Yeti'nin Bagaj Hacmi 420 Litre

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeti'nin Bagaj Hacmi 420 Litre

İleti MATO YETI » 28 Mar 2011, 15:12

timewizard yazdı:runflat lastik kesinlikle onermem, lastik profiline gore tabi ki degisir fakat kullandigimiz diger arac olan Mini Cooper S'in lastikleri runflatken (17"-205/45) Istanbul'un yollarinda at arabasina biniyor hissi veriyordu ve hem bizim omurgalarimiza hem de arabanin ozellikle on takimlarina inanilmaz yukler bindiriyordu. Birkac ay once runflat olmayan Continental Premium Contact aldik (bir de lastik tamir kiti) ve rahat ettik. 100lt ekstra bagaj hacmi icin kesinlikle degmeyecegini dusunuyorum...

Kullandığınız Mini Cooper S bildiğim kadarıyla Mini'nin en sert süspansiyonuna sahip modeli. (J. Cooper Works'u saymıyorum tabi ki) Bunun yanı sıra 17 inç jant olması araç içi konforunu oldukça azaltan bir faktör. Bu nedenle Copper S gibi bir araçta runflat lastikten normal lastiğe geçince fark hissetmeniz normaldir diye düşünüyorum. Açıkçası benim Cooper S'im olsa runflat lastik kullanmam çünkü performans için yaratılmış bir araç. Lastik olarak bir dahaki sefere Dunlop tavsiye ederim. Yumuşak lastikleri tercih edin bence.

Canavara gelecek olursak; fikrinize saygı duyuyorum tabi ama 100 litre, bagaj için oldukça fazla bir hacim bence, hele hele çocuğunuz varsa.

Bir de tabi aracın kullanım şartlarına göre karar vermek gerekir runflat tercihinde. Cooper S'i caddede kullanıyorsunuz, Canavar'ı ise kötü yol koşullarında kullanabiliyorsunuz, lastik patlama/inme riski daha fazla.
 
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti bersu » 29 Mar 2011, 10:08

Sayın Mato Yeti arkadaşım runflat lastik hiç kullanmadım bu lastik hakkında herhangibir bilgimde yok ancak sizin gibi bilenlerin paylaşımları ile artı netten araştırmalar ile bilgi sahibi oluyoruz bu nedenle zaman ayırıp paylaştığınız için teşekkür ederim,jant değiştirirsem yetinin donanımlı modellerinde 17" jant olduğu için değiştirmeyi düşünebilirim 18" hiç düşünmedim çünkü orjinalden saparım diye düşünüyorum,17"jantın arabayı biraz daha yükseltip günenli kılacağını ve orjinalini bozmayacağı için düşündüm ama oda km göstergesini değiştirirmi?basınç sensörüne gelince arabayı oğlum kullanıyor ama kullanmadan başka birşey bilmiyorum desem yeridir lastik havası iyice inince fark edeceğini düşündüğüm için basınç sensörünün düşündüm şu an kullandığım lastiklere sizin kullandığınız sensör kullanılabilirmi?
bersu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 15 Şub 2011, 22:09
Ad Soyad: Erhan ÇAYAN
Nereden: İzmir
Arabanız: YETİ-1,2 DSG 2011

İleti MATO YETI » 14 Nis 2011, 10:38

Merhaba,
Geç yanıt için kusura bakmayın, yeni bebeğimiz olduğu için siteye giremedim bir süre.
Erhan bey bir yanlışa doğru gitmeyin sakın, jantın çapını değiştirdiğinizde lastiklerin de değişmesi gerekir. Yani daha büyük çaplı jant takarak aracın yüksekliğini artırmak son derece yanlış bir uygulama olur, sakın yapmayın bunu! :!:
Gözünüze hitap etsin diye jantınızın çapını değiştirmeyin sakın, bu hayati bir konu sonuçta. Yazdığım konulara dikkat edin, seçiminizi hedefinize uygun şekilde belirleyin. Konfor mu güvenlik mi sorusu çok önemli. Jantı değiştirmenin en önemli nedenleri bunlar çünkü. Basınç sensörü olarak benim kullandığımı tavsiye edebilirim, şu ana kadar memnunum.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti pureman » 14 Nis 2011, 14:39

Erdem tebrikler.. Allah analı babalı büyütsün.. Fırat gibi uzun, bal gibi tatlı bir ömrü olsun..
pureman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 21 Eyl 2010, 09:29
Nereden: Konya
Arabanız: Yeti Active 2011, Octavia Elegance 2010

İleti bersu » 14 Nis 2011, 19:34

MATO YETI yazdı:Merhaba,
Geç yanıt için kusura bakmayın, yeni bebeğimiz olduğu için siteye giremedim bir süre.
Erhan bey bir yanlışa doğru gitmeyin sakın, jantın çapını değiştirdiğinizde lastiklerin de değişmesi gerekir. Yani daha büyük çaplı jant takarak aracın yüksekliğini artırmak son derece yanlış bir uygulama olur, sakın yapmayın bunu! :!:
Gözünüze hitap etsin diye jantınızın çapını değiştirmeyin sakın, bu hayati bir konu sonuçta. Yazdığım konulara dikkat edin, seçiminizi hedefinize uygun şekilde belirleyin. Konfor mu güvenlik mi sorusu çok önemli. Jantı değiştirmenin en önemli nedenleri bunlar çünkü. Basınç sensörü olarak benim kullandığımı tavsiye edebilirim, şu ana kadar memnunum.

Öncelikle tebrikler Allah analı babalı büyütsün,anneye ve bebeğe sağlıklar dilerim,benim araç baz modeli olduğu için lastikler eskiyince yeni lastiklerle 17"alaşım jant alayım diye düşünmüştüm,çünkü yanılmıyorsam üst donanımlarda alaşımlı jant 17" diye biliyorum,yoksa kafadan yapılacak bu gibi değişiklere karşıyım çünkü araçta kullanılan her parçanın bir mantığı vardır o nedenle orjinalini bozmak istemem,ilginize teşekkür eder sağlılar dilerim
bersu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 15 Şub 2011, 22:09
Ad Soyad: Erhan ÇAYAN
Nereden: İzmir
Arabanız: YETİ-1,2 DSG 2011

İleti pureman » 15 Nis 2011, 09:46

Bersu sadece en üst donanım olan experience donanımda 17" jant var.. Ambiante donanımda 16" ama alaşım jant var.. Active donanımda yine 16" jant var ama alaşım değil çelik jant..
pureman
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 21 Eyl 2010, 09:29
Nereden: Konya
Arabanız: Yeti Active 2011, Octavia Elegance 2010

İleti MATO YETI » 15 Nis 2011, 10:18

Çok teşekkür ederim iyi dilekleriniz için.
Bana sorarsanız alüminyum alaşım jant alın ama 17 inç değil, yine 16 inç tavsiye ederim çünkü süspansiyonlar zaten yeterince sert. Sadece Experience donanım seviyesinde janlar 17 inç. Diğer iki pakette 16 inç. Ancak aracı sadece caddede kullanıyorum derseniz de 18 inç jant ve ek olarak uygun kısa yay/aktif süspansiyon/air ride öneririm.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti timewizard » 15 Nis 2011, 14:55

Aslina bakarsaniz daha duzgun yollarda (Amerika'da kiraladiktan sonra almistim Mini'yi) uzerindeki runflat lastikler virajlarda inanilmaz bir yol tutus sagliyor (sert yanaklar yuzunden lastik neredeyse esnemiyor, cok daha dar yanakli lastikler gibi) fakat ulkemizdeki gibi duzgun olmayan yollarda virajlardaki ufacik tumseklerde araba ziplayip tam tersine tutunmayi azaltiyor. Lastik olarak da Mini ile yillarca Dunlop kullandim (runflat olarak) ve pek memnun kaldigim soylenemez. Bunun yaninda Continental'in performansini gordukten sonra (butun testler ve karsilastirmalar da bu yonde) bundan sonra baska marka lastik kullanmayi dusunmem bir sure (Yeti'nin sonraki lastikleri de Continental olur)...

Bagaj konusunda aslinda 420lt-320lt farki yuzunden ben de bir miktar arastirma yapmistim Yeti'yi almadan once. Yedek lastigi cikarirsaniz farkli bir bagaj tabani ismarlamak durumunda kalacaksiniz. RAV4 tarzi bagaj kapagina yerlestirenlerde gorum Ingilterede ama biraz zahmetli bir is gibi duruyor. Alternatif olarak bagaji on taraftan ayiran Skoda'dan bir izgara aparati var, bu sayede bagajin yuksekligi daha guzel kullanilabilir.

Biz de yeni dogan oglumuz icin (3 haftalik) bagaja puset vs koyarken +100lt olsa cok daha iyi olurmus diyoruz her seferinde :)


MATO YETI yazdı:
timewizard yazdı:runflat lastik kesinlikle onermem, lastik profiline gore tabi ki degisir fakat kullandigimiz diger arac olan Mini Cooper S'in lastikleri runflatken (17"-205/45) Istanbul'un yollarinda at arabasina biniyor hissi veriyordu ve hem bizim omurgalarimiza hem de arabanin ozellikle on takimlarina inanilmaz yukler bindiriyordu. Birkac ay once runflat olmayan Continental Premium Contact aldik (bir de lastik tamir kiti) ve rahat ettik. 100lt ekstra bagaj hacmi icin kesinlikle degmeyecegini dusunuyorum...


Kullandığınız Mini Cooper S bildiğim kadarıyla Mini'nin en sert süspansiyonuna sahip modeli. (J. Cooper Works'u saymıyorum tabi ki) Bunun yanı sıra 17 inç jant olması araç içi konforunu oldukça azaltan bir faktör. Bu nedenle Copper S gibi bir araçta runflat lastikten normal lastiğe geçince fark hissetmeniz normaldir diye düşünüyorum. Açıkçası benim Cooper S'im olsa runflat lastik kullanmam çünkü performans için yaratılmış bir araç. Lastik olarak bir dahaki sefere Dunlop tavsiye ederim. Yumuşak lastikleri tercih edin bence.

Canavara gelecek olursak; fikrinize saygı duyuyorum tabi ama 100 litre, bagaj için oldukça fazla bir hacim bence, hele hele çocuğunuz varsa.

Bir de tabi aracın kullanım şartlarına göre karar vermek gerekir runflat tercihinde. Cooper S'i caddede kullanıyorsunuz, Canavar'ı ise kötü yol koşullarında kullanabiliyorsunuz, lastik patlama/inme riski daha fazla.
timewizard
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 15 Eyl 2010, 20:14
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Mini Cooper S + Skoda Yeti 2.0TDI DSG Experience

İleti kaptan1986 » 28 Ekm 2011, 15:09

bakalım msj attım skoda çek cumhurıyetı ne

1.6 tdı yetı famıly ne zaman gelecek dıye .................

resımlerden bakılcak olursa cok farklı bır durusu var yetı famıly nın ...

fıyat farkı sadece 1300 euro .....
kaptan1986
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 16
Kayıt: 27 Ekm 2011, 11:50
Nereden: İstanbul (And.)

Önceki

Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir