Lada Vega Sport TEST

Forumda yeralmayan Skoda modelleri veya farklı marka araçlarınız için teknik bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Lada Vega Sport TEST

İleti loveskoda » 25 Mar 2008, 01:52









2110 Vega Sport (2000/6)
Genel Bilgiler
Lada, Vega modeliyle üretimi son bulan R12 Toros´un tahtına göz koydu. Toros´tan daha güçlü ve tutumlu bir motora sahip olan Vega Sport, düşük malzeme ve işçilik kalitesi, ergonomik sorunları ve uzun fren mesafesiyle puan kaybediyor.

Rus otomobil üreticisi Lada´nın en son modeli 2110 Vega, ilk kez Ocak 1995´te tanıtıldı. Dünya pazarlarında 1.5 litre 78 HP, 1.5 litre 94 HP, 2.0 litre 150 HP, 2.0 litre 240 HP ve 2.6 litre 190 HP´lik (Wankel) motor seçenekleriyle satılan Vega, ülkemize ilk kez 1999 ilkbaharında 1.5 litre 78 HP´lik motora sahip sedan karoserle ithal edilmeye başlandı. Geçen yıl sonunda station wagon karoser ve 1.5 litre 94 HP´lik 16 supaplı motor seçeneği de sunulan Vega´nın yılbaşına doğru hatchback versiyonu da ithal edilecek.

Karoser, iç mekan
Lada Vega Sport, sonundaki ``Sport'' ekini 16 supaplı motorundan aldığından karoserinde, 8 supaplı Vega´dan önemli bir farkı bulunmuyor. Dış görünüşündeki tek ayırdedici unsur, otomobillere Türkiye´de takılan ve standart donanımda sunulan CMS marka alüminyum alaşım jantlar. Vega Sport´un karoseri, 80´li yılların tasarımına sahip Samara´ya göre daha modern, daha yalın çizgilerden oluşmakla beraber önemli işçilik problemleri bulunuyor. Montaj noktaları ve kapı aralıklarının eşit olmaması, hatta kimi aralıkların parmak girecek kadar fazla olması, daha ilk bakışta ucuz bir görünüm yaratıyor.

Vega Sport´un iç mekanında da hiçbir sportif unsur yok. Ucuz plastik ve işçiliğin kendini hemen fark ettirdiği iç mekanda birçok ergonomik sorun bulunuyor. Kırılacakmış hissi veren sinyal ve silecek kolları, kendini iyi gizleyen koltuk ayar kolu, ancak 80´lerin ilk yarısında üretilen bazı otomobillerde görülen dağınık yerleştirilmiş ve kullanışsız kontrol düğmeleri, ince ve büyük direksiyon simidi, dikey hareketli hava yönlendirme kolu, saniye hareketinin sesi araç hareket halindeyken bile rahatsız edici düzeyde duyulan analog saat, 90´larda üretilen otomobillerde bir araya gelmesi zor ergonomik hatalardan bazıları.

Vega Sport´un en şaşırtıcı donanımlarından biri, dört camının da elektrik kontrollü olması. Ancak neredeyse koltukların sırtlıkları arasına yerleştirilen elektrikli cam düğmelerine araç hareket halindeyken bakmadan kullanmak neredeyse imkansız hale gelmiş. Düğmelerin küçük ve birbirine yakınlığı da ayrı bir sorun. Vega Sport´un gösterge tablosunda dijital bir kilometre sayacı bulunuyor. Yuvarlak formlu havalandırma kumandalarının sağ yanında siyah renkli olduğundan kolay görülemeyen dörtlü ikaz düğmesi, sol yanındaysa üzerinde otomobillerde pek görülmeyen bir sembolle belirtilen iç hava sirkülasyon düğmesi yer alıyor.
Vega Sport´un oldukça iyi oturma ve diz mesafesine sahip koltukları, fazlasıyla yumuşak dolgu malzemesinin kullanılması nedeniyle uzun yolculuklarda yorucu olabilir. Otomobilin 450 litrelik bagaj hacmi, bir kompakt sedan için yeteri kadar büyük. Ancak arka koltuklar yatırılamadığından genişletilememesi bir dezavantaj. İçerden açılan bagaj kapağı, düğmeye basıldığında sadece kilitten kurtulmuyor, tıpkı Mercedes´teki gibi tamamen açılıyor. Bu olumlu bir özellik.

Motor, performans
Lada Vega Sport´un neredeyse bütün olumlu özellikleri motor kaputunun altında toplanmış. Çoğu modern araçta bile görülmeyen hidrolik amortisörlerle açılan kaputunun altında, 1499 cc´lik, 16 supaplı, çok noktadan enjeksiyonlu ve üstten çift eksantrikli bir motor bulunuyor. Sekiz supaplı motordan daha atak bir karaktere sahip olan Vega Sport´un motoru 5600 d/d´de 94 HP güç ve 3600 d/d´de 130 Nm tork üretiyor. Alt devirleri biraz cansız olsa da özellikle orta devirlerde istekle devirlenen motor, ne yazık ki biraz titreşimli ve gürültülü. Ve işin kötü yanı, hızlanmalarda artan gürültü, z
 
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti 34SCU59 » 25 Mar 2008, 01:54

Motor, performans
Lada Vega Sport´un neredeyse bütün olumlu özellikleri motor kaputunun altında toplanmış. Çoğu modern araçta bile görülmeyen hidrolik amortisörlerle açılan kaputunun altında, 1499 cc´lik, 16 supaplı, çok noktadan enjeksiyonlu ve üstten çift eksantrikli bir motor bulunuyor. Sekiz supaplı motordan daha atak bir karaktere sahip olan Vega Sport´un motoru 5600 d/d´de 94 HP güç ve 3600 d/d´de 130 Nm tork üretiyor
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti 34SCU59 » 25 Mar 2008, 01:55

canı sıkılan bununla oynasın
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti mygokhan » 25 Mar 2008, 02:00

güvenliği heyecan verecek türden !
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti hakanerdogan » 25 Mar 2008, 02:01

4.viteste 60-100 13.7 saniye... düşünüyorumda bende anlık iş.

ama bunun 2.0 litre 240 beygirini getirecen, ölümle dans...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti favoritrally » 25 Mar 2008, 02:06

Yazık olmuş vega'ya rus otomobilleri oldukça sağlam araçlardır hatta bende favorit olmasına rağmen lada samarayı sağlamlık açısından tek tutarım.

Bu linkte benden olsun Smile
http://www.rallitv.com/watch/fd083f55d4 ... Super-1600

favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti power_octavia » 25 Mar 2008, 02:06

selam

ağırlığı ve 0-100 ü 0-400ü kaçtırr?
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti favoritrally » 25 Mar 2008, 02:09

0-100 ü anladımda 0 - 400 ü anlayamadım pardon.
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti power_octavia » 25 Mar 2008, 02:14

0-100 bir ölçüdür bazı araçların 0-100ü çok iidr bazı araçlarda 0-400 de yırtar.. 3. vites onu 4 ün başına denk gelir buda...... bi çok testte örnek arabam.com daki testler 0-100km dışında 0-400m teslerinide bulabilirsin .... saygılar
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti power_octavia » 25 Mar 2008, 02:17

2.0 240 hp motoru ilk kez duydum bu arada paylaşım için teşekkürler....
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti ünsal » 25 Mar 2008, 02:19

paylaşım için teşekkürler ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti 34SCU59 » 25 Mar 2008, 02:20

NEDENSE İŞCİLIK YOK BU ARABALARDA AMA DİRİ OLUSU BİLE GİDİYOR
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti favoritrally » 25 Mar 2008, 02:25

0 - 400m dediğin metre anladığım kadarıyla ilk başta eksik yazdığın için anlamadım . Birde "3. vites onu 4 ün başına denk gelir " cümlesinide açıklarsan sevinirim. Ben çok cahil kalmışım. 0 - 100 ü de öğrendim teşekkür ederim . ( Kafamdaki motorsiklet kaskı değil yanlış anlaşımasın. )
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti 34SCU59 » 25 Mar 2008, 02:30

[quote="favoritrally"]0 - 400m dediğin metre anladığım kadarıyla ilk başta eksik yazdığın için anlamadım . Birde "3. vites onu 4 ün başına denk gelir " cümlesinide açıklarsan sevinirim. Ben çok cahil kalmışım. 0 - 100 ü de öğrendim teşekkür ederim . ( Kafamdaki motorsiklet kaskı değil yanlış anlaşımasın. ) [/QUOTE]
 

BANA SATASTI HEYECENLI GALİBA
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti favoritrally » 25 Mar 2008, 02:34

[quote="34 SCU 59"][quote="favoritrally"]0 - 400m dediğin metre anladığım kadarıyla ilk başta eksik yazdığın için anlamadım . Birde "3. vites onu 4 ün başına denk gelir " cümlesinide açıklarsan sevinirim. Ben çok cahil kalmışım. 0 - 100 ü de öğrendim teşekkür ederim . ( Kafamdaki motorsiklet kaskı değil yanlış anlaşımasın. ) [/QUOTE]
 

BANA SATASTI HEYECENLI GALİBA
[/QUOTE]

Sana sataştığımı nerden çıkardın ?
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti 34SCU59 » 25 Mar 2008, 02:39

[quote="favoritrally"] [quote="34 SCU 59"][quote="favoritrally"]0 - 400m dediğin metre anladığım kadarıyla ilk başta eksik yazdığın için anlamadım . Birde "3. vites onu 4 ün başına denk gelir " cümlesinide açıklarsan sevinirim. Ben çok cahil kalmışım. 0 - 100 ü de öğrendim teşekkür ederim . ( Kafamdaki motorsiklet kaskı değil yanlış anlaşımasın. ) [/QUOTE]
 

BANA SATASTI HEYECENLI GALİBA
[/QUOTE]

Sana sataştığımı nerden çıkardın ?
[/QUOTE]
 

SANA DEMEDİM
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti favoritrally » 25 Mar 2008, 02:41

Öyle bi yazdınki şaşırdım valla Big%20smile
favoritrally
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Arl 2006, 00:22

İleti 34SCU59 » 25 Mar 2008, 13:54

vegalar tam gizli bir makına
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

Sonraki

Diğer model ve markalar



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir