SKODA SuperB 1.9 TDI Elegance

Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

SKODA SuperB 1.9 TDI Elegance

İleti skodacı » 23 Kas 2006, 21:23

Genel Bilgiler

VW Group bünyesine katıldığı 1995 yılından itibaren gözle görülür bir atılım yaşayan Çek otomobil üreticisi Skoda, orta sınıftaki yeni temsilcisi Superb'le bambaşka bir dünyaya adım attı. Değişimi öncelikle, Fabia ve Octavia modelleriyle hissettiren Skoda, bundan 10 yıl öncesinde ürettiği basit halk otomobilleriyle büyük bir tezat gösteren, lüks rakiplerine meydan okuyan orta sınıftaki bir modelle sınıf atladı, ilk olarak 2001 sonbaharında Frankfurt Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Skoda Superb, adını Çek üreticinin 1941-1949 arasında ürettiği modelden alıyor. Çek Cumhuriyeti'nde 2.0 litre 115 HP, 1.8 litre 150 HP ve 2.8 litre 193 HP'lik benzinli, 1.9 litre 130 HP ve 2.5 litre 155 HP'lik turbo dizel motorlarla üretilen Skoda Superb, Yüce Motor A.Ş. tarafından; 2.0 litrelik benzinli motor dışındaki tüm seçeneklerle ve sadece Elegance donanım seviyesiyle ithal ediliyor. Yıl içinde otomobilin Comfort donanımlı versiyonu da ithal edilecek. 1.9 litrelik turbo dizel versiyonda sadece manuel şanzıman, 2.8 ve 2.5 litrelik motora sahip versiyonlardaysa sadece Tiptronic otomatik şanzıman sunuluyor.


Karoser, iç mekan
Uzaktan bakıldığında dikkatli olanların bile Passat'la karıştırabileceği Superb, genel hatları, alt yapısı ve hatta tekniği Passat'la ortak olmasına karşın bambaşka bir otomobil. Burun yapısında saldırganlıkla estetiği birleştiren ızgarası ve iri farlarıyla özgünleştirilen otomobilin arkasında da Skoda'yla özdeşleşen stop lambaları fark ediliyor. Profilse tasarımcısını bile yanıltabilecek kadar Passat'a benziyor. 4803 mm'lik boyu Passat'tan 100 mm daha uzun olan Superb'in 2805 mm'lik aks mesafesi de Passat'tan 100 mm daha fazla. Ancak bu farklılıklar Superb'in Passat'la akrabalığı konusunda şüphe yaratmasın. Çünkü Superb'in platformu, Çin'de üretilen Passat'tan alındı. Bu da otomobilin B sütununa kadar Passat'la aynı boyutları, sütundan itibarense 100 mm daha fazla diz mesafesi sunduğu anlamı taşıyor. Zaten dikkatli gözler dışardan baktıklarında arka kapının uzun yapısını kolayca fark edebilir. İri farlarının önünde şık far yıkayıcıları bulunan otomobilin yan aynalarının altında da özel aydınlatmalar yer alıyor. Superb'in elit olduğunu her detayıyla belli eden iç mekanı, kaliteden hiç ödün verilmeden oluşturulmuş. Kullanılan plastik ve halı kalitesi, son derece yüksek. Sadece direksiyonun göbeğindeki plastik, otomobilin genelindeki kaliteye göre biraz sırıtıyor. Genel hatları VW çizgisinde olan kokpitte VW modellerinde kullanılan kumandalar görev yapıyor. Silecek kolunun uçundan modları değiştirilen yol bilgisayarının ekranını da içeren gösterge tablosuysa Skoda geleneklerini yansıtır bir çizgiye sahip olmakla birlikte göstergelerin yerleşimi VW modellerinden farksız. Boyutların prestijli orta sınıf araçların üstünde olması özellikle arka koltukta oturanlara limuzinleri andıran olağanüstü geniş oturma alanı ve diz mesafesi sağlıyor. Arka koltukların 757 mm'lik diz mesafesi, Superb'e gerçek bir makam otomobili konforu kazandırıyor. Superb'in bütün koltukları ısıtılabiliyor. Elektrik kumandalı olan ön yolcu koltuğu, arkadaki yolcular tarafından da kol dayanağındaki düğmelerle kumanda edilebiliyor. Arkada oturan yolcular, önden bağımsız havalandırma kumandalarına da sahip. Bütün koltuklarda kullanılan deri kalitesi ve dikiş titizliği fark edilir düzeyde yüksek. Kol dayanağının ardındaki kapak açıldığında bagajla kabinin bağlantısı sağlanıyor ve kayak gibi uzun eşyalar bile taşınabiliyor. Kabin içinde üzerinde epey kafa yorulduğunu hissettiren yoğun aydınlatma tekniklerine sahip olan Superb'in iç kapı kolları bile aydınlatılmış. İç aynanın altına yerleştirilen ve ışığı dağılmayan spot, taban aydınlatması, kapı açıldığında zemini aydınlatan kapı içi ışıkları bu çalışmanın sonuçlarından birkaçı. Kabin içindeki en sıradışı bölümlerden biri de arka sol kapı içine yerleştirilmiş kapaklı şemsiye gözü. Tabii firma bu gözün içini de boş bırakmamış; burada, kılıf iç
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 23 Kas 2006, 21:24

Test ve Teknik Veriler

STANDART DONANIM

Ön ve yan hava-yastıkları, aktif gergili ön ve arka emniyet kemerleri, ABS, EDS, ASR, MSR (tork kontrol sistemi), deri döşeme, immobilizer, sis farları, hız sabitleme sistemi, silecek suyu ısıtıcısı, yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon, biXenon farlar, far yıkama sistemi, soğutmalı torpido gözü, soğutulabilir kol dayanağı gözü, yol bilgisayarı, radyo-teyp-CD çalar, far ve kapı açık uyarısı, uzaktan kumandalı merkezi kilit, çok fonksiyonlu direksiyon, elektronik klima, yükseklik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu, ön koltuklarda çift bel desteği, sol kapı içinde şemsiye gözü ve şemsiye, elektrik kumandalı, hafızalı sürücü koltuğu, hafızalı ve ısıtmalı aynalar, elektrik kumandalı yolcu koltuğu, elektrik kumandalı camlar, çakmaklı ve 12 voltluk prizli küllükler



















































FABRİKA VERİLERİ TEST VERİLERİ
Motor : Önde uzunlamasına yerleştirilmiş sıralı dört silindirli dizel motor Hızlanma
Motor Hacmi : 1.896 cc 0-50 km/s : 3.6 sn
Çap/Strok: - 0-100 km/s : 10.6 sn
Sıkıştırma Oranı : - 0-130 km/s : 18.9 sn
Motor Gücü : 4000 d/d'de 130 HP Esneklik (60-100 km/s)
Max. Tork : 1750 d/d 285 Nm 4. Viteste : 9.3 sn
Vites Oranları : 1-3.78, 2-2.18, 3-1.36, 4-0.9, 5-0.69, geri-3.44 5. Viteste : 13.2 sn
Son Dişli : 3.44 Max. Hız 205 km/s
Frenler : önde hava kanallı disk, arkada disk Dönme Çapı : 11.8 m
Bagaj : <
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Superb



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir