Eşim için Yeti bakıyorum, bazı sorularlar ilgili yardıma iht

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Eşim için Yeti bakıyorum, bazı sorularlar ilgili yardıma iht

İleti Mertol » 25 Nis 2011, 00:38

Selamlar;

Eşim için bir araba bakıyorum :love: . Benim ehliyetim yok :o , tahmin edileceği üzerine araba kullanmaya da çok merakım yok. Ancak eşim ehliyetini aldı, direksiyon derslerini de tamamlıyor gibi, dolayısı ile mecburen bir araba alacağız.

Bayan olduğundan dolayı, yüksek sürüş pozisyonu olan, sorunsuz otomatik vitese sahip, güvenliğin ön planda tutulduğu (bu noktada zannederim Chery ve Dacia'ı eliyoruz) , çoluk çocuk olduğu zaman da bizi rahat ettirecek bir araç arayışındayım.

Güvenlikten çok sonra geliyor ama işletme maliyeti de elbette önemli. Araba %99 İstanbul içinde kullanılacak. Uzun yolada pek çıkmaz diye düşünüyorum.

Anladığım kadarı ile performans çok mühim değil eşim için, sadece güvenliği tehlikeye atmayacak yeterli performansı olsun yeter. (yol katılımları, sollama vs'de yetecek hızlanma gibi)

Birde, bir çok hobim nedeni ile bazen çok ağır olmayan yükler taşıyorum. Arka koltuklardaki esenkliği beni cezbetti. Ne kadar kullanışlı bilemiyorum.

1.2TSI, otomatik Experience paketinde Yeti'yi en güçlü alternatif olarak düşünüyorum. Diğer düşündüğüm modeller :

Nissan Juke (Ancak eşim biraz itici buldu)
Nissan Quashgai (Otomatik modeli ancak 2.0'da var eleyeceğiz galiba)
Dacia Duster (bir türlü ısınamıyorum vede zannederim otomatik alternatifi çok az)

Eğer bir crossover bulamazsak, ikinci el BMW 1 serisi, Toyota Auris vs bakacağım gibi.

Aşağıda ki sorularım konusunda bana yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

1) 1 yaşında ki 30,000 KM altında olanlara da bakıyorum. 1 yaşındaki 1.2TSI otomatik, experience cam tavanlı veya tavansız olarak yaklaşık ne kadar etmeli. 0'ların liste fiyatında pazarlık marjı bulunur mu?

2) İsterlerim göz önüne alındığında, Yeti doğru tercih olur mu? Başka alternatif var mı?


3) Juke vs Yeti ?

4) Experience paketinde, gelmeyen aksesuarları sonradan taktırabilir miyiz? (Şayet öyle bir şey varsa)

5) Servis fiyatları ne alemlerde, WW/Toyota ile karşılaştırıldığında?

Şimdiden çok teşekkürler
Mertol
 
Mertol
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 25 Nis 2011, 00:35
Ad Soyad: Mertol ozyoney
Nereden: İstanbul (And.)

İleti mustklc » 25 Nis 2011, 09:29

bizim paramız var, yüksek araçla gezeriz gibi ya da dağ tepe gezeceğiz gibi özel bir nedeniniz yoksa;

acemilik için fabia gibi küçük ve hatckback bir araçla başlamanızı tavsiye ederim
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti MATO YETI » 25 Nis 2011, 10:33

Merhaba Mertol Bey,
Sorularınıza yanıt vermeye çalışayım:

1) 1 yaşında ki 30,000 KM altında olanlara da bakıyorum. 1 yaşındaki 1.2TSI otomatik, experience cam tavanlı veya tavansız olarak yaklaşık ne kadar etmeli. 0'ların liste fiyatında pazarlık marjı bulunur mu?
Skoda Yeti'lerde Active, Ambition ve Experience olmak üzere 3 farklı donanım paketi bulunmasına rağmen Türkiye'ye gelen araçların hemen hepsinde değişik donanımlar bulunuyor. Örneğin benim aracım Ambition paket fakat üzerinde Radio Bolero (+800 TL), Panoramik Sun Roof (+2660 TL), Ön tampon dekoratif çıtalar – Alüminyum görünümlü
(+37 TL), Dekoratif yan ayna kapakları – Alüminyum görünümlü (+94 TL), Tavan alüminyum rayları (+1000 TL), Arka tampon dekoratif koruyucu kaplama – Alüminyum görünümlü (+122 TL), Çamurluk koruyucuları (+751 TL) var. Liste fiyatı 49.970 TL iken bu donanımlarla 55.434 TL'ye geliyor. Bu nedenle Yeti araçların sıfırda ya da ikinci elde standart bir fiyatı olamıyor, tıpkı BMW, Mercedes ve Alfa Romeo gibi araçlarda olduğu gibi. Sıfır fiyatları üzerinden çok kısıtlı bir indirim alınabiliyor. Yeti'de karar kılarsanız ben size bu konuda yardımcı olurum seve seve. İkinci elde ise araç bulmak çok zor. Sıfırda da çok kolay değil, eldeki ya da gümrükteki araçlardan beğenirseniz OK fakat özel sipariş istendiğinde önceden 8 hafta olan bekleme süresi yoğun talepten dolayı 10 haftaya çıkmış durumda. Düşünürseniz ikinci elde de yardımcı olabilirim elimden geldiğince.

2) İsterlerim göz önüne alındığında, Yeti doğru tercih olur mu? Başka alternatif var mı?
Otomatik şanzıman istiyorsanız kesinlikle DSG almanızı tavsiye ederim. DSG şu anda paranızla alabileceğiniz en iyi şanzıman. Manuel şanzımandan daha tutumlu, motor daha atak. Vites değişimleri hiç bir insanın değiştiremeyeceği kadar hızlı ve sarsıntısız. Motor olarak da TSI motor öneririm. Bir turbo ve bir supercharger bulunan bu motor son yılların en gelişmiş teknolojisini barındırmakta. Bu iki nedenden ötürü ben de sizin gereksinimlerinize benzer olanlarıyla Yeti'de karar kılmıştım ve şu anda çok çok memnunum. Yeti haricinde VW grubu otomobillerden (Skoda, Seat, VW, Audi) DSG+TSI olanları tavsiye ederim.

3) Juke vs Yeti ?
Forumdaki diğer konuları biraz takip ettiğinizde bu soruyu hiç sormamış olmanız gerektiğini anlayacaksınız. Bu nedenle bu soruyu yokmuş kabul ediyorum :)

4) Experience paketinde, gelmeyen aksesuarları sonradan taktırabilir miyiz? (Şayet öyle bir şey varsa)
Her pakette gelmeyen aksesuarların tamamını sonradan taktırabilirsiniz. Ama donanımların bazıları takılabilir, bazıları ise çok maliyetli olduğundan takılamaz. Örneğin hız sabitleyici, radyo, dekoratif aksesuarlar, xenon far, jant, lastik gibi donanımlar sonradan takılabilir ama hava yastığı taktırmak çok masraflı olacağından akıl karı değildir.

5) Servis fiyatları ne alemlerde, WW/Toyota ile karşılaştırıldığında?
Servise hiç gitmediğim için bilemiyorum tabi, forumdaki çoğu insan da gitmemiştir. Bunu isterseniz belirttiğiniz markaların servislerini arayarak karşılaştırabilirsiniz. Benim bu konuda söyleyebileceğim (yıllardır Audi ve VW marka araç kullanan biri olarak) servis fiyatları Renault ya da Fiat grubuna göre pahalıdır. Fakat araçta kullanılan tüm aksamlar bu grup araçlarından daha dayanıklı olduğundan totalde ödenen bakım masraflarının yakın olduğu sonucuna varılabilir. Örneğin ilk servis 15.000 km'de. Toyota'da ise 1000 km'de! Bizde Toyota da var ve kesinlikle VW grubu araçların işçilik kalitesi ile kıyaslanamaz. Servis masraflarını düşünürken kimse bu hesabı yapmıyor. Ben fren balatasını ne zaman değiştireceğim diye sormuyor. Renault'da 3.000 km'de fren balatası değiştirdiğimi bilirim...

Özetle ben sizin için DSG şanzımanlı bir Yeti'nin çok doğru bir karar olacağını düşünüyorum.

Hayırlısı olsun. İyi günler.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti tufannnsss » 25 Nis 2011, 11:08

Nissan: japonları geçççç... eski teknoloji motorlar.

Skoda : araba Almandır.

Dacia : paranı çöpe at

2. El : Durumun varsa neden başkasının beğenmeyip sattığı nasıl kullanıldığını bilmediğin bir araba alacaksın.

Skoda'nın motoru WV ee daha ne olsun...
tufannnsss
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 37
Kayıt: 06 Nis 2011, 10:30
Ad Soyad: tufan üzey
Nereden: İzmir
Arabanız: SuperB

İleti MATO YETI » 25 Nis 2011, 11:15

tufannnsss yazdı: 2. El : Durumun varsa neden başkasının beğenmeyip sattığı nasıl kullanıldığını bilmediğin bir araba alacaksın.

10 hafta beklememek için olabilir :idea:
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti Mertol » 25 Nis 2011, 12:09

tufannnsss yazdı:Nissan: japonları geçççç... eski teknoloji motorlar.

Skoda : araba Almandır.

Dacia : paranı çöpe at

2. El : Durumun varsa neden başkasının beğenmeyip sattığı nasıl kullanıldığını bilmediğin bir araba alacaksın.

Skoda'nın motoru WV ee daha ne olsun...




Açıkcası harcamak istediğim noktanın biraz üzerindeyim, dolayısı ile 1 yıllık bir ikinci elalıp tasarruf edebilri miyim diye de bakıyorum. İstediğim model Experience, + tavan 58.5'a geliyor. 1 Yıllık kullanılmış olanları ise gördüğüm kadarı ile 48 gibi veya biraz daha altında alınabiliyor ki, bana iyi bir tasarruf gibi geldi.
Mertol
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 25 Nis 2011, 00:35
Ad Soyad: Mertol ozyoney
Nereden: İstanbul (And.)

İleti octaviaman » 25 Nis 2011, 12:54

sıfır düşünürseniz acele etmeyin 1,6 tdi versiyonlar gelebilir.Fakat otomatik olmaz sanırım.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti derbeder » 25 Nis 2011, 14:47

Yeti nefis bir araçtır
derbeder
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 24 Mar 2011, 15:46
Ad Soyad: güner kanat
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda yeti 1.2 Ambition

İleti MATO YETI » 25 Nis 2011, 15:00

octaviaman yazdı:sıfır düşünürseniz acele etmeyin 1,6 tdi versiyonlar gelebilir.Fakat otomatik olmaz sanırım.

1.6 TDI'lar seneye gelecek ve manuel vitesli olacak.
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti hakanerdogan » 25 Nis 2011, 16:13

Nissan Qashqai düşünülür.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti asdfghjk » 25 Nis 2011, 16:44

Öncelikle merhabalar. Eşiniz yeni ehliyetini aldığından dolayı 58.000 TL lik bir araçla acemilik dönemini -bence- atlamayın. İlk başta 25.000 TL civarı bir fabia HB alın. Bu araçla aracı park etme, yolda gitme gibi şeyleri pekiştirin. Sonuçta bi kaç küçük sürtme-dokunma yaşayacağınız aşikar Yeti aldığınızda bunları yaşarsanız üzülürsünüz fakat acemilik için ilk başta daha ucuz bir araç seçerseniz hem daha cesurca araç sürmenizi geliştirirsiniz, hemde sürtmeler-vurmalar olduğunda daha az üzülürsünüz

Yeti konusuna dönersek bir yorumda bulunamayacağım çünkü incelemedim...
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

İleti Mertol » 25 Nis 2011, 17:31

Pahalı bir araçla başlamak konusunda herkesin tavsiyesi aynı yönde ancak bende allah korusun acemiliği esnasında ciddi bir kaza ile karşıkaşıya kalırsa, gücümün yetti en güvenilir arabada olsun diye düşünüyorum. Ufak tefek sürter veya kaza yapar, aracın değeri düşer bir kaç parçası boyanır filan çok da önemli değil.

Bu arada bugün ilk defa bir Yeti'ye bindim. Epey dolu bir Experience'dı.

1.2 TSI kesinlikle yeterince gidiyor.
Yeti'nin görüntüsü ve duruşu Doblo'dan çok Lanrover'ı andırıyor. Dikdörtgen hatları bence 'ben estetik tutkunları için değil, fonksiyonellik için tasarlandım' diyor. İçerisi arkadaşın Q5'i kadar rahat, işçilik Audi kadar değil ama fiyatına gör e oldukça kaliteli.

Sunroof'un etkisi ve çalışması sonderece etkileyici.

İlk kuşak bir araç için detaylara çok çalışılmış gibi geldi.

Bagaj biraz ufak ama arabanın boyunun kısa olması benim için daha önemli. Cihazın içindeyken bu arabanın Opel corsa'dan sace bir kaç santim uzun olduğuna inanmak çok zor.
Mertol
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 25 Nis 2011, 00:35
Ad Soyad: Mertol ozyoney
Nereden: İstanbul (And.)

İleti derbeder » 25 Nis 2011, 18:21

Kullandıkça detaylar daha çok hoşa gitmeye başlıyor.
derbeder
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 53
Kayıt: 24 Mar 2011, 15:46
Ad Soyad: güner kanat
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda yeti 1.2 Ambition

İleti narkolar » 25 Nis 2011, 18:29

Mitsubishi ASX'e bakmanızı tavsiye ederim.
narkolar
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 25 Nis 2011, 12:06
Ad Soyad: Ferit DOKUYUCU
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia Combi Elegance

İleti Mertol » 25 Nis 2011, 18:46

narkolar yazdı:Mitsubishi ASX'e bakmanızı tavsiye ederim.



Baktım , ama ootmatik seçeneği yok gibi. Birde bana daha pahalı gibi geldi
Mertol
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 25 Nis 2011, 00:35
Ad Soyad: Mertol ozyoney
Nereden: İstanbul (And.)

İleti MATO YETI » 25 Nis 2011, 18:50

Yeti yeni bir model olabilir ama ardındaki tecrübe yüz yıldan fazla. O kadar detay var ki anlatılabilecek. İşte bir kaç örnek:
- Farlarınız açıkken (park modunda değil) motoru stop edip kontak anahtarını çıkarırsanız farlar kapanıyor.
- Müzik açıkken motoru stop ederseniz müzik devam ediyor, kapanmıyor. Ancak kontak anahtarını çıkarırsanız müzik sistemi de kapanıyor. Anahtar takılı halde ise içeride oturup müzik dinlemek istediğinizi anlıyor çünkü. Ancak motor çalışmazken müzik dinlerseniz belirli bir süre sonra müzik sistemi otomatik olarak kapanıyor çünkü akü koruma moduna geçiyor.
- Anahtar üzerindeki kumanda ile aracı kilitlediğinizde alarm tek sinyal veriyor, açtığınızda ise çift sinyal veriyor çünkü aracın açık olması durumu güvenlik açısından daha önemli. Araç kilitli iken uzaktan kumanda ile açıp bir süre içinde kapılardan herhangi birini açmazsanız tüm kapılar tekrar kilitleniyor çünkü yanlışlıkla basmış olabilirsiniz.
- Arka koltukları katlamak istediğinizde ister koltukta iken ister bagajdan kontrol edebiliyorsunuz. Çoğu araçta arka koltuklar bagajdan katlanamıyor.
- Köşeleri dönerken ve sinyal verirseniz adaptif farlar olmamasına rağmen araç otomatik olarak gideceğiniz yönü aydınlatıyor.
- Arka cam rezistansını açıyorsunuz, buğu tamamen çözüldüğünde kendi kendine kapanıyor.
- Ön cam silecekleri çalışırken isterseniz arka cam silecekleri de doğru orantılı olarak fasılalı modda çalışıyor, isterseniz bu özelliği iptal edip tekrar aktif hale getirebiliyorsunuz. Cam silecekleri yağmur sensörü olmasa bile hıza duyarlı olarak çalışıyor.
..........
Forumların amacı kişisel tartışma değil bilgi paylaşımıdır. En az soru sorup yardım aldığımız ölçüde biz de başkalarına yardımcı olmalıyız. Gereksiz yazışmalarla başka insanların karşılıksız ve iyi niyetli zamanlarını boşa harcamamaya çalışalım lütfen.
Kullanıcı avatarı
MATO YETI
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 111
Kayıt: 08 Arl 2010, 10:27
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Citigo ASG / Golf VII 1.4 TSI DSG Highline

İleti ayhani » 25 Nis 2011, 19:38

Bugün bir arkdaşın Qasqainin sürücü koltuğuna oturdum. Yok yok olmamış ben beğenemedim, 70 bin liralık arabada logandaki konsolun aynısı olurmu yuh yani! Valla beni hiç sarmadı. Ön koltuğa oturunca hiç ferah hissetmedim, bence o arabaya verilen paraya yazık. Tamamen kişisel görüşüm olmakla birlikte Qasqai YETİNİN eline su dökemez kalita olarak. Qasqai yerine 3008 bana çok daha çekici geliyor konsolu vs çok şık. Fiyat perfomansını bilmiyorum.
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti 34SCU59 » 25 Nis 2011, 19:52

MATO YETI yazdı:Yeti yeni bir model olabilir ama ardındaki tecrübe yüz yıldan fazla. O kadar detay var ki anlatılabilecek. İşte bir kaç örnek:
- Farlarınız açıkken (park modunda değil) motoru stop edip kontak anahtarını çıkarırsanız farlar kapanıyor.
- Müzik açıkken motoru stop ederseniz müzik devam ediyor, kapanmıyor. Ancak kontak anahtarını çıkarırsanız müzik sistemi de kapanıyor. Anahtar takılı halde ise içeride oturup müzik dinlemek istediğinizi anlıyor çünkü. Ancak motor çalışmazken müzik dinlerseniz belirli bir süre sonra müzik sistemi otomatik olarak kapanıyor çünkü akü koruma moduna geçiyor.
- Anahtar üzerindeki kumanda ile aracı kilitlediğinizde alarm tek sinyal veriyor, açtığınızda ise çift sinyal veriyor çünkü aracın açık olması durumu güvenlik açısından daha önemli. Araç kilitli iken uzaktan kumanda ile açıp bir süre içinde kapılardan herhangi birini açmazsanız tüm kapılar tekrar kilitleniyor çünkü yanlışlıkla basmış olabilirsiniz.
- Arka koltukları katlamak istediğinizde ister koltukta iken ister bagajdan kontrol edebiliyorsunuz. Çoğu araçta arka koltuklar bagajdan katlanamıyor.
- Köşeleri dönerken ve sinyal verirseniz adaptif farlar olmamasına rağmen araç otomatik olarak gideceğiniz yönü aydınlatıyor.
- Arka cam rezistansını açıyorsunuz, buğu tamamen çözüldüğünde kendi kendine kapanıyor.
- Ön cam silecekleri çalışırken isterseniz arka cam silecekleri de doğru orantılı olarak fasılalı modda çalışıyor, isterseniz bu özelliği iptal edip tekrar aktif hale getirebiliyorsunuz. Cam silecekleri yağmur sensörü olmasa bile hıza duyarlı olarak çalışıyor.
..........




bunların hepsi 2001 fabia' bile var.
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

Sonraki

Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir