tdı motor ?

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

tdı motor ?

İleti balarest » 30 Ekm 2010, 19:27

fabısı sattıktan sonra tdı cordoba aldım benzınlı arac kullanmanın alıskanlıgından sonra tdı arac bıraz garıpsedım. belkı sehır efsanesı belkı gercek aklıma takılanlar hakkında gorus ve onerılerınıze dıkkat kesılmek ısterım

1- tdı motorlar kaç devırden sonra turbo devre gırer?
a-motor calısınca zaten turbo devrededır
b-turbo 3000 devırden sonra devreye gırer
2-hız sabıtleyıcı tasarruflu bır komuttur?
a-hız sabıtleyıcı sadece duz yolda kullanılırsa faydalı
b-hız sabıtleyıcı rapa ınerken motoru frenler, cıkarken motora ek yuk getırı yakıtı artırır
3-vıtes degıstırıken 3000 devır gozetılmelıdır
a-ıdeal olanı 2000 devırdır
b-ıdeal olanı 2500-3000 devırdır
4-dızel motorlar calıstırma prensıbı?
a-arac calıstıktan sonra turbınler yaglanınca hareket edılır(5-15 sn beklenmelırı)
b-arac duruduktan sonra bır sure beklenır(5-15 sn sonra stop ettırılır)
 
balarest
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 11 Tem 2009, 10:58
Nereden: Kayseri

İleti hdoner » 30 Ekm 2010, 19:38

1-Turbo devreye girmesi araç ve modele göre değişiklik gösterebilir.Genelde 2000 devir civarı devreye girmektedir bazı araçlarda 1600 devire kadar düşmüştür.

2-Hız sabitleyici ekonomik hıza ayarlanırsa araç yüksek devir yapmıyacağından az yakar.

3-Vites değiştirmek yol eğimi,araç yüküne göre değişiklik gösterir.Yokuş aşağı 2000 devire gelcek şekilde 5 e alabilecekken bayır çıkarken motor gücü düşükse 3000 devir üstüne çıkılabilir .Keza aracın yüküne görede değişebilir.AYrıca arcın benzinli yada dizel olması ,aşır besleme sistemi olması vites geçirme devrini etkiliyecektir.


4-Dizel motoru en az 30 sn çalıştırmaya bekletmeli en azda 30 sn stop ederken beklenmeli.Uzun yoldan gelinmiş yada araba çok zorlanmışsa en az 1 dakka stop etmeden boşta bekletilmesi faydalıdır.


Seçeneklere göre değilde doğru bildiğim şekilde cevap verdim yoksa cevaplar yanlış olacaktı..
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti AV-2006 » 30 Ekm 2010, 19:41

selcukbaglar yazdı:fabısı sattıktan sonra tdı cordoba aldım benzınlı arac kullanmanın alıskanlıgından sonra tdı arac bıraz garıpsedım. belkı sehır efsanesı belkı gercek aklıma takılanlar hakkında gorus ve onerılerınıze dıkkat kesılmek ısterım

1- tdı motorlar kaç devırden sonra turbo devre gırer?
a-motor calısınca zaten turbo devrededır
b-turbo 3000 devırden sonra devreye gırer
2-hız sabıtleyıcı tasarruflu bır komuttur?
a-hız sabıtleyıcı sadece duz yolda kullanılırsa faydalı
b-hız sabıtleyıcı rapa ınerken motoru frenler, cıkarken motora ek yuk getırı yakıtı artırır
3-vıtes degıstırıken 3000 devır gozetılmelıdır
a-ıdeal olanı 2000 devırdır
b-ıdeal olanı 2500-3000 devırdır
4-dızel motorlar calıstırma prensıbı?
a-arac calıstıktan sonra turbınler yaglanınca hareket edılır(5-15 sn beklenmelırı)
b-arac duruduktan sonra bır sure beklenır(5-15 sn sonra stop ettırılır)

1.sorunun 2 cevabıda yanlış. Dizel motorların turbosu farklı devirlerde devreye girer.Sizin TDI 1750 devir/dakikada devrededir.
2.sorunun a şıkkı doğrudur.Ama bana göre gereksiz bir sistem.
3.soru göreceli.Her kafadan bir ses çıkar.Bana göre doğru olanı TDI motoru 2000 devrin altına düşürmemektir.
4.sorunun cevapları çok önemli.Özellikle uzun vadede turbo sağlığı açısından aracı stop etmeden 30sn beklemek.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti mustklc » 30 Ekm 2010, 19:58

yaklaşık 10.000 kmdir fabia tdi kullanıyorum. deneye deneye öğrendiklerim şunlar:
1) motor ilk çalıştığında , soğukken motor verimsiz, biraz bekleyip hareket etmekteki faydayı bizzat görebiliyorum.
2) düşük devir yüksek vites çok yaktırıyor. 2000 devirin altında gaza basmak yersiz, alt vitese geçmek lazım.
3) 2500 devir ideal. 3000 devir 4 vitesle gitmektense , aynı hızda 2000 devir 5. vites gitmek daha az yaktırıyor.
4) turbo bende 2500 den sonra devreye giriyor sanırım. 2200-3000 aralığında araç muntazam hızlanıyor. 4000 devirde ise bitiyor, üst vitese geçmek lazım
WEB TABANLI ÇÖZÜMLER:
http://www.webkod.com/
BLOG:
http://www.webkod.com/blog/
Kullanıcı avatarı
mustklc
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2939
Kayıt: 06 Tem 2010, 19:13
Konum: Kırşehir
Ad Soyad: Mustafa KILIÇ
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Skoda Fabia 1.4 TDI Classic

İleti AV-2006 » 30 Ekm 2010, 20:03

mustklc yazdı:yaklaşık 10.000 kmdir fabia tdi kullanıyorum. deneye deneye öğrendiklerim şunlar:
1) motor ilk çalıştığında , soğukken motor verimsiz, biraz bekleyip hareket etmekteki faydayı bizzat görebiliyorum.
2) düşük devir yüksek vites çok yaktırıyor. 2000 devirin altında gaza basmak yersiz, alt vitese geçmek lazım.
3) 2500 devir ideal. 3000 devir 4 vitesle gitmektense , aynı hızda 2000 devir 5. vites gitmek daha az yaktırıyor.
4) turbo bende 2500 den sonra devreye giriyor sanırım. 2200-3000 aralığında araç muntazam hızlanıyor. 4000 devirde ise bitiyor, üst vitese geçmek lazım

Aracınızda turbo 1750 d/d da devrede.Siz bunu daha üst devirlerde hissediyorsunuz ki bu normal.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti octaviaman » 30 Ekm 2010, 20:27

Aracınız hayırlı olsun.
Arkadaşlar birçok şeyi açıklamışlar.Ben biraz CC kullanımında ki araç davranışından bahsedeyim.
CC devredeyken,keskin virajlı yollar hariç ve istisnai frenaj durumları hariç olmak üzere, düz olsun rampa olsun 1330 kg luk 1.6mpı aracımda dahi vitesi beşten dörde çekme ihtiyacı hissetmemişimdir.

TDİ la zaten lafı bile olmaz.

Yinede motorun çapı,aracın yükü ve istisnai durumlar nedeniyle farklılıklar yaşamak mümkün olabilir.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti balarest » 30 Ekm 2010, 20:31

yakıtı nasıl etkılıyor kayserıden ankaraya kadar cc sabıt yakıt tuketımı 6.0 sonra cc sadece duz yollarda devrede ıken 4.0-5.0 aralıgına gerıledı

octaviaman yazdı:Aracınız hayırlı olsun.
Arkadaşlar birçok şeyi açıklamışlar.Ben biraz CC kullanımında ki araç davranışından bahsedeyim.
CC devredeyken,keskin virajlı yollar hariç ve istisnai frenaj durumları hariç olmak üzere, düz olsun rampa olsun 1330 kg luk 1.6mpı aracımda dahi vitesi beşten dörde çekme ihtiyacı hissetmemişimdir.

TDİ la zaten lafı bile olmaz.

Yinede motorun çapı,aracın yükü ve istisnai durumlar nedeniyle farklılıklar yaşamak mümkün olabilir.
balarest
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 11 Tem 2009, 10:58
Nereden: Kayseri

İleti octaviaman » 30 Ekm 2010, 20:40

Araç düz yolda sabit hızda belli bir devirle belli bir tüketimle giderken ,rampa başlayınca devir yükselmeye ve yakıt artmaya başlıyor tabi yine de aşırı bir artma söz konusu olmuyor.Manuel gitseniz kendiniz gaza fazla basıyorsunuz zaten daha çok yakıyorsunuz.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti lazianke » 30 Ekm 2010, 23:08

selcukbaglar yazdı:fabısı sattıktan sonra tdı cordoba aldım benzınlı arac kullanmanın alıskanlıgından sonra tdı arac bıraz garıpsedım. belkı sehır efsanesı belkı gercek aklıma takılanlar hakkında gorus ve onerılerınıze dıkkat kesılmek ısterım

1- tdı motorlar kaç devırden sonra turbo devre gırer?
a-motor calısınca zaten turbo devrededır
b-turbo 3000 devırden sonra devreye gırer
2-hız sabıtleyıcı tasarruflu bır komuttur?
a-hız sabıtleyıcı sadece duz yolda kullanılırsa faydalı
b-hız sabıtleyıcı rapa ınerken motoru frenler, cıkarken motora ek yuk getırı yakıtı artırır
3-vıtes degıstırıken 3000 devır gozetılmelıdır
a-ıdeal olanı 2000 devırdır
b-ıdeal olanı 2500-3000 devırdır
4-dızel motorlar calıstırma prensıbı?
a-arac calıstıktan sonra turbınler yaglanınca hareket edılır(5-15 sn beklenmelırı)
b-arac duruduktan sonra bır sure beklenır(5-15 sn sonra stop ettırılır)

CEVAPLAR:

C-1- a)tdi motorlarda turbo her an devrededir, egzozdan çıkan gazın hızına göre turbonun devri de artar. o nedenle düşük devirlerde katkısını fark edemeyiz.
C-2- Ben arada bariz bir fark hissetmedim. ama mantıken uzun yolda uzun süre kullanımda daha tasarruflu olması lazım. gene de ciddi bir fark oluşmaz diye düşünüyorum.
c-3- 3000 diye bir şart yoktur. 2500-3000 arasıo olabilir. önemli olan 1800 devrin altında hiç sürmemektir. 3-4-5 de ise 2000 devri düşmemek evladır. (bunu çorum bmw yetkili vw özel servisinin passat tdi turbosunu değiştiren ustasından bizzat duymuşluğum vardır.)
4- her ikisi de kesinlikle uygulanmalıdır. hatta uzun yol dönüşü stop süresi 1-1,5 dk kadar olmalıdır.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir