fiat doblo multijet 1.3 yakıt kaynaklı emme manifoldu hasarı

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

fiat doblo multijet 1.3 yakıt kaynaklı emme manifoldu hasarı

İleti lestat » 19 Ekm 2016, 17:30

merhaba arkadaşlar
2012 model 1,3 multijet doblo aracımız var.
Bu aracı geçenlerde izmir birmot servise bıraktım. 120.000 bakımı duman atma ve motor ikaz lambası yakması gibi sorunu vardı.
Neyse bakım yapıldı.
servis yakıt kaynaklı emme manifoldunda delik var dedi ve bunu düzeltmek için 1000tl istedi.
ben de bu garantiden değişmez mi diye sorduğumda
"Yakıt kaynaklı olduğundan girmez dendi."
- iyi diyorum bana bunun yakıt kaynaklı olduğunu bildiren bir rapor verin dedim.
-yok veremeyiz diyorlar. en fazla emme manifoldu delik deriz dediler.
-e dedim başka bir şekilde delinmez mi diyorum.
-yok beyfendi bu sadece yakıt kaynaklı oluşur.
-e rapor et bana o zaman
-yok edemem.

şimdi benim anlamadığım içinden hava geçen bir parça emme manifoldu nasıl yakıt kaynaklı zarar görür. madem gördü bunu neden bana yazılı olarak vermemekte diretiyor.
ve son olarak sevgili forum üyeleri bu durumda ne yapabilirim.
saygılarımla
 
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti AhmetH » 19 Ekm 2016, 21:33

Asla yakit kaynakli olmaz. Turbo oldugundan emme tarafi basinc altindadir belki plastik borularda vs catlak olabilir.
Bir baska servise gosterin
1.3 multijet milyonlarca ticari arac ve takside varolan bir motor her turlu parcasini. Cikmasida her turlu keseye gore ustasida bulunur malum
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti SKDFORMAN » 19 Ekm 2016, 21:34

Araç lpg li olsa geri tepti deldi derimde dizelde yakıtla alakalı nası olabilir anlamadım.
Bu manifold plastik bi aksam. Tamiri 1000tl çok fazla gibi geldi. Sağlam bi japon bile iş görür sanki. Hani bilmiyorum ama tahmin ediyorum. Orada cok fazla basınç yoktur. Çünkü plastik. Sağlam bi japonla delik doldurulabilir. En kötü plastik kaynak yapılıyor. Oda 1000tl tutmaz.

Garanti olayını bilmiyorum ama yakıt kaynaklı deyip kullanıcının üstüne bindirmek nası bişey anlamadım. O zaman hangi yakıtı alacağımızıda belirlesinler. Ülkemizdeki yakıt kalitesi belli. Bütün şirketler belli standartlarda yakıt sattığını iddea ediyorlar. Ha, mazot yerine benzin aldığınızı felan iddea ediyorlarsa bilemem.

Bana saçma geldi açıkçası.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti lestat » 21 Ekm 2016, 12:42

Durun devamı geliyor.
Araç aynı zamanda yakıt filtresi arızası verip duruyordu.
Bunlar filtreyi değiştiriyorlar. Araç servisteyken tekrar arıza lambası yakıyor. Neyse kontrol ediyorlar. Sensör arızası.
400tl+ işçilik 500tl.
e dedim bu aracın garantisi devam etmiyor mu.
yok beyfendi ayın 14ünde bitmiş.
iyi de bu şikayetteen daha önce araç geldi. ırın gırın mırın.

Daha sonra merkez servise götürdüm. O da yetkili servis. Adamlar diyor ki yakıttan emme manifoldu mu delinir.
dedim ne tutar. 1250 tl.
Ardından 1. sanayi sitesine gittim. Fiyat aldım. Orjinal parça artı işçilik 550 tl

Özetle Bu fiattan ve tofaştan bir halt olmaz. Arabayı alırken garantisi var falan felan yok uzatalım güvencede olursunuz laflarına inanmayın. Normal bakımdan geçiriyorlar zaten. Siz de garanti bozulmasın diye katlanıyorsunuz. Böyle bir arıza olduğu zaman da yok kullanıcı hatası yok yakıt kaynaklı falan felan.
Özetle fiattan araba almayın alırsanız garanti uzatma olayına da girmeyin.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti SKDFORMAN » 21 Ekm 2016, 13:19

Valla abi ben fiat'tan kendi adıma çok memnunum. 1.3mjet motor zaten efsane motordur. Torku olsun beygir gücü olsun yakıtı olsun en ideal motordur. Zaten ticari olarakta en cok tercih edilen motordur. Bunun yanında çok nadir arıza yapmasıyla da ünlüdür. Fakat tabiyki her motor arıza yapabilir. Anlattığınız sorunlar servis sorunları. Bu sorunlar bildiğim kadarıyla her serviste olmuyor. Siz kötüsüne denk gelmiş olmalısınız. Fiat'ın en güzel özelliği her ilde hatta ilçede ve hattaa beldelerde bile yetkili servisinin bulunması. Kötü veya iyi biz araştırıp en iyi hizmeti almaya çalışacağız.
Ayrıca sizinde dediğiniz gibi sanayide bu aracın her türlü arızasının çözümü mümkün ve bol. Usta zaten gözü kapalı yapıyor.
Şehir içi 4.5-5lt arası, uzun yolda ise 3.8lt ye kadar yakıt tüketimi olan, yedek parçası çok ucuz olan, satışa çıkarınca hiç zorlanmadan satılan bi araçtan bahsediyorsak alınmaz diyemeyiz bence.
Bahsettiğimiz motor ticari takside 600bin km deviren bi arkadaşla konuşmuştum. Motora anahtar değmediğini söyledi.
Motor konusunda şahsi fikrim şuki 10 numaradır. Servis konusunda her markada olabileceği gibi bu markada da problemler olabilir. Bununla geçmiş olsun.
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX

İleti lestat » 22 Ekm 2016, 22:05

Multijet güzel bir teklonoji buna lafım yok. ama eskimeye başladı bu da bir gerçek. Rakipleri güzel ataklar yapıyor şu aralar. Mesela benim favorim mazda skyactive motorlar. Adamlar 1,5lt den 105 beygir alıyorlar ve fiatın multijeti gibi motor 2000 devirin altında yığılıp 3000 devirden sonra sağırlaşmıyor. Bildiğin benzinli gibi devir çeviriyor.

Fiatın ticaride kullanılması tamamiye sorunsuz olmasından falan değil. Bilakis tam tersi ucuz olması. Başka bir mantığı yok. Ama şöyle bir gerçek var ki bir arabanın kendisi ve parçası ne kadar ucuz ise o kadar kalitesizdir. Ben fiatın multijet motorunun çok sorunsuz olduğunu da düşünmüyorum. Başka bir yetkili servise gittim oradaki yetkili. "abi benim 3 tanıdığımda multijet kullanıyor onlarınki de patladı. Biri opet biri shell biri bpden alıyor yakıtı. Yani olayın yakıtla bir alakası yok. " Merak ediyorum bu forumda kaç kişi emme manifoldu patlattı.
Sizin aracınız sorunsuz olabilir. Multijet kullanıp da sorunsuz 600.000 km devirmiş insanlar da olabilir. Fakat bir iki arabaya bakarak bir markayı değerlendiremeyiz Kaldı ki istatistikler bu yönde bilgi de vermiyor. Bundan bir kaç sene önce avrupa da bir kurum istatistik yapmıştı. En son çok arıza çıkaran markalar dacia fiat. En az çıkartanlar ise porche VW ve toyota olarak listelenmişti. Bizim skodalar ise ilk 10daydı. Size iyi denk gelmiş olabilir. Allah nazardan saklasın; fakat bu fiatın kalitesiz araçlar üreten bir marka olduğu gerçeğini ortadan kaldırmıyor. İyi adam hem ucuz üretecek hem de sorunsuzlukta vw mercedes bmw gibi markalarla yarışacak. Yok böyle dünya.
Bir de son olarak siz motoru övüyorsunuz ben ise arabayı eleştriyorum. ikisi farklı şeyler. Adamın arabası servisteyken benim fabiayı verdim geçici süre. Çok beğendi.
"Hakan diyor bu arabanın direksiyon tepkileri sertliği, motorun performansı (gerçi benimki benzinli kıyaslanmaz tabi) süspansiyonu yol tutuşu iç mekan kalitesi falan çok güzel. benim fabia 2001 doblo 2012 model. arada 11 yıl var elini vicdanına koy tofaş.
Araç az yakıyor doğru motorun verimliği felan güzel. ama araç sadece motordan oluşmuyor.
Ayrıca
- direksiyonu normal hidrolik. hızlandığınız zaman yeterince sertleşmiyor. düşük hızlarda da fazla sert.
-motor 2000 altında turbo lagına giriyor. 3000 üstünde de sağırlaşıyor.
- iç mekan kalitesi rezalet. Daha 1-2 senenin sonunda orasındaki burasındaki plastikler çıkmaya başladı.
- 120 000 de ve 4 yaşında kaçıncı kez direksiyon simdi değişti saymıyorum. (gerizekalı tofaş bu araba ticari bu araba sürekli km yapıcak o kadar dandik direksiyon simidi konur mu.)
- vites kutusu çok kemikli geçiyor. Geçenlerde kola içerken vites değiştireyim dedim. üstüme döküldü. Vw grubu bunun yanında pamuk gibi kalıyor.
- debriyajı sert. uzun kullanımda yoruyor. Madem bu kadar sert debriyaj koyucan hidrolik yapma da başımıza boşu boşuna masraf çıkarma.
- kullanışsız. Cam açıkken araçtan inerseniz tekrardan kontağı takıp camı kaldırmanız gerekiyor. Ulan skoda o işi 2001 de çözdü. Direksiyon ve koltuk ayarları yetersiz.
- ses yalıtımı az. Çok fazla ses alıyor içeri. Biraz daha üstüne düşebilirlerdi.
Benim gördüğüm eksiler bunlar. Dikkat ederseniz bu saydıklarım ticari kafayla işe bakanın umrunda olmayacak şeyler. Fakat her araç ticari kullanılmıyor. Hepsi bir yana araba dediğiniz şey sadece motordan oluşmuyor.
Kullanıcı avatarı
lestat
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 379
Kayıt: 28 May 2012, 15:00
Ad Soyad: Hakan ÖZLER
Nereden: İzmir
Arabanız: Fabia Elegance

İleti SKDFORMAN » 23 Ekm 2016, 15:41

Abi ben fiat forumlarınada bakıyorum, inan daha ilk kez sende duydum manifold patlayan. Hele böyle kronik bi sorun olsa kesinlikle tartışılırdı. Yanlış anlama manifold patlamaz demiyorum ama kronik bi sorun değil bu. Çünkü başka kronik sorunlar var ve bunlar sıkça konuşuluyor. Onlarda ufak tefek zaten.
Ben motor olarak değerlendirdim. Biliyorsun bu motor opel gibi başka markalarda da kullanılyor. İç kısımlarındaki eleştirilerine katılıyorum. Ama ucuz işte. Tercih meselesi.

Abi birde 200bin araç üzerinde yapılan detaylı araştırma sonucu arıza yapma oranları bu şekilde
Arıza İhtimali
1. Mazda %17
2. Mercedes %25
3. Toyota %26
4. Honda %27
5. Mitsubishi %29
6. Volvo %30
7. Nissan %33
8. Fiat %34
9. Audi %35
10.Ford %36
11.BMW %37
12.Peugeot %37
13.Subaru %37
14.Hyundai %38
15.Rover %39
16.Volkswagen %40
17.Opel %43
18.Renault %48
19.Saab %48
20.Citroen %50
21.Land Rover %53
22.Alfa Romeo %54
SKDFORMAN
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 975
Kayıt: 19 Oca 2014, 23:42
Ad Soyad: Mustafa
Nereden: Ankara
Arabanız: Forman LX


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir