Triger Kayışım Çok Gerginmiş

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Triger Kayışım Çok Gerginmiş

İleti yonetici » 16 Arl 2007, 16:01

Cumartesi günü benim seat cordobayı servise verdim. Rutin bakım işlemleri yapıldı fakat ustam triger kayışının çok gergin olduğunu bu saatten sonra gevşetemeyeceğini söyledi. Aracın önceki sahibi kayışı 2005 yılında değiştirdiğini söylemişti. O günden beri yaklaşık 25 bin km kadar yol yapıldı. Benim araştırmalarıma göre gergin kayışın kayış ve bilya ömrüne zararı var. Ustam riskli bir mesele olduğu için herhangi bir sorumluluk üstlenmek istemiyor ve değişmesi gerekir diyor. Trigerda az para değil neticede. Kafam karışmış durumda ne yapsam bilmiyorum. Parçayı alıp daha ucuz işçilikle bir yerde taktırma yoluna mı gitsem gözümü karartıp böylece binsem mi karar veremedim.
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ahmetva » 16 Arl 2007, 16:09

Arada ne kadar fiyat  farkı var...
ahmetva
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 May 2007, 23:57

İleti irfant » 16 Arl 2007, 16:11

Fazla gergin kayış zamanlama hatasına yol açmaz mı?
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti AV-2006 » 16 Arl 2007, 16:16

Gergin oluşundan dolayı ömrüde kısalacaktır..

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti yonetici » 16 Arl 2007, 16:54

[quote="irfant"]Fazla gergin kayış zamanlama hatasına yol açmaz mı?[/QUOTE]
 

Gergin değilde gevşek olsaydı olabilirdi.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti komando » 16 Arl 2007, 16:59

biraz gevşeti versin ne var bunda gergin kayış rulmanlara aşırı yük yapacağından rummanın arızalanmasına neden olabilir ayrıca tamircimden biliyorum eğer kayışın üzerindeki yazılar gayet net okunabiliyorsa ve takıldığı tarih belli ise kayışın iyi durumda olduğuna kanaat getiriyorlar
komando
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 8
Kayıt: 13 Arl 2007, 13:33

İleti yonetici » 16 Arl 2007, 21:33

Galiba kayış işini bir sonraki bakıma kadar yani 10.000 km sonraya erteliycem. Birkaç gün önce ilk çalıştırma ile ilgili bir problem başlamıştı. Ben havaların soğuması ve aracın bakım zamanının gelmiş olmasına bağlamıştım fakat öyle değilmiş. Bir üretim hatası olarak bu modellerde araç beyninin üzerinden içeri su alıyormuş bendede öyle olmuş. Serviste beyni kurutup üzerinide metal bir saca benzer malzeme ile örtmüşler. Bu gün çıkıp araba ile dolaştım hafif bir sorun yine var gibime geldi. Allah korusun bu ilerleyen günlerde iyice problem olmaya başlarsa masraf çıkartır.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 18 Arl 2007, 01:17

1-motor kontrol ünitesi nerdeki senin araçta su alıyor?
 

2-ilk çalıştırma anındaki problem ne idi?

 

3-triger kayışında herhangibir aşınma,yırtık,dişlerde eksilme var mı?

 

4-ustanız aracınızın üreticisinin belirlediği ölçüdeki gerginliği biliyor mu?
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti skodacı » 18 Arl 2007, 01:20

ustanızın atölyesinde aşağıda resimde gözüken cihazdan varmıydı?Triger Kayışı Gerginlik Ölçme Aleti Yeni ya da kullanılmış kayışların gerginliğini ölçmek için
6 adet değişken uç dahildir,kayış uygunluğu ölçüm ve kalibrasyon ölçümü için

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti nadirin » 18 Arl 2007, 02:10

1. başka bir servise de göster mutlaka
2.ilk defa gergin triger duydum. saçma geldi
3.bence gereksiz değişmesi

nadirin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 15 Eyl 2007, 23:39

İleti yonetici » 18 Arl 2007, 02:11

[quote="skodacı"]1-motor kontrol ünitesi nerdeki senin araçta su alıyor?
 

2-ilk çalıştırma anındaki problem ne idi?

 

3-triger kayışında herhangibir aşınma,yırtık,dişlerde eksilme var mı?

 

4-ustanız aracınızın üreticisinin belirlediği ölçüdeki gerginliği biliyor mu?
[/QUOTE]
 

1) Sürücü tarafında amortisör kulesinin arkasında plastik kapaklı bir bölmede. Ön camdan akan yağmur suyu direkt bu bölmeyi kapatan parçanın üzerinden akıp geçiyor.

 

2) İlk çalıştırmada çok aşırı bir rölanti dengesizliği vardı ve hemen stop ediyordu.

 

3) Triger kayışı normal gibi duruyor öyle anormal aşınmalar yok.

 

4) Güvenilir bir özel servisin ustası. Teknik bilgisinin bu hususta gayet yeterli olduğu kanaatindeyim.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti 10TOPRAK » 18 Arl 2007, 11:53

Aman diyeyim beyin çook önemli 1 milyar masraf sonra aman dikkat..!
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti skodacı » 18 Arl 2007, 21:58

? sana yardımcı olmak istemiştim...ama sorularıma(özellikle 4. soruya) tabir yerindeyse sen(skodacı) benim ustanın yanında nesinki tarzındaki cevabından ötürü yardımcı olma niyetiyle sana keşke bu sorularımı sormasaydım...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 19 Arl 2007, 01:10

[quote="skodacı"]? sana yardımcı olmak istemiştim...ama sorularıma(özellikle 4. soruya) tabir yerindeyse sen(skodacı) benim ustanın yanında nesinki tarzındaki cevabından ötürü yardımcı olma niyetiyle sana keşke bu sorularımı sormasaydım... [/QUOTE]
 

Siz bilirsiniz.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti loveskoda » 19 Arl 2007, 01:47

Abi Triger kayışı çok önemli. Kopması durumunda en az 5000YTL. masraf açar. Bence hemen değiştirin... Gerginliği fazla ise çalışırken tam gaz gibi kayışı zorlayacak bir harekette yerinden çıkabilir....

loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42


Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir