Yeni Nesil Sıralı Gaz Enjeksiyonu Sistemi

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Yeni Nesil Sıralı Gaz Enjeksiyonu Sistemi

İleti skodacı » 09 Oca 2007, 22:39




  • Ful enjeksiyonlu, katalitik konverterli (yeni nesil E3 ve E4 motorlarda) araçlarda uygulanan sistemdir.


  • Sistemimizde; elektronik verileri algılayarak yorumladıktan sonra, diğer ekipmanlara sinyal gönderen bir E.C.U (Elektronik Kontrol Ünitesi) bulunmaktadır.


  • E.C.U, devir sinyali bağlantısı vasıtasıyla, emme sübaplarının açık olduğu sürede, her enjektörün püskürtme zamanını büyük bir hassasiyetle ölçerek düzenli püskürtmeyi sağlar.


  • E.C.U, lambda sensörü bağlantısı sayesinde emisyon değerlerini ölçer ve bu değere uygun şekilde Lpg gönderilmesini sağlar.


  • Benzin enjektörlerinden E.C.U' ne yapılan bağlantılar, benzin pompası ve enjeksiyon arızası vermeksizin, benzin enjektörlerinin uyutulmasını (boş çalışmasını) sağlar.


  • E.C.U, depodaki Lpg seviyesini belirtir.


  • E.C.U, Lpg'den benzine veya benzinden Lpg'ye otomatik geçişi sağlar.


  • E.C.U, regülatör sıcaklığı uygun bir değere ulaştığı zaman gaz sisteminin devreye girmesini sağlar.


  • E.C.U, su basınçlarından korunacak şekilde monte edilmeli ve kullanılmalıdır.


  • Sistem tamamen elektronik verilerle çalışmakta olup, aracın servis ve arıza sinyallerini kesinlikle yakmamaktadır.


  • Regülatör-Buharlaştırıcı motor hacmi ve gücüne göre Lpg basıncını 0,9-1,7 bara düşürerek tamamen buharlaşmayı sağlar.


  • Diğer sistemlerde olduğu gibi araç benzinde çalışırken gaz geçişini engelleyen bir lpg elektrovalfi (gaz kesici) bulunmaktadır.


  • Bu sistemde her silindirin kendine ait bir gaz enjektörü bulunmaktadır.


  • Enjektörler; silindir çalışma sırasına göre ve birbirinden bağımsız (sıralı) şekilde, en uygun miktarda gazın yanma odalarına gönderilmesini sağlarlar.


  • Enjektör bağlantıları, emme manifoldu üzerinde benzin enjeksiyon girişlerine mümkün olduğunca yakın yerlerden yapılır. Manifold girişindeki enjektör hortumlarının mümkün olduğunca kısa olmasına dikkat edilmelidir. Böylelikle manifolda en kısa yoldan, gecikmeksizin gaz girişi sağlanmış olur.


  • Mikserin neden olduğu performans kaybı yaşanmaz.


  • Enjektörler emme subapına en yakın yere monte edildiğinden ve gaz püskürtmesi subapların açık olduğu zamanda yapıldığından; patlatma riski hiçbir zaman oluşmaz.


  • Regülatör-Buharlaştırıcı' da gaz haline geçen Lpg, filtre de süzüldükten sonra enjektörlere girer.


  • Yakıt değişimine olanak veren bir komütatör (anahtar) bulunmaktadır.


  • Komütatör depodaki gaz seviyesini gösterir ve depodaki gaz bitmek üzereyken sesli uyarı vererek kullanıcıyı haberdar eder.
  •  
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti skodacı » 09 Oca 2007, 22:42

    Benzinli aracı gazlı sisteme dönüştürmenin avantajları ve dezavantajları nedir?

     


    Gaz, benzine nazarla, %30-35 kadar tasarruf sağlar.


    Gazlı sisteme çevrilen motor ömrü, %15-20 kadar kısalır.


    Gazlı sisteme çevrilen aracın gücü ve torku, benzinliden daha düşük olur.


     Not:Enjeksiyonlu araçların gaza dönüştürülmesi halinde, elektronik parçaların ve emme sisteminin zarar görmemesi için, sıralı sistemin tercih edilmesinde fayda vardır.


    Not 2: skoda yetkili servislerine giremezsiniz...(ben yukarıdaki dezavantajlardan çok sırf yetkili servise aracımın girememesi riskini göze alıp tüp taktırmam...
    skodacı
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

    İleti ünsal » 10 Oca 2007, 00:49

    teşekkürler ...

    AUDİ A3 1.6
    Kullanıcı avatarı
    ünsal
    CLASSIC
    CLASSIC
     
    İleti: 239
    Kayıt: 07 May 2006, 16:21
    Ad Soyad: ünsal gündogdu
    Nereden: İstanbul (Avr.)
    Arabanız: Audi A3

    İleti emirkaansbp » 10 Oca 2007, 01:03

    teşşekkürler ama km başına 330 bin yakan makinan varsa düşünebilirsin .... şekil 1A ben
    emirkaansbp
    Yeni Üye
    Yeni Üye
     
    İleti: 0
    Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24


    Genel Teknik



    Kimler çevrimiçi

    Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir