rot balans

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

rot balans

İleti Koray » 15 Ağu 2008, 00:01

değerli arkadaşlar. rot ayarı ve balans ayarı ayrı olarak da yapılan uygulamalar. ancak kimi arkadaşları. rot ayarı yapılmadan balans ayarı yapılmasının bir anlamı olmadığını söylüyor. mutlaka her zaman ikisinin birden yapılması mı gerek yoksa rot ayarına gerek duyulduğu durumda mı rot ayarınında yapılması lazım. ben şim di aracımın yalnızca teker balanslarını düzeltsem bie anlamı yok mu?
 
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti ilk aşk » 15 Ağu 2008, 00:02

rot balans öndüzen far ayarını aynı anda yaptır
ilk aşk
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Ekm 2007, 23:51

İleti derude » 15 Ağu 2008, 00:58

Aracınızın ihtiyacı olanı bildikten sonra istediğinizi yaptırabilirsiniz. 
 

Aracınızda balanssızlık olmadan rot ayarının yanında balans yaptırmanın anlamı yok.

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti serdar5306 » 15 Ağu 2008, 02:23

ikisi ayrı şeydir tabi bazı durumlarda beraber yapılır
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti BlueVRS » 15 Ağu 2008, 11:15

Kesinlikle aynı anda yaptırılması gerektiği yanlış bir bilgi,normal şartlarda rot ayarı sadece rotmili ya da rotbaşları gibi ön takım parçalarında değiştirme olduğunda yapılır,balans ayarı lastikler ile alakalıdır,özel durumlar dışında her lastik değişimden sonra yapılmalıdır.
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti kemaI » 15 Ağu 2008, 11:54

Bence ikisinide aynı anda yapılması lazım, konfor ve yol güvenliği açısından birbirini tamamlayan unsurlardır. Ön takım düzeninde değişmesi gereken parçaların da mutlaka değişmesi lazım. Balansı bozuk lastik veya jantı düzeltmeden rot ayarının yapılmasının bence pek bir anlamı yok. Rot ayarıyla açıları düzeltsende, bozuk olan balans, konfor ve sürüş güvenliğini tehdit etmeye devam eder. Öncelikle balans ayarının yaptırılması ( tabi 4 tekerede ) sonra rot ayarının yapılması gerekir.  Ne demişler hamama giren terler:)
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti baho06 » 15 Ağu 2008, 11:55

iyi olur farkı hissedeceksin

baho06
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 20 Oca 2008, 17:21

İleti FORM » 15 Ağu 2008, 12:07

rot ayarı bozuksa ön lastikler içten yada dıştan aşınma yapar.balans ayarsızlığında araba belli bir hızdan sonra titreme ve sarsıntı yapar diye biliyorum.

FORM
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Nis 2008, 13:15

İleti BlueVRS » 15 Ağu 2008, 13:53

Yahu arkadaşlar,firemoon lastik  balans ayarlarım bozuk rot ayarı da yaptırmalımıyım diyor yanıt olarak evet diyorsunuz,
 

Balans ayarı bozuksa balans ayarı yapılır,rot ayarı bozuk ise rot ayarı yapılır,bozuk olmayan bir şeyin ayarı yapılamaz zaten ayarlıdır..Parayı yoldan mı topluyoruz ayarı bozuk olmayan birşeye ayarlatacağım diye para verecek adam.

 

Rot ayarı düzgün balans ayarı bozuk ise sadece balans ayarı yeterlidir..

 
BlueVRS
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 5
Kayıt: 15 Oca 2008, 17:17

İleti kemaI » 15 Ağu 2008, 14:04

Hepsinin tutacağı 30-40 lira para. Ülkemizin yolları düşünüldüğünde rot ayarı zaten periyodik olarak yaptırılmalı. Bana göre 10,000 km de bir. Elbette sadece balans ayarı yaptırsa olur. Ama rot ayarındada bozukluk vardır muhtemelen. İlla arabanın bi tarafa çekmesi beklenecek diye bişey yok.
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti sainz » 15 Ağu 2008, 15:03

Balans ayarı tek başına yaptırılabilir. Jantınızı eğmişsinizdir, düzelttirirsiniz balans ayarı yaptırırsınız, yeni lastikler takılmıştır zaten lastikleri takan yerlerde balans ayarını da yapıyorlar. Balans ayarı bozuk olarak uzun süreler kullanıldıysa zaten rot ayarını veya ön düzen ayarını da bozmuş olma ihtimali çok yüksektir.
Üstelik işin derinine inerseniz rot ayarı değil de ön düzen ayarı olarak adlandırmak gerekir zira rot ayarı araca direksiyonla yön verilmeden, sağa veya sola doğru eğimsiz, pürüzsüz bir yolda aracın düz gidebilmesini sağlar. Ön düzen ayarı denilince kaster-kamber açıları, toe-in ve toe out açıları da işin içine girer.

Lastiklerde balanssızlık, rot başlarında veya rotillerde boşluk, salıncak burçlarında boşluk, ...vb. gibi bir durumda rot ayarı zaten yapılamaz, yapılsa da düzgün olmaz.

Sonuç olarak rot ayarı yapılacaksa, balans ayarı mecburidir; ancak balans yaptırılınca rot ayarı yaptırmak mecburi değildir zira ön düzenin herhangi bir ayarına dokunulmuyor. Tabii ki en sağlıklısı ikisini birden yaptırabilmek.

Ön düzenle ilgili aşağıdaki linkteki Power Point dosyasını indirip bilgi edinebilirsiniz:


 

 
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti kemaI » 15 Ağu 2008, 16:21

Gönderdiğin link için saol. Konuyu güzel anlatmış. Bu kadar konusunu ettik hafta sonu gideyim bir rot balans yaptırayım:)
kemaI
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 07 Tem 2008, 22:44

İleti serdar5306 » 15 Ağu 2008, 23:58

[quote="98Pickup"]Yahu arkadaşlar,firemoon lastik  balans ayarlarım bozuk rot ayarı da yaptırmalımıyım diyor yanıt olarak evet diyorsunuz,
 

Balans ayarı bozuksa balans ayarı yapılır,rot ayarı bozuk ise rot ayarı yapılır,bozuk olmayan bir şeyin ayarı yapılamaz zaten ayarlıdır..Parayı yoldan mı topluyoruz ayarı bozuk olmayan birşeye ayarlatacağım diye para verecek adam.

 

Rot ayarı düzgün balans ayarı bozuk ise sadece balans ayarı yeterlidir..

 
[/QUOTE]
 

+ 1000 katılıyorum parça değişmedikten somra rot ayarı anlamsız boşa verilen para
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti AV-2006 » 16 Ağu 2008, 00:25

Balans ayarı için (direksiyon titriyorsa) her zaman yaptırılmalı derim.Ama iş rot ayarına gelince eğer sağa sola çekme yoksa kimse elletmesin.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti by wodoo » 16 Ağu 2008, 00:30

bizim favoda sola çekme ve 70-80 den sonra titreme vardı, bugün arabanın ön takım değişti, sonrada rot-balansa girdi, muhteşem oldu...
by wodoo
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 51
Kayıt: 06 Ağu 2007, 17:26
Ad Soyad: Emre Şahin
Nereden: Ankara
Arabanız: Astra GSİ

İleti Koray » 17 Ağu 2008, 13:53

aracın rot ayarına ihtiyacı olduğunu aracın sağa -  sola çekmesinden anlayabiliyoruz sanırım. bende herhangi bir hızda en ufak bir titreme ve yanlara çekme sözkonusu değil. ancak benim aracım 28,000 km'de şimdi bu işi bilen arkadaşlarımız her 5,000 km de balans ayarının yararlı olacağını söylüyor. ve ben hiç rot ve balans ayarı yaptırmadım. toparlarsak, sağa sola çekme, direksiyonda titreme gibi sorunlar olmadıkça. rot balans ayarlarına gerek yoktur diyebilir miyiz?
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti sılver_exelance » 17 Ağu 2008, 14:22

[quote="firemoon"]aracın rot ayarına ihtiyacı olduğunu aracın sağa -  sola çekmesinden anlayabiliyoruz sanırım. bende herhangi bir hızda en ufak bir titreme ve yanlara çekme sözkonusu değil. ancak benim aracım 28,000 km'de şimdi bu işi bilen arkadaşlarımız her 5,000 km de balans ayarının yararlı olacağını söylüyor. ve ben hiç rot ve balans ayarı yaptırmadım. toparlarsak, sağa sola çekme, direksiyonda titreme gibi sorunlar olmadıkça. rot balans ayarlarına gerek yoktur diyebilir miyiz?
[/QUOTE] eğer problem yoksa neden böyle bir konu açıp ta kafanı larıştıryosun hocam ....senin arabanda bi arıza olsa sağa sola çeker yada titrer...Ondan sonra gider yaptırır sını rot u da balansıda ....Ha param çok diyosan git yaptır rot balans=30 ytl ...
sılver_exelance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 23:55

İleti 9336 » 17 Ağu 2008, 14:31

[quote="sılver_exelance"][quote="firemoon"]aracın rot ayarına ihtiyacı olduğunu aracın sağa -  sola çekmesinden anlayabiliyoruz sanırım. bende herhangi bir hızda en ufak bir titreme ve yanlara çekme sözkonusu değil. ancak benim aracım 28,000 km'de şimdi bu işi bilen arkadaşlarımız her 5,000 km de balans ayarının yararlı olacağını söylüyor. ve ben hiç rot ve balans ayarı yaptırmadım. toparlarsak, sağa sola çekme, direksiyonda titreme gibi sorunlar olmadıkça. rot balans ayarlarına gerek yoktur diyebilir miyiz?
[/QUOTE] eğer problem yoksa neden böyle bir konu açıp ta kafanı larıştıryosun hocam ....senin arabanda bi arıza olsa sağa sola çeker yada titrer...Ondan sonra gider yaptırır sını rot u da balansıda ....Ha param çok diyosan git yaptır rot balans=30 ytl ...[/QUOTE]
Bikaç yerden okuduğum kadarı ile yukarıda belirtilen sorunlar olmasa da 5000 ile 7000 km de rot balans kontrolünün yararlı olacağı belirtiliyor. Totalde 30-40lira güvenlik anlamında çok bir para değil.
Kullanıcı avatarı
9336
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 7
Kayıt: 29 May 2008, 12:25
Ad Soyad: Halil KANDEMİR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: OCTAVIA A4 (2005)

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir