1.2 TSİ çekiş gücü ve LPG hakkında

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

1.2 TSİ çekiş gücü ve LPG hakkında

İleti guitarjunior » 03 May 2014, 12:31

Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katılıyorum. Yeti almayı düşünüyorum. Sebebi sanroof, hız sabitleyici, otomatik vites 3'lüsü bulunan MTV avantajlı tek suv kendileri oluyor. :) Burda kararsız kaldığımız 1.2 TSİ mi 1.6 TDİ mi?

Adana'da yaşıyorum. Pozantı otoyolunu bilen bilir. Oldukça uzun ve dik bir yokuşu var.
Renault 19 1.6 LPG ile zaman zaman 3. vitese 50 km'lere düşüyorum, kamyonlar solluyor.
1.3 dizel doblo da da durum benzer.
1.5 dci Megane ile 5. vitesten düşmesek de hız 90'lara düşebiliyor.
1.4 dizel corolla da da benzer durum.

Bu yokuşta 1.2 TSİ Yeti'nin tepkisi ne olur? En azından 90'ın altına düşmeden yolumuza devam edebilir miyiz?

TSİ motora LPG konusu sanırım lanetli! :) Pek bilgi yok. Ne marka hangi sistem uygun olur?

Yıllık 10 bin km yolum var ancak yokuş yolum da çok.
1.2 TSİ DSG sanroof hız sabitleyici 40-50 bin.
1.6 TDİ DSG sanroof hız sabitleyici 70 bin.

TDİ 20-25 bin farkı vermeye değer mi? Yoksa LPG'li ya da LPG'siz bir TSİ de bizim işimizi görür mü?

Şöyle küçük bir hesaplamamı da paylaşmak istiyorum. 1.2 TSİ ile 1.6 TDİ sadece yakıt tüketimleri (yıllık 10 bin km.) ve motorlu taşıtlar vergisi (yıllık) toplamları karşılaştırdığımızda 1.2 TSİ'nin bize 1000 TL fazla paraya mal olduğunu çıkardım. LPG ile bu fark da ortadan kalkacaktır.
 
guitarjunior
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 03 May 2014, 12:12
Nereden: Adana

İleti erginbkr » 03 May 2014, 15:35

otomatik şanzıman seçiminde karar vermeden önce DSG konusunu iyice araştırmanızı öneririm... sonradan başınız çok ağrıyabilir...onun dışında 1,2 motor + LPG ile yokuşlarda performans beklemeyin...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti guitarjunior » 03 May 2014, 20:56

erginbkr yazdı:otomatik şanzıman seçiminde karar vermeden önce DSG konusunu iyice araştırmanızı öneririm... sonradan başınız çok ağrıyabilir...onun dışında 1,2 motor + LPG ile yokuşlarda performans beklemeyin...



O zaman illa ki TDİ...

DSG ile ilgili çok şikayet okudum. Ama diğerlerinden daha çok şikayet okudum. Honda'dan sonra yine de en iyisi DSG...
guitarjunior
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 03 May 2014, 12:12
Nereden: Adana

İleti sainz » 03 May 2014, 22:30

erginbkr yazdı:...1,2 motor + LPG ile yokuşlarda performans beklemeyin...

Yalnız motor 1.2HTP değil 1.2TSI. ;)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti bersu » 04 May 2014, 09:38

guitarjunior yazdı:Merhaba arkadaşlar, aranıza yeni katılıyorum. Yeti almayı düşünüyorum. Sebebi sanroof, hız sabitleyici, otomatik vites 3'lüsü bulunan MTV avantajlı tek suv kendileri oluyor. :) Burda kararsız kaldığımız 1.2 TSİ mi 1.6 TDİ mi?
Şöyle küçük bir hesaplamamı da paylaşmak istiyorum. 1.2 TSİ ile 1.6 TDİ sadece yakıt tüketimleri (yıllık 10 bin km.) ve motorlu taşıtlar vergisi (yıllık) toplamları karşılaştırdığımızda 1.2 TSİ'nin bize 1000 TL fazla paraya mal olduğunu çıkardım. LPG ile bu fark da ortadan kalkacaktır.


Güzel veriler elde etmişin mademki yıllık dizel yakıt farkı 1.000 tl avantajlı ama alırken 20.000 tlyi peşin ödüyorsun ayrıca sizin için 20 yıl kullanımda başabaş gelecek ayrıca bunlarda lpg lanetli değil sanırım 6.000 tlye lpg li oluyor hemde no problem http://forum.donanimhaber.com/m_6404649 ... m#91388145 inceleyince göreceksin ben yetiyide firmayıda çok seviyorum ürünün arkasında sonuna kadar duruyorlar garanti bitti falan hikaye yeterki kullanıcı hatasından kaynaklanmasın hiç düşünmeden 1,2 tsi yetiyi alıp tepe tepe kullanabilirsin
performans 77kw karşılaştırma sana kalmış
bersu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 15 Şub 2011, 22:09
Ad Soyad: Erhan ÇAYAN
Nereden: İzmir
Arabanız: YETİ-1,2 DSG 2011

İleti guitarjunior » 04 May 2014, 10:55

Güzel veriler elde etmişin mademki yıllık dizel yakıt farkı 1.000 tl avantajlı ama alırken 20.000 tlyi peşin ödüyorsun ayrıca sizin için 20 yıl kullanımda başabaş gelecek ayrıca bunlarda lpg lanetli değil sanırım 6.000 tlye lpg li oluyor hemde no problem http://forum.donanimhaber.com/m_6404649 ... m#91388145 inceleyince göreceksin ben yetiyide firmayıda çok seviyorum ürünün arkasında sonuna kadar duruyorlar garanti bitti falan hikaye yeterki kullanıcı hatasından kaynaklanmasın hiç düşünmeden 1,2 tsi yetiyi alıp tepe tepe kullanabilirsin
performans 77kw karşılaştırma sana kalmış[/quote]


Burda güç değil de tork daha mı önemli acaba? Şimdi onlara baktım da dizel megane 180 tork, 1.2 yeti 175. Çok yakın değil mi ya... :)

LPG'yi anca 6 yılda amorti ederiz desene... :(
guitarjunior
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 3
Kayıt: 03 May 2014, 12:12
Nereden: Adana

İleti bersu » 04 May 2014, 14:46

Tork 175 harika koltuğa yapıştırıyor adeta yeşilde bastınmı arkadakilere toz yutturuyorsun performans çok iyi yakıt şehir içi ortalamam 8 litre lpg de ortalama %10 fazla yaktığını söylüyorlar hesap işi size kalmış şöyleki aldığınız aracı kaç yıl kullanacağınıza bağlı uzun süre kullanırım derseniz lpg mantıklı birde şöyle bir ayrıntı var bunlara uygulanan lpg farklı diğer lpg ler benzinle başlar sonra lpg ye geçer bunda (lpgdi) hiç benzin kullanmaz dolayısıyla tasarruf oranı fazla ama ona gördede maliyet pahalı montaj için merkez konya size yakın viale lpdi sistem,belki adana ve mersindede iyi montaj usta ve bayileride vardır
bersu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 15 Şub 2011, 22:09
Ad Soyad: Erhan ÇAYAN
Nereden: İzmir
Arabanız: YETİ-1,2 DSG 2011

İleti erginbkr » 05 May 2014, 13:33

sainz yazdı:
erginbkr yazdı:...1,2 motor + LPG ile yokuşlarda performans beklemeyin...

Yalnız motor 1.2HTP değil 1.2TSI. ;)



TSI araç kullanmadım ama bildiğim kadarıyla torkları olldukça yüksek, bu durumda dediğiniz gibi HTP lere oranla performansı yüksek olacaktır...ancal şu LPG ne yaparsan yap rampalarda üzebiliyor, TSI de olsa benzinli kullanımda aldığı tadı bulamayacaktır arkadaş...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti mustafanam » 30 May 2016, 11:08

Kesinlikle katılmıyorum 1 yıldır prins lpg kullanıyorum. Hem tüketim hem performanstan çok memnunum
mustafanam
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 30 May 2016, 10:54
Ad Soyad: Mustafa NAM
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Yeti 1,2 TSİ


Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir