Opel Astra HB 2005-2006 Easytronic Hakkında

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Opel Astra HB 2005-2006 Easytronic Hakkında

İleti erginbkr » 11 Nis 2011, 18:47

Arkadaşlar eşim için otomatik astra elegance hb düşünüyoruz...bu araçlarla ilgili bilgisi veya tecrübesi olanlardan araçla ilgili yorumlarını bekliyorum...fiyatları 24-26000 aralığında...
 
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti forman37 » 11 Nis 2011, 18:57

opelı bana sorucaksın;)
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti erginbkr » 11 Nis 2011, 19:01

sordum ya işte :)
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti forman37 » 11 Nis 2011, 19:03

alıcağınız arac 1,6 benzınlı sanırım doğrumu .? 1,6 twinport 105 lik X16XEP motor
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti RoadFighter » 11 Nis 2011, 19:07

Bir arkadaşımda 2008 Astra 1.3 CDTI Easytronic var. Siz sanırım 1.6 benzinli alacaksanız.

Vites geçislerindeki his dışında güzel araç.

Easytronic'i bilenler bilir; vites geçişlerinde arabada duruyormuş gibi bir his olur. Bir nevi sallantı diyebiliriz.

Bu da Easytronic'in otomatikleştirilmiş manuel şanzıman olmasından kaynaklanmaktadır. (debriyaja sahip bir şanzıman fakat debriyajı siz kontrol etmiyorsunuz)

Bahettiğim sallantı dizel Easytronic'lere de has olabilir.

Easytronic'li Opel'lerin yakıt tüketimi düz şanzımanlı olanlarına nazaran da düşük oluyor.

Onun dışında Astra, yolu iyi tutan, arka tarafta geniş baş mesafesi sunan, konforu yerinde ve piyasada iyi para eden bir araç.

Yaşı ileri Opel alırken çok dikkat etmeli yanlız.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti erginbkr » 11 Nis 2011, 19:35

evet düşündüğümüz araç 1.6 benzinli ancak söylediğiniz vites geçişlerindeki sallantı olayı biraz ilginç geldi bana...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti forman37 » 11 Nis 2011, 19:47

vıteste sallantı sorunu aracın sanzumanı duz vıtes sanzumandan cevırme olması tam otomatık değil bır adet kontrol unıtesı ve ıkı adet vıtes değiştıme motorundan olusmustur .basıt bır sısteme sahıptır..
_FORMAN37_
_59 RE 132_

FAVORİT SİLVER LİNE
Kullanıcı avatarı
forman37
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2491
Kayıt: 14 Ağu 2010, 23:52
Ad Soyad: MUSTAFA ÖZCAN
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: NE ARABASI AMK?

İleti RoadFighter » 12 Nis 2011, 00:38

erginbkr yazdı:evet düşündüğümüz araç 1.6 benzinli ancak söylediğiniz vites geçişlerindeki sallantı olayı biraz ilginç geldi bana...


Arkadaşım da aracını yeni aldığında bu meseleyi kafasına epey takmıştı fakat şu an alıştığını söylüyor.

1.6 benzinli Astra'da dizeldeki gibi bir etki olacağını sanmıyorum Easytronic açısından.
Kullanıcı avatarı
RoadFighter
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 221
Kayıt: 17 Arl 2008, 02:20
Nereden: Ankara

İleti erginbkr » 12 Nis 2011, 08:38

benim kullandığım skoda fabia bakımdan bakıma servise gider hiç sıkmaz canımı...acaba astralarda durum nasıldır...arıza , yedek parça vs...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti Haluk » 12 Nis 2011, 12:30

çok güzel arabadır birde fabia ile karşılaştırma arkadfaşımda var sadece vites geçişleri zayıf ama spor mod şahane
Haluk
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 79
Kayıt: 05 Ekm 2008, 00:30
Nereden: Erzurum
Arabanız: Peugeot 308 1.6 HDI SPORTİUM

İleti erginbkr » 12 Nis 2011, 21:42

yakıt konusu nasıl acaba
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti sainz » 13 Nis 2011, 08:04

Easytronic ve benzeri şanzımanlarla ilgili olarak şöyle bir belge kaydetmişim zamanında:


Easytronic Şanzıman Hakkında Bilgi Verir Misiniz?

2008 model Opel Corsa Easytronic araç sahibiyim. Bu aracı debriyajsız düz vitesli otomobil olarak satın aldım. Ancak bana "Bu aracı manuel kullanma. Otomatik vitesli aracı manuel kullanmak iyi değil. Otomatik kullanmak gereklidir" diyorlar. Bu aracın otomatik vitesi o kadar da verimli değil. Örnek olarak "Hill Holder" fonksiyonu yok ve bu nedenle araç rampalarda geriye kayıyor. Ancak 1 metre kadar kaydıktan sonra bir otomatik araç gibi tutunup ileri gitmeye çalışıyor. Bildiğim kadarıyla Easytronic şanzımanlı Astralar'da "Hill Holder" mevcut. Acaba bu sistem maliyet yüzünden mi benim aracımda yer almıyor?Aracımla hareket halindeyken otomatikten manuele manuelden otomatiğe geçiş yapmanın şanzımana bir zararı var mı?

Aracınızın aktarma organları otomatik vitesli uygulamalara alternatif olarak üretilmiş otomatik debriyajlı bir düzenektir. Bu üretim hem maliyetinin ucuz olması, hem de bilhassa şehir içi trafiği açısından da pratik olması nedeni ile tasarlanmış ve üretilmektedir.
Bu teknolojide doğal olarak tam otomatik vitesli bir şanzımanm tüm artılarını elde etmek hayal olur. Öncelikle vites değişimi sırasında otomatik olarak debriyajın sizin yerinize basıp, yarım debriyaj veya yerine göre tam bırakma yapma işlemini bekleme süresi vardır. Bu da seri kullanımı engelleyen bir olumsuzluktur. Ancak debriyaj sız bir aracın kullanım rahatlığı karşılığında, yukarıda da bahsettiğim gibi bazı tavizler vermek gerekir. Easytronic Corsa'larm üretiminde Hill Holder olmaması tabi ki bir eksiklik ancak Astra'larda var. Bu aracın sisteminde hem otomatik hem de manuel kullanım seçeneği olduğu sürece, her iki şekilde de kullanılır ve bir zararı da yoktur.
Vitesleri değiştirirken ayağınızı gazdan çekmeniz gerekmiyor. Ancak bu konumda sistem hem debriyaja basıp, hem de motor devrini engellediği için seri kullanım gecikmelidir. Siz gazı keser ve tekrar verirseniz arada vites geçme şiddeti ve bekleme sonu olumsuzluklar daha yumuşak olur ve hissedilmez.
Manuel kullanımda kick down hareketi yoktur sonuçta adı üstünde manuel. Hareket halindeyken manuele veya otomatik moduna geçişin bir zararı yoktur.

ALINTI



Easytronic Sorunlu Mu?

Opel modellerinde kullanılan Easytronic şanzımanlar sorunlu ürünler midir?
Birkaç gün içinde Easytronic şanzımanlı bir araç alacağım. Ama intemetten bu şanzımanla ilgili birçok sorun yaşandığını öğrendim. Bu konuda deneyimlerinizi alabilir miyim? Acaba sizin test ettiğiniz Astra Easytronic şanzımanlı mı, yoksa manuel vitesli mi? Ayrıca araçta IDS Plus özelliği olduğu için yokuşta geriye kaymayı önleyen Hillholder da var mı?

Opel'in Easytronic şanzımanlarla ilgili ilk üretim yılında bazı sorunlar yaşadığı doğru. O dönemde bizde de 100 bin km test aracı olarak bulunan Corsa 1.2 Easytronic ile kilitlenmeler başta olmak üzere bazı aksaklıklar yaşamıştık. Ancak sonradan çocukluk hastalığı olarak tabir ettiğimiz aksaklıklar giderildi. Yeni nesil Astra'da kullanılan Easytronic şanzımanların hassasiyetinin daha iyileştirildiğini gözlemlemiştik. Elektrohidrolik mekanizmalı bu şanzımanlar üretici açısından maliyeti düşürmek açısından çok cazip ürünler. Sistemin çabuk vites değiştirmesi ve yakıt tüketiminin geleneksel otomatik şanzımanlara göre düşük olması da kullanıcıya cazip gelen yanları. Opel Astra'da kullanılan IDS Plus sistemi bir süspansiyon kompleksidir. Ancak sportif kullanıcıların tercih ettiğini pahalı bir opsiyon olan bu sistem yol tutuşu iyileştirmek için her bir amortisörün sertliğini anlık olarak değiştirebilmektedir. Hillholder sisteminin IDS Plus'la uzaktan yakından hiçbir ilgisi yoktur. Bosch'un geliştirdiği Hillholder, yokuşlarda yapılan kalkışlarda ayak fren pedalından çekildikten sonra fren basıncını kısa bir an daha sürdürerek geri kaymayı önler. Eğer yokuşlardaki kalkışlarda sorun yaşıyorsanız Easytronic şanzımanla birlikte size mutlaka Hillholder opsiyonunu da öneriyoruz.

ALINTI


Hangi Otomatik Şanzıman?

Alacağım aracı 1400 cc hacimli olarak düşünüyorum. Bu güçte motor için otomatik vites uygun olur mu?

Daha çok şehir içinde kullanmak üzere otomatik vitesli bir araç almayı düşünüyorum. Vites konusu ile ilgili olarak bazı sorularım var. Alacağım aracı 1400 cc hacimli olarak düşünüyorum. Bu güçte motor için otomatik vites uygun olur mu? Otomatik vites, tiptronik, Easytronic, Speedgear vitesin birbirinden farkları ve avantajları nelerdir? Kullanım kolaylığı, yakıt tüketimi ve serilik bakımından hangisi daha avantajlıdır? Amatör bir sürücü için şehir içi kullanımda
hangisi daha uygundur? Bütün otomatik vitesli araçlar yokuşta kalkarken geri kayar mı? Otomatik vitesli araç kullanmanın temel kuralları nelerdir? /Önder ÖSKAY

Satın almayı düşündüğünüz şehir içi kullanımına uygun aracın 1.4 litre motor hacminde olması, tercihinizin ekonomik olması açısından atmosferik özelliklerde de olmalı. Ancak daha da ekonomik olması açısından dizel motorlu seçilmesi bence daha uygun olur. Genel olarak 1.4 litre ve bu hacme yakın motorlarla üretilen araçlar satış olarak da orta alt sınıfta ucuz araçlardır ve otomatik vitesli seçenekleri de oldukça azdır.

Otomatik vitesli bir araç için motor daha mı büyük hacimli olmalı sorunuza cevap ise, da¬ha büyük hacimli motorlarla donatılmış araçların ekonomik araç sınıfından uzaklaşmakta olduğu akıllara gelir. Bilinmesi gerekli olan bir diğer özellik ise, vites kutusu veya aktarma organları oranlarının motora göre dizayn edilip uygulandığı olmalıdır, vites kutusuna göre değil. Bu nedenle de şayet 1.4 litre motorlu bir araç alacaksanız, otomatik vites seçenekli bir vites kutusuna sahip olmalı ve oranları da motora göre yeterli olacak şekilde düzenlenmiş olmalıdır.

Benzinli 1.4 litre hacimli bir çok araçta ağırlıklı olarak otomatikleştirilmiş manuel olarak adlandırılan otomatik debriyajlı Easytronic veya Speedgear seçenekli vites kutuları kullanılmaktadır. Buradaki amaç otomatik vitesli bir araca alternatif ancak daha ekonomik bir üretim elde etmektir. Ancak bu seçeneklerdeki mevcut debriyaj sistemi elektrohidrolik bir düzenekte çalıştığından, vites geçişleri yavaş ve akselerasyonlar da bu yavaşlıktan dolayı kayıplıdır.

Otomatik vites ise debriyaj sistemi olmayan, tamamıyla yağ basıncının farklı vites geçişlerine yönlendirilmesi prensibi ile çalışan hızlı bir düzenektir ve tiptronik de bu sistemin manuel kullanıma da imkân tanıyan gelişmiş versiyonudur.
Otomatik vites kullanımı ise adından da anlaşılabildiği gibi viteslerden D yani son vites seçildiğinde araç hareket ettikten sonra yol, sürat ve motorun zorlanması ortalamalarında vitesi büyültüp küçültür. Sizin gaza basma dışında herhangi bir hareket yapmanıza ihtiyaç olmaz.

Ani hızlanma gerektiğinde ise gaz pedalına sonuna kadar bastığınızda sürat limitleri uygunsa aniden vitesi küçültür, hızlanmaya başlar ve tekrar vitesi büyülterek uygun motor devirlerini kullanmanıza olanak tanır. Diğer daha küçük vites anlamında olan sayılar veya L gibi yazılı olan seçenekler ise aracın devamlı olarak yavaş süratlerde, tırmanma gibi yollarda vites kutusunun yorulmaması için tercih edilirler.
Sonuç olarak Easytronic ve Speedgear otomatik debriyajlı normal vites kutu sistemlerinin otomatikleştirilmiş ucuz seçenekleridir ve seri, vites geçişlerine imkan vermeyen düzeneklerdir.

Otomatik ve Tiptronik sistemleri ise seri vites geçişi sağlayan daha hızlı düzeneklerdir. Yakıt tüketimi ise her iki seçenekte de sizin aracı kullanım özelliklerinize bağlı olarak değişiklikler gösterir. Yokuşlarda dur kalk işlemlerinde belli bir yüzdede olan rampalarda otomatik vites aracın geri kaymasını engelleme becerisini gösterirken, Easytronic ve Speedgear düzeneklerinde Hill-Holder olanları dışındakiler geri kayar. /ONNO USTA


ALINTI
Easytronıc Şanzıman Nasıl Çalışıyor?

OpelAstra 1.6 Easytronic araç sahibiyim. Aracımın şanzımanında yaşadığım bazı sorunlar var. Bu şanzımanların çalışma düzeneği hakkında biraz bilgi verir misiniz? Ayrıca bu şanzımanın arızalanmasındaki en önemli nedenler nedir?/ Engin ERDEM

Opel markalı araçlarda mevcut olan Easytronic otomatik debriyaj sistemli vites kutuları, birkaç önemli düzeneğin birbiri ile uyumlu çalışması sonucunda sorunsuz olabiliyor.

Öncelikle hidrolik olan debriyaj basma bırakma sisteminde, hidrolikte hava olmaması şart. Ayrıca baskı balata fabrika değerlerinde olmalı, sorunsuz ve rahat çalışabilmeli. Debriyajın otomatik çalışmasını sağlayan elektronik debriyajdaki basma bırakma sisteminin plastik dişlileri sağlam olmalı ve vitese takma işlevi gören robotun da elektronik parçalarında sorun yaşanmamalı. Vites kutusunda şayet vitese zorlamalı geçme ve takılmalar varsa, bu da diğer düzenekler gibi derhal arıza algılamakta ve sistemin çalışmasını durdurmaktadır.

Elektronik arıza olarak algılanan bu olumsuzlukların da giderilebilmesine rağmen, bence birçok parçanın çok hassas bir düzende çalışma birlikteliği gerektiğinden, en ufak bir aksama sistemi bloke ederken doğal olarak aracın yolda kalmasına neden olmaktadır.

Sistemin daha sorunsuz bir halde çalışmasını sağlamak tabi ki üreticilerin sorumluluğunda ancak bildiğimiz kadarıyla, otomotiv endüstrisinde henüz, daha sağlıklı ve tam güvenli bir otomatikleştirilmiş manuel vites sitemi geliştirilemedi.


ALINTI
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti erginbkr » 13 Nis 2011, 09:59

sainz... ayrıntılı bilgiler için çok teşekkürler... vaktiniz olursa megane II lerde kuyllanılan bva otomatik şanzuman konusundada bilgi verirseniz çok memnun olurum...
Kullanıcı avatarı
erginbkr
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1315
Kayıt: 01 May 2010, 21:37
Ad Soyad: Ergin
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: BUGATTİ VEYRON Benzin+LPG

İleti tunsew » 05 Eyl 2011, 20:24

fabiadan astra easytroniğe geçmiş kardeşiniz bu forumu seviyor, hala kopamadı...
Kullanıcı avatarı
tunsew
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 84
Kayıt: 28 Arl 2007, 21:58
Konum: Trabzon
Ad Soyad: Tuncay Kör
Nereden: Trabzon
Arabanız: octavia 1.2 tsı


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir