2015 yeti DSG şanzıman !!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2015 yeti DSG şanzıman !!

İleti BaTeRRiiSStt » 04 Eyl 2015, 14:32

Arkadaslr merhaba. SKoda yeti var aklımda ancak çok ca DSG şanzıman problermı okudum . 2015 modellerde hala bu hata devam edıyormu ? sorunu sıkayetı olan var mı ? Belırtırsenız memnun oluurm.
 
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti BaTeRRiiSStt » 05 Eyl 2015, 07:21

arkadaslar yokmu aranızda yenı model dsg sanzıman kullanan . yada bu konuda bılgısı olan ??
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti sainz » 05 Eyl 2015, 11:34

2014 (35. hafta üretimi) Ibıza 1.2TSI DSG kullanıyorum. DSG' yi sıkça yoğun trafikte kullanıyorum. Henüz 3000km' de olması nedeniyle de olabilir ama hiç bir sorun yaşamıyorum. Bana kalırsa tek eksiği D2' de tamamen durmadan D1' e geçmemesi. D2' de rölantide ilerlerken rampa çıkışına denk gelinirse ve gaza basılırsa, yarım debriyajla D2' de zorluyor kendisini. Bu durumda ben de manuele çekiyorum vites kolunu. Böyle yapınca hemen 1. vitese alıyor. Böylece D2' de yarım debriyaj yaparak kavramaları rendelemiyor. Ancak yine de 2015 modeller de olsa gerek kullanımdan dolayı gerekse de imalattan dolayı sıkıntı yaşayanlar yok değil.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BaTeRRiiSStt » 05 Eyl 2015, 12:24

Cvp için teşekkür ederım. ÖTV den muaf araç alacağımız ıcın , alacagımzı araç mutlaka otomatık olmalı. DSG sanzıman yüzünden sanırım yetı den vazgececegım...
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti teksamet » 05 Eyl 2015, 13:59

vw grubunun dsg sıkıntısı artık oldukça yaygın.
gidin ford grubundan powershift şanzıman lı araba alın
pişman olmazsınız.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti sainz » 05 Eyl 2015, 23:44

teksamet yazdı:vw grubunun dsg sıkıntısı artık oldukça yaygın.
gidin ford grubundan powershift şanzıman lı araba alın
pişman olmazsınız.

DSG, Esaytronic, Powershift, ...vs. hepsi robotize şanzımanlar ve hepsinde sorun var. "DSG sıkıntısı oldukça yaygın" demişsiniz, inanın diğerleri de ondan aşağı değil.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BaTeRRiiSStt » 06 Eyl 2015, 13:03

sainz yazdı:
teksamet yazdı:vw grubunun dsg sıkıntısı artık oldukça yaygın.
gidin ford grubundan powershift şanzıman lı araba alın
pişman olmazsınız.

DSG, Esaytronic, Powershift, ...vs. hepsi robotize şanzımanlar ve hepsinde sorun var. "DSG sıkıntısı oldukça yaygın" demişsiniz, inanın diğerleri de ondan aşağı değil.


araba alacagım ıcın bayagı bı arastırıyorum ancak . Peugeot olsun kia olsun bunların otomatıgınden kımse sıkayet cı deıl varsa bıle cok az.(honda benzınlı dıye katmıyorum) Skoda bayısınde calısan bır arkadasım vardı onla görüştüm. DSG den uzak dur dedi. Zaten fırma da 2yıl garantı verıyor gıbı bıseyler konustu. yeti ya da rapid hem butce olarak uygundu, hemde gorunum olarak hosuma gıdıyordu ancak DSG olayından sonra vazgectım . peugeot 2008 yada sene sonuna dogru Kİa ceed fiyatları düşerse bakıcam eger dusmezse su an ıcın dusunmucem . nasip artık.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti AhmetH » 06 Eyl 2015, 13:49

Teknoloji iyi olana degil is gorup para kazandiracak olana ilerler. Dsg iyi sanzimandir ama ne kadar gider hic bilmiyorum.
Otomatik sanziman arac alacagim bende ve eski nesil tork konvertorlu ariyorum.
Sizde sorunsuz otomatik istiyorsaniz cift kavramali kil tüy şanzimanlari taktiklari araclari degil hangisinde tork konvertoru varsa onlari arastirin.
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti BaTeRRiiSStt » 06 Eyl 2015, 13:52

peki hangılerınde var bu dedıgınız sıstem ? Sİz örnek verebılırmısınız ?
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti sainz » 06 Eyl 2015, 15:10

BaTeRRiiSStt yazdı:peki hangılerınde var bu dedıgınız sıstem ? Sİz örnek verebılırmısınız ?

Uzakdoğulular da EDC gibi çift kavramalara geçtiler ancak hâlâ bir çoğunda tork konvertörlü otomatik şanzıman var.
Yalnız Kia 4 ileri olanını kullanıyor, i30' a 6 ileri olanını takmışlardı ve firmada vardı. Kullandığımda yakıt tüketimi 4 ileriye göre daha makûl idi. Keza performansı da.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti BaTeRRiiSStt » 09 Eyl 2015, 13:25

DSG sanzıman yüzünden skoda dan vazgectım . Allah nasıp ederse KİA ceed alıcam sportwagon olanlardan . Bılgi veren herkeze teskkur ederım .
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti jenq » 10 Eyl 2015, 08:59

1 yıldır DSG li Octavia kullanıyorum. 19.000 km oldu bir sıkıntı duymadım. Geçişler gayet güzel hiç bir problem yok.
Otomobil, beyaz eşya elektronik biraz şans işi. Kimi alır yıllarca kullanır hiç bir şey olmaz. Kimi de alır daha ilk aydan sıkıntı duyar.
Kullanıcı avatarı
jenq
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 20 Tem 2009, 21:25
Nereden: Konya
Arabanız: Skoda Octavia III Optimal 1.6 TDI DSG

İleti Skoda Daima » 10 Eyl 2015, 09:13

Aşağıdaki yazıyı yaklaşık 1,5 sene önce yazmıştım. Araç şu anda 70.000 Km civarında. 10.000 Km önce mekatroniği değişti ancak durduk yerde değil. Kaza nedeniyle aracın sol ön takım değiştiği için darbeye bağlı hasarlanma sonucu değişti. Benim şansımdan olabilir ancak herhangi bir sorun yaşamadım DSG ile ilgili yazıda belirttiğim kullanım şartlarını uygularsanız bir sorun çıkartacağını zannetmiyorum. 2013 başından bu yana kullanıyorum aracı ve kesinlikle araca acımadan kullanıyorum. Trafik nedeniyle yan yolları kullanıyorum Bahçeşehire giderken ve hafif arazi şartları dahil kullandığım yollara.

"Merhaba;
25 yıllık Sokda kullanıcısı olarak ki 120L aracım hala duruyor ve dört tane pabuç bir akü alırsam yürür vaziyette geçtiğimiz sene Octavia DSG Dizel alırken çok tereddütte kalmadığımı söyleyemem. Bir gerçeği artık hepimizin kabul etmesi gerekir ki malesef gerek emisyon sınırlamaları gerek yüğksek tüketimleri nedeniyle klasik tork konvertörlü otomatik şanzımanların devri malesef geçmek üzere. Bu nedenle yeni nesil alacağınız tüm otomatik araçlar ya Honda'nın i-shift -ki hayatımda kullandığım en kötü şanzımandır, Opel Easytronik benzeri otomatikleştirilmiş manuel tabanlı olacak ya da Volkswagen grupdaki DSG veya Renault Fluence daki gibi çift kavramalı sistem olacak.

Mekatronik uzmanı ya da makina mühendisi değilim ancak 7 ileri DSGyi 30.000 Km kullanmış biri olarak şu ana kadar ciddi trafiğe girmeme, 2-3 defa dik yokuşta dur-kalklı trafiğe girmeme rağmen ısınma ışığı yanması dahil hiçbir soru ile karşılaşmadım ki oturduğım yer itibarı ile zaman zaman hafif arazi koşullarında bile kullanmak durumunda kalabiliyorum aracı. İnşallah bu görüşümü değiştirecek bir olumsuzluk yaşamam ancak şehir trafiğinde araç kullanacak pozisyonda olduğum sürece sanıyorum DSG dışında bir başka şanzımanı (BMW ve Mercedes otomatikleri hariç tabii onlar ayrı bir Dünya Allah almayı nasip ederse) almak istemem çünkü DSG otomatiğine müdahale etmeden kullanabildiğim yegane otomatik şanzıman. Bence akılda tutulması gerekli birkaç konu var. Birincisi kullanım kitapçığına harfiyen uyulmalı ve servisin kullanım önerileri dikkate alınarak kullanılmalı. İkincisi chip tuning ile güç özellikle de tork arttırımı YAPILMAMALI çünkü 7 ileri DSG özellikle TDI motorda zaten üst limitinde kullanılıyor. Üçüncüsü araç park edilirken önce elfreni çekilip vites N da fren pedalı bırakılıp aracın ağırlığının P de şanzımana binmesi önlenmeli ve sonra P konumuna alınmalı, dördüncüsü sıkışık trafikte duraklandığında vites N ye alınmalı. ve takip mesafesi korunarak araç kullanılmalı sırf bu sayede fren sıklığı %70 e kadar düşüyor (Biliyorum fren pedalına tam bastığınızda kavrama devre dışı kalıyor ancak her zaman tam basılmayabiliniyor. Hele sıkışık trafikte bir süre sonra ayak yorgunluğu nedeniyle basınç azalabiliyor.) Beşincisi manuel kullanılması gerekli durumlarda manuele geçilerek şanzımanın gereksiz vites değiştirmesi önlenmeli (dik yokuşlarda, yokuş yukarı takip durumlarında, dik inişlerde, vb).

Malesef gerek Doğuş Oto'nun gerek Yüce'nin kraldan çok kralcı tutumları ve müşteri memnuniyeti odaklı olmamaları sadece öyle görünmeleri ve yetkiliservislerde eleman çalıştırma politikaları bu grubun yeterli prestije gelmesini engellemekte. Zaten kullanan bizler de bunu akılda tutarak ve bunu kabul ederek alıyoruz bu arabaları."
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti sainz » 10 Eyl 2015, 12:55

Jetta, Rapid, Ibiza derken epeyce bir DSG kullanmanın tecrübesi ile ben de SEAT forumda bir şeyler çiziktirmiştim DSG ile ilgili:

1- Durduğunuzda frene aracı ancak durduracak kadar değil, sıkı sıkı basın. Eğer sadece aracı durduracak kadar basmışsanız devir saatinin yüksekte durduğunu görürsünüz. Bu, sistem her an kalkacağını algıladığı için yarım debriyaj pozisyonunda bekliyor demektir. Yani kavrama olarak isimlendirilmiş parçalar hafif hafif rendeleniyor demektir. Rendelenmeden başka DSG şanzıman da ısınmış oluyor.

2- Sıkışık trafikte, yani tamamen dur-kalk trafikte manuel moda alıp kullanmak gerek bence zira araç kalkar kalkmaz 2. vitese geçiyor sistem; hemen akabinde durduğunuzda da hemen 1. vitese geçiyor. Kısacası 1-2-1-2-1-2 derken kavramalar da şanzımanın kendisi de çok ısınıyor. Manuel modda kullanılırsa, bunun önüne geçilmiş olur bana göre.

3- Araç hareket halinde iken N' ye yani boşa almak mümkün ancak ben bunu manuel vitesli araçta bile önermiyorum zira böyle bir durumda şanzımanın hızı tekerleklerin hızı ile bağlantılı olmuş oluyor yani hızlı dönüyor; ancak motor sadece rölanti seviyesinde dönüyor. Wash-up sistemle yağlanan şanzımanda boşa almak (ki DSG de bir nevî manuel vitesli araçtır) yağlamada sıkıntı olacağı için hiç tavsiye etmiyorum.

4- Hareket halinde iken S moduna alınabiliyor. S moduna aldığınızda araç o anda hangi vitesteyse bir alt vitese alıyor. Yalnız bu her zaman olmuyor. O anki motor devri ve araç süratinin uygun olması gerekiyor. S modunda ilerlerken D moduna da alınabiliyor ve bunları yapmak için aracın durmasına gerek yok zaten öyle olsa bir mânâsı kalmayacak.

5- Araç tamamen durmadan 1. vitese geçirmiyor sistem. Mesela yavaşlayarak bir rampa başlangıcına geldiniz ve harekete devam etmek üzere gaza bastınız. Vites 2' de olduğu için ve rampa tırmanmaya çalışacağı için yarım debriyaj yaparak bir nevî 2. viteste kalkış yapmaya çalışıyor. Bu durumlarda da hemen manuel moda alarak bir an önce 1. vitese geçmesini ve rampa çıkıldığı için hemen 2. vitese geçmesini önlemek gerekiyor.

6- Trafik ışıklarında D modu yerine N modunda beklemek yine yağlama için gerekli bence zira D' de beklerseniz araç debriyaj basılı olarak bekleyecek ve şanzıman dönmeyeceği için wash-up yağlama olmayacaktır.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti taner_octavia » 10 Eyl 2015, 14:33

dsg ile ilgili püf noktalar yakalanmıs tesekkurler paylasımlar icin
Octavia'ya hayranım , Elegance hastayım :)
Kullanıcı avatarı
taner_octavia
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1203
Kayıt: 23 Tem 2009, 00:05
Ad Soyad: Taner Semercioğlu
Nereden: Bursa
Arabanız: Kia Sportage

İleti BaTeRRiiSStt » 10 Eyl 2015, 15:32

Çok güzel detaylı anlatmışsınız tesekur ederım . Sıfır pıyasasında fıyatlar ucmus durumda . en uygun rapid . Oda DSG şanzıman :) ben bılıyorum bende patlar çünkü öyle bir talih var :)) detaylı yazmışsınız yapılması gerekenleri forumlarda olsun google da olsun o kadar dsg arızası okudum ki. Hatta WW nin bunu bılınclı yapıp yedek parçadan cok kazandıgını iddaa eden bıle var.
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti sainz » 10 Eyl 2015, 22:43

BaTeRRiiSStt yazdı:Çok güzel detaylı anlatmışsınız tesekur ederım . Sıfır pıyasasında fıyatlar ucmus durumda . en uygun rapid . Oda DSG şanzıman :) ben bılıyorum bende patlar çünkü öyle bir talih var :)) detaylı yazmışsınız yapılması gerekenleri forumlarda olsun google da olsun o kadar dsg arızası okudum ki. Hatta WW nin bunu bılınclı yapıp yedek parçadan cok kazandıgını iddaa eden bıle var.

Hiç bir üretici sıkıntılı mal ürettiği damgasını yemek istemez.
VW, DSG şanzımanı çok överek, muazzam bir teknoloji olduğunu belirterek sürdü piyasaya ve haliyle herkesin ilgi odağı oldu. E haliyle sıkıntı çıktığında da "yaramaz" damgası yedi.
Bugün Toyota' nın manuel şanzımanlarında bile sıkıntı çıkarken hele de İstanbul trafiğinde kullanılan DSG' lerin kavramalarının 50-60 bin km' de değiştirilmesi bana kalırsa çok da büyük bir sıkıntı değil.
Firmada 2011 Jetta 1.4TSI DSG kullandık ve kavramaları 60.000km bakımında değiştirildi. Sözleşme sonunda 110.000km civarındaydı ve sıkıntısızdı. 2014' te iki adet Rapid TDI DSG alındı, her biri an itibariyle 60-65 biner km' deler ve DSG' lerinde hiç sıkıntı yok.
Renault EDC adını verdiği çiflt kavramalı şanzıman kullanıyor ve iki tane Fluence kullandım ikisinin de 2. vitese geçtikten sonra sarsıntı problemi vardı ki birisi henüz 5.000km' deydi. Opel' in Easytronic' ini kullandım, komutlara verdiği tepkileri gecikmeliydi. Yani hemen hepsinin sıkıntıları var. Bana kalırsa içlerinde en iyi çalışan DSG.
Ha ama "ben şanssızımdır" diyorsanız da diyebilecek hiç bir şey yok. :)
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti muallim45 » 21 Kas 2015, 23:38

teksamet yazdı:vw grubunun dsg sıkıntısı artık oldukça yaygın.
gidin ford grubundan powershift şanzıman lı araba alın
pişman olmazsınız.

Hobaaaa bu ne şimdi abimde 2014 BMax var powershift bu yıl şanzıman değişti buna ragmen yine titriyor. noldu şimdi bumu iyi
arakadaş yazmış her sistemde sorun var doğru ki manuel de de sorun yaşarsınız ben dsg söylemlerini dinleyerek bile bile gittim aldım dsg noldu şimdi ÇOK ÇOK MEMNUNUM araç değiştirme arefesindeyim yine baktıklarım yeti ve dsg amma bu safsatalar yüzünden dsg de sorun yaşadığımı zannettim izmirde bir servise gittim ardından yüce ye gittim olmadı sonra çekoslavakyanın ve almanyanın yönlendirmesi ile izmirde bana yakın olana gittim alsancaga sorun bitti yazılım yüklendi tamam anladımki aslında SORUN YOKTU, SORUNLU USTA vardı. şimdi ısrarla izmir vosmere gidiyorum sıkıntı yok. SORUN VAR DİYENİ GELSİN GEZDİREYİM birde sorunun ana konusu SÜRÜCÜ bazı arkadaşlar gayet güzel yazmışlar bakın ben ist a gittiğimde dur kalk larda hep manuele alıyorum. sıkıntı yok geçen 2 hafta önce oğlumla gitti k o auris kullanıyor otomatik uyardım onu dur kalkta aracı manuele al diye uymadı ama hep silkelettirdi olay bu
GEÇİNMESİNİ BİLİR SAHİBİNE GÖRE KİŞNETİRSENİZ ATI SORUN YOK elhasılı.
Nobody is perfect. I'm Nobody
muallim45
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 35
Kayıt: 27 Tem 2013, 01:26
Ad Soyad: Hayrettin GÜCİN
Nereden: Manisa
Arabanız: 1.2 TSI DSG YETİ

Sonraki

Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir