Yeti Test Sürüşü İzlenimleri

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeti Test Sürüşü İzlenimleri

İleti erdemguner35 » 25 Arl 2010, 23:48

Sevgili forum üyeleri, bugün yetiyle tanıştım. tanıştım derken daha önce uzaktan görmüştüm ve resimlerde görmüştüm. bu gün bayağı bir vakit geçirdim yetiyle test sürüşü filan... inanın resimlerde göründüğünden çok daha heybetli bi araba. ben bu forumdaki skoda severlerin yeti hakkında ki ön yargılarının aracı sadece resimlerde gördüğünden kaynaklanıyor olabileceğini düşünüyorum. ve onlara gidip yakından görmelerini öneriyorum. Test sürüşüne gelirsek... aracın en baz modelinin dsg şanzımanlı olanı test aracı idi. ben şahsen otomatik arabadan haz almıyorum. ama aracı sürerken bunu dikkate almadım benim için önemli olan görüş açısı hızlanış ve konfor idi ve 1.2 motor bunu hayli hayli karşıladı..... araç gerçekten çok rahat ve keyifli. ve o benzettikleri ticari araç olarak bilinen tüm araçlardan daha heybetli...benim istediğim seçeneklerdeki 1.2 ambition ellerinde olmadıkları ve sipariş için kesin karar vermemiz gerektiğini ve kapora almaları gerektiği için stoklardaki araçlarından fiyat almaya yöneldim. aracın 1.4 ambition modeli ile bir ön koşul anlaşması yaptım... gerekli vadeler ve ödeme koşulları sağlandığında araç için anlaşacağız. tekrar söylüyorum aracı yakından görmeden ve kullanmadan kesinlikle piyasadaki ticari araçlara benzetmeyin.
 

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk

erdemguner35
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 590
Kayıt: 19 Haz 2010, 12:44
Ad Soyad: ERDEM GÜNER
Nereden: Manisa

İleti AhmetH » 26 Arl 2010, 00:22

nissan qashqai düşünmezmisiniz ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti erdemguner35 » 26 Arl 2010, 00:36

never ever... asla ve asla çünki o fiyata nissanın verdiği opsiyon ve motor seçeneği yetiyi tercih sebebi yapıyor.1.4 motora 122 beygir nissanın 1.6 motorunda bu performans yok... yakıtda çok makul karma 6.8... nissanın ki gibi basık bir tavanı yok. yetinin tasarımı avrupayi.nissan güzel marka ben primera kullanıcısıyım aynı zamanda. ama yetinin daha asil bir tarafı var nasıl söylesem gerçekten herkesin sevmesini beklemediğim bir araç ve bu özelliği onu farklı kılıyor...tıpkı biz skodacıların bu güne kadar karşılaştığımızın ki gibi...

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk

erdemguner35
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 590
Kayıt: 19 Haz 2010, 12:44
Ad Soyad: ERDEM GÜNER
Nereden: Manisa

İleti AhmetH » 26 Arl 2010, 00:57

sevdiyseniz sorun yok :)

ama autoshow da ben baz yetiyi inceledim sert plastikler düzgünce inip kalkamayan kol dayama, arka kapıdaki geniş cep kısmından sarktığı için kopardığım izolasyon süngeri...
ne bileyim zaten 2002 cenevre miydi neydi o fuarda konseptini tanıttılar dünyaya... inşallah üretmezler dedim üretildi :D
daha başından beri sevmiyorum, kendimi sorguluyorum neden diye makul bir cevap bulamıyorum :oops:
vw tiguan a da bakmışsınızdır elbet ne desem nasıl yorum yapsam bilemedim açıkçası :)

hayırlısı demekten başka söz düşmez bana sanırım :)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti felicia_3437 » 26 Arl 2010, 01:04

hayırlı olsun yetı gercekten kendıne özgün kendine güven veren bir arac havasını yansıtıyor güzel tasarım bende iyice inceledim ama kolcahı sabıt yetının yukarıya doğru kalkan sadece kapağı ve kapağın altında hemen aux gırşı bence herşeyı ıle ınce düşünülmüş bir arac
FeLiŞ 1995 34 ylt 20
Kullanıcı avatarı
felicia_3437
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1786
Kayıt: 21 Mar 2010, 00:02
Ad Soyad: M SELİM AKIN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: FELİCİA LX

İleti erdemguner35 » 26 Arl 2010, 01:07

kardeş elbette tiguana baktım 10000 mangır var aralarında o yüzden tiguana saygı duydum. ama skoda yapmış o fiyata en güzelini.. biz zaten skodayı o yüzden tercih etmedik mi....
ha toplasa bizden bilmem kaç tane imza biz 10.000 tl fazla vermek istiyoruz bize şöyle daha afilli bir şey yap; skoda elbette yapacaktır... bence yeti skoda ruhunu tamamen koruyan bir tasarım...

"Çalışmadan, yorulmadan, üretmeden rahat yaşamak isteyen toplumlar önce haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istiklal ve istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar."
Mustafa Kemal Atatürk

erdemguner35
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 590
Kayıt: 19 Haz 2010, 12:44
Ad Soyad: ERDEM GÜNER
Nereden: Manisa

İleti ERTAN26 » 26 Arl 2010, 08:40

hayırlı olsun.
ERTAN26
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 175
Kayıt: 05 Eyl 2010, 22:04
Ad Soyad: ERTAN
Nereden: Eskişehir
Arabanız: SKODA FAVORİT 135 L

İleti MATO YETI » 27 Arl 2010, 12:24

Merhaba,
Yeti'den önce bende Audi A3 1.4 TFSI S-Tronic (DSG) coupe vardı. 2008'de sıfır almıştım. Şimdi bebek beklediğimiz için Yeti aldım. Almadan önce neredeyse bütün araçlara baktım: Nissan Qashqai ve Juke, VW Tiguan, Peugeot 3008 ve 5008, Toyota, Citroen, Subaru Forester, Mitsubishi, Mercedes B Serisi, Dacia Duster... Benim için olmazsa olmaz özellik otomatik şanzımandı. Otomobil kullanmaktan haz alan insanlar otomatik vitesi sevmezler çünkü hem yakıt tüketimi yüksektir hem de seri kullanamazsınız. Audi'de 7 ileri S-Tronic yani DSG şanzıman kullandığımda resmen aşık oldum çünkü hiç bir insanın değiştiremeyeceği hızda vites değiştiriyor ve yakıt tüketimi de manuel vitesliden daha az! İstanbul trafiğinde sol ayağınıza kramp girmiyor. İsterseniz manuel moda alıp kendiniz de değiştirebilirsiniz ama S (Sport) modu olduğundan buna hiç mi hiç gerek kalmıyor.

DSG şanzımanı ancak onu kullanan bilir!

Diğer hiç bir markada şu anda bu tür bir şanzıman bulunmadığından ve VW kalitesini hiç bir eksiği bulunmadan size uygun fiyata sunan Skoda'ya yöneldim. Şu ana kadar çok çok memnunum. Motor turbo olduğundan hacminden beklenmeyen bir güç ve tork sağlıyor. Tüketimi de oldukça düşük. (Tüketim başlıklı konulara bakabilirsiniz) 105 HP gücünü yazılım ile 140 HP'ye çıkarabiliyorsunuz. (Bununla ilgili de başlık açmıştım)

Eğer otomatik vites diyorsanız DSG'den yani VW, Skoda, Seat ya da Audi'den şaşmayın diyorum. Düz vites düşünüyorsanız bence Dacia'ya bakmadan geçmeyin. Elbette Skoda işçiliğini ve konforunu beklemeyin ama verdiğiniz paraya uygun bir seçenek olduğunu düşünüyorum.

Audi'den sonra Yeti'de kalite, motor ve şanzıman adına tek bir eksiklik hissetmedim. Audi'nin farkı ne mi? İnce detaylar, örneğin ön cam sileceğinin sesini hiç duymuyorsunuz. Bunun gibi ufak tefek detaylar var ama Yeti'nin Audi'ye göre üstünleri bence daha fazla. Daha konforlu, lastik sesi çok daha az, daha büyük, daha ferah, bagaj ve varioflex çok daha kullanışlı.

Özetle eski bir Audi kullanıcısı olarak Skoda Yeti'yi şiddetle tavsiye ederim.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti mustklc » 27 Arl 2010, 12:53

yerinde ve doğru bir yorum olmuş teşekkür ederiz.
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti MATO YETI » 27 Arl 2010, 17:50

AhmetH yazdı:...sert plastikler düzgünce inip kalkamayan kol dayama, arka kapıdaki geniş cep kısmından sarktığı için kopardığım izolasyon süngeri...

Kol dayamada herhangi bir sorun yok. Çalışma şeklini bilmiyorsanız size tuhaf gelmiş olabilir. Kol dayama en alt seviyeden yukarı doğru kaldırdığınızda o seviyede kalır. Bir üst seviyeye çıkarabilirsiniz fakat bir alt seviyeye indirmek için önce en üst seviyeye kadar kaldırmanız gerekir. Sonra en aşağı seviyeye indirip tekrar istediğiniz seviyeye getiriyorsunuz. Bu, kol dayamanın kolunuzu koyduğunuzda aşağı düşmemesi içindir :)
İzolasyon süngeri koparmışsınız, bu tür parçalar her markada olabiliyor. Ben BMW 3 serisinin arka kapılarında kalıp çapaklarını gördüğümde dumur olmuştum. (Çapak: plastik parçalar sıcak çelik kalıplar içine enjekte edilir. Kalıp aniden soğutulur ve plastik donar. Kalıp açıldığında kenarlarda az miktarda da olsa plastiğin taştığı görülür. Bu taşan kısma çapak denir. Bunlar ürün kalıptan çıkarıldıktan sonra temizlenir. Fakat BMW'de bile bu gözden kaçabiliyor, son ürüne kadar gidebiliyor.) Bu tür işçilik hatalarını en az Mercedes otomobillerinde görüyoruz. Yıllardır yapılan testleri takip edenler bilirler, işçilikte VW grubu Mercedes'ten sonra ikinci sırada bulunuyor. Skoda Yeti'de kullanılan parçaların çoğu Almanya ve Avusturya'da üretiliyor, Çek Cumhuriyetinde montajı yapılıyor.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline


Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir