Aracım dan soguttular Greenline

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aracım dan soguttular Greenline

İleti oflu1281 » 13 May 2013, 20:20

Arkadaşlar aracımı perşembe günü 15 bin bakımına götürdüm yüce oto ya . Bakımı yaptılar 6 saat lik bir sürede ve aracımın klimasının soğutmadıgını radyatöre taş kactıgını gaz kacagı oldugunu söylediler.
Garanti kapsamında olmadığını ve sorumlulugun bende oldugunu belirttiler .
şimdi size sorum şu ; istanbul içinde kullandıgım aracın radyatörüne taş nasıl kaçar hadi sagdan soldan bı aractan atladı da(ki buda olcak iş değil) radyatore nasıl gırer .
bir koruması yokmu bunun .
hiç bir iz leke belirti yok . bakmadıkları halde taş girdi sorumlu sensın ne yaparsan yapa getirdiler .

aracı sıfır aldım . aldıgım gunden berı klımasında sıkıntı vardı . sıcak üfletmek için soguk konuma getırıp tekrar sıcaga cevırmek gerekıyordu .
cakmak gırısı bozuldugu ıcın gıtmıstım bu sıkıntıyı belırttıgımde yazılımsal oldugu soylenmıstı bende 15 bın bakımında yaptırırım dıyerek gecıstırmıstım .
klıma acıp kullanan bırı degılım. normal sekılde actım kısboyunca ısındım .

şimdi böyle bişeyi bahane edip beni magdur ediyorlar .
sıfır aracın bozuk klımasını bana ödetmek için herseyi yapıyorlar anlıcagınız .
merkez dahil bir cok skoda yetkılısıyle gorustum bızı ılgılendırmez garantı kapsamı degıl yapıcak bısey yok dedıler .
aractan soguttunuz bır daha skoda almam aldırmam dedım sızın tercıhınız ıstedıgınızı yapabılırsınız cevabı aldım .

neyapıcam arkadaslar ben arabadan sogudum tiksiniyorum artık skoda dan da wv bunyesınde kı her markadanda bır daha ne alırım ne aldırırım .

Akıl verın arkadaslar . sinirim bozuldu 55 bın verıp sıfır arac aldım duruma bakın ya..

düşünen arkadaslara da kesinlikle önermiyorum , almayın ,aldırmayın .
bukadar basit , müşteri memnunıyetınden yoksun bir firmanın aracı basınıza sorun dan baska bırsey acmaz. 5 ay lık arac da yasadıgım sıkıntı , umursamıyorlar bıle .
dalga gecer gıbı kaskodan yaptırabılırsınız dıyorlar bıde .
yazıklar olsun tekrar soyluyorum dusunen arkadaslar varsa kesınlıkle bakın Kesinlikle almayın !
 
oflu1281
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 20 Kas 2012, 08:30
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: yeti

İleti enoktakenokta » 13 May 2013, 21:35

Skoda Global'e durumu anlatan bir e-posta göndermenizi tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti oflu1281 » 13 May 2013, 21:36

enoktakenokta yazdı:Skoda Global'e durumu anlatan bir e-posta göndermenizi tavsiye ederim.



yabancı dil gerekir mi bunun için ?
oflu1281
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 20 Kas 2012, 08:30
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: yeti

İleti enoktakenokta » 13 May 2013, 21:37

Evet hocam.
Kullanıcı avatarı
enoktakenokta
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 145
Kayıt: 01 Eyl 2010, 17:09
Nereden: Ankara
Arabanız: Superb 1.4 TSI Elegance

İleti Henien » 13 May 2013, 21:54

İkametiniz kaymakamlığında bulunan tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Bilirikişiye yönlendirirler, gelecek rapora göre karar verilir. Tüm işlemler ücretsizdir. Aleyhinize karar verilirse dahi kaybedecek bir şeyiniz yok.
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti oflu1281 » 13 May 2013, 22:06

tesekkur ederım ılgınız için .

peki soyledıklerı sey ıcın ne dusunuyorsunuz boyle bısey mumkunmudur sizce ?
oflu1281
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 20 Kas 2012, 08:30
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: yeti

İleti hakangemini » 13 May 2013, 22:23

Doğrusu böylece müşteri kaybediyorlar. Kraldançok kralcı davranarak. Bu sorununuzu gidermek onlara artı katardı, ama şimdi 1 eksileri var. Siz tüketici hakem heyetine başvurun öncelikle. Skoda firmasına da mesaj gönderseniz de sanırım sizi Türkiye temislciliğine yönlendirecekler. Can sıkıcı, ama gelip geçiyor. Allah sabır versin.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti oflu1281 » 13 May 2013, 22:27

bende sizin gibi düşünüyorum ama onların pek umrunda oldugunu zannetmiyorum farklı bir stratejileri olsa gerek . aracı alırken de cok amatörlerdi , aldıktan sonra da aynı sekılde devam ettıklerını goruyorum .
skoda markasının özelliği sanırım . aynı sıkıntıları 2004 senesinde aldıgımız wv Transporter da yasatmıslardı bize .
turbo problemli aracı garantı bıtene kadar oldu , yaptık , busefer oldu diyerek gecıstırdıler garanti bitince durum malum .
şimdi de bu sorun la karsı karsıyayız ..

bakalım bu sefer kazanan ben olurum ınsallah ..

ılgınıze tesekkurler ..
oflu1281
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 6
Kayıt: 20 Kas 2012, 08:30
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: yeti

İleti oceans08 » 13 May 2013, 23:48

Henien yazdı:İkametiniz kaymakamlığında bulunan tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Bilirikişiye yönlendirirler, gelecek rapora göre karar verilir. Tüm işlemler ücretsizdir. Aleyhinize karar verilirse dahi kaybedecek bir şeyiniz yok.



Kaymakamlık bu olaya bakmaz hocam.1192,52 TL üstündeki ücretler İçin Kaymakamlık Hakem Heyeti kararını ilgili firma uygulamak zorunda değildir.Bu karar Tüketici Mahkemesi hakimi için ise sadece bir örnektir.Bağlayıcılığı yoktur.Hakimlerde çok sallamaz zaten bu kararı.Hakem Heyetleri; Banka Kredileri ve Kredi Kartı aidatları yüzünden zaten çalışamaz hale geldi.O yüzden bu yola başvurmak yerine eğer işi dava boyutuna taşıyacaksanız direk Tüketici Mahkemesine gitmenizi tavsiye ederim.
Kullanıcı avatarı
oceans08
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 159
Kayıt: 26 Arl 2011, 14:23
Ad Soyad: Mehmet ÇİÇEK
Nereden: Bursa
Arabanız: 2007 Fabıa 1.4 TDI Classic

İleti Skoda Daima » 14 May 2013, 11:32

Merhaba;

Ne bunlarla ne de bunlarsız yapabiliyoruz. Benim eski fabia aracımda benzeri bir problem yaşadım. Garanti süresi içinde altı ayda bir klima gazı basıp "Normaldir bu kadar gaz eksiltebilir" dediler sonrasında da klimada kaçak var muhabbeit çekip 1800 TL ye kadara açıkabilecek masrafı olabileceğni söylediler. İşin benim açımdan sinir bozucu tarafı da basiretimin bağlanıp salak gibi adamlara inanmam oldu. çünkü babamda 98 Cordoba var araba bu yaşa geldi daha klimasının supap kapaklarını açmadık canavar gibi çalışıyor bunu bilirken "Ne diyorsunuz siz kardeşim kapalı sistemde nasıl gaz kaçağı olur adam gibi inceleyin demedim. Aracı sattığım kendi ustam klima radyatörünün üzerindeki tapadan kaçak olduğunun ve fabrikasyon hata olduğunu söyledi.
Sorununuzu Skoda Globale bildirmenizde fayda olabilir. Çünkü ben bir defa onaylı yağ kullanmıyorlar diye Yüce'yi şikayet ettim sonrasında adam gibi şartnameyi karşılayan yağ kullanmaya başladılar.
Ancak az da olsa bu konuda servis haklı da olabilir. Neticede klima radyatörü motor soğutma suyu radyatörünün önünde yer alıyor. Çok az bir ihtimal de olsa ön panjura çarpmadan yoldan küçük bir taş doğrudan radyatöre gelmiş ve zedelemiş olabilir.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti paranoia » 14 May 2013, 12:17

Gerçekten sinek kadar bir taş saatte 100 km ile çarpmış olsa bile bunu size anlatırken kullandıkları dil ; üslup ve yöntem sinir bozucu. Skodanın malesef her yerde söylediğim tek kötü tarafı bu ; iğrenç yetkili servis hizmetleri !
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti Henien » 15 May 2013, 08:15

oceans08 yazdı:
Henien yazdı:İkametiniz kaymakamlığında bulunan tüketici hakem heyetine başvurabilirsiniz. Bilirikişiye yönlendirirler, gelecek rapora göre karar verilir. Tüm işlemler ücretsizdir. Aleyhinize karar verilirse dahi kaybedecek bir şeyiniz yok.



Kaymakamlık bu olaya bakmaz hocam.1192,52 TL üstündeki ücretler İçin Kaymakamlık Hakem Heyeti kararını ilgili firma uygulamak zorunda değildir.Bu karar Tüketici Mahkemesi hakimi için ise sadece bir örnektir.Bağlayıcılığı yoktur.Hakimlerde çok sallamaz zaten bu kararı.Hakem Heyetleri; Banka Kredileri ve Kredi Kartı aidatları yüzünden zaten çalışamaz hale geldi.O yüzden bu yola başvurmak yerine eğer işi dava boyutuna taşıyacaksanız direk Tüketici Mahkemesine gitmenizi tavsiye ederim.



Hakem heyetinin belirttiğiniz sınırın üzerindeki konularda verdiği kararlar ilam niteliğinde olmamakla birlikte hakem heyetine başvuru ile dava açmak arasında tüketici açısından farklar var. Dava bir takım usul kurallarına bağlı ve bir avukattan yardım alınmadığı takdirde sadece esasdan değil usulden de hata yapmaya uygun. Bilirkişi masrafı var ve kaybedildiği takdirde karşı taraf vekalet ücreti çıkar. Yani dava demek avukatlık ücreti ve bilirkişi ücreti demek.

Sallamama konusuna gelince şayet hakem heyeti bilirkişi incelemesi yaptırırsa hakimin sallamaması diye bir şey söz konusu değil. Tüketici mahkemeleri de enteresan yerler esasında. Bu konuya da değindiğim bir yazı için;

http://avhakangulec.blogspot.com/
KANITIN YOKLUĞU, YOKLUĞUN KANITI OLAMAZ
Kullanıcı avatarı
Henien
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1032
Kayıt: 20 Şub 2010, 14:40
Ad Soyad: Hakan
Nereden: Ankara
Arabanız: Mitsubishi ASX

İleti hakangemini » 15 May 2013, 12:28

Haksızlıklar çoğaldı. Peygamber efendimiz bir hadisinde "Haksızlık karşısında susan dilsiz şeytandır " demiş. Artık dilli şeytanlarda çok. Hakimlerin trafik cezası için para ödemediğini de adliyiede çalışan bir tanıdıktan öğrendim. Sadece ceza puanı düşülüyormuş. Amacım hukukçulara saldırmak değil ama bazı çarpıklıkları da açığa çıkarmak.

Dün bir misafirin bana Audi A3 TFSI DSG şanzımanlı aracı ile yaşadığı sorunu anlattı. Arabayı aldıktan kısa süre sonra DSG şanzıman sorun çıkarmış. Tam da garantinin bittiği sıralarda. Önceleri tamir ücretinin %100'ünü müşteriye yüklemişler. İtiraz edip zorladıkça %50'ye, biraz daha itiraz edip bastırınca %20'ye düşmüş. Biraz daha sıkıştırdık dedi, garantiden şanzıman tamir görmüş. Geçenlerde servise gitmiş, motor dizel gibi çalışmaya başladı diye. Servis personeli kayışlarından demiş, seninki bir şey mi, sesi traktör gibi olunca gelenleri biliyorum demiş. Sen şimdi git, ses artınca gelirsin demiş. O zaman kayışları değiştiririz demiş. Sadece Skoda'ya has değil yani bu tür tavırlar.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti TenoktaFenokta » 15 May 2013, 13:07

Merhabalar,

İlk olarak şunu belirtmeliyim ki Skoda Türkiye'nin bu sorumsuzluğu ve kötü imajı zaten yurt dışındaki genel merkezlerinden kaynaklanmaktadır. Üstten - asta etki edecek planlı, disiplinli ve müşteri memnuniyetini gözeten bir yapıları ve anlayışları bulunmamaktadır. Eğer ingilizceniz var ise bu konuda kısa bir araştırma yaparsanız, Skoda kullanıcılarının yayınladıkları Skoda global'den aldıkları cevaplardan da anlayabilirsiniz. Diğer markalarda durum nedir-nasıldır o da ayrı bir konu.

Klimada sıcak çalıştırma ile ilgili yaşadığınız "problem" aslında tüm "digital" olmayan klima modellerinde geçerli olan bir çalışma şeklidir. Benim aracımda da aynıdır. ilk önce soğuk ayarına sonra sıcak ayarına getirmelisiniz ki sıcak üflesin. Böyle saçma bir şeyin izahını ise servis ve bayi yapamadı. Verdikleri cevap "Bu böyle, bunlar yarı otomatik olduğundan" filan felan.... Yazılım ile düzeltilebiliyor mu bilmiyorum.

Taş meselesine gelince: eğer vaktiniz varsa, servis veya merkez ile veya Skoda global ile hiç vakit kaybetmeyin. Para kazanma ve çalışma prensipleri "müşteri memniyetinden" geçmemektedir.

Çözüm 1: Noterden sorununuz için Skoda'ya ihbar çekmelisiniz. Aldığınız cevap ile tüketici il hakem heyetine müracaat edersiniz. Ve sonucu beklersiniz. ilgili işlemin prosedürü için her zaman bulunduğunuz ile ait tüketici hakem heyetine telefon ile soru sorup danışmanız mümkündür. Molla Google sizin ilinize ait gerekli telefon no'larını memnuniyetle verecektir. Bazen ihbar çekmeniz bile netice verip firmayı tekrar düşünmeye sevkedebilir.

Çözüm 2: Üstüne soğuk bir su içip, ücretini verip serviste veya dışarıda yaptırırsınız.


Benim tavsiyem diğer mesajda arkadaşın yazdığı hadiste de belirtildiği gibi biz müşteriler haksızlık karşısında yasal hakkımızı arayıp firmalara işin doğrusunu öğretmelidir.

Tekrar geçmiş olsun.
TenoktaFenokta
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 19 Şub 2013, 08:13
Nereden: Adana


Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir