TDI yağ markaları ve modelleri

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TDI yağ markaları ve modelleri

İleti SEAHAWK » 16 Eyl 2008, 22:58

Aslında "SADECE" yağ değişimi için ayrı bir takvim belirlense 7.500 km en mantıklısı olurdu sanırım.
 

Böylece hem teknik ihtiyaçlar, hem de bütçe korunmuş olurdu.
 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti lazianke » 17 Eyl 2008, 01:53

üstad dediğiniz elbette doğru. yağ değiştirmede 7500 km faydalıdır tabi. ama ben direkt servis satış elemanından işittim. skodanın 7500 bakımı doğuş gurubunun satış politikasıyla ilgili. vw nin önünü kesmek istemiyorlar. nitekim vw de bakım aralığı hepimizin bildiği gibi 10000 km. hem 505 01 gibi kaliteli bir yağ koy hem 7500 de değiş bunun mantığını anlamak zor. gene aynı konuda konuşmaya başladık. trabzonda 440000 km de ticari oktavia var. adamlar 10/40 dizel plusla o kadar km yapmışlar. ne turbo değişmişler ne de sensör şimdi bunu ne ile açıklayacağız???
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti SEAHAWK » 17 Eyl 2008, 01:55

Hocam, VW'nin önünü kesmek istemiyorlarsa Seat'ı niye 10.000 km yapıyorlar ? Yoksa Seat için "Seat zaten kesemez" gibi bir görüşleri mi var?Big%20smile
 

 
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti lazianke » 17 Eyl 2008, 01:56

[quote="skodacı"]

yakıt kalitemiz AB standartlarındamı?eğer yakıt(özellikle diesel)kalitemiz AB standartlarında olmuş olsa idi çekler ülkemize gönderdiği araçlarının bakım aralığını sence bu km(7.500)değerinde tutarlarmıydı?

[/QUOTE]
üstad,bence bu çeklerden çok türklerin tercihi.

ayrıca oto ihracatçıları ve ithalatçıları hiç mi bu konuyu bilmiyorlar. bir çekler mi farkında. bu kadar kalitesiz yakıtla 10000 ila 15000 arası bakım aralığı vermek için akılsız olmaları lazım. yakıt kalitesine güvenmek gerekiyor, güvenmeseler araç da ithal etmezler...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 17 Eyl 2008, 01:59

[quote="SEAHAWK"]Hocam, VW'nin önünü kesmek istemiyorlarsa Seat'ı niye 10.000 km yapıyorlar ? Yoksa Seat için "Seat zaten kesemez" gibi bir görüşleri mi var?Big%20smile
 

 
[/QUOTE]
seat için şükrü saracoğlu stadı altındaki şatış bayiinin yorumu şuydu:

"audiye para veremeyen spor meraklılarının tercihi." bence normal piyasada seat binekten çok spor imajıyla tanınıyor, aile arabası olarak çok da düşünülmez herhalde. dolayısıyla müşteri porföyündeki satış amacı daha farklı gibi geliyor bana. ama skoda doğrudan günlük kullanan vatandaş kesimine daha fazla hitap ediyor.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti SEAHAWK » 17 Eyl 2008, 02:13

Satıcı güzel demiş, haklı kesinlikle.Smile 


Hatta siz de haklısınız.Smile

 

Ama gene de Cordoba, bilen için piyasadaki en ideal otomobil. Hatta Ankara'da Fabia Sedan/Combi'den fazla Cordoba var desem, çok da abartmış sayılmam. Ya haklıyımdır, ya da sayıları kafa kafayadır.Smile

 

Bu insanların bir kısmı, genç ve üniversite öğrencileri. Ama bizim gibi aile aracı olarak kullananın çok olduğunu tahmin ediyorum.

 

Gene de aileye Skoda kadar hitap etmediği açık. 195 55 15'lik lastikler bile bunun göstergesi aslında. Ama oldukça avantajlı bir otomobil.

 

Birazcık daha sert süspansiyonu kabullendiniz mi, mükemmel bir otomobil.Thumbs%20Up

 

Bakım aralığından şikayet eden ve bagaj isteyen zatınıza da her fırsatta önermeye devam edeceğim.Cool
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti ufuk05 » 17 Eyl 2008, 02:16

Bu konuda bilgisi olmayan bi vatandaj olarak.Arabanızın yağını yeni değiştirdiğinizde yağ çubuğunu bi çekin bakın,çok değil  1000 km kadar bi yol yapın yağ çubuğunu tekrar bi çekin bakin o sapsarı yağ nasıl kapkara oluyor bi görün.Yağın o halini gördükçe insan imkanları doğrultusunda 7500 km yağ değişimini daha az km yapası geliyor
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti umt_d » 17 Eyl 2008, 02:53

[quote="skodacı"][quote="umt_d"]7500de tutmalarının sebebi bence sadece yağlı kazık[/QUOTE]
 

sence...
[/QUOTE]
 

bir tartışma yaratmak istemiyorum madem bir tez öne sürdünüz sorularım var ben bencesini söyledim sorularım da şunlar

 

1-) Türkiyede'ki yakıtlar neden avrupadaki yakıt standartlarında değil?

2-) Nereden biliyorsunuz olmadığını ?

3-) Bu standartlar nelerdir?

 
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti umt_d » 17 Eyl 2008, 02:56

Ayrıca tüm 505.01 yağların teknik tablolarına bakım hiçbirinin rakamları birbirleriyle tutmuyor en başta shell ve castrol'un tutmuyor,ayrıca castrol edge turbodizel 505.01 ve normal castrol edge 5w/40 yağ'ın özellikleri rakamları birbirine çok yakın shell'in ki ikisinden de çok uzak bu nasıl açıklanır bilmyorum ama bence her 5w/40 yağ aynıdır zaten hepsi farklı rakamlar bir de birçok markanınkini düşünürsek sonuç bu oluyor
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti umt_d » 17 Eyl 2008, 13:12

Güncel
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti AV-2006 » 17 Eyl 2008, 15:06

Yağın siyahlaşması,özelliğini yitirdi anlamına gelmez.

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti fabialife » 17 Eyl 2008, 18:55

[quote="umt_d"]7500de tutmalarının sebebi bence sadece yağlı kazık[/QUOTE]

ClapClapClapClap aynen.
yetkili servis dizel opellere 10-40 normal yağ koyup 15.00 km bakım aralığı uyguluyor. bu arabalar aynı mazotu kullanmıyormu. ?
hem kapı kapı arayarak 505 onay kodlu yağ kullanacaksın. hem bir çuval para vereceksin hemde 7.500 de bakım yaptırıp soyulacaksın.
bence bunun iki nedeni var. ya tamamen duble kazık yada dizel motorları dandik güvenemiyorlar.

ClapClapClap
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti hakanerdogan » 17 Eyl 2008, 18:57

TDI PD motoru piyasadaki dizel araçların aksine çok daha yüksek basınçta çalışır.
hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti lazianke » 17 Eyl 2008, 19:44

[quote="AV-2006"]Yağın siyahlaşması,özelliğini yitirdi anlamına gelmez.[/QUOTE]
 aynen öyle. isterseniz opet in yağlar sayfasından ya da site içi aramadan "yağlar hakkında bilgiler" gibi bir başlık olmalıydı okuyabilirsiniz. siyahlanma yağın görevini iyi yaptığını gösterir.
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti lazianke » 17 Eyl 2008, 19:45

[quote="hakanerdogan"]TDI PD motoru piyasadaki dizel araçların aksine çok daha yüksek basınçta çalışır.
[/QUOTE]
kesinlikle evet ama bu 7500 de bir bakıma girecek kadar da değil bence...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti baha » 17 Eyl 2008, 19:47

bakım aralığının 7500 olması çok garip gerçi üreticinin tavsiyesidir mutlaka ama kimi markalarda 15000-20.000 kmde olan bakım skodalarda neden böyle garip
baha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 14 Eyl 2007, 23:31

İleti lazianke » 17 Eyl 2008, 20:08

bana göre 10000 km de bir bakım normaldir...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti umt_d » 20 Eyl 2008, 20:47

Skodacı'dan hala bir sayfa önceki sorularıma cevap bekliyorum
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

ÖncekiSonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir