2015 Yeti 1.6 TDI motor kodu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

2015 Yeti 1.6 TDI motor kodu

İleti oguzhantan » 06 Eyl 2015, 13:52

Merhabalar,
3 ay önce sıfır km 1.6 TDI Yeti satın aldım. İnternetten bulduğum dokumanlarda VW grubu 1.6 TDI ler CAYC kodlu gözüküyor ancak benim motor kodum CAYB ve bu motor 90 hp olarak gözüküyor. Yeti sahipleri motor kodlarına bakarak burada karşılaştırabilir mıyız?
 
oguzhantan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 06 Eyl 2015, 13:04
Nereden: Karaman

İleti teksamet » 06 Eyl 2015, 16:19

hayırlı olsun, güzel araç
ama bu motor koduna hiç takılmayın. CAYB - CAYC - CAYN kodları arasında pek bi fark yok.
bende roomster 1.6 cr tdi var CAYN KODLU 90 HP.

UZUN YOLDA VE ŞEHİR İÇİ YAKIT ORANLARINI TAKİP EDERSENİZ SEVİNİRİM.

BU NU SATINCA BENDE YETİ ALACAĞIM.

YALNIZ DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER, KALİTELİ YAKIT ALINIZ,

HER 50 000 KM DE EGR VALFİNİ TEMİZLETTİRİN.

BEN BU İŞİ KENDİM YAPTIM VE BAKIN NELER ÇIKTI;

roomster/1-6-tdi-romi-bogaz-kelebegi-ve-egr-valfi-borusu-temizligi-t34296.html

BAKIMLARINI DA YETKİLİ SERVİSE VEYA İYİ BİLDİĞİNİZ SKODADAN ANLAYAN BİRİNE YAPTIRIN.

TEKRARDAN HAYIRLI OLSUN.

ARAÇ SIFIR MI ? KM Sİ KAÇ?
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti oguzhantan » 06 Eyl 2015, 19:00

teksamet yazdı:hayırlı olsun, güzel araç
ama bu motor koduna hiç takılmayın. CAYB - CAYC - CAYN kodları arasında pek bi fark yok.
bende roomster 1.6 cr tdi var CAYN KODLU 90 HP.

UZUN YOLDA VE ŞEHİR İÇİ YAKIT ORANLARINI TAKİP EDERSENİZ SEVİNİRİM.

BU NU SATINCA BENDE YETİ ALACAĞIM.

YALNIZ DİKKAT ETMENİZ GEREKENLER, KALİTELİ YAKIT ALINIZ,

HER 50 000 KM DE EGR VALFİNİ TEMİZLETTİRİN.

BEN BU İŞİ KENDİM YAPTIM VE BAKIN NELER ÇIKTI;

roomster/1-6-tdi-romi-bogaz-kelebegi-ve-egr-valfi-borusu-temizligi-t34296.html" rel="nofollow

BAKIMLARINI DA YETKİLİ SERVİSE VEYA İYİ BİLDİĞİNİZ SKODADAN ANLAYAN BİRİNE YAPTIRIN.

TEKRARDAN HAYIRLI OLSUN.

ARAÇ SIFIR MI ? KM Sİ KAÇ?


Tesekkur ederim, aracı sıfır aldım şuan 18.000 km de.
Yakıt ilk bakıma kadar şehir içi şehirler arası karışım 6.0 lt civarındaydı, ilk bakımdan sonra 5-5.5 lt civarına dustu.
Yakıt ve bakım konusunda hassasimdir hatta hava filtresini bile sık sık temizlerim.
Asıl merak ettiğim caybe ile cayc motorlar arasında yazılım dışında bir fark olup olmadığı. Bir de birçok forumda ve Skoda teknik dokümanlarında CAYB nin roomsterda, cayc nin Yeti de kullanıldığını söylüyor. Hal böyleyken benim aracın motor kodunun neden CAYB olduğunu merak ediyorum açıkçası.
Araçtan çok çok memnunum. Özellikle yol tutuş, konfor ve işlevsellik olarak gerçekten çok başarılı arac.
oguzhantan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 06 Eyl 2015, 13:04
Nereden: Karaman

İleti teksamet » 06 Eyl 2015, 20:22

CAYB CAYN CAYC HİÇBİR FARKI YOK BENCE,

SİZ MADEM ARACINIZA ÇOK DÜŞKÜNSÜNÜZ, MUTLAKA HİDROJEN SİSTEMİ TAKTIRMANIZI TAVSİYE EDERİM.

https://www.youtube.com/watch?v=rO85I5014xw

LİNKTEN KENDİ ARACIMA TAKTIĞIM SAF HİDROJEN SİSTEMİNİ İNCELEYEBİLİRSİNİZ.

ÖZELLİKLE HAVA FİLTRESİNİ BENDE 7000 KM DE Bİ DEĞİŞTİRİRDİM, VE OLDUKÇA MASRAFLIYDI,

KN AİR FİLTER
TEMİZLENEBİLEN BİR FİLTRE ALDIM, PAMUKSU YAPISI SAYESİNDE 15.000 KM HİÇ PERFORMANS KAYBI YAŞATMADAN KULLANIYORUM.
15.000 KM DEN SONRA SÖKÜP ÖZEL TEMİZLİK KİTİ İLE TEMİZLEYİP TEKRAR TAKIYORUM.

ARACIMDA SAF HİDROJEN SİSTEMİNİ TAKTIKTAN SONRA HEM ARACIM %20 CİVARINDA GÜÇLENDİ HEMDE ŞEHİR İÇİ %10-15
ŞEHİR DIŞI %20 CİVARINDA TASARRUFLU,

BİLGİNİZE.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti mustklc » 06 Eyl 2015, 20:26

90 beygir yetiye şaka gibi. yazılımla 135 beygire kadar çıkarıyorlar. chip tuning diye araştırın
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti teksamet » 06 Eyl 2015, 20:34

BİR SÜRÜ CHİP TUNİNG YAPAN ARKADAŞ VAR,

AMA BİRKAÇ TEKNİK SORU SORUNCA HEPSİ TIKANIP KALIYOR. CHİP TUNİNG FALAN YAPMIYORLAR, ARACIN YAKIT POMPASININ BASINCINI ARTTIRIP GÖNDERİYORLAR SENİ, SENDE GÜÇLENDİ DİYE SEVİNİYORSUN. OYSA 50.000 KM SONRA YAKIT POMPASI CORTTT, EN AZ 2.000 TL

O YÜZDEN 90 HP İSE 90;

105 HP İSE 105,

MÜHENDİS BUNU ONA GÖRE TASARLAYIP VERMİŞ, HANGİ BİLGİLİ KİŞİ BUNU TAM ANLAMIYLA 135 HP YE ÇIKARACAK MIŞ ŞAŞARIM ( TAM ANLAMIYLA AMA )

VARSA BÖYLE TANIDIĞINIZ KİŞİLER, GELSİN BİRKAÇ SORU SORAYIM CEVAPLAYABİLİRSE ONA YAPTIRACAM.

PARA ÖNEMLİ DEĞİL.
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti AhmetH » 06 Eyl 2015, 21:39

Abicim sor dedigim 3. Konu oluyor bu :)
Chip tuningden ne anladiginizi yazin ben size farkliysa farkli diyeyim.

130 beygirler hic saka gibi degil cok yumsak dokunuslarla oldugunu direk dokuan arkadisimdan duydum :lol:

Ne sormak istiyorsaniz sorunda fazlasiyla bilgilendireyim sizi
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti teksamet » 06 Eyl 2015, 21:47

tmm dır,

şimdi güç arttırımı için motora ne gibi alt yapı değişiklikleri yapıyorsun?
1: yakıt basıncını kaç psi dan kaç psi'a çıkarıyorsun?
2: turbonun hava basmasını arttırırken hava borularını vs gibi ne değişiklik yapıyorsun?
3: enjektör zamanlamalarında ne gibi bir değişiklik yapıyorsun?
4: hava filtresi veya oksijen sensörlerinde ne gibi bir değişiklik yapıyorsun?

piyasadaki bu chip tununig işi yapanların hepsi yakıt basıncını arttırıp gönderiyor,
kaç tane arkadaşım var bu işi yapan bedavaya yaptıracağım ama sakın ha sakın diyorlar,

şimdi bu işi profesyonel olarak yapan bir mühendislik firması lazım.

sanayideki sıradan ustalar değil.

ankara'da bu işi yapan hiç bir usta yok. bu kadar fazla değişkeni en ince ayrıntısına kadar ayarlayabilecek.

varmı?
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster

İleti AhmetH » 06 Eyl 2015, 22:30

Alt yapi degisikligine ihtiyac yok. Motorlar ayni, yillar once renaultun farkli guc uygulamalarinda kullandigi 1.5dci larin arasinda sodyum sogutmali supaplar ile pistonun altina yag puskurten jetler vardi fark olarak dogru animsiyorsam. Vw gurubunda alt yapi sikintisi duymadim en verimli ve saglam dizellerden denebilir.

Aracinizin beyninin icinde 1 mb belki daz kb mertebesinde sayisal buyuklugu olan yaziliminiz vardir. Icinde yuzlerce harita vardir cok farkli kosullarda motorun nasil davranacagini ve kabaca limitlerinin ne olacagini belirler.

Cogu ucuz yer yada iyi zannettiginiz yerler kisiler bu haritayi cekip yerine elindeki mevcut hazirlardan yukler yada anlik olarak calistigi biri varsa ona gonderir (mail atar) hemen degismis yazilimi yukler ve sizi gonderir.
Ise bu noktada arkadaşimdan yazilimlarla hasirnesir oldugundan ve kendiside yaptigindan dolayi Turkiyede adi cikmislarin elledigi haritalar olsun yurt disindaki "muhendislik firmalari" olsun (hani xxxx racing, xxxx performance gibi isimleri olanlar) farki gorme duyma sansim oluyor. Kimisi degerler ile yumsak yumsak ince ince oynarken kimisi ayi gibi oynuyor. Muhendislik dedikleriniz ince calisiyor ayilama dokunanlar 3 e 5 e bakmiyor.

Bu islem kabaca enjektor zamanlamalarini degistirmek basinc acmak vs gibi basite indirgemeyin.

Fiziki olarak degismesi gereken hic bir parcasi yok motorun.
Mevcut hava ve egzoz yolu yeterli. Sensorlerin calisma araliklari sorun cikarmiyor.

Bedava yaptiracaginiz arkadasiniz size haritanizi okusun flasha kaydedin.bedavayi bana yollayin ben size nasil oldugunu sordurayim.

Haritayi okuyup o yiginin icinden yakit pompasi ile ilgili olanini bile bulmak marifettir. Chip tuningi motora fiziki olarak baglanan bir kutu olarak dusunmeyin.

Hidrojen sistemi takarken aldiginiz riskin %1 i bile degil yukletin deneyin begenmezseniz orijinalini geri yukletirsiniz arkadasiniza.

Ben ayilama yazilimla sensorler turbolar bozup orijinal yazilimi yukleyip yetkili serviste garantiden parcalari degistirenler duydum yazilim degistigini anlayamiyorlar.

Korkacak bisey yok velhasil
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti teksamet » 06 Eyl 2015, 22:41

eyballah
teksamet
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 430
Kayıt: 23 Nis 2015, 00:00
Ad Soyad: ünal tek
Nereden: Ankara
Arabanız: roomster


Yeti



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir