BOR POWER HAKKINDA...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

BOR POWER HAKKINDA...

İleti skodacı » 16 Eyl 2008, 23:58

Yeni jenerasyon araçlarda yeni jenerasyon yağlar kullanılmaktadır ve bu yağlarda o motor için gereken tüm katkılar zaten mevcuttur.

 

Dışarıdan eklenecek hiç bir katık yağa homojen bir biçimde karışmaz. Yağ üretilirken belirlenen sıcaklıklara kadar (yaklaşık 80 derece) ısıtılır ve katıklar eklendikten sonra 5-8 saat arasında mikserlerle karıştırılır.

Dışarıdan eklenecek katkı malzemesi, bu koşullar sağlanamayacağından,  yağa karışmaz. Bir bardak suya biraz zeytinyağı ekleyin, ne kadar çalkalarsanız çalkalayın bardağı masanın üstüne koyduktan kısa bir müddet sonra zeytinyağının suyun üstüne çıkacağını gözlemlersiniz. Yağ katıklarında da aynı basit mantığı uygulayabilirsiniz.

 

Bu yağ katıkları ilk önce Amerika' da ortaya çıkmıştır. Orada bizdeki gibi tamir olmadığından, direkt motor değişimi veya arabanın kendisi değiştirildiğinden eskimiş motorlara bir takım katkı malzemeleri ilave edilerek motorun ömrü bir miktar kadar daha uzatılmaya çalışılır ki araç sahibi gereken finansman için vakit kazansın.

 

Bu katıkları ben morfine benzetiyorum. Biliyorsunuz kansere yakalanan hastalarda eğer ölüm kaçınılmaz ise ağrı, sızı çekmesin diye hastaya son zamanlarında  morfin verilir. Morfin bu hastalarda ağrıyı azalttığı için hastanın fiziksel durumu biraz da olsa bir iyileşme gösterir. Fakat morfinin kanseri iyileştirme etkisi olmadığından hasta bir süre sonra hayatını kaybeder. Sağlıklı bir insana ise asla morfin verilmez çünkü adam bağımlı hale gelir. Motorlarda da durum aynıdır. Sağlıklı bir motora zarar vermesi kuvvetle muhtemel hiç bir katkı koymamak gerekir. Eskimiş motorlarda mesala bir segman değiştirerek sorunu ortadan kaldırabilecekken katkı kullanmaya başlarsınız ve bir süre sonra motorun tamamen kullanılmaz hale geldiğini görebilirsiniz.

 

Her zaman üstüne basa basa söylediğim gibi motor üreticisinin onayı esastır. Onaysız ürün kullanmak risklidir.

 

Skodacı
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti sılver_exelance » 17 Eyl 2008, 00:02

Faydalı bir bilgi ..teşekkürler...
sılver_exelance
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Kas 2007, 23:55

İleti sonerx » 17 Eyl 2008, 00:58

Bor power aldım kullandım gerçekten işe yarıyor...
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti fmaka » 17 Eyl 2008, 01:36

bilgi ve paylaşım için  teşekkrler.
ilim çinde bile olsa öğreniniz hadisine uyarak bilginin ve öğrenmenin sınırı yoktur.sadece faydalanmak lazım.bu sıtenın amacı o degıl mı?
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti yonetici » 17 Eyl 2008, 01:38

[quote="skodacı"]
Yeni jenerasyon araçlarda yeni jenerasyon yağlar kullanılmaktadır ve bu yağlarda o motor için gereken tüm katkılar zaten mevcuttur.

[/QUOTE]

Maliyet unsurundan dolayı bizim kullandığımız yağlar ağırlıklı olarak yarı sentetiktir ve yağlayıcı temel madde madeni yağdır. Yani bu yağlar teknolojinin son harikası değiller daha iyisi yapılabilir hatta yapılmışı vardır.

 

[quote="skodacı"]

Dışarıdan eklenecek hiç bir katık yağa homojen bir biçimde karışmaz.

[/QUOTE]

Bir sıvı içerisine katı yada sıvı bir maddenin homojen olarak karışmasını yoğunluk ve çözünebilirlik etkiler. Yağda çözünebilen yada yoğunluğu yağa yakın olan bir madde rahatlıkla homojen olarak karıştırılabilir.

 

[quote="skodacı"]

Yağ üretilirken belirlenen sıcaklıklara kadar (yaklaşık 80 derece) ısıtılır ve katıklar eklendikten sonra 5-8 saat arasında mikserlerle karıştırılır. Dışarıdan eklenecek katkı malzemesi, bu koşullar sağlanamayacağından,  yağa karışmaz.


[/QUOTE]

Her katkı maddesi yağa karışmak için bu şartlara ihtiyaç duymayabilir. Kaldıki bu şartlar yağ ve katkı aynı hazneyi paylaştığı sürece araç kullanıldıkça zamanla sağlanmış olur.

 


[quote="skodacı"]

Bir bardak suya biraz zeytinyağı ekleyin, ne kadar çalkalarsanız çalkalayın bardağı masanın üstüne koyduktan kısa bir müddet sonra zeytinyağının suyun üstüne çıkacağını gözlemlersiniz. Yağ katıklarında da aynı basit mantığı uygulayabilirsiniz.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti weyis » 17 Eyl 2008, 01:42

yani sonuç bu tezi çürütmüyormu
weyis
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 2
Kayıt: 21 Kas 2007, 19:22

İleti alwaysloser » 17 Eyl 2008, 01:44

yaw hocam öle nsl aldınız alıntıyı ya biz nsl yapacaz :D
www.turkiyeotoforum.com.tr

[url=http://img3.imageshack.us/i/uu1t.jpg/][IMG]http://img3.imageshack.us/img3/6005/uu1t.jpg[/IMG][/url]
alwaysloser
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1206
Kayıt: 01 Mar 2007, 17:07
Ad Soyad: mevlüt
Nereden: Adana
Arabanız: renault 21 concorde

İleti SEAHAWK » 17 Eyl 2008, 01:52

[quote="alwaysloser"]yaw hocam öle nsl aldınız alıntıyı ya biz nsl yapacaz :D[/QUOTE]
 

Yönetici farkı.Big%20smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti yonetici » 17 Eyl 2008, 02:09

Son yaptığım incelemeye göre Castrol SAE 10W-40 standartını sağlayan bir yağ ASTM D4052 ölçüm metoduna göre 0.875 g/cm³ yoğunluğa sahip. Bor Power'ın aktif maddesinin içinde bulunduğu yağ ise ASTM D6683-01 ölçüm metoduna göre 0,88 g/cm³. Yani Bor Power genel olarak yağa homojen şekilde karışabilir. Fakat içinde bulunan nano kristal etken madde yoğunluğu daha yüksek. Zaten bu etken maddenin homojen bir dağılımını beklemiyoruz amaç bu etken maddeyi motorda aşınmanın yüksek olduğu belli yerlerde biriktirebilmek.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti ufuk05 » 17 Eyl 2008, 02:12

Orjinalini yazan: alwaysloser

yaw hocam öle nsl aldınız alıntıyı ya biz nsl yapacaz :D

 

 

 

Big%20smileBig%20smileBig%20smile
ufuk05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Mar 2008, 18:00

İleti yonetici » 17 Eyl 2008, 02:22

[quote="alwaysloser"]yaw hocam öle nsl aldınız alıntıyı ya biz nsl yapacaz :D[/QUOTE]
 

Alıntı yaptığında QUOTE şeklinde başlayan ve biten ekstra bir kod vardır. Yazı içerisinde bu başlangıç ve bitiş tagları arasına yazılan herşey alıntı olarak gözükür. Özel birşey yapmadım alıntı yaptığım mesajda bu QUOTE taglarını uygun yerlere ekleyerek böldüm.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti SEAHAWK » 17 Eyl 2008, 02:22

[quote="?"][quote="alwaysloser"]yaw hocam öle nsl aldınız alıntıyı ya biz nsl yapacaz :D[/QUOTE]
 

Alıntı yaptığında QUOTE şeklinde başlayan ve biten ekstra bir kod vardır. Yazı içerisinde bu başlangıç ve bitiş tagları arasına yazılan herşey alıntı olarak gözükür. Özel birşey yapmadım alıntı yaptığım mesajda bu QUOTE taglarını uygun yerlere ekleyerek böldüm.
[/QUOTE]
 

 

El emeği.Smile
SEAHAWK
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Şub 2008, 20:22

İleti power_octavia » 17 Eyl 2008, 02:54

[quote="?"]Son yaptığım incelemeye göre Castrol SAE 10W-40 standartını sağlayan bir yağ ASTM D4052 ölçüm metoduna göre 0.875 g/cm³ yoğunluğa sahip. Bor Power'ın aktif maddesinin içinde bulunduğu yağ ise ASTM D6683-01 ölçüm metoduna göre 0,88 g/cm³. Yani Bor Power genel olarak yağa homojen şekilde karışabilir. Fakat içinde bulunan nano kristal etken madde yoğunluğu daha yüksek. Zaten bu etken maddenin homojen bir dağılımını beklemiyoruz amaç bu etken maddeyi motorda aşınmanın yüksek olduğu belli yerlerde biriktirebilmek.[/QUOTE]
 

tamamen katılıyorum.... bor power kullanıyorum amaç sürtünmeyi minumuma indirmekse en faydalı katkıdır..
power_octavia
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Mar 2008, 02:42

İleti skodacı » 26 Eyl 2008, 22:10

[quote="?"][quote="skodacı"]
Yeni jenerasyon araçlarda yeni jenerasyon yağlar kullanılmaktadır ve bu yağlarda o motor için gereken tüm katkılar zaten mevcuttur.

[/QUOTE]

Maliyet unsurundan dolayı bizim kullandığımız yağlar ağırlıklı olarak yarı sentetiktir ve yağlayıcı temel madde madeni yağdır. Yani bu yağlar teknolojinin son harikası değiller daha iyisi yapılabilir hatta yapılmışı vardır.

 

[quote="skodacı"]

Dışarıdan eklenecek hiç bir katık yağa homojen bir biçimde karışmaz.

[/QUOTE]

Bir sıvı içerisine katı yada sıvı bir maddenin homojen olarak karışmasını yoğunluk ve çözünebilirlik etkiler. Yağda çözünebilen yada yoğunluğu yağa yakın olan bir madde rahatlıkla homojen olarak karıştırılabilir.

 

[quote="skodacı"]

Yağ üretilirken belirlenen sıcaklıklara kadar (yaklaşık 80 derece) ısıtılır ve katıklar eklendikten sonra 5-8 saat arasında mikserlerle karıştırılır. Dışarıdan eklenecek katkı malzemesi, bu koşullar sağlanamayacağından,  yağa karışmaz.


[/QUOTE]

Her katkı maddesi yağa karışmak için bu şartlara ihtiyaç duymayabilir. Kaldıki bu şartlar yağ ve katkı aynı hazneyi paylaştığı sürece araç kullanıldıkça zamanla sağlanmış olur.

 


[quote="skodacı"]

Bir bardak suya biraz zeytinyağı ekleyin, ne kadar çalkalarsanız çalkalayın bardağı masanın üstüne koyduktan kısa bir müddet sonra zeytinyağının suyun üstüne çıkacağını gözlemlersiniz. Yağ katıklarında da aynı basit mantığı uygulayabilirsiniz.

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti 34SCU59 » 26 Eyl 2008, 22:39

hasan hocam bu bor power'ı yeni nesilemi onerirsiniz yoksa eskı nesil karburatorlu araclardada (favorit) onerirsiniz...
NEW İBİZA CUPRA 2013 YEARS..
34SCU59
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 407
Kayıt: 29 Ekm 2007, 22:38
Ad Soyad: Barbaros ÇAKIR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: 2011 FORD C-MAX TİTANYUM X 1.6 TDCİ

İleti skodacı » 27 Eyl 2008, 10:49

[quote="34 SCU 59"]hasan hocam bu bor power'ı yeni nesilemi onerirsiniz yoksa eskı nesil karburatorlu araclardada (favorit) onerirsiniz...[/QUOTE]
 

Hiç birine önermem...
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti celiker » 27 Eyl 2008, 13:57

Üstad amaç sürtünmeyi azaltmak degil mi, motorda yagı neden kullanıyoruz, pistonların kolay hareket etmesini saglamak degil mi. Bu sürtünmeyi ne kadar aza indirebilirsek, motorun ateşleme ile ürettigi enerjiyi azaltmadan şanzımana iletmezmiyiz.

burada istersen yag yerine aynı kimsayal özellikilere sahip başka bir sıvı koy.

Bor poweri uzun zamandır düşünüyorum, insallah bayramdan sonra almayı düşünüyorum.

Temiz bir yaga ekleyerek sürtünme katsayısını azaltmak bence amaç. Güzel bir buluş.


celiker
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 23 Ağu 2008, 15:26

İleti lazianke » 27 Eyl 2008, 14:04

[quote="celiker"]
burada istersen yag yerine aynı kimsayal özellikilere sahip başka bir sıvı koy.

Bor poweri uzun zamandır düşünüyorum, insallah bayramdan sonra almayı düşünüyorum.

[/QUOTE]
izlenimlerinizi merakla bekleyeceğim...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir