Golf Tsi 140 HP

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Golf Tsi 140 HP

İleti guvenxoca » 17 Ekm 2007, 23:38

arkadaşlar bugün golf TSI kullanma şerefine ulaştım,gerçekten harikaydı,140 hp çift turbo şarj uçurdu resmen...
bu kadar iyi olacağını tahmin etmiyordum...

fsi hikaye arkadaşlar asıl olay TSI tek kelimeyle tork canavarı, dayanamadım gaza geldim 206 GTI ,3.20 ve fabiş TDI tozumu yuttu bugün...

hiçbiri yetişemedi özellikle bmw yw çok şaşırdım...
 
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti PERTT » 18 Ekm 2007, 01:04

sanırım bmw ve gtı pek ıplememıs senıı :):):):))
PERTT
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 30 Ağu 2007, 13:18

İleti guvenxoca » 18 Ekm 2007, 01:25

[quote="PERTT"]sanırım bmw ve gtı pek ıplememıs senıı :):):):))[/QUOTE]
yok kardeş sağlam gidior golf,bu kadarını beklemiyordum

haaa hiç 206 GTI kullanmadım ipledimi iplemedimi bilemem ama bmw tokadı yedi resmen....
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti sainz » 18 Ekm 2007, 13:58

[quote="guvenxoca"]arkadaşlar bugün golf TSI kullanma şerefine ulaştım,gerçekten harikaydı,140 hp çift turbo şarj uçurdu resmen...
bu kadar iyi olacağını tahmin etmiyordum...

fsi hikaye arkadaşlar asıl olay TSI tek kelimeyle tork canavarı, dayanamadım gaza geldim 206 GTI ,3.20 ve fabiş TDI tozumu yuttu bugün...

hiçbiri yetişemedi özellikle bmw yw çok şaşırdım...
[/QUOTE]


 

Çift turbo mu yoksa turbo+kompresör mü?Confused
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti trifaze » 18 Ekm 2007, 14:12

bende 1993 renault spring ile porche ye sellektor yapip yol istiyordum.
isin ilginc yani adam bana yol verdi. way be arkamdan baka kaldi ..

bir kac kilometre sonra polise yalvarirken buldum kendimi. radar cazasi

 
trifaze
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Eyl 2007, 15:29

İleti guvenxoca » 18 Ekm 2007, 15:17

[quote="sainz"][quote="guvenxoca"]arkadaşlar bugün golf TSI kullanma şerefine ulaştım,gerçekten harikaydı,140 hp çift turbo şarj uçurdu resmen...
bu kadar iyi olacağını tahmin etmiyordum...

fsi hikaye arkadaşlar asıl olay TSI tek kelimeyle tork canavarı, dayanamadım gaza geldim 206 GTI ,3.20 ve fabiş TDI tozumu yuttu bugün...

hiçbiri yetişemedi özellikle bmw yw çok şaşırdım...
[/QUOTE]


 

Çift turbo mu yoksa turbo+kompresör mü?Confused
[/QUOTE]

Golf GT 1.4 TSI

Motor hacmi 1.390 cm³
Çap / Strok 76,5 / 75,6 mm
Silindir başına supap adedi 4
Sıkıştırma oranı 10,0 : 1
Aşırı yükleme Kompresör, Turboşarj
Azami şarj basıncı 2,5 bar
Azami güç 125 kW / 170 PS 6.000 d/d’de
Azami tork 240 Nm 1750-4500 d/d’de
Hızlanma 0-100 km/s 7,9 saniye
Esneklik (80-120 km/s 5. viteste) 8,0 saniye
Azami hız 220 km/s
Şehir içi 9,6 litre /100 km ( MVEG’ye göre)
Şehir dışı 5,9 litre/100 km ( MVEG’ye göre)
Kombine 7,2 litre (98 oktan) ( MVEG’ye göre)
CO2 emisyonu, kombine 173 gr/km




Golf GTI’daki 2.0 FSI ile Volkswagen ilk egzoz turboşarjlı direkt benzin enjeksiyonlu motorunu tanıtmıştı. TSI teknolojisiyle Volkswagen şimdi ikinci kademeyi başlatıyor: Sonuç tüketimi düşük, gücü ve torku yüksek, yeni bir teknolojik ünite. Yeni 1.4 TSI – sadece adıyla değil – TDI teknolojisi ile paralellikler arz ediyor

Volkswagen dünya çapında ilk ve tek üretici olarak sunduğu TSI teknolojisinin eşsiz özelliği, direkt benzin enjeksiyonu ile çift şarjlı yüklemenin kombinasyonudur. Seri olarak bağlı bir egzoz turboşarjı ile kombine edilmiş bir kompresör olan “Twincharger”, motor hacminin her bir litresinden ürettiği 90 kW veya 121 PS ile binek araçlarındaki seri üretim dört silindirli motorlar arasında bir tepe değeri sağlıyor.



240 Nm’lik azami tork daha 1750 d/d’den itibaren sağlanıyor ve 4500 d/d’ye kadar bu yüksek düzeyde kalıyor. Bu değer, yaklaşık 2.3 litrelik bir motor hacmine sahip atmosferik emişli bir motorun potansiyeline denk gelir. Ancak 1.4 TSI’nın tüketimi buna kıyasla yaklaşık %20 daha azdır.



TSI teknolojisi, 100 kilometrede 7,2 litre yakıt tüketimiyle (MVEG’ye göre kombine tüketim; kombine CO2 emisyonu: 173 gr/km) son derece tutumlu. TSI motorun 103 kW / 140 PS gücünde ve 220 Nm azami torka sahip ikinci bir varyasyonu da bulunuyor. Gelecekte Volkswagen TSI teknolojisini başka modellere de yaygınlaştırmayı planlamaktadır

Volkswagen’in açıklamış olduğu hedef CO2 emisyonunun ve yakıt tüketiminin belirgin şekilde azaltılmasıdır. Ama bu seyir güvenliği ve sürüş keyfinin aleyhine olmamalıdır. Bu hedefe ulaşmak için yeni çözümler ve yenilikçi motor teknolojisi gerekmektedir

Tüketimin azaltılması için motorlara uygulanabilecek en etkili önlemlerden birisi “Downsizing”, yani motorun küçültülmesidir. Motor hacminin 1390 cm3’e küçültülmesi suretiyle sürtünme kayıpları azalmakta ve dolayısıyla daha yüksek bir motor verimi elde edilmektedir. Ancak bu, günümüzdeki daha fazla seyir güvenliği ve sürüş keyfi için daha fazla tork talebiyle çatışmaktadır. Bunun için çözüm olarak aşırı yükleme ortaya çıkmaktadır.



Ancak tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir. Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir. Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 1.4 TSI motordaki “Twincharger”dir. Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı

guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

İleti sainz » 18 Ekm 2007, 15:40

[quote="sainz"]Çift turbo mu yoksa turbo+kompresör mü?Confused[/QUOTE][quote="guvenxoca"]...Aşırı yükleme Kompresör, Turboşarj...[/QUOTE]

 

Hah şimdi oldu.Wink Dedim gene mi farklı bir motor çıkarttı VW.Big%20smile
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir