Nasıl yani JAGUAR TATA'LAŞIYORMU?

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Nasıl yani JAGUAR TATA'LAŞIYORMU?

İleti ayhani » 27 Kas 2010, 00:14

Jaguar XF, Euro NCAP çarpışma testinde 4 yıldızda kaldı
Jaguar?ın lüks sedan modeli XF, Euro NCAP testini geçemedi.
Jaguar XF, Euro NCAP çarpışma testinde yetişkin korumada 28 puan (yüzde 78), çocuk korumada 32 puan (yüzde 65), yaya korumada 16 puan (yüzde 43) ve güvenlik desteği kategorisinde 5 puan (yüzde 71) alarak genel toplamda 4 yıldızda kaldı


Testin direk linki:
http://www.euroncap.com/results/jaguar/xf/2010/410.aspx
 
ayhani
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 09 Arl 2007, 01:22

İleti alpino » 27 Kas 2010, 09:38

bu işler böyle. her kes prestijini korumak amacıyla asla ödün verilmez diyordu. ama falsolar başladı.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti hdoner » 27 Kas 2010, 10:28

Her markanın kötü puan almış modelleri vardır.Bu demek değil ki kalite düşüyor,bazen verilen öncelikler değişiklik gösterebilir ama sadece 1-2 modelde olur bu.

Mesela ferrari nin yaya güvenliği sizce kaç çıkar? Yada çocuk korumada ?

Yani sözün özü güvenlik açısından çok iyi bir araba aerodinamiklik ,dış güzellik,iç konfor ... açısından çok da iyi olmayabilir.

Ayrıca güvenlik testlerini yapan şirketler bağımsız şirketlerdir.Her türlü ticari oyuna hazırdırlar.Mesela test ıcın bır fırma özel uretım bı modelını gonderebılır.Yanı objektif test yapıp yapmadıklarını anlamak tam olarak ta kolay degıl.Mesela Çarpışma hızında 5km/s lik bi hata bir çok şeyi değiştirecektir ,yada tekerin sürtündüğü zemin...Ben hiç asfalt zeminde test yapanı görmedim mesela .....
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti hdoner » 27 Kas 2010, 10:36

Şimdi bazı arkadaşlar şunu diyebilir efendim ister kaygan beton zemin ister asfalt olsun testleri pek etkilemeyebilir.....


Bence zemin çarpa sırasında en önemli şey çünü 100km ile bir zamine çarpıldığında zemin iyi tutuyorsa çarpa anında ,çarpma zeminine daha fazla basınç uygulayacaktır.Eğer kaygan yüzeyse basınç azalır ve hatta geri ivmede daha az darbe emme olacaktır.

Aynı olay yan çarpmalardada geçerli.Çarpmalarda görüyorum araç resmen kayıyor.Halbuki tekerler sabitlense,yada duvara dayalı test yapılsa değerliklerde farklılaşma olmuyacak mı?

Bunu ben görüyorumda sanki testeki mühendisler görmüyor mu?Yani bu testler çokda objektif testler değil.
Kullanıcı avatarı
hdoner
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 784
Kayıt: 30 Nis 2009, 01:13

İleti onurhan2006 » 27 Kas 2010, 12:00

jaguarı bilmeyen arkadaşlar için; bu firma şimdiye kadar hiçbir zaman bu tarz yaklaşımla araba üretmemiştir aksine koyu ingiliz kültürü ve geçmişinin ihtişamını yansıtacak arabalar üreterek piyasada LÜKS bir sınıf olarak yer almıştır.Önemli olan can sağlığı değil, gösteriştir...
Volkan İtfaiye Araçları San. ve Tic. A.Ş.
Kalite Kontrol ve Teslimat Şefi
Onur DURMAZ
Kullanıcı avatarı
onurhan2006
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 405
Kayıt: 11 Tem 2008, 17:11
Ad Soyad: ONUR DURMAZ
Nereden: İzmir
Arabanız: 1993 SKODA FAVORİT LX MEKATRONİK


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir