25000-30000 tl arası araç muamması

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

25000-30000 tl arası araç muamması

İleti oxmoxtox » 22 May 2013, 16:05

şimdi octavia 2006 model 1.9 tdi modellere baktım en dolusu elegance 30000 tl.boşları ise 25000 tl civarında.fakat bu araçların da kmleri çok yüksek 120binden aşağı km yok.tanıdık olacak ki şöyle hor kullanılmamış alalım.
 
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti serhat_a89 » 22 May 2013, 17:54

Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti oxmoxtox » 22 May 2013, 18:08

tamam aracın motoru on numara ama sedan arıyorum.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti Skoda Daima » 22 May 2013, 18:13

Arkadaşlar şu dizelin fazla kilometrelisinin değeri düşer mantığını asla ve asla kabul etmiyorum. Son derece mantıksız ve saçma. Bakımları güzel yapılmış, yağı zamanında ve doğru değiştirilmiş, doğru yakıtla kullanılmış bir dizel değil 150 - 200 bin çok daha fazla kilometreleri motor kapağı açılmadan (Motor kaputu demiyorum yanlış anlamayın) devirir. Gidin taksicilerle konuşun beğenmediğimiz Fiat 1.3 multijetlerle 700 bin taksi kilometresi yapıp motor kapağı açtırmayanlar var. Zaten dizel fazla kilometre yapacak kişilere öneriliyor motor ömürleri çok daha uzun diye...
Yakıt olarak da dizel zaten bir çeşit yağ. bu nedenle bloklar da genellikle döküm blok olduğu için halk arasında motor bitmesi denilen yaşlanma, kompresyon kaybı benzinli motorlara göre çok daha az olmakta. Özellikle de uzun yol uzun mesafe kullanılan dizellerde 200 bin km hiçbirşeydir motor açısından.
Geçtiğimiz aylarda 2005 model Fabiamı satttım. Motor 250 binde idi. Turboda herhangi bir sorun yaşamadım. Octavia ile değiştirmeye gittiğimde takas ekspertizinde klasik "Motor bitik" muhabbeti çekildi. Bitik motorla nasıl araba yeni alındığındaki gibi uzun düzlüklerde otoyolda 210 km/saat sürati görür, hala nasıl bir gram yağ eksiltmez, dinamometrede arabanın gücü nasıl 54 KW çıkar (Sıfır fabrika verisi 55 KW) bunu açıklayın dediğimde verdikleri cevap yağ kapağını açıp gaz verdiğimizde duman atıyor. (Bunu bu araba 15.000 km de de yapıyordu). Ekspertiz değerinde de inceleme öncesi verdikleri değerden sadece 1000 TL düştüler. Yeni motor maliyeti en azından 3-4 bin TL dir. Sonuçta arabayı kendi özel ustama sattım, motoru yıkadı, turbo temizliği ve kank sensörünü değiştirip yeniden dinamometreye bağladık 55 KW gücü yine verdi.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti Skoda Daima » 22 May 2013, 18:18

Skoda Daima yazdı:Arkadaşlar şu dizelin fazla kilometrelisinin değeri düşer mantığını asla ve asla kabul etmiyorum. Son derece mantıksız ve saçma. Bakımları güzel yapılmış, yağı zamanında ve doğru değiştirilmiş, doğru yakıtla kullanılmış bir dizel değil 150 - 200 bin çok daha fazla kilometreleri motor kapağı açılmadan (Motor kaputu demiyorum yanlış anlamayın) devirir. Gidin taksicilerle konuşun beğenmediğimiz Fiat 1.3 multijetlerle 700 bin taksi kilometresi yapıp motor kapağı açtırmayanlar var. Zaten dizel fazla kilometre yapacak kişilere öneriliyor motor ömürleri çok daha uzun diye...
Yakıt olarak da dizel zaten bir çeşit yağ. bu nedenle bloklar da genellikle döküm blok olduğu için halk arasında motor bitmesi denilen yaşlanma, kompresyon kaybı benzinli motorlara göre çok daha az olmakta. Özellikle de uzun yol uzun mesafe kullanılan dizellerde 200 bin km hiçbirşeydir motor açısından.
Geçtiğimiz aylarda 2005 model Fabiamı satttım. Motor 250 binde idi. Turboda herhangi bir sorun yaşamadım. Octavia ile değiştirmeye gittiğimde takas ekspertizinde klasik "Motor bitik" muhabbeti çekildi. Bitik motorla nasıl araba yeni alındığındaki gibi uzun düzlüklerde otoyolda 210 km/saat sürati görür, hala nasıl bir gram yağ eksiltmez, dinamometrede arabanın gücü nasıl 54 KW çıkar (Sıfır fabrika verisi 55 KW) bunu açıklayın dediğimde verdikleri cevap yağ kapağını açıp gaz verdiğimizde duman atıyor. (Bunu bu araba 15.000 km de de yapıyordu). Ekspertiz değerinde de inceleme öncesi verdikleri değerden sadece 1000 TL düştüler. Yeni motor maliyeti en azından 3-4 bin TL dir. Sonuçta arabayı kendi özel ustama sattım, motoru yıkadı, turbo temizliği ve kank sensörünü değiştirip yeniden dinamometreye bağladık 55 KW gücü yine verdi.
Soruna cevap olarak söyleyebileceğim şey eğer imkanın var ise Alman menşeili araba al. Çünkü gvenlikleri gerçekten çok iyi ve Allah göstermesin ciddi kazalarda bile araba kolay kolay perte çıkmıyor. Sattığım arabayla son kez arkadan çarptıklarında zincirleme kaza meydana geldi. Bana çarpan pekmezi akıttı zaten, önümdeki clionun bagaj kaputu havalandı çarpınca. Arabadan indiğimde neden benim airbagler açılmadı diye indim öndekinin kaput havalanınca. Beni plakalığım bile kırılmamıştı, Clio Sembolün bagaj kilidinin üstünde olduğu arka kalın sac 3 parmak içerideydi.
Skoda Daima
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 125
Kayıt: 17 Şub 2013, 22:37
Ad Soyad: Murat Şerif Keçik
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Octavia 1,6 TID DSG

İleti oxmoxtox » 22 May 2013, 19:50

genel olarak sizin de söylediğiniz gibi alman otomobilleri gerçekten sağlam araçlar.zaten ben kendi fabiamdan memnunum ama sadece küçük geldiği için satıyorum ve sedan araç arıyorum.genel kanım şu yönde temiz bir 2004 1.9 tdi passat,2007 model 1.9 tdi jetta,2006-2007 1.9 tdi octavia sanırım araştırmaya başlamalıyım.sadece tek sorun 1.9 tdiler çok yakıyor mu?yani tabi benim 1.4 tdinin yanına yaklaşamaz ama ona yakın değerler benim için yeterlidir.başka önerebileceğiniz dizel sedan araçlar varsa önerilerinizi bekliyorum.diğer bir konu ise dediğiniz doğru dizeller çok uzun kmler yapmaları için tasarlanmış araçlardır gel de bizim türk halkına anlat bu durumu.100.000 kmyi geçti mi o araçtan hayır yok derler.bilgisizlik,kulaktan dolma bilgiler işte.ben satımı ileride zor olur işte böyle saçma insanlarla uğraşmak zorunda kalırım diye çok yüksek kmler olmasın diye düşünmüştüm.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti hakangemini » 22 May 2013, 20:06

Hocam bu kadar ince eleyip sık dokumak akla zarar. sonuçta sizinle mezara gelmeyecek. İçinize sinen, sürüşü ve yakıtı cebinize uygun bir araç olsun, bakım ve işletme masrafları makul olsun yeter. Teknoloji geliştikçe insanlar daha stresli yaşamaya başladı. Çünkü seçenekler arttı. Eskiden herkes ata binerdi 18.yy'a kadar. Atın arabı, İngilizi, ispanyolu vardı. ama at attı sonuçta. Yüksek km'de bir dizel almak akılcı olmayacaktır. Multijet motor bence başarılı bir motor. Kia Rio sedan dizel de düşünebilirsiniz. Bir yıl içinde az km yapıyorsanız benzinli de düşünebilirsiniz. Çünkü dizeller için fiyat farkı fazla. O fiyat farkını benzine verip zaten 2-3 yıl kullanırsınız.
Kullanıcı avatarı
hakangemini
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 314
Kayıt: 25 Arl 2011, 19:17
Ad Soyad: HB
Nereden: Düzce
Arabanız: 2003 Octavia Business

İleti oxmoxtox » 22 May 2013, 20:30

evet zaman ilerledikçe seçenek arttı insanlar benim gibi çok kafaya takmaya başladı.hep daha iyi daha mükemmeli kaygısı seçimleri zorlaştırdı.yılda 20000 km yaptığım için , dizel yakıtı kokladığı için ,dizelin çekiş gücünü sevdiğim için dizelden vazgeçemedim.benzin-lpgyi hiç düşünmedim düşünemiyorum.ya bizim aile biraz kalabalık bu yüzden küçük sedanları da düşünemiyorum.şöyle bagajı 500 lt,iç mekanı geniş rahat konforlu bir araç arıyorum.işte herkes bir şey söylüyor.aman 100.000 kmyi geçen araba alma,aman boyalı araç alma,aman kazalı araç alma,aman şu modeli alma insanın beyni sulanıyor.ben 2 sene önce bir fabia 1.4 tdi aldım sorunları bitmedi.3 sene önce bir symbol lpgli aldım başıma gelmeyen kalmadı.bu konuda şanssızım.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti paranoia » 22 May 2013, 22:13

Roomster baktınız mı ? Bagaj , yakıt , performans sizi tatmin edebilir gibi geldi bana. Kabaca aslında arabanızdan memnunsunuz sadece küçük geliyor diyorsunuz , yakın motorlar daha geniş alan pikap tadında taksi tat verebilir . Aklınızda bulunsun ;)
paranoia
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 476
Kayıt: 31 Arl 2010, 15:12
Ad Soyad: Nuri Şalk
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia 1.6 TDI DSG Otomatik 2011 Makyajlı Ambient

İleti palandoken » 23 May 2013, 07:07

oxmoxtox yazdı:...işte herkes bir şey söylüyor.aman 100.000 kmyi geçen araba alma,aman boyalı araç alma,aman kazalı araç alma,aman şu modeli alma insanın beyni sulanıyor...


İnsanların söylediklerine pek takılmayın. Siz kendi beklentilerinizi karşılayan bir araç alın.

Birşey almadan, birşey yapmadan önce araştıracaksın, soracaksın, soruşturacaksın ama en sonunda bildiğini okuyacaksın.
Kullanıcı avatarı
palandoken
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 49
Kayıt: 07 Mar 2013, 08:22
Ad Soyad: Adem YEŞİLYURT
Nereden: Erzurum
Arabanız: 2004 Octavia 1.6 Collection Plus

İleti umutgiray » 23 May 2013, 09:38

oxmoxtox yazdı:demek bu kadar kötü öylemi?bir de türkiyenin en çok satan otomobili.nasıl böyle oluyor bilmiyorum.bizim türk milleti o zaman araç seçmeyi bilmiyor.siz peki ne önerirsiniz?

fiyat makul ikinci eli hareketli parçası ucuz. her şey bir kenara, güvenliği tam yol tutuşu sağlam bir araba olmalı gerisi teferruat can taşıyoruz nihayetinde.
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti oxmoxtox » 23 May 2013, 13:19

tabiki güvenlik çok önemli.linea dediğimiz araç pek güvenlikli değil.lineada sadece motor ve bagaj süper bence başka bir artısını göremedim.ben de zaten sorarak,araştırarak tecrübelere bakarak araç almak istiyorum.bundan önceki tecrübem pek iyi olmadığı için işi sıkı tutuyorum.sonuçta 25bin 30bin bir araca veriyoruz ben öyle zengin bir insan değilim o yüzden aracımıza aldık mı iyi de bakarız.hep forumlarda bakıyorum herkes vwden başka araba tanımıyor.almanda alman tutturmuşlar bir de çok fanatikler.kendi babamın 1966 model kaplumbağası var adam vwden almandan şaşma diyor.acaba bu değişti mi?diğer markalar hiç mi kaliteli araçlar yapamıyorlar anlamadım doğrusu
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti oxmoxtox » 23 May 2013, 16:21

şu dokker 1.5 dciler acaba nasıl?kullanan var mı?1.6 hdi berlingo veya partner?1.3 multijet doblo?
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti serhat_a89 » 23 May 2013, 17:53

oxmoxtox yazdı:şu dokker 1.5 dciler acaba nasıl?kullanan var mı?1.6 hdi berlingo veya partner?1.3 multijet doblo?



1.3 multijet doblo'nun 75 bg olanı 5 para etmez arkadaşımda var arabayı 2010 da sıfır aldılar çekiş sıfır.

Ben olsam bunların arasından Dokker ı tercih ederdim, kendi almama sebebim ise her yıl muayene sorunu ve

vergilerinin çok olması.

Seat Cordoba ve Kia Cerato düşünürmüsünüz?
Kullanıcı avatarı
serhat_a89
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 642
Kayıt: 05 Mar 2011, 17:17
Ad Soyad: Serhat
Nereden: Kırıkkale
Arabanız: Felicia Safeline(satıldı)

İleti oxmoxtox » 23 May 2013, 19:40

bende fabia var artık küçük araç dar geliyor.seat cordoba benim fabianın bagajı daha büyük sedan olanı.kia cerato 1.5 dizeller aklımdaydı.yeni ceratoları düşünmüyorum çünkü dizeli yok eski kasa daha mantıklı fakat bagajı küçük aynı hyundaı accent era gibi.şu dokker çok aklıma yattı dizeli 28000 tl.sadece şunu duydum bu dokkerın stepway olanları binek otomobil olarak geçiyormuş ne kadar doğru bilmiyorum.eğer öyle bir şey varsa dokker aklımda cidden.hem az yakıyor hem de büyük şu dokkerler.sadece güvenlik yok artık allah korusun kazasız belasız diyeceğiz.dokkerın 0 km olanı mı yoksa 2. el şöyle az kullanılmış bir citroen berlingo,partner 1.6 hdi 92 beygir veya 1.3 multijet doblo mu onu düşünüyorum.kesin değil ama aklımda şekillenmeye başladı.vergileri de yanlışsam düzeltin senelik 827 tl normal binek otomobiller ise 527 tl.yani 300 tl bir fark var.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti oxmoxtox » 23 May 2013, 22:52

cumartesi su galerileri gezecegim.su dokker hosuma gitti.bir test surusu yapayim diyorum.kangoo berlingo pahali geldi.caddylerin yanina yaklasilmiyor.zaten caddylerin arkada yay var bu rahatsizlik yaratiyor.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

İleti umutgiray » 24 May 2013, 08:03

oxmoxtox yazdı:cumartesi su galerileri gezecegim.su dokker hosuma gitti.bir test surusu yapayim diyorum.kangoo berlingo pahali geldi.caddylerin yanina yaklasilmiyor.zaten caddylerin arkada yay var bu rahatsizlik yaratiyor.

fabia scoutlara baktınmı hiç. ben kullanıyorum bagaj geniş, yakıt az, sağlam ve alman.
linkteki gibi bir şey olabilir mesela
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-memurdan-17000-km-de-hatasiz-2011-model-lpg-li-124700276/detay#
Kullanıcı avatarı
umutgiray
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 740
Kayıt: 06 Nis 2010, 16:57
Ad Soyad: SALİH TEMİZ
Nereden: Ankara
Arabanız: WW Jetta Comfortline 2011 1.6 TDI Ot.

İleti oxmoxtox » 24 May 2013, 12:14

bana lpgli bir araca göre pahalı geldi.bir de çok mu tipsiz ne.
oxmoxtox
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 359
Kayıt: 12 Nis 2012, 19:27
Ad Soyad: serhat
Nereden: Adana
Arabanız: skoda fabia 1,4 tdi

ÖncekiSonraki

Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir