ONNO USTA'YA MEKTUPLAR

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

ONNO USTA'YA MEKTUPLAR

İleti AV-2006 » 08 Tem 2007, 15:42

Soru:Servo destekler motor gücü olmadan çalışır mı?
Günümüzde kullandığımız otomobillerde direksiyon hidroliği ve fren servosu motordan güç alıyor.Mesela 130km/h hızla giderken motorda meydana gelen arıza sonucu motor stop ederse nasıl kontrol sağlayacağız?Benim düşüncem alternatif bir olanak olarak manuel sisteminde kullanımda olması.

 

Cevap:Araçlarda kullanılan servo direksiyon ile servo fren sistemlerinden direksiyon her ne kadar motor kasnağından hareket alsada yeni teknoloji bir çok araçta artık elektroservo direksiyon sistemleri kullanılıyor.Bu sistem isminden de anlaşılacağı gibi elektrik motoru güç iletimi ile fonksiyon ettiğinden motorun hareketi ile bir bağlantısı yoktur.Fren servo sistemi ise bazı özel uygulamalar hariç motorun emme manifold emişi ile fonksyon eder ve motorun stop ettiği konumlarda bir kez frene basıldıktan sonra pedal sertleştiğinden aracın durması için çok sert frene basmak gerekir.Ancak servo fren ve direksiyonun motordan güç aldığı seçeneklerde öncelikle bilinmesi gereken sizin iddia ettiğiniz gibi 130km/s gibi bir süratle vitese takılı bir aracın motorunun stop etmesi normal şartlar altında mümkün değildir.Çünkü viteste olduğu sürece motorun işlevi olmasa dahi tekerlekler motoru çevirir ve sonuçta her iki ünite de işlevini yerine getirir.Vitesi boşa alma durumunda ise arızalanmış ve çalışmayacak durumda olan motor stop ettiğinden bu temel işlevler çalışmaz.Bu nedenle araç hareket halindeyken hiçbir zaman vitesin boşa atılması tavsiye edilmez.Bahsettiğim durum dışında motorun patlaması veya vites kutusunun dağılması sonucunda araç hareket edemeyecek duruma geleceğinden zaten bu fonksyonlara gerek kalmayacaktır.
 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 09 Tem 2007, 15:10

*Kule Gergisi gerçekte ne işe yarar?Araca faydası nedir?Otomobillerin orjinal amortisörlerine de uygulanabilir mi?






*Araçların karoserleri bozuk yol şartlarında ve virajlarda esner.Bu esnemeler de doğal olarak aracın süspansiyonu üzerinde farklı etkiler yaratarak tekerleklerin yola paralelliklerinde bazı değişikliklere neden olur.Düzgün ve özenle yapılmış olan rot ayarları dahi karoser esnemesi nedeniyle ayar bozukluklarına uğrar.Kule gergileri karoserin en hassas bölgeleri olan amortisör kulelerini esnemeyi engelleyecek şekilde sabitlediklerinden,özellikle hızlı ve uzun virajlarda aracın tekerleklerinin yola paralellikleri bozulmaz ve daha emniyetli bir kullanım sağlar.Kule gergilerinin görevi esnemeyi azaltarak yol tutuşu iyileştirmek olduğundan amortisörlerin marka veya tipleri pek önem taşımaz.Ancak karoser esnemelerinin daha fazla olduğu sert karakterli amortisör kullanımlarında kule gergisi uygulaması daha da etkili olur.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 11 Tem 2007, 15:10

*Tiptronic mi,Multitronic mi daha iyiydir?Passat 1.8T Tiptronic,Audi 1.8T Multitronic'ten daha yavaş ivmeleniyor.Bunun nedeni acaba bu şanzıman farkı mı?





 

 

*Tiptronic vites uyarlaması bilindiği üzere otomatik vites bazı temel alınarak manuel kullanımın da geliştirildiği bir düzenek.Ancak Multitronic üretimlerin temel bazı ,CVT değişken kasnaklı sistemlerdir ve bu değişkenliğin belirli aralıklarla oranların kilitlenmesi sonucu daha da etkili olduğu bir gerçek.Sonuçta Multitronic uyarlamalarında tork konvertör ve bunun gibi akselerasyonu etkileyebilecek öğeler daha az ve etkili.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti AV-2006 » 20 Tem 2007, 20:19

* Düşük tüketim için nasıl davranmalıyım?Bir otomobilde ister bakımını yaparken,ister yolda kullanırken otomobilin fazla yakıt tüketmemesi için nelere dikkat edilmeli?



* Yakıt tüketiminin aynı araçta kişilere göre farklılıklarının olması muhakkak ki değişik kullanım şartlarının bir sonucudur.Karbüratörlü araçlarda bu farklılıklar daha belirgin olabilmesine karşın püskürtmeli araçlarda biraz daha düşüktür.Öncelikle araçların motor bakım aşamasında dikkat edilmesi gereken,fabrika verisi olan egzoz gaz analizinin (CO yüzde değerlerinin)ve buji,hava filitresi gibi elemanlarının sorunsuz olmasını sağlamaktır.Asıl önemli olan ise;kullanım aşamasında mümkün olduğu kadar az gaza basarak aracı hareket ettirmek,gazı pompalamadan sabit tutarak hızlanmak ve yine çok az gaza basarak aracın hızlanma değerleri paralelinde vitesleri çok yüksek devirler kullanmadan büyütmek,3500 - 4000 devirleride geçmemeye özen göstermek.Ayrıca soğuk havalarda,jikle devredeyken yine üst devirlere çıkmadan,motoru zorlamadan kullanmak gerekiyor.Bilindiği üzere motorlar soğukken jikle sistemleri gerekli ısı temin edilinceye kadar motora fazla benzin veya daha doğru bir anlatımla zengin karışım sevk ederek verimi sağlarken bu aşamada zorlamalar gerektiğinden fazla tüketime neden olur.Yeni teknoloji araçlarda ise genellikle 4000 devirlere kadar etkili olan lambda sensörler tüketim değerlerini hep ayarlama yaparak minimumda tutmalarına karşın bu devirleri aştıktan sonra devre dışı kalır.Bu yüzden yakıt tüketimi çok yükselebilir.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

Önceki

Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir