Yeti 1.2 dsg'de yaşadığım sorunlar

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeti 1.2 dsg'de yaşadığım sorunlar

İleti nakka » 17 Nis 2012, 23:38

1.2 benzinli dsg aracım var. Araç son aylarda avans vurur gibi bir ses çıkartıyor. Titreme yapıyor. Çekişten düşüyor. Genelde yarım gaz gittiğimde, kalkışlarda ve direksiyon tam tura yakın dönüş yaptığımda başıma geliyor. Bazen hafif yokuş aşağı gittiğimde ayağımı gazdan çekip bir süre sonra bastığımda da aynı şeyler oluyor. Servise bir kaç defa söz konusu sorun ile gittim. İlk önce herhangi bir sorun olmadığı söylendi. Daha sonra 95 oktan yakıttan olduğu söylendi. 97 oktan kullandığımda da aynı problem olduğunu söyleyince farklı yerlerden benzin almayın dendi. Sürekli aynı yerden aldığımı söylediğimde ise çare bulamadılar. En son gittiğimde ise aracı bir gün bırakmam gerektiği ve turbo'nun pulu değişecek gibi şeyler söylendi. Geçenlerde 30.000 bakımı yaptırdım ancak sorun devam ediyor. Bunu zaman zaman yapıyor. Aracı o gün çalıştırdığımda olmadıysa o gün olmuyor. Ama bir kere yaptı mı gün boyu devam ediyor.

Aracın garantisinin bitmesine 4 ay kaldı. Eğer bir sorun var ise bunu garanti bitmeden halletmek istiyorum.
Buna benzer sorun yaşayan yeti kullanıcı var ise forumda görüş ve önerilerinizi bekliyorum.
İlk fırsatta turbo için aracı servise bırakacağım. Ancak yine çözülmez ise ne yapacağım bilemiyorum. Hemen belirteyim aracı sıfır aldım 1.5 yıldır bende. Bu sorunu son 6-7 aydır yaşıyorum.

yorumlarınızı bekliyorum.
 
nakka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 31
Kayıt: 15 Haz 2010, 23:10
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Yeti 1.2 DSG Ambition

İleti firarim19 » 18 Nis 2012, 11:57

Düşük devirlerde DSG vites küçültmüyor bazen gerçekten avans sesine benzer bir ses çıkarır.

Yokuş çıkarken aracın pedalına 1-2 sn dibine kadar basın dibindeki sensör vitesi küçültür ve sesten kurtulursunuz , bu şekilde denerseniz sorun klamayacaktır heralde.
93 Favorit L
99 Felicia GLX LPG
03 Fabia Elegance 1.4 LPG
11 Fiesta TDCI
15 Rapid Spaceback 1.2 MPI

Skoda bir bakış açısı, bir yaşam tarzıdır. Mütevaziliğin simgesidir.
firarim19
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 736
Kayıt: 02 Ağu 2006, 23:37
Nereden: Samsun
Arabanız: Rapid Spaceback 2015

İleti sainz » 18 Nis 2012, 12:53

1.2TSI motor ve DSG şanzıman hakkında yetkili servislerde güncelleme adı altında ve garanti kapsamında bir çok işlem mevcut. Yetkili servisinizden konu hakkında bilgi ve ilgi talep edin. Yanıt bulamazsanız direkt distribütörle temasa geçin.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AOZCAN1975 » 02 Tem 2012, 13:54

MERHABA ARKADAŞLAR


BENDE 1.2 TSİ DSG YETİ VAR , YOKUŞLARDA VE DÜŞÜK HIZLARDA TİTREME YAPIYOR,
GARANTİ KAPSMINDA NE YAPMAMIZLAZIM ???
AOZCAN1975
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 20 Nis 2011, 12:11
Ad Soyad: atilla özcan
Nereden: Ankara
Arabanız: yeti

İleti mustklc » 02 Tem 2012, 14:01

tsi ve dsg sorunu ne kadar fazla gordugum kadari ile. bunlar bizi sogutuyor bu araclardan
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti Henien » 02 Tem 2012, 14:46

Sorun olabilir normal , her araç sonuçta kul yapısı. Asıl soğutan servislerin ilgisizliği ve bilgisizliği.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti lsevinc » 11 Oca 2013, 23:57

Aynı sorun bende de vardı, mekatronik arızası olabilir dediler veya şanzımanın tamamen değişmesi gerekebilir diyen ustalarda oldu.... başka şeyler söyleyenlerde oldu ( çift kavramadaki zamanlama hatası...vs vs...) ..... Evet malesef oldu diyorum çünkü yetkili servislerde derdimi defalarca anlatmama rağmen sanki yalan söylüyormuşsunuz gibi muamele görmek canınızı sıkıyor.. o nedenle aracı sanayideki tecrübeli şanzıman ustalarına götürdüm, ama onlarada çok güvenemedim... ve aracımı sattım..

baktım ki ww gurubu dsg ler bu tip sorunlarla boğuşuyor bende klasik mekaik şanzımana geri döndüm.. Şimdilerde Yeti Greenline ambition ile düzeyli bir birlikteliğimiz var.. ama aklımda hep 1.2 tsi dsg nin verdiği kullanım kolaylığı ve rahatlığı var...yani otomatik vites konforunu aramıyor değilim....
Kullanıcı avatarı
lsevinc
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 86
Kayıt: 16 Ağu 2007, 01:23
Ad Soyad: Levent Sevinç
Nereden: Ankara
Arabanız: Skoda YETİ Greenline

İleti paranoia » 13 Oca 2013, 23:52

DSG sorunu hakkında bir gelişme oldu mu başlık sahibi açısından eğer hala takip ediyorsa ?
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti TamerK. » 18 Şub 2013, 14:45

Selamlar,
aracım 27,500 km de 1 hafta önce EPC arızası vermeye başladı açıp kapanınca düzeliyordu.Fakat bu süre içerisinde devirden düşüp gitmiyordu yanı motor kendini korumaya alıyordu.Bilgisayara bağlattım sonuç DSG vites mekantronik arızası.Yaklaşık fiyat olarak 7-8 bin tutar dediler ki araç 2010 model ve garantisi bitmiş durumda.Şimdi hangi yolu izlemem lazım? Salı günü servise gideceğim sonucu tekrar yazarım.Aracımı çok seviyorum fakat bu arıza VW grubu araçlara olan bakış açımı değiştirecek galiba.
TamerK.
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 30 Ekm 2012, 15:22
Ad Soyad: Tamer Karakulak
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoada Yeti 1,2 TSI DSG

İleti Haysem » 19 Şub 2013, 10:52

Mekatronik arıza daha önce DSG lerde yaşanmış sorunlardan biri; forumlarda görüğüm kadarıyla başkalarının da başına gelmiş. Yalnız iyiniyet garantisine sokup ordan faydalanabilirsiniz. Bunu sizin başınıza gelmiş birileri de aynı şekilde yapmışlar; 2 senesi bittiği halde iyiniyet garantisinden faydalandırmışlar.
Bunu deneyebilirsiniz.
Haysem
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 18
Kayıt: 15 Şub 2013, 00:03
Ad Soyad: Murat Öz
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Yeti 1.2 TSI Ambition Fresh

İleti levkar55 » 19 Şub 2013, 11:55

arkadaşlar;bahsedilen tüm sorunlar DSG nin kavraması ile ilgili problemler..vw grubu 3.nesil kavrama setiyle problemi şimdilik çözdü.benim aracımda 2011 dsg okti ve garnti bitmeden önce aynı şikayetlerle gittim .oyaladılar. garanti bittikten sonra kavramayı değiştirdiler.ama ısrarcı olmak gerekiyor.çinde vw internet araştırmalarımdan öğrendiğim kadarıyla 5 yıl garanti vermiş.sonuçta dsg yi bize satıp deneterek geliştiriyorlar....BASTIRIN::: :evil:
levkar55
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 07 Eyl 2010, 14:09
Ad Soyad: levent karagöz
Nereden: Samsun
Arabanız: octaviaII 2011

İleti theeyuplu » 06 Mar 2013, 14:06

Teknik ürün bilgisi İşlem No.: 2028367/3
7 vitesli DSG'nin (DQ 200) K2 kavramasında titremeler Yayınlama Tarihi: 23.Oca.2013

Müşteri ifadesi / Atölye tespiti

Müşteri ifadesi:

• 1. vitesten 2. vitese geçerken (bir kez değil birçok kez sarsılma) titreme / sarsma.

• 2. viteste hızlanırken titreme / sarsma:

- % 20 gaz verirken;

- Şikâyetin süresi yakl.1-2 saniye;

- Motor devri 1200 - 2000 dv/dk;

- 5 ve 10 km/s hızda manevra yaparken veya ivmelenirken.

• Geri vites kalkışında titreme / sarsma.


Atölye tespiti:

• Müşterinin şikayet ettiği durum açıkça görülebilir.


Teknik acıklama

Debriyajdan ayak çekerken ve debriyaja basarken debriyaj balatası K2 (bakınız Şek.1) ve basınç plakası arasında, kısa ve düzensiz güç kesintisi meydana gelmektedir. Çeşitli patinajlı hızlarda bu düzensiz bir tork aktarımına yol açmaktadır.




Şek.1

Seri uygulama

Önlem

• Yukarıda bahsi geçen şikâyetler meydana geliyorsa, eklenmiş bulunan tablodaki parça numaralarına uygun olarak Debriyaj takımı değiştirilmelidir:


Model yılı
Dizel motorlar için
Benzinli motorlar için

2011 dâhil tüm model yılları
0AM 198 140 B
0AM 198 140 C

Model 2012 sonrası
0AM 198 140
0AM 198 140 A


• Atölye el kitabına göre kavramayı değiştirin.




Açıklama:


Açıklanan şikayet çift kütleli volan dişlisi arızasından kaynaklanmamaktadır.


Bu nedenle çift kütleli volan dişlisi değiştirilmemelidir - yersiz değişimlerin masrafları üstlenilmez!


Onarıma başlamadan önce orijinal parçanın mevcutiyetini kontrol edin.



Fiyatlandırma uyarılar

MH numarası / hasar türü:

3060 / 0010


İşçilik kodu:

3060 5551 ZE, geçerli işçilik kodu kataloglarına göre

0150 0000 ZE, teşhis protokolüne uygun
theeyuplu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 23
Kayıt: 18 Eyl 2011, 11:33
Ad Soyad: İBRAHİM OĞUZCAN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Felicia 1999 GLX

İleti Zahmet » 07 May 2013, 19:50

Merhabalar 3 hafta önce 2011 Model 20bin KM de Yeti aracımı aldım, araçtan yakıttan konforundan herşeyinden çok memnunken bugün bir olay yaşadım; Sabah iş yerime geldim aracımı park ettim, 10 dk sonra aracımı tekrar çalıştırmak istediğimde arıza lambası, ESP lambası ve araç kaydırma uyarısı yandı ve araç gaz yemedi, hemen stop edip çekici çağırıp aracımı skoda servisine götürdüm, bütün gün aracım bekledi orada akşam üzeri beni aradılar sorunu anlayamadıklarını ve bilgisayarda birçok bölgede sorun göründüğünü söylediler, umarım çözülür ancak buraya da yazmak istedim, daha önce böyle bir problem yaşayan kullanıcı oldu mu?
Zahmet
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 07 May 2013, 18:41
Ad Soyad: AHMET SEZGIN
Nereden: Gaziantep
Arabanız: SKODA YETI

İleti c.muhammed » 16 Eyl 2013, 21:54

Aynı vuruntu sorunu bende de vardı ve garantim 20 gün önce bitti servis uyarı lambası ve aracın kaçıncı viteste olduğunu gösteren kısım yanıp sönmeye başladı ve servise gittim mekatronik arızası var dediler 7-8 bin fiyatı varmış ve kavramada değişecekmiş 3-4 binde onun fiyatı varmış iyi niyet indiriminden yararlandırmaya çalışcaklar yarın gidip detaylı öğrenicem artık. Ama size tavsiyem bu vuruntu sorununun üzerine zamanında düşün düşük devirde normal diyen servis görevlilerine pek güvenmemek gerekiyor.
Kullanıcı avatarı
c.muhammed
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 12 Arl 2011, 16:59
Ad Soyad: Muhammed
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Yeti 1.2 TSI DSG Active

İleti sedatbzkrt » 06 Ekm 2013, 14:01

arkadaşlar benim aracımda 2012 model ve aynı sorun vardı. bende yüce otomotive gittim daha doğrusu skoda şikayet hattını aradım ve onlar benim adıma servisten randevu aldılar orada aracımın yazılım güncellemesini yaptılar ve şu an herhangi bir sorun yok.
sedatbzkrt
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 20 Ağu 2012, 22:15
Ad Soyad: sedat bzkrt
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SKODA YETİ 1.2 TSI

İleti INFERNO » 06 Ekm 2013, 15:13

MALTEPE YÜCE OTOYA GİDEREK ŞİKAYETİNİZİ KESİN BİR DİLLE İLETİN BENCE..
INFERNO
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 56
Kayıt: 02 Ekm 2013, 11:21
Ad Soyad: YAVUZ
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVİA AMB. 1.4 TSI

İleti c.muhammed » 08 Ekm 2013, 21:53

benim aracım 20 günden fazladır yüce otoda komple değişecek şanzıman mekatronik ve kavrama seti olarak ve iyi niyet garanti kapsamında parçalar ücretsiz değişecek sadece işçilik ücreti vericem. Geçici olarak bu cumartesi 2012 insignia temin ettiler belki bu kez aracı daha kısa sürede servisten çıkarırlar.
Kullanıcı avatarı
c.muhammed
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 27
Kayıt: 12 Arl 2011, 16:59
Ad Soyad: Muhammed
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Yeti 1.2 TSI DSG Active

İleti kosal » 14 Haz 2014, 08:22

Merhabalar
Kavrama değiştikten sonra, Diğer vitesler arası kesinlikle duraklama yok ve vites geçişleri hissedilmiyor sadece 1. Vitesten 2.vitese geçerken çok kısa bir duraklamadan sonra 2 ye geçiyor normalmıdır? Başka tecrübe eden Yeti kullanıcısı varmıdır paylaşırsanız sevinirim.
kosal
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 02 Ekm 2011, 17:24
Nereden: Antalya
Arabanız: YETİ


Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir