Debriyaj aşağıda, 1. 2. 5. ve geri vites sorunlu

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Debriyaj aşağıda, 1. 2. 5. ve geri vites sorunlu

İleti yonetici » 09 Mar 2008, 20:27

Arkadaşlar cordobayı 13 ay kadar önce almıştım. Aslında aldığım günden beri debriyaj pedalı ve viteslerle ilgili bir sıkıntım var. Periyodik bakım yada ıvır zıvır işlerde şanzımanda bir problem olduğunu söyledim ama servis konunun üzerine pek eğilmedi sprey, yağlama vs gibi basit işlemlerle geçiştirdi. Bende sürekli rahatsız etmediği için işin ucunun paraya dokunacağınıda bildiğimden illa sorunu çözücem diye uğraşıp durmadım servis salladı bende salladım Embarrassed. Şimdi ise debriyaj pedalına basıp bırakınca olması gereken konuma dönmüyor  (Daha önce bunu günübirlik yaptığı anlar olmuştu) yaklaşık olarak yarıda bir pozisyonda kalıyor. Sanki spor debriyaj gibi kalkışlarda da sertleşme var. Tüm bunların yanında 1. 2. 5. ve geri vitese geçmede bir zorlanma var sanırım debriyaj tam ayırmıyor. Artık sürüş konforumu iyiden iyiye bozduğundan ilaç tedavisini kesip ameliyat ettirmeye karar verdim Smile Fakat sorunun ne olabileceğinide merak ediyorum en azından servise gitmeden önce belki kendi yedek parçamı temin ederim. Balatamı bitik diye düşünüp 2 viteste biraz yokuşta kaldırmayı falan denedim lkinde başaramadım ikincisinde daha az bir yokuşta oldukça yüksek bir aragaz ile zorlanarak kaldırabildim. El frenindede biraz zorlayınca açıkçası balata sıyırıyormuş gibime gelmedi. Debriyaj telindende şüpheleniyorum ama balatanın tam ayrılmaması yada pedalın geri gelmemesi pek bununla akalalı değildir herhalde. Bu konudaki sizinde fikirlerinizi almak tecrübelerinizi dinlemek isterim.
 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti lazianke » 09 Mar 2008, 21:40

emir bey açıkçası bir fikrim yok ama cordobada debriyaj hidrolik değil mi? telden bahsetmişsiniz.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti yonetici » 09 Mar 2008, 22:13

[quote="lazianke"]emir bey açıkçası bir fikrim yok ama cordobada debriyaj hidrolik değil mi? telden bahsetmişsiniz.[/QUOTE]
 

Pedal ile hidrolik debriyaj sistemi birbirine doğrudan bağlı değiller sabit uzunlukta ayarsız bir tel var diye biliyorum.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti hakanerdogan » 09 Mar 2008, 22:22

bence yayla alakalı olabilir, yarış arabası debriyajı gibi sert ve kısa mesafede kalıyorsa...

basılıp çekile çekile deforme olup ömrünü yitirmiş olabilir.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 09 Mar 2008, 22:36

hidrolik  debriyaj  var  ise    fren  hidroliği  ile  ortak  kullanıyorlar   sıvıyı
 

opelde  öyle..   eğer  fren  hidroliği  azaldıysa  debriyajda  sıkıntı  olabiliyor.

 

veya   debriyajda  sıkıntı  varsa  frenlerde..

 

Hidrolik debriyaj  sıvısı  diye  birşey  yok  direk  fren hidroliği  koyuyorsunuz.

 

bence  bir  seviyesine  bakın ..   eğer   sıkıntı  debriyajdaysa  büyük  ihtimal   rulmanındadır  oda  az  buz  para  değil  hidrolikler  için..

 

telli  ise   durum   çok  ilginç.  bir  şekilde  hidrolik  kumandaya  ulaşması  lazım  

 

yani bence  sorun  hidrolik  debriyajda (ki hidrolik debriyaj  varmı  onuda  bilmiyorum ama  sorun  buna  çok yakın)
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 09 Mar 2008, 22:38

Acaba aracın eski sahibi debriyajı set halinde değiştirmedide çakma mı yaptırdı Ermm Balatanın kaçırmamasına rağmen (Yada kaçırıyor ben anlamıyorum) diğer belirtilerin bitik bir debriyajı anımsatması bundan olabilir gibime geliyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti AhmetH » 09 Mar 2008, 22:54

debriyaj  balatasının  aşınmasına  2 mm  diyelim  bir  yüzeyden


ön  arka  4  mm  yapar 1 milim de  baskıyla volandan  yese (ki çok zor)  5mm  aşınma söz  konusu..

 

5mm   için  debriyaj  pedalının  eski  konumuna  gelmemesi   çok zor.

 

her  türlü  en  iyi  yorum  şanzıman  inince  verilir  bence..   belki  hidrolik  kaçağı  vardır  vs..

 

siz  en  kısa  zamanda   hidrolik  seviyenize  bakın.   eksikse  doldurun  kurtardıysa   yaza  kadar  gider.

 

bir  ara  söktürürsünüz  yada  gittiği  yere  kadar  hidrolik  ekleyerek  gider..  eğer  hidrolik eksiltiyorsa  debriyaj kaçırması söz konusu  değilse

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2216
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 09 Mar 2008, 23:13

Frenlerime yansıyan bir sorun yok bu yüzden hidrolik ile alakalı bir problem olsa bile galiba aynı tankı kullanmıyorlar. Arabamdaki debriyajın teknik şemasının fotoğrafı aşağıda. 15 numaralı parçayada "hidrolik debriyaj serbest bırakma şaftı" gibi bir isim vermiş.
 

 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 09 Mar 2008, 23:22

her halukarda şanzumanın indirilip,detaylı bir şekilde incelenmesi gerek...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 09 Mar 2008, 23:46

Şanzumanı indirdikten sonra burada sorun yokmuş deyip geri toplamayacak usta olması lazım. Zaten araçta bu kadar çok belirti varken sorunun tam yerinide tespit ederler heralde gereksiz kurcalamalar yapanlara hiç güvenim yoktur. Nasıl ki şuramda bir ağrı var diyene cerrah bir keseyim içerden bakayım öyle anlarım demiyorsa ustada herşeyi söküp indirmeden teşhisler koyabilmeli. Bu sorun için zaten 3-4 senelik ustamı bırakıp başka yere gitmeyi düşünüyorum bazen değişiklik iyidir kafamı devekuşu gibi kuma gömmeyim belki mekanikte daha deneyimli birilerini bulurum.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti skodacı » 09 Mar 2008, 23:50

tespitleriniz doğru ise şayet ilgili usta sorun yok diyerek tekrar şanzumanı bindirmemesi lazım...yanlız verdiğiniz doktor örneğinde size meslektaşlarım adına katılmıyorum...aracınız bu şikayetler ile banada gelse ilk yapacağım iş şanzumanı indirmek ve detaylı bir incelemeden geçirmek olacaktır...

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti yonetici » 11 Mar 2008, 17:56

Arabayı dün akşam her zaman park ettiğim yerin çok yakınında Hyundai ve Volkswagen servis yazan bir yere ayak üstü gösterdim. Hidroliği falan kontrol etti debriyaj merkezi yada baskıda sorun olabilir diyor. Akşam arabayı yaptırmak üzere bir özel servise bırakmayı düşünüyorum daha önce çok görüp niyetlenipte bir türlü gitme fırsatı bulamadığım bir yer. Genelde içerisini hep kalabalık görüyorum birde orayı deneyelim.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti yonetici » 11 Mar 2008, 22:51

Arabayı nihayet akşam servise bıraktım. Eskiden Volkswagen özel servisiydiler sonra Tata yetkili servisi olmuşlar ama volkswagen'ide bırakmamışlar. Gerçi her yeri Tata sarmıştı birkaç duvarda volkswagen arması görmesem benim burada ne işim var diye düşünecektim Confused Neyse önce hidrolik seviyesini bir kontrol etti eksik olmayınca elini şanzımana doğru uzattı debriyaj pedalının kumanda ettiği kolu eliyle hareket ettirdi sanırım onda bir takılma falan hissetmedi aracın içine geldi pedalların oraları sökmeye başladı. Birkaç dakika içerisinde 3 cm civarında plastik beyaz renkli bir parça çıkardı iki ayağından biri kırılmış. Anladığım kadarıyla o parça debriyaj merkezi milinin ucundaymış pedalda ona basıyormuş. Parça kırılnca pedal debriyaj merkezi miline tam basamaz olmuş. Ben pedala tam bassam bile mil çok az ileri gidiyormuş o yüzden balata tam ayrılmayınca vitesleri geçirmek zorlaşmış. Pedalla mil birbirine kavuşup pedalı arkadan ittirmeyincede pedal aşağıda bir konumda kalıyormuş. Bu kadar küçük bir parça arabayı ne hale getirdi. Usta bu parça tek başına satılıyormudur bilmiyorum yarın bakıcam dedi inşallah debriyaj merkezini komple kaktırmaya çalışmazlar yoksa sırf bu parça 3-5 kuruşluk birşeydir işçiliğide 10 dakika bile sürmüyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti PİCK-UP » 12 Mar 2008, 01:50

geçmiş olsun
Kullanıcı avatarı
PİCK-UP
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 861
Kayıt: 18 Tem 2007, 19:16
Ad Soyad: Semih KÖYMEN
Nereden: Adana
Arabanız: Felicia Pickup 1.3 LX- VW T5 - CTR. Nemo C.P

İleti BlueVRS » 12 Mar 2008, 11:30

Demekki birçok araçta sorun aynı burçtan kaynaklanıyor geçenlerde bir forum üyesi arkadaş aynı dertten konu açmıştı ve bir arkadaş plastik debriyaj pedal burcunu değiştir sorunun hallolur vereceğin parada 5-10 lirayı geçmez demişti.
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti yonetici » 12 Mar 2008, 11:35

Aslında daha önce bir tanıdığımın feliciasında meydana gelen bir olaydı servise falan ben götürüp yaptırmıştım ama o parça olabileceği benimde aklıma gelmedi. Çünkü nereden baksanız 1 senedir ara sıra bu sorunu yapıyordu her fırsatta servise söyledim ilgilenilmedi. Çok basit birşey olsa çözerlerdi diye düşündüğümden daha büyük bir sorun var gibi bende bir kanaat oluşmuş heralde.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti BlueVRS » 12 Mar 2008, 11:35

şşş Emir bey bak kendi aracınızın sorununun çözümü kendi forumumuzda ona göre..Smile
 


 

avcı arkadaşın yanıtına dikkat..
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti yonetici » 12 Mar 2008, 16:08

Tahmin ettiğim gibi servis aradı ve üst debriyaj merkezini komple değiştirmeye kalkıştı sadece parçaya 180YTL istedi halbuki LUK marka üst merkezi birkaç dakika içinde 130YTL ye buldum neyse bende hop birdakka biz yemeyiz bu numaraları kırılan parçayı bulucam dedim. Hemen seat yetkili serviste çalışan bir tanıdığımla görüştüm iş yerime çok yakın başka bir servisin stoklarında 1 adet gördüğünü söyledi. Kalktım bir koşu gittim aldım sadece 2,5 YTL lik bir parça yüzünden araba yürümüyor ne işe düştük Ouch   Akşam servis kapanmadan yetişebilirsem parçayı taktırıp aracımı teslim alıcam.
 

Parçanın kodu etikettede görüldüğü gibi 1H0721357

 


 


 

 

Bunlarda göz çıkarmayacak fazla bilgiler. Aşağıdaki şemada görülen 25 numaralı parça.



 
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

Sonraki

Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir