1,2 TSİ DSG MOTOR

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1,2 TSİ DSG MOTOR

İleti engin54 » 04 Oca 2011, 01:08

Merhaba arkadaşlar motordaki entresan durum dikkatimi çekti sizle paylaşayım dedim sabah motoru ilk çalıştırdığım zaman havalar iyi iken 20 derecenin üstünde iken motor yüksek rolantide çalışıyordu havalar soğudu fakat motor aksine hiç rolanti yükseltmeden çalışıyor yüksek rolanti (11) düşük rolanti (08) çalışıyor ve arada ilk çalıştırma esnasında motordan zırıltı gelip kesiliyor servise gittim onlarda bilgisayara bağladılar bişey yok dediler ve güncellemesini yapacaklarmış onu yaptılar nasıl götürdüysem aynen geri aldım motorda bişey yok dediler fakat ben yakında bunu video ya çekip siteye koyacam bakalım benle aynı görüntüyü paylaşan varmı.
 
Kullanıcı avatarı
engin54
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 09 Kas 2010, 21:36
Ad Soyad: engin övünç
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda yeti ford fiesta

İleti diseqc » 04 Oca 2011, 08:42

bence rolantinin 11 de olması önemli değil araba ilk çalıştığında sarsıntı oluyor mu stop edecek gibi oluyormu ve çalışır çalışmaz hareket ettiğinde araba yığılıp sonra topralıyormu bunlar önemli onun haricinde sadece gösterge 11 gösteriyor diye kurcalamamak lazım araba scaklık müşüründen gelen verilere göre en iyi yakıt hava karışımını ayarlıyor eğer müşür arızalı ise zaten daha bir çok yerde kendini belli eder diye düşünüyorum ama bu tsi motorlar belki farklıdır daha cok teknik bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olacaktır.
Kullanıcı avatarı
diseqc
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1118
Kayıt: 29 Mar 2010, 14:53
Ad Soyad: murat
Nereden: Rize
Arabanız: Peugeot 1.4 HDI Bipper

İleti MATO YETI » 04 Oca 2011, 14:50

İlk çalıştırmadaki dizel motor sesi benzeri "tırlama" sesi TSI ve TFSI (Fuel Stratified Injection) motorlarda normaldir. Hatta bu sesin olmaması durumu anormaldir. Bende önceden Audi A3 vardı, ondan da biliyorum, şimdiki Yeti'de de aynı ses var. Hatta rölantideyken hafif gaz verip bırakırsanız yine arada bu sesi duyarsınız. Bu sesin nedeni gayet basit: Kompresör, yani supercharger. Bildiğiniz gibi TSI motorlarda çift turbo bulunur. Bunlardan biri kompresör tipindedir, sürekli çalışır, diğeri ise belirli bir devirde çalışmaya başlar. Bu da işletim sistemi ile kontrol edilir. Bu rölantideki zırıltı ya da tırıltı sesi sürekli çalışan turbodan geliyor. TSI motor adını zaten bu çift charger'dan (turbo charger ve super charger) alıyor. Bilgi: http://www.volkswagen.co.uk/technology/petrol/tsi
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti engin54 » 04 Oca 2011, 16:18

bahsettiğim şey aslında problem değil motoru daha iyi anlamaya calışıyorum fsi motor da kullandım ama ilk tsi motorum en fazla 3 saniyelik tırrr lama sesi var serviste onun zincirden kaynaklandığını daha sonra böyle bi sesin gelmiyeceğini söyledi rolanti ise garip bir durum mesela bu sabah araba hiç rolanti yükseltmedi marş a bastım hemen 8 devir saatinde hava güneş açsın rolanti veriyor hemen 11 den başlıyor ve birdakka sonra 8 e düşüyor bana ters geldi o yüzden yazdımbu arada dikkat ettim şehir içinde sport vites daha az yakıyoo
Kullanıcı avatarı
engin54
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 09 Kas 2010, 21:36
Ad Soyad: engin övünç
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda yeti ford fiesta

İleti MATO YETI » 07 Oca 2011, 17:39

engin54 yazdı:...bu arada dikkat ettim şehir içinde sport vites daha az yakıyoo

Normal modda araç bir an önce bir üst vitese geçmeye çalışır. S modunda ise mümkün olduğunca düşük viteste kalmaya çalışır. Buradan yola çıkarak aracımız şehir içinde S modunda daha az yakıyor demek yanlış değil ama doğru da değil :) Çünkü yolun durumuna çok bağlı bu. Aracımız motor hacmine göre ağır sayılabilecek bir araç fakat bunu çift turbonun getirdiği yüksek tork ile kapatıyor. İstanbul'daki şehir içi durum ile Antalya'daki şehir içi durum çok farklı. Ben işe giderken sürekli dur kalklarla hareket ediyorum. Yokuş yukarı dur kalklarla gidiyorsanız normal modda bir kaç metrede hemen ikinci vitese atacaktır. Bu da çekişin düşüşü anlamına gelir ve araç daha fazla benzin tüketebilir. S ya da manuel modda gidiyorsak araç birinci viteste kalacağından çekişi daha kuvvetli olacaktır. Dolayısıya sizin az yakma tecrübeniz buna benzer bir parametre grubu ile mümkün olabilir. Dikkat ederseniz hep "...bilir" şeklinde olasılıklar üzerine konuşuyorum. Ben şehir içinde denediğimde S modunda daha fazla yakıyor da diyebilirim. Ya da siz başka bir eve taşındığınızda ya da başka bir rotada denediğinizde S modunda daha çok yakıyor da diyebilirsiniz.
Özetle aracımızın motoru-vitesi-ağırlığı-yol durumu parametrelerinin birbirleriyle olan ilişkisini aracımızı kullandıkça tanıyacağız. Tanıdıktan sonra da az tüketim için nerede ne zaman nasıl hangi modda gideceğimize ve gaza ne kadar basmamız gerektiğine daha sağlıklı karar verebileceğiz diye düşünüyorum.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti engin54 » 08 Oca 2011, 11:31

evet haklısın cevre yolu yakınında oturuyorum ve ist ile kıyaslama bile yapılmaz burası ist için otoban sayılır. :P
Kullanıcı avatarı
engin54
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 09 Kas 2010, 21:36
Ad Soyad: engin övünç
Nereden: Antalya
Arabanız: skoda yeti ford fiesta


Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir