Dacia Duster

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Dacia Duster

İleti hetepe » 05 Ağu 2010, 15:14

( A L I N T I )

Gösterişli yapıları, insanlara verdikleri güven duygusu ve trafiği yukarıdan takip etme olanağı sağlama gibi nedenlerden dolayı son yıllarda birçok kişinin hayalini bir SUV sahibi olmak süslüyor. Fakat SUV denilince akla yüksek fiyat etiketlerinin gelmesi, nispeten ucuz olanlarının ise iç hacim konusunda yeterince başarılı olamamaları nedeniyle birçok kişinin bu hayallerine ulaşması, diğer otomobillere göre biraz daha zordu. ?Zordu? diyoruz, çünkü Dacia Duster ulaşılabilir arazi aracı olması amacıyla tasarlanmış ve üretilmiş bir otomobil. 4x2 ve 4x4 versiyonları bulunan Duster?da 1.6
litre 105 HP benzinli (4x2 ve 4x4), 1.5 dCi 85 HP (sadece 4x2), 1.5 dCi 110 HP (sadece 4x4) motor seçenekleri mevcut. Fas?ta düzenlenen basın test sürüşü organizasyonunda Dacia Duster 1.5 dCi 85 4x2, Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4 ve Dacia Duster 1.6 105 HP 4x2 modellerini kullanma fırsatı bulduk.

Tasarım


Dacia Duster tasarım olarak bir 4x4 müşterisinin isteyeceği özellikleri sunuyor. Yani gösterişli ve sağlam bir duruşu var. Özellikle geniş çamurluk dodikleri Dacia Duster?ın sağlam duruşunu pekiştiren en önemli tasarım unsurlarından biri. Renault?nun Romanya?daki Ar-Ge Merkezi Renault Technologies Romanya (RTR) ve
Fransa?daki Le Losange (Renault Technocentre?ın yeni adı) ortak çalışması sonucu şekillendirilen Dacia Duster?da, Logan platformu kullanılmış. Ön süspansiyon sistemi Sandero?daki gibi McPherson (zor koşullara
daha uygun hale getirilmiş) olan Duster?ın arka süspansiyon sistemi 4x2 ve 4x4 versiyonlarda farklılık gösteriyor. 4x2 versiyonlarda Logan MCV?den türetilmiş H tipinde bir arka aksa sahip Duster; 4x4 versiyonlarda yeni tasarlanmış çok kollu bir arka süspansiyon sistemine sahip.



Dacia Duster?ın kullanımı nasıl?

Dacia Duster test sürüşüne ilk olarak Laureate donanım seviyesindeki 1.5 dCi 85 HP 4x2 ile başladık .Açıkçası Duster, konsol tasarımı olarak Sandero ve Logan ile pek farklı görünmüyor. Sade ve anlaşılır kumandalar, sert plastikler bu otomobilde de mevcut. Fakat Laureate donanım seviyesinde iç mekana zenginlik katan donanımlar eklenmiş olması görsel çekiciliği hissedilir derecede arttırmış. Bu histe parlak kahverengi konsol kaplamalarının yanı sıra, opsiyonel olarak sunulan deri kaplı direksiyon simidinin (opsiyonel) de payı olduğu bir gerçek. Bu arada Laureate donanım seviyesinde deri döşeme ve ESP gibi opsiyonların da alınabildiği de söyleyelim.



Dacia Duster?daki 1.5 dCi turbodizel motor ailesi, hem Renault, hem Nissan, hem de Dacia ürün gamında ekonomisi ve güvenilirliği ile kendisini kanıtlamış bir gam. Burada asıl merak edilen konu doğal olarak 85 HP güç ve 200 Nm tork üreten 1.5 dCi?ın Duster?da nasıl performans göstereceğiydi. Açık çık söylemek gerekirse 1.5 dCi 85 HP, Duster?ı taşırken bir zorlanma belirtisi göstermedi. Makul bir çekiş gücüne sahip Duster 1.5 dCi 85 HP 4x2?de bizi asıl etkileyen nokta motorun çekişinden çok, otomobilin vermiş olduğu sağlamlık hissi oldu. Konfor yönünden belirgin bir sorunu olmayan Duster, yüksek yapısı ve yüksek profilli lastikleri nedeniyle asfalt kullanımlarda doğal olarak B platformu kullanan diğer modeller (Logan, Sandero, Clio?) kadar stabil değildi. Fakat bu durumun tedirginlik verecek seviyede olmadığını belirtelim. Buraya kadar her şey beklediğimiz gibi? Fakat asıl şaşırtıcı olan nokta Duster?ın
bozuk yollara olan uyumu oldu. Bu arada ?bozuk yol? deyimini neredeyse tarla halindeki taşlı - toprak yollar için kullandığımı belirtmeliyim. Hiçbir çukurda, tümsekte, kayada hız kesmeden geçip gittiğimiz Duster?ın gerek iç mekanından, gerekse süspansiyon sisteminden olumsuz hiçbir ses gelmedi. Deyim yerindeyse, Dacia yetkilileri Duster?a olan güvenlerini özellikle test sürüşü parkuru seçiminde ortaya koymuşlar.

Duster 1.5 dCi 85 HP 4x2 ile yaklaşık 1.5 saatlik bir sürün ardından, Duster 4x4?ü deneyeceğimiz off-road parkuruna geldik. 35 dereceyi bulan sıcaklıkta gerçekleştirilen bu sürüşte Duster 1.5 dCi 110 HP 4x4?ün arazi yeteneklerini yakından tanıdık. Kullandığımız araçlar Ambiance donanım seviyesinde olduğundan, Laurate donanım seviyesinden farklı olarak gövde renginde tampona sahip değillerdi.


Duster?ın 4x4 düzeneği Nissan?dan alınmış. Nissan Qashqai, X-Trail gibi modellerde olduğu gibi çevirmeli bir düğmeyle kumanda edilen sistemde Auto, Lock ve 2WD olmak üzere üç seçenek sunuluyor. Auto seçeneğinde normalde önden çekişli olarak ilerleyen otomobil, ön lastiklerde çekiş kaybı meydana geldiğinde bunu algılayarak gerektiği kadar gücü arka tekerleklere aktarıyor. 2WD seçeneğindeyse otomobil tamamen önden çekişli olarak yol alıyor ve bu sayede daha düşük tüketim hedefleniyor.


Lock modu ise arazi (kum, çamur, kar vs.) kullanımında tercih edilmesi gereken seçim. Lock modunda aktarmanın sürekli 4x4 olmasının yanı sıra, gaz pedalı ve fren pedalı tepkileri de arazi kullanımına daha uygun hale getiriliyor. Bu seçimde ön ve arka akslar arasında güç dağılımı sürekli olarak yüzde 50-50.

210 mm?lik yerden yüksekliği (4x2?lerde 205 mm), 30 derecelik yaklaşma, 36 derecelik uzaklaşma ve 23 derecelik rampa açısıyla ortalama bir kullanıcının arazide karşılaşacağı engellerin üstesinden rahatlıkla gelebilecek yapıda. Zaten bunu fotoğraflardan da görebilmek mümkün. Bunun dışında Duster, kısa birinci vites oranıyla da arazi kullanımı için büyük esneklik sağlıyor. TL8 kodlu yeni 6 ileri oranlı şanzımana sahip Duster bu sayede gaz pedalına basmadan fazla dik olmayan tepeleri aşabiliyor. 1. Viteste 1000 d/d?deki 5.79 km/s?lik hız da özellikle yavaş gidilmesi gereken yerlerde kullanım kolaylığı sağlıyor.

Duster uluslar arası test sürüşü organizasyonunda ayrıca önden çekişli 1.6 benzinli Duster?ı da kullanma şansını bulduk. 105 HP güç ve 148 Nm tork üreten bu motor, Duster?ın giriş seviyesini oluşturuyor.1.6 benzinli motor esneklik bakımından 1.5 dCi?ların gerisinde kalsa da, uygun vites seçildiğinde devir çevirmekte zorlanmıyor ve 4x2 versiyonda 165 km/s?lik maksimum hıza ulaşıp, 0-100 km/s hızlanmasını 11.5 saniyede tamamlıyor.

Fiyatlar

Dacia Duster iki farklı aktarma (4x2 ve 4x4), üç farklı motor (1.6 16V 105 HP, 1.5 dCi 85 HP, 1.5 dCi 110 HP) ve üç farklı donanım seviyesine (Duster, Ambiance, Laureate) sahip. En hesaplı seçenek olan baz Duster 1.6 16V 4x2 29.990 TL?lik etikete sahipken, en üst donanım Laureate 1.5 dCi 110 HP 4x4, 44.000 TL?lik fiyata sahip.




4x2 versiyonlar



Duster

Ambiance

Laureate

1.6 16V 105 HP

29.990 TL

32.000 TL

-

1.5 dCi 85 HP

-

34.700 TL

38.100 TL



4x4 versiyonlar



Duster

Ambiance

Laureate

1.6 16V 105 HP

-

35.900 TL

39.300 TL

1.5 dCi 110 HP

-

-

44.000 TL



Sonuç



Dacia Duster, birçok kişinin hesaplı, makul iç hacim sunan SUV hayalini gerçeğe dönüştürebilecek özellikte bir araç. Asfalt kullanımda stabilite konusunda ufak ödün veren Duster?ın en büyük artısı sağlamlık hissi oldu.

Dacia Duster fabrika verileri / teknik özellikler

Dacia Duster

1.6 16V 4x2
1.5 dCi 85 HP 4x2 1.5 dCi 110 HP 4x4
Motor
1598 cc, 16 V, 4 sil. 1461 cc, 8V, 4 silindir 1461 cc, 8V, 4 silindir
Maksimum güç
105HP@5750 d/d 85HP@3750 d/d 109HP@4000 d/d
Maksimum tork
148Nm@3750 d/d 200Nm@1900 d/d 240Nm@1750 d/d
Maksimum hız
165 km/s 155 km/s 168 km/s
0-100 km/s hızlanma
11.5 sn 13.9 sn 12.5 sn
Boyutlar (u/g/y)
4315 / 1822 / 1695 mm (1625 mm tavan barı hariç)
Bagaj hacmi
475 lt 475 lt 408 lt
Tüketim(ş.içi/ş.dışı/ort.)
9.7/6.4/7.5 lt/100km 5.7/4.9/5.1 lt/100 km 6.5/5.3/5.6 lt/100 km
 
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti mygokhan » 05 Ağu 2010, 15:22

Ben beğeniyorum güzel araba..Kısa vadede dökülür mü bilmem ama iş görecek bir 4X4
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti hetepe » 05 Ağu 2010, 15:28

Türkiye koşulları için dayanıklı gibi görünüyor, dışı çok güzel ama içine binince 2005 fabianın yanında bayağı bir zayıf kaldı bana göre..kapıların sesi bile sinir ediyor adamı, 1000 km deki dusteri Mersin-Anamur'dan Ankaraya getirdim, motor falan güzel, yüksek olduğundan yola tutunma biraz vasat...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti xMEGANx » 05 Ağu 2010, 16:05

hah ! DACIA 8-)
-Peugeot 307 Makyajlı 1.6 HDI Comfort Alp Beyaz //
-PΞUGΞФТ З07

MUSTAFA KEMAL ATATÜRK
* B O S S
*Skoda Tutkunu *Octavia Hayranı *Elegance Zevki
Kullanıcı avatarı
xMEGANx
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2356
Kayıt: 05 Şub 2010, 19:34
Ad Soyad: MEHMET ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 307 Yeni Kasa Beyaz 1.6 HDI / 34 EU 8105

İleti önder38 » 05 Ağu 2010, 17:07

bu yorum tarafsız diyebilir miyiz?
bence asla...!
en boş donanım seviyesinde 4 lastik motor ve dieksiyondan başka hiç birşey yok. şaka gibi, jipe biniyosun abs klima cam otomatiği elektrikli ayna vs hiç birşey yok...
FABİA TDI Sedan
Kullanıcı avatarı
önder38
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 460
Kayıt: 26 Arl 2009, 22:14
Nereden: Kayseri
Arabanız: Fabia TDI

İleti psco » 05 Ağu 2010, 19:21

başka tanıtılcak arabamı kalmadı
Kullanıcı avatarı
psco
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 313
Kayıt: 23 Ekm 2008, 01:20
Ad Soyad: Erkan Ciğerlioğlu
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia combi ambiante

İleti goksu » 05 Ağu 2010, 19:42

hetepe yazdı:Türkiye koşulları için dayanıklı gibi görünüyor, dışı çok güzel ama içine binince 2005 fabianın yanında bayağı bir zayıf kaldı bana göre..kapıların sesi bile sinir ediyor adamı, 1000 km deki dusteri Mersin-Anamur'dan Ankaraya getirdim, motor falan güzel, yüksek olduğundan yola tutunma biraz vasat...



oyleyse biraz daha bilgi verebilirmisin surusu hakkinda. Yakindan gormedim ama resimlerden disi hos gorundu banada. Ici berbat tabi ki, onu kabul etmek lazim.
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti asdfghjk » 05 Ağu 2010, 20:04

Radyoyu bile standart sunmuyorlar ! :x
asdfghjk
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 258
Kayıt: 28 Nis 2009, 14:26
Nereden: İzmir

İleti skodaizm » 05 Ağu 2010, 20:12

Bir öğretmen arkadaşım aldı. Bırakın radyoyu sibop kapağını bile vermediler. Arayıp sorduğunda ve ayıpladığında da'' özür dileriz fabrika takmıyor.'' dediler. Yol tutuşu ve malzeme kalitesi zayıf. Ancak arazıde ve yolda yüksekliği ile güven veriyor insana. Nissan ve Renault daki kardeşlerinin de pek farkı yok. Onlar daha donanımlı sadece. Ama 4x4 harici alınmaz derim. Sadece ön çeker için o para ( arazi aracı görünümlü SUV için) bana göre değmez.

__Hakan Ün__

Kullanıcı avatarı
skodaizm
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1971
Kayıt: 14 Ekm 2009, 22:28
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: 2007 A5 1.9TDI Octavia Combi+1994 Forman

İleti akan-kan » 05 Ağu 2010, 21:58

sibop kapağını vermeyen bir firmanın aracından ne beklenir ki? yeti varken dacia ııı - ıı olmaz. bu iş mercedes görünümlü doğana benziyor. hep pazarlama hilesi bunlar full donanım isteyince fiyat baya bi katlanır ki o fiyata da daha kaliteli araçlar alınabilir kanımca. ;)
İskeletler Diyarında Bir Et Parçası
Kullanıcı avatarı
akan-kan
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 205
Kayıt: 22 Eyl 2009, 15:10
Ad Soyad: Hakan TOPALOĞLU
Nereden: Eskişehir
Arabanız: Tipo Sx 1997

İleti hetepe » 06 Ağu 2010, 08:00

goksu yazdı:
hetepe yazdı:Türkiye koşulları için dayanıklı gibi görünüyor, dışı çok güzel ama içine binince 2005 fabianın yanında bayağı bir zayıf kaldı bana göre..kapıların sesi bile sinir ediyor adamı, 1000 km deki dusteri Mersin-Anamur'dan Ankaraya getirdim, motor falan güzel, yüksek olduğundan yola tutunma biraz vasat...



oyleyse biraz daha bilgi verebilirmisin surusu hakkinda. Yakindan gormedim ama resimlerden disi hos gorundu banada. Ici berbat tabi ki, onu kabul etmek lazim.

Dış görünümü bence çok güzel, kullandığım duster 4*2 ve ambiant donanımlısıydı.
34900 tl ye almış akrabam.
4 yetişkin ve 1 çocukla ve tam dolu bagajla yola çıktık.Araç 900 küsür km deydi daha.Renk koyu mavi-metalik gri karışımlı bir renkti, bakınca mavi ağırlıklı birşey.Kapı açma kolları reno sembol ile aynı (bence çok basitleştirmiş arabayı) ama 5 kollu 16'' jantlarıyla durumu kurtarmış.215 tabanlı lastikler arabaya dolu bir hava vermiş.arabanın kapıları sert bir mekanik ses çıkarıyor ve bence ilk imajı bu bozuyor.Far ve stop tasarımı çok iyi.Göstergeler ve silecek-sinyal kolları reno megan ile hemen hemen aynı.Müzik sistemi mp3 lü blaupunkt ve direksiyon kumandası da var.
Anamurun ultra virajlı yollarında sert süspansiyonu ile bayağı bir sallandık, hanım ve çocuk için 3-4 kere kusma molası verdik.Kabin içi ses fena değil, ama yüksüzken nasıl olur bilemem, daha seslidir bence.
Virajlar bitince yaşlı akrabam yoruldu ve Mersin-Mut'tan Ankara'ya kadar ben kullandım.Yol düz olduğundan hızlandım.Araç 120 ye kadar sorunsuz gidiyor ama 120 den sonrası yolda tutunmak için daha dikkatli olmak gerekiyor, olası bir tehlike durumunda kurtarır mı bilemem.
Motoru 1.5 dci standart reno motoru.clio, sembol, megan, kango ve nissanın dizel modellerinde kullanılan tek tip.Beygir gücü farklı olanları da var.Bizdeki 85 olanlardan sanırım.Gidişi , hızlanması falan iyi, ama tüketim için aynı şeyi söyleyemem.
Haaa, bu arada belirtmeliyim ki, mola verdiğimiz yerlerin hepsinde 1-2 kişi mutlaka arabayı inceledi ve birkaç soru sordu, milletin de bayağı dikkatini çeken bir araç.
Tüm yolculuk boyunca tüketim verisi yol bilgisayarına göre 7,7 lt/100 km.Ortalama hız ise 80 km/s civarındaydı.
Sonuçta fena değil diyebileceğim bir araç, fiyat uygun, dayanıklı gibi ve parça- servis sorunu yok.
Öyle yada böyle, en nihayetinde SUV.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4253
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir