TEST: FİAT 500 1.4 LOUNGE

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TEST: FİAT 500 1.4 LOUNGE

İleti joker » 30 Eyl 2009, 17:58

Fiat'ın 1950'li yıllarda ürettiği 500 modeli yıllar sonra tekrar aramızda. Yükselmekte olan marka imajına uygun olarak yeniden üretimine başlanan Fiat 500 retro tasarım anlayışını benimsemiş. Fiat Stil Merkezi tarafından tasarlanan yeni 500 oldukça eğlenceli bir yapıya sahip. Ön kısmında ilk göze çarpan 500'ün iri farları oluyor. Radyatör ızgarasını görmeye alışık olduğumuz yer kapalı ve üzerinde kırmızı zeminli Fiat logosu bulunuyor. Logonun iki yanında ise krom bir şerit uzanıyor. Plakanın altında yer alan boşluktan ise motor hava alıyor. 
500'ün farlarının altında DRL – Day Running Light – ( Gündüz Sürüş Farı) teknolojili başka bir aydınlatma sistemi daha bulunuyor. Bu farlar motor çalıştırıldığı andan itibaren devreye girerek bazı ülkelerde olan gündüz far yakma zorunluluğunu kendiliğinden yerine getiriyor. Ülkemizde sis farı olarak algılanabilecek olsa da sis farları tamponda yer alan ızgaranın iki yanında yer alıyor. Gündüz farlarının bir diğer özelliği de arka aydınlatma grubundan bağımsız olarak çalışması. Bu da sis farı olarak algılanmaları için bir diğer sebep. 

Otomobilin yan kısmında ilk dikkat çeken ön çamurluktan başlayıp aracın etrafını kuşatan çizgi oluyor. Kapının ve arka çamurluğun altında yer alan plastik kuşak ise bir diğer detay. Kuşağın sonunda ise 500 ibaresi yer alıyor. Arka tasarımda cam üstünde yer alan küçük rüzgarlık ve şeffaf tasarımlı stop grubu otomobile sportif bir hava katıyor. Krom egzoz ucu da bu konuda büyük destek sağlıyor. 

İç kısıma geçtiğimiz de ise kokpitin gövde renginde olduğu dikkatimizi çekiyor. Torpidonun üzerinde gene 500 logosu bulunuyor. Direksiyonun arkasında yer alan gösterge paneline alışma ise zaman gerektiriyor. Kokpitin biraz üzerinde yer alan orta konsolun altında klima kontrolü için gerekli kumandalar yer alıyor. 

2+2 oturma düzenine sahip olan 500'ün arkası 50 kilogram ağırlığında ve 1.65 m'ye kadar boyu olanlara göre oldukça rahat. Fiat 500, Türkiye'de 1.2 litre 69 Hp ve 1.4 litre 100 Hp olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satılıyor. Bizim teste aldığımız 1.4 litrelik 100 beygirlik versiyon 131 Nm tork üretiyor. 0 – 100 km/s hızlanmasını 10.1 saniye de tamamlayan Fiat 500 182 km/s son hıza sahip. Motorun gücü 500 için yeterli olsa da rakiplerinin arasında oldukça güçlü modeller olduğunu da hatırlatmak lazım.

500 zaman zaman arkadan kayabiliyor. Fakat bu durum sürücüye zorluk çıkartmaktan çok keyif veriyor. Fiat 500 sert bir süspansiyona sahip olsa da bu konfor açısından sıkıntı yaşatmıyor. 500'ün eleştirilebilecek tek noktası ise hissiz fren pedalı. Çok sert olan fren pedalı yoğun trafikte kullanıcısını yoruyor.

İlk Fiat 500 ile çokça benzer noktası olan yeni 500 küçük sınıfın yeni ve iddialı bir üyesi. Baz donanımında bile sunulan zengin donanım ve geniş opsiyon listesi ile Fiat 500 küçük sınıftaki meydan savaşında çok can yakacak gibi görünüyor. 

Yazı: M.Onur ARSEVEN



 
joker
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 26 May 2009, 13:56

İleti oguz » 30 Eyl 2009, 18:01

enteresan :) klassikler arasına girer bu araba gibi duruyor. ilgi çekici bi yönü var. tabi piyasaya bi girsin bakalım nasıl



2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti emrtkn » 30 Eyl 2009, 18:37

Çok hoşuma gidiyor bu araç ...
Kullanıcı avatarı
emrtkn
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 09 Tem 2008, 12:26
Konum: Bursa
Ad Soyad: Emre TEKİN
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Octavia A5 (RS Modified)

İleti grey_wolf » 30 Eyl 2009, 19:02

şirin bişey olmuş. daha çok bayan ve öğrenci arabası gibi duruyor. fiat şimdi bunada 1,3 multijet motor koyarsa o zaman olmaz işte. adamlar koca linea ya 1,3 multijet koydular araba kalkmıyor yerinden. düşünsenize bizim octi a5 te 1,2 12 V gibi bişey Big%20smile
 

ama ben genel olarak fiat-renault-hyundai gibi arabaları ancak yarı fiyatına verirlerse belki alırım. kimse yalnış anlamasın benim şahsi fikrim bu. evimde bile bütün eşyalarım bocsh tur. ben severim almanlarıLOL

2006 Fabia Sedan 1.4 16V Ambiante + landirenzo omegas
Kullanıcı avatarı
grey_wolf
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 665
Kayıt: 18 Eyl 2009, 18:10
Ad Soyad: EROL YÜKSEL
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2006 FABİA AMBIANTE SEDAN 1.4 16V

İleti by wodoo » 30 Eyl 2009, 19:19

Bu şeker beyazı rengi hariç, hiç birşeyi ilgimi çekmiyor bu aracın..
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti sonertevfik » 30 Eyl 2009, 23:44

Bu araçla 220 yapmak için bir insanın ''AKIL HASTASI'' olması gerekir...
Fuarda 28.000 liralık ''akıl almas'' fiyatını düşündükçe gülüyorum... 5000 liralık 93 model favorit lx'ler çok çok daha kaliteli bence... Bu benim düşüncem, eleştiriye kapalıdır...
BİZ OSMANLIYIZ... ÇOK ÖZLÜYORUZ...
sonertevfik
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 311
Kayıt: 09 Tem 2007, 21:55
Konum: İSTANBUL
Ad Soyad: Soner Tevfik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Skoda Felicia GLX-İ

İleti y.emre » 30 Eyl 2009, 23:53

hız konusunda bişe diyemicem ama buna 28 000 TL vermek akıllı insanın işi değil gibi.. ona gelene kadar...
Kullanıcı avatarı
y.emre
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 778
Kayıt: 20 Eyl 2008, 16:42
Ad Soyad: yunus emre yıldız
Nereden: Sakarya
Arabanız: 2001Felicia- 2007 Era -2010 Rio-2007K2500-2010H100

İleti hakanerdogan » 30 Eyl 2009, 23:56

[quote="sonertevfik"]Bu araçla 220 yapmak için bir insanın ''AKIL HASTASI'' olması gerekir...

Fuarda 28.000 liralık ''akıl almas'' fiyatını düşündükçe gülüyorum... 5000 liralık 93 model favorit lx'ler çok çok daha kaliteli bence... Bu benim düşüncem, eleştiriye kapalıdır...[/QUOTE]

eleştirmiyorum, tavsiyede bulunuyorum, düşüncelerinizi biraz mantık süzgecinden geçirin, favorit kaç kilometrede durur, F500 kaç metrede gibi, sürtünme katsayıları kaç CW dir, aktif pasif güvenlik sistemleri nelerdir, favorit 150 den sonra gerçekten acaba yere değiyor mudur, F500 ne alemdedir, güvenlik testlerinden favoritin içinden o manken itfaiye çağırmadan çıkar mı, yoksa F500 5 yıldızlı mıdır? sürüş dinamikleri nelerdir, favoritle yağmurda giderken sanki gerçekten yağmur tepene mi yağar gibidir, F500 içeri ne derece ses alır? bunları düşünmek lazım.

bununla 220 yapana akıl hastası derken, yıllar öncesinin, doğu bloğunun teknolojisi(!) ürünü bir araca daha kaliteli demek, ne derece akıl göstergesidir, bunları tekrar düşünmeyi öneriyorum, ASLA ELEŞTİRMİYORUM, şahıs eleştirmem zaten, ama burada sonuçta bunlar okunuyor, altı boş kalmamalı diye düşünerekten kendimi sorumlu hissettim.


NOT:Favoriti asla kötülemedim, yıllarca o haliyle emek verebilen, zamanının en iyi araçlarından belkide gerek ekonomisi, gerek kaporta kalitesiyle, ama yıllar öncesinin, yani kendi zamanının....  
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hdoner » 01 Ekm 2009, 00:01

[quote="sonertevfik"]Bu araçla 220 yapmak için bir insanın ''AKIL HASTASI'' olması gerekir...

Fuarda 28.000 liralık ''akıl almas'' fiyatını düşündükçe gülüyorum... 5000 liralık 93 model favorit lx'ler çok çok daha kaliteli bence... Bu benim düşüncem, eleştiriye kapalıdır...[/QUOTE]

Abi Beni kahkahayla güldürdün Allahta seni güldürsün.Yorum süperdiBig%20smileLOL
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir