Titreme Sorunu

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Titreme Sorunu

İleti ephimetheus » 20 Tem 2010, 21:54

Herkese merhaba...

2006 yılında WV servisinden illallah ettiğimden 23bindeki Boramı satp sıfır kilometre Skoda SuperB aldım.

İlk bir ay içinde sırası ile;
1) Sol ön far bozuldu
2) Sunroof dağıldı
3) Dörtlü flaşör bozuldu
4) Sol arka cam yuvasına düştü
5) Sol ön kapı kilidi bozuldu (daha sonra 2 kez daha tekrarlandı)

Sonrasında yaşadıklarım ise iki ay içinde 9 defa yanan (bozulan) sol arka stop lambası, sürekli titreyen sağ ön far, sol arka kapıdan gelen titreşim sesi, sürücü koltuğunun ray ve motorlarının değiştirilmesi vs, v.s...

Ayrıca araçta kesilmek bilmeyen ve ön sağ konsoldan gelen bir ses var oldum olası. Aldığımdan beri de sürücü koltuğunu dik konuma almak için ilgili düğmeye iki kez basmam gerektiği de halâ nedenini anlayamadığım bir başka sorun.

Son arızamız ise 90000 km bakımında baskı balatası ve triger değişiminden sonra aracın özellikle motor sıcakken (yol aldıktan sonra) rölantide masaj aleti gibi titremesi... Erzurumdaki servisin personeline ahlâk olarak tek sözüm yok, hepsi çok iyi insanlar ancak maalesef, her arızada olduğu gibi ellerinden birşey gelmediğini, bunun normal (!) olduğunu söylediler. Aracı Trabzona götürdüm; gerek yetkili gerekse özel servisler maalesef çözüm üretemediler. Yanlız Akademi otodan Ali Bey motorun altındaki çelik muhafazanın arabanın akustiğini bozduğunu, sökülürse sorunun giderilebileceğini söyledi. En son Erzurumda özel bir servis volanı değiştirmem gerektiğini söyledi. Alttaki çelik muhafazayı da söktük ama kâr etmedi.

Sinirlerim yıpranmış durumda, kırmız ışıkta durmak istemiyorum. Araba şakır şakır titriyor. Arabamı çok seviyorum, değiştirmek de istemiyorum.

Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlarn tavsiyelerini bekliyorum.

1 Ağustosta, Allah (C.C) nasip ederse Erzurumdan Afyona kadar gideceğim. Bu güzergâhta, Ankara dahil, tavsiye edeceğiniz yetkili bir servis var mı?

Yanıtlarınız için şimdiden teşekkürler.
 
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti derude » 20 Tem 2010, 23:01

Geçmiş olsun.

Özellikle bir cümleniz dikkatimi çekti. Triger değişiminden sonra demişsiniz. Bunu değerlendirdiniz mi hiç? Ve trigerin yanlış takılmasının diğer belirtileri var mı aracınızda?
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti ephimetheus » 21 Tem 2010, 09:13

Teşekkür ederim.

Nasıl yazıldığını bilmiyorum ama sanırım sintine ya da sentine denilen ayardan ve kayış gerginliklerinden şüphe edildi. Bu sabah VW servisinde babamın Passatının sorununu çözmü ve şimdi kendi işyerini işleten Harun Usta'ya gittim. Aracı bilgisayara bağladık ve ekzantrik mili sensör arızası verdiğini gördük. Daha önce çok kereler denediğimiz halde arıza vermemişti.

Öğleden sonra bütün triger seti gözden geçiriliği sintine ayarı yapılacak.

Ankaradaki servis için de önerilerinizi alabilir miyim?
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti cumoni » 21 Tem 2010, 11:16

ephimetheus yazdı:Teşekkür ederim.

Nasıl yazıldığını bilmiyorum ama sanırım sintine ya da sentine denilen ayardan Öğleden sonra bütün triger seti gözden geçirilip sintine ayarı yapılacak.


Motorun sentesi kaymış demek ki avans tutturamıyor. Geçmiş olsun dostum, inşallah son teşhis doğrudur da olay çözülür. Sonucundan bilgi verirseniz seviniriz!
Kullanıcı avatarı
cumoni
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 46
Kayıt: 06 Tem 2010, 13:33
Ad Soyad: Kemal VELİOĞLU
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2001 Felicia 1.3i

İleti derude » 21 Tem 2010, 22:44

+1.

Dediğim gibi eksantrik kayışı doğru takılmamış ve sente kaçıklığı oluşmuş. O kayışı takan yeri söylerseniz başka insanların da canı yanmamış olur. Geçmiş olsun.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti xMEGANx » 21 Tem 2010, 22:45

abi siz araba kullanmayı bilmiyosunuz bence :S
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti delidolu » 22 Tem 2010, 05:50

Yetkili servis: Zeki Ünaldı
Özel skoda servisi: Lojistik skoda

Her ikisi de ank/şaşmaz sanayi sitesinde (kime sorsan söyler) olduğu için her 2si arasında (arıza kontrol amaçlı) git-gel yapabilirsin de...

Size büyük geçmiş olsun, insanın çok sevdiği araçta artık gına getirticek sorunlar yaşaması ve içten içe soğumaya başlaması (zorunda kalması) çok kötü bir durum :( Kalın sağlıcakla.
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti ephimetheus » 22 Tem 2010, 13:30

Erzurumdaki son birkaç ustaya daha gittim dün ve bugün. Yetkili servisin eski ustabaşı da gördü. Kimse net birşey söyleyemiyor. Kimis sentine ayarı bozuk diyor, kimis normal diyor, kimis de volan değişmeli diyor. Ancak dün özel bir serviste arıza tespit cihazı sensörlerden birisinde arıza uyarısı verdi: "Ekzantrik sensör arızası, değerler limitlerin dışında..."

Son olarak o arızayı okuyunca yetkili servise gittim. Onların bilgisayarı bir arıza bulamadı. "Acaba volanda bir sorun olabilir mi?" diye sorunca gözlerinin içi güldü ve aracı lifte bile almadan "Kesinlikle!" yanıtını aldım. Zaten berbat geçmiş bir gün yaşadığımdan, servistekilere patlamamak için süratle servisi terk ettim. İşbu halde aracı Ankarada kontrol ettirmekten başka çare de kalmıyor.

Bir arkadaşımız, sanırım şaka yapmak için, "Arabayı kullanmayı bilmediğimi" söylemiş. Eğer bu bir latife ise kesinlikle kızmadım. Ancak;

1) Basit bir koltuk sesi arızasını 2 yılda, onu da koltuğun altındaki bütün elektromekanik aksamı değiştirerek ancak çözdülerse;
2) Basit bir kapı ayarını bile yapamıyorlarsa;
3) 5 tane özel servisin beşi de aynı arızayı, nenemin kızlık zamanından kalma arıza tespit cihazları ile tespit edebiliyorken yetkili servis tespit edemiyorsa;
4) Orjinali olsun, 5 lira fazla olsun dediğim halde iki ayda 9 kez stop lambası patlıyor ve bu sorunu Bosch Car Service'den aldığım ampulle kendim çözebiliyorsam;
5) Aracın ön camını değişmek için camcıya giderken koca camı darmadağın edebiliyorlarsa;
6) Çukura düşme neticesi (burası kış memleketi, Şubat ayında düştüğüm çukurun derinliğini ölçtük kasko şirketi ile; 28 cm çıktı!!!) eğilen ve tamir ettirdiğim ön düzen rot-balans ölçümünde -22 derece eğik çıkıyorsa, ve bu aracı bana sorun yok diye teslim etmişlerse;
7) Ve bunlar sadece benim aklıma şu anda gelenlerse....

Ben mi arabayı kullanmayı bilmiyorum; yoksa yetkili (!) servis mi işini bilmiyor? Yorum sizlerin... :idea:
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti alpino » 22 Tem 2010, 13:35

ankaraya gelirseniz istanbul yolu üzerinde şaşmaz oto sanayiide yetkili ünaldı skoda var. gerçekten çoık iyi bir servistir. 1. cad 24. sokaktalar.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti asdfghjk » 22 Tem 2010, 19:31

Umarım sorununuzu çözecek bir usta bulursunuz, eğer Ankara'da da sorun çözülmezse bence satın kurtulun SuperB'nizden... Yaptığınız masraflara rağmen hala sorun olması hemde 9 kere olması zaten araçtan soğumanıza neden olur diye düşünüyorum. Aracınız belki de üretim hatası olabilir. Tekrardan geçmiş olsun.

Ayrıca Megan kardeş, bu sorunların araç kullanmayı bilmemekle ne alakası var ? Kullanmayı bilmeyen insan o sorunları en fazla 2-3 kere yaşar ama farkındaysan sürekli başka bir sorun olmuş...
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

İleti ephimetheus » 22 Tem 2010, 20:34

Tavsiyeniz üzerine yarın sabah Ünaldı' dan randevu alacağım. Katkılarınız için tekrar teşekkürler.
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti orhun » 22 Tem 2010, 21:03

Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun sizin şansızlığınız sorunlu bir araca denk gelmisiniz volant dişlisi titiremeye sebep olmaz marşla ilgili bir dişli bir kaç saniye çalışır arkadaşların dediği gib senteden yapabilir bir de baskı balatadan yapar degişince orjinal takıldımı veya montajında bir sorun mu var bakılması gerekir.
Kullanıcı avatarı
orhun
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 39
Kayıt: 21 Nis 2009, 00:43

İleti ephimetheus » 23 Tem 2010, 07:34

orhun yazdı:Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun sizin şansızlığınız sorunlu bir araca denk gelmisiniz volant dişlisi titiremeye sebep olmaz marşla ilgili bir dişli bir kaç saniye çalışır arkadaşların dediği gib senteden yapabilir bir de baskı balatadan yapar degişince orjinal takıldımı veya montajında bir sorun mu var bakılması gerekir.

Orhun bey zaten ne olduysa baskı-balata değiştikten sonra oldu. Hayırlısı ile haftaya kendimi Ankaraya bir atsam...

Eğer buradaki servisin baskı-balata değişiminden kaynaklanan bir problem olduğu ortaya çıkarsa Erzurum' a döner dönmez alıcam avukatı da yanıma... Gerisi malûm...
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti ephimetheus » 23 Tem 2010, 10:39

Ankara Ünaldı' dan az önce 30 Temmuz için randevu aldım. Bu esnada internette amatörce bir araştırma yaptım; birkaç arkadaşıma danıştım:

Benim gibi baskı-balata değişimi yaptıranların önemli bir kısmı bu sorunu yaşıyorlarmış. Bakalım, sorun ve çözümü ortaya çıkar inşallah.
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti derude » 23 Tem 2010, 16:52

orhun yazdı:Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun sizin şansızlığınız sorunlu bir araca denk gelmisiniz volant dişlisi titiremeye sebep olmaz marşla ilgili bir dişli bir kaç saniye çalışır arkadaşların dediği gib senteden yapabilir bir de baskı balatadan yapar degişince orjinal takıldımı veya montajında bir sorun mu var bakılması gerekir.


Volant dişlisini okuyarak krank devir sensörü çalışır ve ateşleme avansı buna göre oluşturulur. Dolaysıyla volant dişlisi düzgün takılmamışsa ateşleme avansı düzgün olmaz ve motor titreyebilir.
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti ephimetheus » 23 Tem 2010, 17:31

derude yazdı:
orhun yazdı:Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun sizin şansızlığınız sorunlu bir araca denk gelmisiniz volant dişlisi titiremeye sebep olmaz marşla ilgili bir dişli bir kaç saniye çalışır arkadaşların dediği gib senteden yapabilir bir de baskı balatadan yapar degişince orjinal takıldımı veya montajında bir sorun mu var bakılması gerekir.


Volant dişlisini okuyarak krank devir sensörü çalışır ve ateşleme avansı buna göre oluşturulur. Dolaysıyla volant dişlisi düzgün takılmamışsa ateşleme avansı düzgün olmaz ve motor titreyebilir.

Baskı-Balata değişimi sırasında volant ile ilgili bir sorun oluşmasına neden olmuş olabilirler mi?
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti ephimetheus » 24 Tem 2010, 10:31

ephimetheus yazdı:
derude yazdı:
orhun yazdı:Arkadaşım öncelikle geçmiş olsun sizin şansızlığınız sorunlu bir araca denk gelmisiniz volant dişlisi titiremeye sebep olmaz marşla ilgili bir dişli bir kaç saniye çalışır arkadaşların dediği gib senteden yapabilir bir de baskı balatadan yapar degişince orjinal takıldımı veya montajında bir sorun mu var bakılması gerekir.


Volant dişlisini okuyarak krank devir sensörü çalışır ve ateşleme avansı buna göre oluşturulur. Dolaysıyla volant dişlisi düzgün takılmamışsa ateşleme avansı düzgün olmaz ve motor titreyebilir.

Baskı-Balata değişimi sırasında volant ile ilgili bir sorun oluşmasına neden olmuş olabilirler mi?
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

İleti ephimetheus » 26 Tem 2010, 09:25

Buı arada farkettim ki yıllardır 0.7 litre/saat olan rölantideki anlık yaıt tüketimi 04-0.5 litre/saat aralığına düşmüş.
ephimetheus
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Tem 2010, 21:30
Ad Soyad: Abdullah Caner GÜVEN
Nereden: Erzurum
Arabanız: SuperB 1.9 TDI (2006)

Sonraki

Superb



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir