ONNO USTA'YA MEKTUPLAR

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ONNO USTA'YA MEKTUPLAR

İleti AV-2006 » 22 Haz 2007, 20:50

Sevgili forum arkadaşları,diğer marka ve modeller başlığında sizlerle paylaşmak istediğim onno usta'ya mektuplar kitapçığında birçok soru ve cevap var.Kitapçık Auto Show dergisi ve Bosch Service katkılarıyla hazırlanmış.Farklı marka ve model de olsa yaşanan tecrübeler bize de faydalı olur diye düşünerek aralarından seçtiğim soru ve cevapları ikinci ve üçüncü şahıslardan sizlerle paylaşacağım.Cevaplar Onno Usta diğer adıyla Ohannes Tatonyan tarafından verilmiştir.

 

 

Soru:Focus'la araç çektikten sonra sorunlar başladı.

 

Bundan bir ay önce bir tanıdığımın 1993 model Skoda Favorit marka aracı bozulmuştu ve ben de Ford Focus marka otomobilimle çekmek zorunda kalmıştım.Benim otomobilimin içinde dört,diğer araçta ise iki kişi vardı.O olaydan sonra motor performansında bir düşüş gözledim.Acaba bu olayın motor performansındaki düşüşle bir ilgisi var mı?

 

Cevap:Ford Focus olan aracınızla çekmek zorunda olduğunuz Skoda Favorit her ne kadar ağır bir otomobil değilse de gerek sizin aracınızın gerek çekilen aracın içinde olan kişilerin toplamı ile ne kadar uzun bir mesafede ve nasıl yol şartlarında aracınızı zorladığınızı bilemiyorum.Ancak bu gibi durumlarda aracınızın ilk olarak aktarma organlarından debriyaj sistemi ağır hasar görmüş olabilir.Ayrıca aracınızın motor işletim sistemi ,yol,hava ve yük durumuna göre devamlı olarak şartlara uyum düzenlemesi yapar ve bu yüklü konumda da koruma amaçlı düzenleme yapması sonucunda güç kaybı oluşma ihtimali var.

 Sonuç olarak ilk yapılacak pratik uygulama akü başlarından birini söküp 1 dakika kadar beklemek ve tekrar akünün başını takıp işletim beyninin yeniden kendini gerçek çalışma programına döndürmesini sağlamaktır.Bu işlemi yaptıktan sonra aracınızı biraz yüksek devirlerde yarım saat kadar kullanın ve sonucu kontrol edin.Herhangibir düzelme yoksa yetkili servise debriyajı kontrol ettirin.

 

 
 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti omertcan » 22 Haz 2007, 21:04

çok faydalı olacağı kesin, emeğine sağlık Clap
omertcan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Nis 2007, 14:52

İleti AV-2006 » 23 Haz 2007, 00:59

Soru:Favorit ilk çalıştırmada düzensizlik yaşıyor.


1993 model 125 bin km de Skoda Favorit LX 1,3 bir otomobil sahibiyim.Aracımdan şehiriçi performansı olarak gayet memnunum.Ancak son iki yıldır bir arıza baş gösterdi.Otomobilimi her zaman götürdüğüm ,tüm arıza ve bakımlarını yaptırdığım usta ile karbüratörden başlayıp her yeri kontrol etmemize rağmen sorunun kaynağını bulamadık.Soğuk kış günlerinde sabahları aracı,gaza sonuna kadar basıp çalıştırıyorum.Beş saniye kadar jikle tam açmadan ancak normal olarak çalışıyor.(sanırım yarım açılıyor).Aksilik bundan sonra başlıyor ve araç sanki buji kablolarından birisi çıkarılmış gibi ''potlama'' tabir edilen şekilde çalışıyor.(bujiler ve ve kabloları yenilendi).Bu durum yaklaşık olarak üç veya dört dakika devam ediyor ve bu süre dolmadan tam gazda çalıştırsam dahi silkelemesi ve potlaması kesilmiyor.Çok soğuk havalarda bahsettiğim süre beş altı dakikaya kadar çıkabiliyor.Dikkatimi çeken şey ise bu süre sonunda tam olarak duyulmasa da ''tık''edip normale dönüyor.Tüm bunların sonunda aracın performansı tamamen normale dönüyor ve her zamanki gibi kullanabiliyorum.Ayrıca bir sorunda sanırım jiklesi ile ilgili;çünkü hararet epeyce bir arttıktan sonra termostat açılıyor ve hararet ibresinin düşüşünü görebiliyorum.Buna rağmen jikle kapanmıyor ve hararet yeniden yükselmeye başladığında kapanıp rolantiye dönüyor.Bahsetmiş olduğum bu arıza sadece soğuk kış günlerinde nüksediyor.Sıcak yaz günlerinde otomobili günlerce çalıştırmasam dahi  tek marşta gayet normal çalışıyor. 

 

Cevap:1993 model olan Skoda Favorit LX 1300 aracınızın soğuk havalarda ilk çalıçma zorluklarının ana nedeni bu motorların çok karmaşık olan jikle sisteminin ayarlarından kaynaklanıyor.Öncelikle aracınızı soğuk havalarda ilk çalıştırma sırasında marşa basmadan önce gazı bir kez tam basıp bırakmanız ve sonrasında bir daha gaza basmadan aracı çalıştırmanız gerekmektedir.Tam gaza basarak çalıştırmanız sonrasında  jikle rolanti yükseltici düzeneğini bir kademe aşağı düşürüyorsunuz ve motor aşırı yakıttan dolayı boğulup teklemeye başlıyordur.Motoru çalıştırmadan önce bir kez gaza basıp bırakma sonucunda gaza basmadan çalıştırmanız sonrasında 2000-2500 devirler arasında yüksek çalışıp kısa bir süre sonrada kademeleri düşürerek motor devrini düşürmesi ve normal çalışması gerekir.Termostat açma derecesi oluşmadan da jiklenin tamamıyla işlevini bitirmiş olması gerekir.Sonuç olarak  yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı çok karmaşık olan jikle ayarı bozulmuş ve gerekli düzeninde ayarlanamıyordur.Bu ayarlar katalog değerlernde gerçekleştirilirse sorun bitecektir.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti sainz » 23 Haz 2007, 12:45

[quote="AV-2006"]Soru:Favorit ilk çalıştırmada düzensizlik yaşıyor.


1993 model 125 bin km de Skoda Favorit LX 1,3 bir otomobil sahibiyim.Aracımdan şehiriçi performansı olarak gayet memnunum.Ancak son iki yıldır bir arıza baş gösterdi.Otomobilimi her zaman götürdüğüm ,tüm arıza ve bakımlarını yaptırdığım usta ile karbüratörden başlayıp her yeri kontrol etmemize rağmen sorunun kaynağını bulamadık.Soğuk kış günlerinde sabahları aracı,gaza sonuna kadar basıp çalıştırıyorum.Beş saniye kadar jikle tam açmadan ancak normal olarak çalışıyor.(sanırım yarım açılıyor).Aksilik bundan sonra başlıyor ve araç sanki buji kablolarından birisi çıkarılmış gibi ''potlama'' tabir edilen şekilde çalışıyor.(bujiler ve ve kabloları yenilendi).Bu durum yaklaşık olarak üç veya dört dakika devam ediyor ve bu süre dolmadan tam gazda çalıştırsam dahi silkelemesi ve potlaması kesilmiyor.Çok soğuk havalarda bahsettiğim süre beş altı dakikaya kadar çıkabiliyor.Dikkatimi çeken şey ise bu süre sonunda tam olarak duyulmasa da ''tık''edip normale dönüyor.Tüm bunların sonunda aracın performansı tamamen normale dönüyor ve her zamanki gibi kullanabiliyorum.Ayrıca bir sorunda sanırım jiklesi ile ilgili;çünkü hararet epeyce bir arttıktan sonra termostat açılıyor ve hararet ibresinin düşüşünü görebiliyorum.Buna rağmen jikle kapanmıyor ve hararet yeniden yükselmeye başladığında kapanıp rolantiye dönüyor.Bahsetmiş olduğum bu arıza sadece soğuk kış günlerinde nüksediyor.Sıcak yaz günlerinde otomobili günlerce çalıştırmasam dahi  tek marşta gayet normal çalışıyor. 

 

Cevap:1993 model olan Skoda Favorit LX 1300 aracınızın soğuk havalarda ilk çalıçma zorluklarının ana nedeni bu motorların çok karmaşık olan jikle sisteminin ayarlarından kaynaklanıyor.Öncelikle aracınızı soğuk havalarda ilk çalıştırma sırasında marşa basmadan önce gazı bir kez tam basıp bırakmanız ve sonrasında bir daha gaza basmadan aracı çalıştırmanız gerekmektedir.Tam gaza basarak çalıştırmanız sonrasında  jikle rolanti yükseltici düzeneğini bir kademe aşağı düşürüyorsunuz ve motor aşırı yakıttan dolayı boğulup teklemeye başlıyordur.Motoru çalıştırmadan önce bir kez gaza basıp bırakma sonucunda gaza basmadan çalıştırmanız sonrasında 2000-2500 devirler arasında yüksek çalışıp kısa bir süre sonrada kademeleri düşürerek motor devrini düşürmesi ve normal çalışması gerekir.Termostat açma derecesi oluşmadan da jiklenin tamamıyla işlevini bitirmiş olması gerekir.Sonuç olarak  yukarıda bahsettiğim nedenlerden dolayı çok karmaşık olan jikle ayarı bozulmuş ve gerekli düzeninde ayarlanamıyordur.Bu ayarlar katalog değerlernde gerçekleştirilirse sorun bitecektir.
[/QUOTE]


 

Big%20smile Bunu ben yazmıştım Onno Usta' ya. Hatta bununla ilgili burada açtığım ( http://www.skodam.com/forum_posts.asp?TID=697&PN=1 ) linkindeki başlıkta da hep beraber tartışmıştık ve çözüm de aynen anlattığı gibi çözülebildi. Onun için "jiklemde problem var" diye yazan bütün herkese "aman diyeyim anlamayan, bilmeyenlere jikleyi sakın söktürmeyin" diye yazıyorum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti sainz » 23 Haz 2007, 13:18

Ya bu arada eğer vaktiniz müsaitse, Favorit bölümünde "Favorit' in motorunu nasıl güçlendirebilirim" gibi başlıklı bir bölüm vardı. Onu da koyabilirseniz, Favorit sahipleri anlamış olurlar otomobillerinin gücünü.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AV-2006 » 23 Haz 2007, 16:21

Soru:307 XS 175km/s yi geçemiyor.

2002 model 33 bin km de Peugeot 307 XS marka aracım var.Bakımlarını düzenli olarak serviste yaptırırım.Son süratin 195-200km/s civarından 175 km/s civarına düşmüş olduğunu fark ettim.Bir ay önce benzin pompası arıza yapmıştı ve yetkili serviste benzin pompasını değiştirdiler.Sorunun nedeni ne olabilir?

 

 

Cevap:Sürat düşmesini benzin pompası değişiminden hemen sonra fark ettiyseniz uyumlu olmayan bir pompa takılmış yada filtre tıkanması gibi bir sorun nedeniyle benzin basıncı düşmüş olabilir.Bu sorunu çözmek için öncelikle benzin basıncının ölçülmesi gerekir.Benzin basıncı normal toleranslarda ise sorunu başka yerlerde aramak gerekir.Öncelikle aracın motorunun bir dinamometre ile gücünün ölçülmesi ve arıza kodu alınması en azından yapılacak tamir işlemlerinin yönünü tayin edecek ve kısa sürede sonuca gitmeyi kolaylaştıracaktır.Son sürati engelleyen sorunların başında besleme gelmesine rağmen tıkalı olan egzoz hava filtresi veya katalitik konvertör de benzer sorunlar yaratır.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 24 Haz 2007, 00:12

Soru: Albea sürekli sağa çekiyor.

2003 model Albea marka aracım var.Sürekli sağa çekiyor.Rot ustasına götürdüm sol ön aks-şasi arası 25cm,sağ ön aks-şasi arası 26 cm geldi.Usta aracın bu sebepten sağa çektiği kanaatine vardı.Yetkili servisine götürdüğümde bu araçların böyle üretildiğini normal olduğunu söylediler.Birde sizin görüşünüzü almak istedim.                  






 

Cevap:Araçların kullanım anında direksiyonunun sağa veya sola çekmesinin bir çok sebebi vardır.Bu sebeplerin başında rot ayar bozukluğu ve lastiklerin sorunlu olması gelir.Öncelikle rot ayarları sırasında ara dingil mesafesinin 1 cm kadar açık olması genelde toleranslar dahilinde kabul edilmesine rağmen yinede tam sıfır olması tercih sebebidir.Sadece ön takımda değil arka takımda da var olabilecek eğiklik veya değerlerin farklı olması da direksiyon çekme sebeplerindendir.Bu nedenle hem ön hem arka takım hassas aletlerle ölçülüp tüm değerler göz önüne alınarak işlemlere karar vermek gerekir.Düzen ayarlarında sorun olmadığı kesinleşirse lastiklere yer değiştirerek denemeler yapıp olası lastik sorunu da tesbit edilebilir.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 25 Haz 2007, 16:14

Soru: 98 Oktan benzin torku yükseltir mi?
Hyundai Getz 1.3 ün otomatik şanzımanlı versiyonunu kullanıyorum.1.3 litrelik motorun torkunun yetersiz olduğunu düşünüyorum.Beygir değilde sadece tork artışı elde etmenin bir yolu varmı?Varsa otomatik şanzımana uyumlu olurmu?Bunun dışında fiyatını hak eden bir otomobil.Keşke 1.6 motor kullanılsaydı.Aracın kullanma kılavuzunda 87 oktan ve üzeri benzin kullanımı tavsiye ediliyor.98 oktan kullanmanın tork veya beygir için küçük de olsa bir faydası olurmu?Motorun sıkıştırma oranının ve diğer ayarların 98 oktana uygun olup olmadığını bilmiyorum.Artı kazanç getirmeyecekse 95 kullanıp daha pahalı olan 98 oktan benzin kullanmak istemiyorum.

 

Cevap:Sahibi olduğunuz Hyundai Getz 1.3 aracınızın gerek motor hacmi gerek üretim teknolojisi nedeniyle max torku 3200 d/d 'de 11.9kgm/DIN.Bu da otomatik vitesin dezavantajları ile belirli performans beklentilerini karşılamaktan oldukça uzak.12 subaplı olan bu motorun torkunu artırma yönünde minimum seviyelerde pratik çözümler ise işletim sisteminin uygun olmaması sebebiyle mümkün değildir.Ayrıca bu araçların 1.6 litre 105 hp güç ve 14.6 kgm/DIN.max torku olanlarıda üretiliyor.Aracınızın motoru 95 oktan kurşunsuz için üretilmiştir ve 98 oktan benzin kullanmanıza gerek yoktur.

 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti mygokhan » 25 Haz 2007, 16:17

getz e bak be :) 1.3 arabada 119 nm tork ! fabia 1.2 de 112 nm tork hemde 3000 devirde...
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti AV-2006 » 26 Haz 2007, 18:01

Soru:Fiesta 1.4 TDCİ hakkında bilgi istiyorum.
Yakın zamanda 0 km Ford Fiesta TDCİ almak istiyorum.Ancak çevremden bu aracı kullanan veya bilen arkadaşlarım bu aracın motorunun diğer dişli rakiplerine göre biraz güçsüz olduğu ve aracın mekanik ve elektronik aksamları,kullanılan malzeme ve sağlamlık bakımından özellikle Alman rakiplerine göre zayıf olduğunu ve ikinci el piyasasınında düşük olduğunu söylediler.Bu fikirlere katılmak istemiyorum.Çünkü Ford markasının kaliteli ve güvenli araçlar ürettiğini düşünüyorum.Fiesta'da kullanılan 1.4 lt hacimli ve 8 subaplı motorun başka marka araçlarda kullanıldığınıda öğrendim.Özellikle derginizde okumuş olduğum Mazda 2'nin dizel versiyonu dikkatimi çekti.Fiesta'da kullanılan bu motorun çok gürültülü çalıştığı,yeterince atak olmadığı ve ancak Euro3 normlarını karşılayabildiği yer alıyor.Acaba Fiesta Euro4 normlarını karşılar mı?Euro3 veya Euro4 arasında ne fark var?Son bir soru,3 silindirli ve 4 silindirli dizel motorlar arasında ne gibi farklar vardır?

 

Cevap:Ford Fiesta TDCİ motoru Peugeot ile birlikte ortak üretilen ve Mazda'da da kullanılan bir common-rail dizel teknolojisidir.1.4 litreden elde edilen 68hp güç az görünmesine rağmen 16.3 kg/m(163nw/m)tork ile oldukça atak ve sorunsuz bir üretim.1060 kg'lık bir karoseri ekonomik şekilde yürütmek için bu yeterli sanırım.Araçların ikinci el piyasasının yeterli düzeyde olması ise bu aracın kalitesi ile ilgili değil piyasa ekonomisi gereklerinden biri.Sonuçta maksimum güç dışında dayanıklılık özelliklerinde olan bir motorun yeri ve kullanım alanları oldukça fazla.Benimde test etme imkanı bulduğum aracın motor sesini rahatsız edici bulmadım.Bildiğim kadarıyla bu motor Euro3 normunu karşılar özelliklerde.Euro3 ve Euro4 normlarının temeli egzoz gazlarındaki zararlı emisyon miktarının sınırını belirtmektir.Hyundai ve VW örneğinde olduğu gibi 3 silindirli motor tercih eden markalar bulunuyor.Aynı hacimde 3 yada 4 silindir kullanmak firmaların tercihidir.Ancak uzun yıllardır yapılan araştırma sonuçlarına göre tek rakamlı silindirli motorların daha performanslı ve başarılı oldukları ispatlanmıştır.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti lazianke » 26 Haz 2007, 21:24

teşekkürler hocam. 3 silindir olsun taştan olsun o zaman...

lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti AV-2006 » 27 Haz 2007, 17:50

Soru:Yokuş aşağı giderken yakıt harcanmaz mı?,
Sabancı Üniversitesi'nde öğrenciyim.Ben ve üç oda arkadaşım günlerdir bir konu üzerinde tartışıp duruyoruz. fakat bir sonuca varamadık.En sonunda soruyu ustasına sormaya karar verdik.Soru şu.Bir araç viteste,gaza basılmıyor halde (örneğin 90 km hızla 5. viteste) yokuş aşağı hareket ederken benzin harcar mı?Bunun araçların kullandığı teknolojiyle bir ilgisi olabilirmi?Örneğin eski tip,karbiratörlü ve tamamıyla mekanik işleyen bir motorla yeni teknoloji kullanan,bilgisayar kontrollü subap zamanlaması olan araçlarda bu durum farklılık gösterir mi? Ustam,bunu bize açıklayabilirseniz minnettar kalırız.




 

 

Cevap:Elektronik püskürtme sistemli ve bazı karbüratörlü ve elektronik ateşleme sistemli araçlarda Cut-Off olarak adlandırılan , dekompresyonda motora sevk edilen benzini elektronik olarak durduran bir sistem mevcuttur.Bu,her ayağınızı gazdan çektiğinizde veya yokuş aşağı dekompresyonda yol aldığınızda motorun belli bir devrine kadar (1500-1800d/d) yakıt sevkini durdurarak tüketim ekonomisi sağlar.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 28 Haz 2007, 16:50

Soru:Elektronik sistemler sürücüleri zorluyor mu?
Aracımı değiştirmek istiyorum.Ancak satın alacağım otomobilin elektronik güvenlik donanımının yeterli olmasınıda istiyorum.Öğrenmek istediğim son çıkan modellerde bulunan ESP,TCS,EBD vb.elektronik sistemlerin araç emniyetini sağlamasının yanında kullanıcıya yanlış uyarılarla problem yaşatıp yaşatmadığı.Bazı kullanıcılardan duyduğuma göre elektronik sistemlerin birbiriyle etkileşimi sonucunda aracın çalışamaz duruma geldiği de olabiliyormuş.Bu mümkün mü?Yoksa elektronik kontrol sistemleri arttıkça kullanıcı açısından daha sorunsuz araçlar üretilmeye başlandı mı?

 

Cevap:Yeni nesil araçlarda kullanılmakta olan,ABS,ESP,TCS,EBD vb.isimleri bazı markalarda farklı olsada görevi aynı olan birçok elektronik kontrol sistemi emniyetli kullanım için geliştirilmiş,uzun yıllar kilometreler test edilip üretilerek kullanıma sunulmuştur.Bu elektronik kontrollü mekanik düzeneklerin sinyal veya çalışma düzenlerinin birbirlerine karışarak problem yaratması ise zaten elektronik uygulamaların uzaktan kumanda olmayıp direkt kablolu olmaları nedeniyle mümkün değildir.Sizinde vurguladığınız gibi ileri teknoloji elektronik bazlı uygulamaların başlaması ile daha emniyetli ve sorunsuz araçlar üretilmeye başlandı ve devam ediyor.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti ZAMBOĞLU » 28 Haz 2007, 17:27

Yokuş aşağı giderken yakıt harcanmaz mı?,  karbüratörlü araçlarda da yakıt tasarrufu sağlıyormu yokuş aşağı gaza basnadan gitmek.
ZAMBOĞLU
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 29 Oca 2007, 12:16

İleti yonetici » 28 Haz 2007, 18:25

[quote="ZAMBOĞLU"]Yokuş aşağı giderken yakıt harcanmaz mı?,  karbüratörlü araçlarda da yakıt tasarrufu sağlıyormu yokuş aşağı gaza basnadan gitmek.[/QUOTE]
 

Karbüratörlü araçlar motor devri ne kadar düşükse o kadar daha az yakıt harcarlar. Çünkü benzini emme manifoldundan alır, yüksek devirli motor yüksek miktarda hava emer buda benzin sarfiyatını arttırır. Kısaca karbüratörlü araç vites boştayken az yakar.

 

Her enjeksiyonlu araçta viteste ve gaza basılmadığı durumda az yakar diye birşey sözkonusu değil. Marka ve modele göre bu özellik değişkenlik gösteriyor. Mesela 2006 model bir araçtaki Fiat 1.4 Fire Motorda bu tarz bir tasarruf önlemi yokken 2000 model Seat 1.6 motorda araç viteste gaz verilmediğinde sıfır yakıt tüketimi (cut-off) özelliği bulunuyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AV-2006 » 03 Tem 2007, 00:55

Soru:Dizel motorda sorun yaşar mıyım?
2004 model Megane2  1.5dci aracımda egzoz gazı dönüştürücüsü EGR mevcut mu?Varsa iptal etsek sorun olur mu?Kalitesiz mazot nedeniyle tanıdık ustalar bu aracı satıp benzinli otomobil satın almamı salık veriyorlar.,siz ne önerirsiniz?Sürekli Eurodizel kullanıyorum,ileride motorda çok sorun yaşar mıyım?

 

 

Cevap:2004 model Megane2  1.5dci aracınızda elektronik kontrollü dizel motorların yakıt tüketimi ve egzozdan atılan zararlı gazların min. seviyelere indirgenmesi amacıyla AB çapında normlar ve standartlar oluşturulmuştur ve emisyon normları adındaki bu kanunların da belirledikleri max. değerler mevcuttur.Bu kurallar dizisinde birçok aracın,öncelikle en tehlikeli atık olan azot gazının min. seviyelere çekilmesi öngörülmektedir.Bu da EGR sistemleri sayesinde mümkün olabilmektedir.EGR sistemi egzoz gazının belirli motor devirlerinde emme yoluna sevk edilerek tekrar yakılmasını sağlamaktadır.Dizel motorlarda ise doğal olarak mazotun daha dumanlı ve kurum yapıcı özelliklerde olması sonucunda EGR sistemlerinde tıkanmalar ve sonrasında da arızalar oluşmaktadır.Bu olumsuzlukları yaşamamak için öncelikle Avrupa normlarına uygun olan Euro3 veya Euro4 normunda Eurodizel isimli kaliteli mazotları kullanmak gerekir.Ayrıca max. her 50000km de karbon ve ek kurum temizleme işlemleri de sorunsuz bir kullanım için şarttır.Modern dizel motorlarda elektronik sistemle çalışan EGR de dahil,egzoz sisteminde hiç bir aksam iptal edilemez.Elektronik yönetim ünitesi bu ve benzeri işlemleri kabul etmez ve sistemi arıza moduna geçirerek aracı kullanmanızı engeller.Günümüzde otomotiv endüstrisi,dizel motorların performans ve konfor düzeyini benzinliler seviyesine çekmiştir.Bu nedenle otomobil müşterilerinde dizele doğru bir eğilim gözlenmektedir.Yılda 30000km den daha az yol yapıyorsanız,benzinli bir aracı da tercih etmeniz sizin için bir kayıp olmayacaktır.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti cihan » 03 Tem 2007, 13:04

YORUMSUZ

 

"Yılda 30000 km den daha az yol yapıyorsanız,benzinli bir aracı da tercih etmeniz sizin için bir kayıp olmayacaktır"

 

ONNO USTA

 

Eyvallah Usta..............Clap

 
cihan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Nis 2007, 16:51

İleti AV-2006 » 04 Tem 2007, 23:45

Soru:EBD'nin görevi nedir,nasıl çalışır?
2001 Model Fiat Brava ELX sahibiyim.Aracımda EBD mevcut.EBD'nin görevi nedir?Araç yüklüyken virajlarda,yokuş inerken nasıl görev yapar? ABS+EBD'li bir araç ile sadece ABS'li bir aracı karşılaştırır mısınız?

 

Cevap:Aracınızda mevcut olan EBD (Elektronik Brake Distribution)adlı elektronik fren basınç dağıtıcısıdır.Düzenleyici bir sistem olarak aracın yol ve ağırlık şartlarına göre fren basınçlarını ön ve arka tekerleklere farklı basınçlarla dağıtarak emniyetli frenaj sağlar.Yokuş aşağı inişlerde de sistem ağırlık merkezine göre görevini ön tekerleklere daha fazla basınç uygulayarak yapar.Bu düzenek ABS ile yardımlaşarak çalıştığından virajlarda ve yüklüykende öncelikle ABS'nin çalışması paralelinde yardımcı olur.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

Sonraki

Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir