süperb test

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

süperb test

İleti RoadFighter » 19 Haz 2009, 00:59

WXW
Ağzınıza sağlık.

 

orthosis

 

VW'nin yeni motorlarına lpg uygulanamaması sahip oldukları enjeksiyon sistemlerinden malum.

 

Bu yeni enjeksiyon sistemini de aracın daha az yakıt tüketmesi için geliştiriyorlar bu da malum.

 

Bu yeni motorları çıkarmak ile iyi de ediyorlar aslında. Zira az yakıyor bu motorlar.

 

Misal bir FSI, MPI'dan aslında daha az yakıt tüketebiliyor biraz performans farkı olmasına karşın.

 

1.6 FSI ,bir Octavia'ya da, Golf'e de güçsüz geliyordu. Beklenilen düşük yakıt tüketimi de çoğu zaman hayal oluyordu.

 

Ve bu noktada direkt yakıt enjeksiyon sistemine sahip turbolu TSI motor devreye girdi.

 

Öyle tahmin ediyorum ki pratikte de 1.4 TSI motor, 1.6 FSI motordan daha az yakıyor.

 

Ama üretici ,1.6 TSI çıkartmayarak ya 1.4 TSI'ın yüksek hp'lisi pahalı satmak suretiyle, ya da 1.8 TSI gibi bir motoru satmak sureti ile yüksek performansa sahip motorlar için bir bedel istiyor.

 

Herşeyin bir bedeli var fakat ülkemizde bu durum daha da acımasız.

 

 

 

 

 

 
 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti orthosis » 19 Haz 2009, 01:11

         eyvallah roadfighter kardeş
    ben tsi motorların sakin kullanımda az yaktığını kabul ediyorum fakat birde gazlayınca az yakacağına inanmıyorum.you tubede octavia 2.0 tfsi yol bilgisayarında nin 0-200 hızlanmasında 100lt gibi rakamlar görünce iyice soğudum.şimdi performanslı bir motorun olacak ve tüketim tasarrufu için gazlamayacaksın bana göre değil.ben lpg2li 1.8t yi tek geçerim. sizin gibi otomobile ve otomotiv endüstrisine hakim arkadaşlar görmekten ayrıca mutluyum
orthosis
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 102
Kayıt: 29 Mar 2009, 21:06
Nereden: Isparta
Arabanız: skoda fabia I-skoda felicia 1.6

İleti hakanerdogan » 19 Haz 2009, 01:12

hiç, ama hiç bir zaman performans ve ekonomi bir arada olmaz, olamaz... 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 19 Haz 2009, 01:37

[quote="orthosis"]         eyvallah roadfighter kardeş
    ben tsi motorların sakin kullanımda az yaktığını kabul ediyorum fakat birde gazlayınca az yakacağına inanmıyorum.you tubede octavia 2.0 tfsi yol bilgisayarında nin 0-200 hızlanmasında 100lt gibi rakamlar görünce iyice soğudum.şimdi performanslı bir motorun olacak ve tüketim tasarrufu için gazlamayacaksın bana göre değil.ben lpg2li 1.8t yi tek geçerim. sizin gibi otomobile ve otomotiv endüstrisine hakim arkadaşlar görmekten ayrıca mutluyum
[/QUOTE]
Tabi güçlü araç ile basınca yakıt tüketimi şaşırtıcı derecede artabilir.

 

Ama Allah'tan yeni nesil araçlar rölantide bile benzini içmiyor. Gaz tepkilerine anlık olarak tepki veriyor bu yeni nesil araçlar. (hem benzin hem de performans anlamında)

 

1.8 T ile lpg diyoruz ama lpg'li bir 1.8 T ile gazlayınca onun da hatrı sayılır bir lpg tüketeceğini düşünüyorum. :)

 

Gerçi 1.8 T aman aman yakıt canavarı bir araç değil. Lpg kiti uygulanmış bir 1.8 T ile performans ve ekonominin sınırlarında gezilebilir.

 

 

 

 

[quote="hakanerdogan"]hiç, ama hiç bir zaman performans ve ekonomi bir arada olmaz, olamaz...  [/QUOTE]


 

Performans altında olsun da kullanma ihtiyacı duyduğunda vereceği faydaya binaen yakacağını yaksın. Buna itiraz eden yoktur muhtemelen.

 

Bizim araç ile biz hiç basmadığımız halde sağolsun incir ağaçlarını dike dike ilerliyor yolda. :)

 

Gerçi performans ile ekonomi bir arada olur yahu. Bizim arkadaş Astra 1.3 CDTI uzun yolda gazlayınca(140'ın altına inmeyince)bile 100 km'de ortalama 5.5-6 litreden fazla yakmadığını iddia ediyor aracının.

 

Ben 140 ile sürekli gittiğimi düşünemiyorum. Hele bir yokuş çıkınca hafakanlar basıyor. (gene babama kalırsa " kafayı takma.bas gaza ne kadar yakarsa yaksın"; yahu bu baba niye RS almaz ki! :))

 

Şimdilik performans ve az yakmanın formülü turbo+dizel de gibi gözüküyor.

 

TSI ise yedek gücü ayağının altında bulunduran için ideal.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 19 Haz 2009, 01:45

bilemem tabi ama, tam anlamıyla basış seyahati olarak düzce yolculuğumu gösterebilirim. eryaman optimum çıkışında resetledim, kaynaşlı gişe çıkışlarında baktım.

kat edilen km:225

süre: 1 sa 15 dk

Vort:180 km/s

Ort. Tüketim: 7.0 litre idi.

çılgınca bir ortalama benim için. ama 190-200 kapatıp geldim TEM de ayağımı hiç kaldırmadım. çamlıderede bilet alırken durmasaydım ortalama 185 falan olurdu.

fabrika verisi son hızdan yüksek bir ortalama hız tutturdum. sabah saatleri tem bomboş, virajlara 160 la pist mantığı ile girip daha süratlenerek ayrılmak mümkün. oha olmaz falan diyenler olacaktır. ispatı telefon görüşmesi kayıtlarıdır Smile
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 19 Haz 2009, 01:57

Müthiş vallahi(maşallah)!


Diyorum ya ben 140 ile falan gittiğimi düşünemiyorum.

 

Geçen Kayseri'ye gittik. 100'ü geçmedim. 100 km'de ortalama 6.5 ile 7 lt arası bir yakıt tüketti araç. (bu değerler bizim aracın normali)

 

Gerçi biraz radar korkusu vardı da gazlamadık.

 

Ben gazlasam 12 lt.den fazla yakıyor araç. Bir keresinde 140-160 arası seyretmiştim de benzin ibresinin haline acıdım. ("el kesesinden ağalık" zılgıtını yiyerek )

 

Neyleyelim ... :)
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 19 Haz 2009, 02:13

her motorun bir ekonomi alt ve üst sınırları var. uzun seyahatde 7 litre benim motorum için extrem bir değer, ama 160-170 le uçtuğunu sanan bütün 1.6 ları geçiyorsun tırmanırken, hatta iniş aşağı sardığında yol, FSI bir jetta ile temiz inişe sardık, saatte tam 200 km/s ile 10 saniyede falan solladım Wink belki onun yarısı yakıtla.

ama senin bindiğin FSI hem atmosferik, ve buna ters olarak octavia gibi bir kasada bu motor.

lastiğin geniş, yuvarlanma direncin fazla, iki teker arası açıklığın fazla ve buna mukabil güç kaybı yüksek(kuvvetxk.kolu=yükxyük kolu mantığından hareketle) herşeyden önemliside ağırlığın fazla. kasa uzun olunca ağırlık daha toplu olan fabiaya göre daha uzağa yayılıyor.

bunu çekmekde zordur, yine yukarda parantez içinde yazdığım formül ispatdıdır.

ondan sonra benzin ile çalışan bu motorda sen istediğin kadar kas kendini, ekonomik gidemezsin, 5 litreler falan çok zor.

her şeyden önemlisi ise tork ve beygiri yukarı devirlerde veriyor bu atmosferik motorlar.

arabayı götüren torktur. sen 2500 devirde giderken ne kadar tork alıyorsun ki araba çok rahatlayıp az yaksın? hee tork nerde 5 bin 4 binde, e ordada krank turu sapıtıyor içiyor benzini.

her zaman her yerde dizel fan'lığı yaptım yaparımda. benzinli motorlar TSI adı altında daha da az yakmaya başladı. ama karakter aynı, motor benzinle çalışıyor ve içerde ateşleme var. bu oldukça performans ile ekonomi yan yana gelemez.

benzinle hava karışır, ateşlenir itme gücü olur.

ama dizel önce havayı çekip ardına mazotu düşürüp, ateşleme olmaksızın içerdeki sıcaklığı ve basıncıyla bildiğin mazotu patlatır, kıvılcım yok... bildiğin bardakta duran mazotu ısıt sıkıştır patlat, dikkat, patlama bu, yanma değil. gürültü burdan ileri geliyor.

bir yanma ile patlama arasında kıyaslanamayacak kadar momentum salınımı farkı var.

ekonomi ve performans mı? zor, ama optimum eko-perf. kombinasyonu=DİESEL...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 19 Haz 2009, 02:20

Eyvallah açıklama için.


Benim muzdarip olduğum nokta performanstır ama bu arabaya binen çoğusu gibi peder beyin zerre kadar umrunda değildir bu arabanın çok yakması ve buna mukabil çekişinin zayıflığı vs. (memnun olanlar olabilir bundan.hiç de izahat zahmetine girmesinler)

 

 

4 yıldır sabır taşına döndüm ya neyse bir buluşmada konuşuruz etraflıca.(Octavia'lı ağır abilerin tepkisini çekmeyelim) 
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 19 Haz 2009, 02:23

2.0 TDI lazımmış sana....

inan yerinde durmuyor adamı tork manyağı ediyor, 1900 rpmde 140 la rampa alıyordum havaalanı yolunda...

1.6 FSI arabandanda az yakar her türlü eş kullanımda.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti RoadFighter » 19 Haz 2009, 02:32

Bana kalsa 600'lük SS alacağım da aile durumları malum.
 

Nefret etmeme rağmen otomatik vitese de razıyım artık turbo dizel bir araçta(2.0 TDI DSG müthiş olurdu)

 

Nasip kısmet işleri işte bunlar

 

Biri Fabia'ya biniyor gözlerinin içi gülüyor,diğeri Passat 2.0 FSI'a biniyor "ne zaman A6 3.0 TDI alacağım?" diye söyleniyor.

 

Allah herkesin gönlüne göre versin.

 

Lüks,donanım vs. de boş. İnsan bindiği arabadan her açıdan keyif alacak vesselam.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 19 Haz 2009, 02:34

2.0 litre TDI da otomatik falan hiç kasmıyor arabayı. manueli çok laçka bile gelir.

öyle tabi dediğiniz doğru, keyif alana benim keyif alamadığım araba dünyanın en iyi arabasıdır...

Zamanla herkesin istediği olur inşaallah...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti derude » 19 Haz 2009, 13:18

Sohbetiniz aklıma şu repliği geitirdi....Basit fakat o kadar da müthiş...

 

"-insan memleketini niye sever. başka çaresi yoktur da ondan.
amma biz biliriz ki
bir yerde mutlu mesut olmanın ilk şartı orayı sevmektir.
bir yeri seversen orası dünyanın en güzel yeridir.
amma dünyanın en güzel yerini sevmezsen orası dünyanın en güzel yeri değildir."

 

demek ki mutlu olmanın ilk şartı sevmek...

 

sevgiyle...
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti RoadFighter » 19 Haz 2009, 13:39

[quote="derude"]
Sohbetiniz aklıma şu repliği geitirdi....Basit fakat o kadar da müthiş...

 

"-insan memleketini niye sever. başka çaresi yoktur da ondan.
amma biz biliriz ki
bir yerde mutlu mesut olmanın ilk şartı orayı sevmektir.
bir yeri seversen orası dünyanın en güzel yeridir.
amma dünyanın en güzel yerini sevmezsen orası dünyanın en güzel yeri değildir."

 

demek ki mutlu olmanın ilk şartı sevmek...

 

sevgiyle...
[/QUOTE]
 

Eyvallah. Çok doğru...
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti hakanerdogan » 19 Haz 2009, 14:40

[quote="derude"]


Sohbetiniz aklıma şu repliği geitirdi....Basit fakat o kadar da müthiş...

 

"-insan memleketini niye sever. başka çaresi yoktur da ondan.
amma biz biliriz ki
bir yerde mutlu mesut olmanın ilk şartı orayı sevmektir.
bir yeri seversen orası dünyanın en güzel yeridir.
amma dünyanın en güzel yerini sevmezsen orası dünyanın en güzel yeri değildir."

 

demek ki mutlu olmanın ilk şartı sevmek...

 

sevgiyle...

[/QUOTE]


 


vizontele, Altan Erkekli. güzeldir.

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

Önceki

Superb



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir