WXW » 18 Haz 2009, 20:32
VW neden Skoda yı aldı şimdi daha iyi anlayabiliriz.Tekelleşmenin hızla yaygınlaştığı dünyada "ANA" segmentler arasındaki rekabete VW, "ARA" segment takviyesiyle katılıyor. Ne var ki Türkiye gibi ekonomik değerleri çok değişken ve her an krizin gerçekleşebileceği ülkelerde (siyasi çalkantıların olduğu), fiyat politikasını çok başarılı bir şekilde yürütemiyor, daha doğrusu kar etmek bir yana zarar etmeden veya çok az bir zararla işleri yürütebilmeye çalışıyor.(geleceğe dönük olarak).Bu durum aynı zamanda skoda nın hep tartışma konusu olmuş "imaj " problemini de açıklamış oluyor. çünkü bu uğurda yapması gereken tanıtım v.s. faaliyetlere ayıracağı paranın geri dönüşü olmayabileceğini bildiğinden klasik alman mantığı olan "kural, sağlamlık ve güven" faktörlerini "işletme" sistemlerine de yansıtıyorlar.Skodaya aslında benzer bir örnek "chevrolet" olabilir çünkü onlarda ucuz fiyata donanımlı araba satmaya çalışıyorlar. onlarında kendi ülkelerinde üretilen arabaları ile avrupaya ve türkiyeye gönderdikleri araçlar arasında farklılıklar var. söylemeye çalıştığım Amerika da chevrolet bir jeep alan kişinin kullandığı jeep ile türkiye de satın alıp kullandığı kaba tabirle çin malı "çakma" chevrolet jeep arasında farklılıklar oluyor.(ihtiyaçlar, kullanılabilirlik ve araç büyüklüğü bir yana).Bu farklılık motor, donanım v.s. konularda her daim oluyor.ne var ki skodanın avantajı, kendi ülkesinde üretilen arabaları avrupa da da türkiye de de aynı kalitede hizmet sunabiliyor.bu forumda olan insanların bir çoğu da bu sebepten chevrolet in donanımlı bir araç olduğunu kabul ediyor ancak gidip skoda alıyor.diğer yandan VW grubu,(audi,skoda,seat,vw) BMW, Mercedes v.b. daha üst sınıf araçları çok da fazla üretmeye çalışmıyorlar, en azından şimdilik. Çünkü BMW ve Mercedesin kemikleşmiş "kalite, sağlamlık, güven, karizma" özelliklerini şu an için kıramayacaklarını biliyorlar. bu nedenle A6, A8, passat CC,pheaton, superb gibi modellerle üst sınıf ile, orta-üst sınıf arasında yeni bir segment oluşturmaya ve bu segmentin lideri olmaya çalışıyorlar ve şimdilik bunu da başarmış görünüyorlar. bunun en önemli ispatı " o kadar param olsa gider 2. el BMW , Mercedes alırım" cümleleri oluyor.BMW, Mercedes ve diğer firmalarda bunu bildikleri için tam ters yönde yani ort üst sınıf araçlar üretmeye ve o pazardan pay kapmaya çalışıyorlar. BMW-1 serisi gibi.Japon otomobilleride avrupa da çok fazla başarılı olamayacaklarını anladıklarından, lexus gibi farklı adlarla amerika sektöründen pay almaya çalışıyorlar. bunları daha derinlemesine irdelediğinizde neden bazı araçların bazı donanımlarda kaldığını, neden bazı araçların diğerlerinden daha ucuz/pahalı satıldığını daha iyi anlayabilir ve araç almaya karar verdiğinizde, seçeneklerinizdeki markalarınızın gelecekle ilgili politikalarının neden önem arzettiğini daha iyi anlamış olur daha sağlıklı kararlar verebilirsiniz.
Kimseden fayda ummam, dilenmem kol kanat...
Kendi boşluk ve gök kubbemde uçar giderim...
Eğilmek, esaret zincirinden ağırdır boynuma..
Fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür bir şairim.