yakıt göstergesi sorusu

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

yakıt göstergesi sorusu

İleti lazianke » 16 Ağu 2008, 20:55

arkadaşlar benzer bir konuyu daha önce açmıştım. şimdi tekrar soruyorum. dün ibre kırmızının diplerindeyken 50 ytl yakıt aldım ki 40 km daha gider gösteriyordu. 16 lt yakıt alınca ibre resimdeki gibi ortaya çıktı. yani depo toplam 20 lt bile olmadan yarıyı gösteriyordu. zaten depoyu tam doldurunca da 200 km kadar yerinden neredeyse oynamıyor. sizce makyajsızların bu gösterge mantığı doğru mu?
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hakanerdogan » 16 Ağu 2008, 21:36

biraz gezeledikten sonra düzelir bence. 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti formenci » 16 Ağu 2008, 21:38

Belki benzin şamandırası arızlaı olabilir tahminimce.
formenci
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 1
Kayıt: 24 Ekm 2007, 18:49

İleti lazianke » 16 Ağu 2008, 21:54

yakıt azalırken ibre ortalara kadar çok yavaş iniyor ama ortalardan sonra azalma hızı artıyor gibime geliyor. bunun şamandırayla ilgisi olabilir mi ki? hakan kardeş gezeleme yaptım bugün değişiklik yok. bir de aklıma şu geliyor. 16 lt yakıt aldım. içeride de 6 lt olsa(zor ihtimal ama) 22 eder depo ortası gibi gösterebilir. zaten depo 150 ye doluyorsa 140 lık koysanız da  ibre aynı yere yani sona geliyor. galiba bu göstergelerin hassasiyeti bu kadar...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 16 Ağu 2008, 22:07

Şamandıra + pompa sistemini kontrol ettir, üst kısımlardayken takılma oluyor olabilir...

irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti hakanerdogan » 16 Ağu 2008, 22:11

benimde yarımdan sonra bitmek bilmiyor 
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti hakanerdogan » 16 Ağu 2008, 22:13

[quote="hakanerdogan"]benimde yarımdan sonra bitmek bilmiyor 
[/QUOTE]

yada az kaldığı için psikolojik olarak az basıyorum...


bide ömer hocam siz daha iyisini bilirsinizde bence yakıt göstergesinde pek bi anormallik yok. yani aşırı derece sapıtmamış.

bide yol bilgisayarı zaten gösterge işlevi görür, tabi referansı yakıt göstergesinden almıyorsa Confused
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti Slicer » 16 Ağu 2008, 22:28

Hiç bir sorun yok. Bende tam doldurduktan sonra 350-400 km gidiyorum ibre oynamıyor ama yarıdan sonra gaza gelip hızlanıyor. Yakıt göstergesini sanırım tam kalibre etmemişler veya sadece fikir versin diye koymuşlar.  İbre yarıdayken deponun tam yarısıdır demek değil yani.



Slicer
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 10 Arl 2007, 02:54

İleti lazianke » 17 Ağu 2008, 01:21

[quote="Slicer"]Hiç bir sorun yok. Bende tam doldurduktan sonra 350-400 km gidiyorum ibre oynamıyor ama yarıdan sonra gaza gelip hızlanıyor. Yakıt göstergesini sanırım tam kalibre etmemişler veya sadece fikir versin diye koymuşlar.  İbre yarıdayken deponun tam yarısıdır demek değil yani.



[/QUOTE]
sağolun,düşüncelerime tam tercüman olmuşsunuz...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti fmaka » 17 Ağu 2008, 01:25

[quote="lazianke"][quote="Slicer"]Hiç bir sorun yok. Bende tam doldurduktan sonra 350-400 km gidiyorum ibre oynamıyor ama yarıdan sonra gaza gelip hızlanıyor. Yakıt göstergesini sanırım tam kalibre etmemişler veya sadece fikir versin diye koymuşlar.  İbre yarıdayken deponun tam yarısıdır demek değil yani.



[/QUOTE]
sağolun,düşüncelerime tam tercüman olmuşsunuz...
[/QUOTE]
 

depoyu fulleyınce ılk zamanalr bıtmek bılmıyor ancak yarıyı gecınce ışler tersıne donuyor ve hızla aşağıya iniyor.tabi ne kadar aşağıda ise az miktarda koyduğunuz yakıt ibreyi fazla kaldırmıyor.bunu bende denedım fabıası olan bı arkadasımda denedı sonuc ıkı aracta da aynı.

 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti FWD » 17 Ağu 2008, 02:11

Benim octide de depoyu fulledim, 200-220km yaptım ibre anca oynadı. İlk önce yedek depoyu falan mı kullanıyor ki?
FWD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:52

İleti muharremkarin » 17 Ağu 2008, 02:29

[quote="lazianke"]arkadaşlar benzer bir konuyu daha önce açmıştım. şimdi tekrar soruyorum. dün ibre kırmızının diplerindeyken 50 ytl yakıt aldım ki 40 km daha gider gösteriyordu. 16 lt yakıt alınca ibre resimdeki gibi ortaya çıktı. yani depo toplam 20 lt bile olmadan yarıyı gösteriyordu. zaten depoyu tam doldurunca da 200 km kadar yerinden neredeyse oynamıyor. sizce makyajsızların bu gösterge mantığı doğru mu?
[/QUOTE]
benimki de aynen öyle.

arkadaşlarla depoyu fulleyip yolculuğa çıktığımızda yoluna göre  300-400km. depo hala full  görünüyor. Bunu görende araba hiç yakmıyor diyor:))
muharremkarin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Kas 2007, 20:02

İleti serdar5306 » 17 Ağu 2008, 02:33

kafana takma hemşo bizimkilerde aynı zaten genellikle bütün arabalarda önce çok yavaş iner daha sonra hızlanır
2005 FABİA CHOİCE 101 BG SİYAH
serdar5306
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 83
Kayıt: 14 Ekm 2006, 11:41
Ad Soyad: SERDAR
Nereden: Ankara
Arabanız: FABİA COHİCE 2005

İleti hakanerdogan » 17 Ağu 2008, 02:58

hocam sizin arabanızda devir göstergesinin redline 4750 devir. bende 4500...
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti maozkan64 » 17 Ağu 2008, 04:41




Arkadaşlar, yakıt göstergesinin neden yakıt miktarını doğrusal olarak göstermediğini size basit bir çizimle anlatmaya çalışayım.


 


Çizimdeki dikdörtgen kutu depoyu, kırmızı daire de şamandıranın ucundaki yakıtın kaldırdığı plastik parçayı temsil etsin. Siyah daire ise şamandıra kolunun bağlandığı yer olsun.


 


Dikkat ederseniz şamandıra kolu deponun üstünden ortaya doğru gelirken dairesel olarak fazla bir yol katetmiyor. Ama deponun ortasından altına doğru giderken daha fazla yol katediyor. Örneğin deponun en üstünden 3/4 üne kadar 4 cm. dairesel yol gidiyorsa, 3/4 ünden yarısına 6 cm., yarısından 1/4 üne 7 cm. , 1/4 ünden en alta giderken de 8 cm. dairesel yol katediyor. (Bu değerler konunun anlaşılması için örnek olsun diye verilmiştir, gerçek değildir.)


 


Gösterge koluna bağlı olan potansiyometre (elektrikçiler reosta diye adlandırır) kolun hareketiyle orantılı 0-12 V. arası bir gerilim değeri verir ve gösterge bu değeri gösterir. 0 V. depo tam boş, 12V. tam dolu anlamına gelir. Her ne kadar potansiyometre doğrusal çalışsa da şamandıra kolu doğrusal çalış(a)madığından, gösterge yakıt miktarını doğrusal olarak gösteremez. Şamandıra kolunun hareketine göre depo yarım doluyken potansiyometre 6V. gerilim vermeliyken, örneğin 8V. verirse gösterge de depoyu yarıdan fazla yakıt varmış gibi gösterir.


 

Aslında kullanılan potansiyometre şamandıra kolunun tam doğrusal olmayan hareketini tolere edecek şekilde özel tasarlansaydı veya şamandıra deponun ortasına monte edilebilseydi nisbeten doğrusal gösterge değerleri elde ederdik. Ama depo ortasına montaj çok zor olduğu için şamandıra deponun üstüne monte ediliyor. Potansiyometrenin dediğim şekilde tasarımı mümkün ama neden yapmıyorlar bilmiyorum.

 

Sonuç olarak de gösterge yakıt deposu yarıya kadar gelene kadar az hareket ediyor, yarıdan sonra hızlı hareket ediyor. Benim şimdiye kadar gördüğüm bütün arabalarda durum böyle, belki çok özel tasarlanmış pahalı otomobiller
Octavia Collection 2004
Kullanıcı avatarı
maozkan64
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 41
Kayıt: 19 Tem 2008, 17:39
Ad Soyad: Mehmet Alaeddin ÖZKAN
Nereden: Kayseri
Arabanız: Octavia Collection 2004

İleti lazianke » 17 Ağu 2008, 06:32

maozkan64 teşekkürler. çok kaliteli bir paylaşım oldu.Thumbs%20Up
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti yexplorer » 17 Ağu 2008, 14:10

aslında iyi 300 km gidiyosun ibre hala yarıya gelmemiş ama sonra 10 daha gidiyorsun çeyrek kalıyor. önce sevindiriyor sonra üzüyor

yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir