tekrar yazayım mı?
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti AhmetH » 24 Şub 2011, 14:53

baştan kural hatası var buraya mesai harcayıp konu hakkında uzun teknik yazılar döşeyemem baştan özür dilerim.

benzini yakmadan güç alamazsınız, aynı tüketimle yüksek güç almak demek devir bandında biyerleri boşaltmak demek hadi basıncı arttırıp bizim memlekette olmayan 100 oktanı 98 oktanı kullandınız avansı kurcaladınız şu bu ..

mutlaka devir bandında öncekinden az yakan veya çok yakan bir yer olacaktır. Yakıt oktanı bile değişmeden hem güç alacaksınız hem tüketim düşecek hemde aracın karakteri değişmeyecek..
buna arkdaşınızın babası dahil ne konuştuğunu bilen motordan teknikten anlayan herkes gülecektir :D

uzay teknolojisi yok sonuçta, asırlık otto çevriminin sofistike malzemelerle üretilmiş ve bilgisayar kontrollü ek bileşenleri ile gidiyor araçlarımız. Sanki daha önce hiç turbo araç üretilmemiş hiç turbo makinalara chip yazılmamış bende hiç bunları bilmiyormuş gibi işkembe i kübradan idda ediyorum gibi sert çıkmışsınız :)
arkadaşınızın babası senelerdir autoshow dergisinde bunları yazdı anlattı, okumadınız sanırım

teknik özelliklerde hacime çapxstroka falan bakınca aynı motor gibi görünsede supap malzemerinden pistonlarının altına yağ püskürten jetlere, çok ince teknik farklara... özel kaplamalara egzantrik derecelerinde küçük ama aşırı beslemede hissedilen farklara kadar teknik değişiklik olabilir. aynı motor gibi dursada sadece yazılım farkı olsada firmalar mutlaka kendilerini güvene almak için biyerleri ellemiştir.

ama samimi söylüyorum sizin yazdığınız bu şunu şunu okudun mu baktın mı hiç tsi ın oldu mu fsi ın şuyun buyun oldumu öyleyse konuşma vs... forum üslubu eğilimi VW grup TSi TFSİ kullanan kullanıcıların genelinde var..
sizin toplaştığınız farklı forumlar var sanırım :|

benzer mentalitede şahıs 170hp jettası ile subaru impreza tokatlıyordu motoru dynoda 200 beygir falan çıkıyor otobanlarda 270 yapıyordu.. video falan koymuştu youtube ye..
zaten youtube ye bakıncada chip videoları koyan TSi ı yerde uçuran kadran videosu çekenlerin genelide bizim buralardan...

Zira ecnebi işi biliyor DIY olarak aracına servis verdiğinden neyin ne olduğunu biliyor, forumları ticaret hane gibi olmadığından millet kaça patlar kaç hp olur ne yakar diye sormadığından checksumm.com gibi sitelerde chip tuning in ciğeri kuşbaşı doğranıp inciğine cinciğine konuşuluyor realiteler ortaya çıkıyor...
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

Sonraki

Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir