2015 yeti DSG şanzıman !!

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2015 yeti DSG şanzıman !!

İleti paranoia » 22 Kas 2015, 00:28

DSG kullanıcıları eninde sonunda DSG'nin huyunu suyunu öğrendi :D

Servisler hala öğrenemedi :D

Valla ben de yaklaşık 2,5 yıldan beri RenkOtoya gitmiyordum zaten ayrıca Renkotodan Skoda alınmış önünden geçerken gördüm , haketmişlerdi bayiliği kaybetmeyi :x

Vosmer İzmir :shock:

Şimdilik tavsiye ederim bakalım 2,5 yıldır sorunsuz gidiyorum :roll:
 
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti teksamet » 22 Kas 2015, 11:43

teksamet yazdı:vw grubunun dsg sıkıntısı artık oldukça yaygın.
gidin ford grubundan powershift şanzıman lı araba alın
pişman olmazsınız.




slm lar,

ben otomatik vitesli araçları oldukça geç tanıdım, aslında hepsinin kronik sorunlu olduğunu geç farkettim,

yanlış yönlendirmede bulundu ise affola,

otomatik vites arabadan soğudum, artıkta ısınmam mümkün değil.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti lestat » 23 Kas 2015, 20:55

robotize otomatik şanzıman kullanan bütün araçlar manuel veya tork konvantörlü şanzımanlı akranlarına göre şanzıman arızası vermeye daha yatkınlar.
ha dsg neden bu kadar göze batıyor.
-orta segmentte ilk çift kavramalardan bir tanesi dolayısıyla çok popüler oldu. Arıza çıkartınca da haliyle göze çok battı. ayrıca tork konvantörlü şanzuman kullanmaya alışan sürücüler de bu şanzımanın ağzına etti.
-vw grubu audi seat skoda ve vw ile ciddi bir satış rakamına sahip. VW türkiye'de yıllardır en çok satan ithal araç konumunda dünyada ise yukarıda saydığım markalar ile 12 milyonluk satış rakamını yakalamış durumunda 2014 yılı itibariyle.
renault 2 milyon opel ise yaklaşık 1 milyon araba satmış aynı periyotta. Yani aynı arıza oranlarına sahip olsalar bile bu bir tane opele veya 2 tane renaulta karşılık 12 adet vw grubu araç demek.

geriye tork konvantörlü araç seçeneği kalıyor; fakat o da bana çok mantıklı gelmiyor. Çünkü verimsizler ve demodeler. mesela iki aracı karşılıyalım astra 1.4 turbo activselect ve golf 1.4 tsi dsg. astra activeselect olduğu için yaklaşık 100km de 2 lt fazla yakıyor. yılda ortalama 10000km yapsan. 2 yılda (aracın garantisi bitene kadar) 1500-2000tl yakıttan karın olur. garantiyi uzattın (vw'de bu var mı bilmiyorum.) 4 yıl artı 1 yıl iyi niyet garantsi. 5 yılda aradaki fark yaklaşık 4000-5000tl olur ki tork konvantörün hiç bir espirisi de kalmıyor öyle olunca.
özetle tork konvantörlü şanzıman evet sorunsuz; ama verimsizliği karşısında bu avantajı eriyor. tabi işin içine sürüş zevkini katmıyorum tabi. (en yakın örnek astra var diye verdim yoksa diğer araçlar la da kıyaslanabilir.)

Ben bu sebeplerden dolayı manuelciyim; ama illa bir otomatik şanzıman tercih etseydim bu büyük bir ihtimalle dsg olurdu.
Bu konuda benim önerim. Eğer uzatılmış garanti ile alabiliyorsanız yeti. Yok alamıyorsanız. ceed
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

Önceki

Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir