SUPERB 1.4 TSI i 18" jantlar zolarmı?

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SUPERB 1.4 TSI i 18" jantlar zolarmı?

İleti RoadFighter » 29 Mar 2009, 14:21

[quote="samet"]estetik uğruna aracı yormanın performans kaybının anlamı yok o kasaya 1,4 125 hp çok iide 18 jant şansı zorlar teknik olmak lazım aracın agırlıgı lastik surtunmesi v.sgibi faktorler ii hesaplansın bence daha sonra yapılan masraf için uzulunur bana gore mantıklısı bu,adamlar 18 takmayı bilmiyormuydu cnm arkadaşlarım..Wink[/QUOTE]
 

Takıyorlar zaten :)

 

Superb'in jant opsiyonunda 18" seçeneği var.

 

 

 

 

 
 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti kadir_ » 29 Mar 2009, 15:38

ben tavisiye etmem zaten motor araca anca yeter araç 1400 kg bide lastik olarak 18" taktınmı yorulur o motor ben 1.8 kullanıyorum anca tatmin ediyor 15" jantlarla üstelik 1280 kg o araca ağar gelir benceBig%20smile
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti 34fth61 » 29 Mar 2009, 17:29

2001 1.8 octavia larda 18" jant opsiyonel olarak sunuluyomuydu bilmiyorum ama bunlarda sunuluyo mademki var bu opsiyon ona göre ayarlanmıştır diye düşünüyorum sizin aracnız 2001 model bu ise 2009 teknolojik olarak aralarında çok fark var 1.4 tsı 125 bg öyle hafife alınacak bi motor seçeneği değil bence. 2009 1.4 tsı motor 2001 1.8 t den geri kalacağını düşünmüyorum bilmiyorum yanılıyoda olabilirim.siz değerli arkadaşlarımın yorumları ve araştırmalarım neticesinde 18" lik jantlar biraz yorsada çokta hissedilir olacağını sanmıyorum.aracı teslim aldıktan sonra inşallah buluşmalarınıza katılıp ordada fikirlerinizi alırım teşekkür ederim hepinize...
34fth61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Mar 2009, 05:10

İleti hakanerdogan » 29 Mar 2009, 17:34

şahsi kanaatim, konfor düşmesi, lastik pahasının artması, kadran sapması(total çapı aynı tutarsanız buda olmaz) dışında heç bişe olmaz....
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti crash » 30 Mar 2009, 00:03

öncelikle aracınız hayırlı olsun kzasız belasız binmeniz dileğiyle.18'' jant opsiyonu bu arabaya koyuyorlarsa demekki bir sorun olmuyor.Ayrıca sanki aracın jantı 15'' den 18'' e yükseltilecekmiş gibi yorumlar yapılıyor.Aracın orjinali zaten 17'' ve siz bunu sadece 1 boy büyütüp 18'' takacaksınız.17'' ile 18'' arasında çok fazla ağırlık farkı olmaz.En fazla tek jant için konuşuyorum 18'', 17'' den 2,5 kg ağır olsun.Toplam 10 kg eder.Lastik ağırlığıda olsun bi 5 kg ne etti 15 kg fazladan ağırlık.Bu ağırlık fazlası SuperB' yi oldukça kasar eminim :))) Hiç tereddüt etmeyin taktırın 18'' jantı ;) Belki biraz konfor eksilebilir ama yol tutuşu artacaktır.Yakıt tüketimi ve hızlanma konularındada fark olmayacaktır.Olsa bile bunu siz anlamazsınız bile o kadar düşük bir etkisi olacaktır yani.
crash
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Mar 2007, 22:02

İleti fıratt » 30 Mar 2009, 10:25

superblerde 18 jant var ama kaç motorda var?
fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti RoadFighter » 30 Mar 2009, 13:35

[quote="samet"]superblerde 18 jant var ama kaç motorda var?[/QUOTE]
 

Yanlış bilmiyorsam yeni Superb'de herhangi bir motor seçeneğinin yanında  değil de opsiyonel olarak sunuluyor 18" jant.

 

Comfort ve Ambition donanımda 16" ,

Elegance donanımda 17" jant fabrikasyon olarak bulunuyor ve 18" jant seçeneği ise her motor seçeneğinin opsiyonel donanımı diye biliyorum. 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 30 Mar 2009, 14:04

yeni alaşım jantlar oldukça hafif ve tersine sağlam üretiliyor. kaldı ki 1.3 feli pick-up arabaya 17 jant takıp sorunsuz çeviren var. bkz. Ufuk KAPLAN.

1500 devirde 200 tork veren, 125 beygir güç üreten bir makine için dert değil.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti kadir_ » 30 Mar 2009, 17:50

[quote="34fth61"]2001 1.8 octavia larda 18" jant opsiyonel olarak sunuluyomuydu bilmiyorum ama bunlarda sunuluyo mademki var bu opsiyon ona göre ayarlanmıştır diye düşünüyorum sizin aracnız 2001 model bu ise 2009 teknolojik olarak aralarında çok fark var 1.4 tsı 125 bg öyle hafife alınacak bi motor seçeneği değil bence. 2009 1.4 tsı motor 2001 1.8 t den geri kalacağını düşünmüyorum bilmiyorum yanılıyoda olabilirim.siz değerli arkadaşlarımın yorumları ve araştırmalarım neticesinde 18" lik jantlar biraz yorsada çokta hissedilir olacağını sanmıyorum.aracı teslim aldıktan sonra inşallah buluşmalarınıza katılıp ordada fikirlerinizi alırım teşekkür ederim hepinize...[/QUOTE]

 
Sana pm atıcam teknolijik gelişmeyi görsen birazLOL

 

Oraya okuyup seni arabadan soğutmakta istemiyorum bence yorma motoru deri yüzey alanı büyücek felan sonra sorun yaşatabilir o motor bu arada 1.4 motor her türlü 1.8 motoru aratır sen merak etmeWink
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti 34fth61 » 30 Mar 2009, 19:10

sanırım yanlış pm attınız burda tsı motorları oldukça iyi getiriyorlar ve teknoloji harikası diyolar mesela o pm den bir kaç alıntı yapayım.


Popular Science bilim dergisi yeni ürün ödülü-2006
Paul Pietsch Ödülü-2006
Uluslararası Motor Ödülü "International Engine of the Year" (1,0-1.4 lt kategorisi)-2006 [Summary of the IEOTY winners for 2006]
Uluslararası En İyi Yeni Motor Ödülü "Best New Engine of The Year" -2006[Summary of the IEOTY winners for 2006]

Barcelona International Motor Show " Yılın en iyi motoru" ödülü-2007 (1.0-1.4 lt sınıfında dizel ve hibrid motorlu rakiplerini açık ara geride bırakarak)

 

122 hp motor

-Maksimum torkun %80'i 1250 d/dk'da elde ediliyor.(160Nm)
-Egzoz turbo şarjının maksimum basıncı 1.8 bar.
-Egzoz turbo şarjının maksimum hızı 220,000 rpm.
-Litre başına 144 Nm tork.
-1.6 FSI göre %30 daha fazla tork elde edilmiş.
-1.6 FSI göre 1500 d/dk'da %66 daha fazla tork.
-1.6 FSI göre %6 daha az yakıt tüketimi.
-Yakıt türü 95 oktan kurşunsuz.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 bunlar o topicten alıntıydı ve o topicle ilgili bir kac arkadasin yorumu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1)bu saatten onra birisi çıkıp da yine bu TSİ yaramaz demez umarım .....


2)122 liğin turbosu bilinen turbolardan değiil, yeni nesil... twin scroll..şimdilik 122 lik tsi ve 1.6 150 pslik pejo-bemw motorunda var...
max torkun % 75 i yani 150 tork 1250 devirde emrinizde... 1500 devirde ise hepsi yani 200 tork emrinizde... ve klasik turbolar gibi 2500 devire kadar değil... 4000 devire kadar sürekli 200 tork...

3)ben bizim TDCİ motorun sürekli arıza yapmasından korkarım(13000 km de hiçbişy olmadı daha cok şükür) ama bu TSİ motorlardan korkmam,o derece güveniorum yani volkswagen mühendisliğine adamlar milyonlarca km yol testi yaptılar, öle kolay mı hemen piyasaya sürmek,öyle bir prestij kaybı riskine girerler mi rekabetin bu derece yoğun oldugu dönemlerde
ayrıca güç gösterisi ya başka bişey degil,1.4 motordan bunları cıkarıyoruz daha neler neler yaparız düşüncesinin bir göstergesidir bu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

pm için çok tşkr ederim size yorumların hepsini okuyamadım hafta başı olduğu için çok yoğunum bu gün ama sizinde gönderdiğiniz topic ten anlaşılıyorki benim dediğim yere geliyoruz 1.4 tsı motorları hafife almamak lazım. he birde 1.4 1.8 tartışmasına girmiyorum 1.8 in avantajları olabilir haklı olabilirsiniz ben sadece bu günki teknolojiyi göz önüne alarak 8 sene önceki 1.8 den geri kalmaz bilmiyorum yanılıyoda olabilirim demiştim.siz kullanan biri olarak aratır diyosanız doğrudur o zaman.tekrar teşekkür ederim sayenizde yeni bilgiler edindim.
34fth61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Mar 2009, 05:10

İleti 34fth61 » 30 Mar 2009, 19:14

[quote="RoadFighter"][quote="samet"]superblerde 18 jant var ama kaç motorda var?[/QUOTE]
 

Yanlış bilmiyorsam yeni Superb'de herhangi bir motor seçeneğinin yanında  değil de opsiyonel olarak sunuluyor 18" jant.

 

Comfort ve Ambition donanımda 16" ,

Elegance donanımda 17" jant fabrikasyon olarak bulunuyor ve 18" jant seçeneği ise her motor seçeneğinin opsiyonel donanımı diye biliyorum. 
[/QUOTE]
 

evet doğru biliyosunuz
34fth61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Mar 2009, 05:10

İleti kadir_ » 30 Mar 2009, 23:05

Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti mxengine » 30 Mar 2009, 23:32

[quote="kadir_"]Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem[/QUOTE]
 

Turbonun bozulması tamamiyle kullanım ile alakalı ki zaten 4 yıl garantili araç.
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti serdar5306 » 31 Mar 2009, 00:05

[quote="mxengine"][quote="kadir_"]Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem[/QUOTE]
 

Turbonun bozulması tamamiyle kullanım ile alakalı ki zaten 4 yıl garantili araç.
[/QUOTE]
aynen katılıyorum yanlış anlamayın ama birçok insan turbolu araçları kendisi bozuyor ilk çakıştırmada veriyor gazı turbonun yağlanmasını beklemiyor istop ederkende aynı en az 30 saniye araç rölantide çalışıp istop edilmeli ama nerde ondan sonra turbo gitti bu araba beş para etmez deyip geçiyorlar arkadaşımda 1.4 tsi var 200000 km ye yaklaştı maşallah tık yok
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti 34SCU59 » 31 Mar 2009, 01:02

[quote="kadir_"]Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem[/QUOTE]
 

 

favorit kullanıyorum 0 km deyken alt komsumuzdaydı daha sonra yan dairemizdeki bayan komsu aldı (öğrenmek için ) sonrada biz aldık fabrikadan beri motor kapagı geçen hafta açıldı () ilk defa ve 199.000 küsür kmde hem yağ yakmaya basladı hemde radyator suyunu yavas yavaş emmeye basladı..ama dediğin gibi sunu soylemek istiyorum kullanıcı olarak kullanmak çok onemli eğer bu araç bende değilde sakin bir kullanıcıda olsaydı belki 250.000 km motor kusmaya baslardı  (haksızmıyım acaba)?
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti mxengine » 31 Mar 2009, 01:22

[quote="34 SCU 59"][quote="kadir_"]Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem[/QUOTE]
 

 

favorit kullanıyorum 0 km deyken alt komsumuzdaydı daha sonra yan dairemizdeki bayan komsu aldı (öğrenmek için ) sonrada biz aldık fabrikadan beri motor kapagı geçen hafta açıldı () ilk defa ve 199.000 küsür kmde hem yağ yakmaya basladı hemde radyator suyunu yavas yavaş emmeye basladı..ama dediğin gibi sunu soylemek istiyorum kullanıcı olarak kullanmak çok onemli eğer bu araç bende değilde sakin bir kullanıcıda olsaydı belki 250.000 km motor kusmaya baslardı  (haksızmıyım acaba)?
[/QUOTE]
 

kesinlikle dogru bide bagzı araçlar hergün istanbulda köprü trafigine giriyor bağzıları otobanda sabit 100km ile haraket ediyor.Bence arabalardaki km göstergesi motorun ömrünü göstermede doğru bir ölçüm aleti değil.Deniz motorlarında saat olarak ölüçülüyor.Bence araçlarda km değile harcanan benzinin ölçülmesi daha mantıklı.

 

İki araç örnek alsak ikiside 250.000km octavia 1.6mpi olsun diyelim birinin ortalaması 100km de 7Lt diğerinin ortalaması 100km de 11Lt.Motor ömrü olarak ikisinin arasında çok büyük fark oluyor böyle durumlarda 50.000-100.000km fark ettiriyor.
mxengine
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Şub 2008, 21:20

İleti kadir_ » 31 Mar 2009, 01:24

[quote="34 SCU 59"][quote="kadir_"]Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem[/QUOTE]
 

 

favorit kullanıyorum 0 km deyken alt komsumuzdaydı daha sonra yan dairemizdeki bayan komsu aldı (öğrenmek için ) sonrada biz aldık fabrikadan beri motor kapagı geçen hafta açıldı () ilk defa ve 199.000 küsür kmde hem yağ yakmaya basladı hemde radyator suyunu yavas yavaş emmeye basladı..ama dediğin gibi sunu soylemek istiyorum kullanıcı olarak kullanmak çok onemli eğer bu araç bende değilde sakin bir kullanıcıda olsaydı belki 250.000 km motor kusmaya baslardı  (haksızmıyım acaba)?
[/QUOTE]

 
Benim dediğim farklı birşey,motor hakkında şikayetler çok var ona dikkat ediyorum okuyorum felanda ordan çıkarak yapıyorum bu yorumları.

 

Bende kendi aracımda sorun yaşamadım sorunsuz kullanıyorum 160 bine geldi 1 kere turbo değiştirdim şimdi 2. değişim yolda gibi ama 170 bini bulur hemen değiştirmeyeceğim.

 

Benim demek istediğim uzun vadede pek masrafı olmayan bir motor olacağını sanmıyorum yani tutupda 1.6 mpı gibi olmaz fsı gibi olsa yine razıyım bu motora

 

Buyrun linkte vereyim inceleyen son sayfalara doğru şikayetler bayağı fazla

 

kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti 34fth61 » 31 Mar 2009, 01:30

[quote="34 SCU 59"][quote="kadir_"]Dostum Sen başlarını okumuşsun son sayfalara bak biraz istersen en ufak bi yakıt dengesizliğinden araba rahatsız oluyor 40 binde turbo değiştirenlerden tut her şey var orda orayaı okuduktan sonra ben o motorun uzun süre sorunsuz gideceğine inanmıyorum 150-160 bin sorunsuz çok zor o motorda kullanıcı yorumlarına göre ama kendim kullanmadım uzun süreli birşey diyemem[/QUOTE]
 

 

favorit kullanıyorum 0 km deyken alt komsumuzdaydı daha sonra yan dairemizdeki bayan komsu aldı (öğrenmek için ) sonrada biz aldık fabrikadan beri motor kapagı geçen hafta açıldı () ilk defa ve 199.000 küsür kmde hem yağ yakmaya basladı hemde radyator suyunu yavas yavaş emmeye basladı..ama dediğin gibi sunu soylemek istiyorum kullanıcı olarak kullanmak çok onemli eğer bu araç bende değilde sakin bir kullanıcıda olsaydı belki 250.000 km motor kusmaya baslardı  (haksızmıyım acaba)?
[/QUOTE]
 

aynen katılıyorum kullanıcı çok önemli buna güzel bir örnekte ben vereyim kiraya verilen araçlar 20 binde hatta 10 binde bile hata verebiliyo bunun nedeni çok hor kullanıldıklarından arkadaşımın araç kiralama ofisi var adam sanayiden çıkamıyo ve burdanda anlaşılıyoki kullanıcı çok önemli hee kullanıcının dışında hatalar olmuyomu oluyo tabiki sonuçta kul yapısı onun içinde 4 yıl garantisi var. komşumdada 1.4 passat tsi var gözü gibi bakıyo aracına kapalı garaja park ediyo bakımlarını düzgün yaptırıyo aracını yormadan kullanıyo ve araç 60000 hala içine bindiğinizde sıfır kokusu geliyo burnunuza ve şu ana kadar en ufak bir sorun yaşamadığını söylüyo.
34fth61
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Mar 2009, 05:10

ÖncekiSonraki

Superb



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir