Rektifiye nedir?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Rektifiye nedir?

İleti skodacı » 29 Oca 2007, 22:46

Motor parçalarında ki aşınmalar sebebi ile motor rektifiye olur, her motorun belirli bir ömrü vardır yapılan kilometreler, oluşan aşınmalar motorların yenilenme işlemine ihtiyaç duymasını sağlamaktadır. Rektifiye esnasında aracın motoru tamamen parçalara ayrılarak bir dizi işlemlerden geçirilir ve yeniden toplanır, bu yüzden yapılan rektifiye işleminin kusursuz olması gerekmektedir.

Motorun önemli parçaları nelerdir?




  • Motorun Yağlama Sistemi



  • Piston, Segman ve Pimler



  • Egzantrik Zinciri veya Triger Kayışı



  • Silindir Kapağı



  • İtici Çubuklar



  • Volant Dişlisi



  • Krank



  • Anayataklar



  • Piston Kolu



  • Kolyataklar



  • Yağ Pompası



  • Piston Hareketi



  • Silindir



  • Yağ Keçeleri



  • Yağ Kontrol Çubuğu



  • Yağ Filtresi



  • Yağ Kanalları



  • Yağ Karteri

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti ünsal » 29 Oca 2007, 22:59

paylaşım için teşekkürler...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti skodacı » 29 Oca 2007, 23:08

MOTORA İKİNCİ BAHAR

Ne Zaman Rektifiye Yapılır?

  • Aracınızın torku düşüyor ve egzozdan sürekli olarakmavi ve rahatsız edici bir duman çıkıyorsa
  • Bujiler yagladigi icin aracınız sürekli tekliyor ve yağ eksiltiyorsa
  • Motorun torku azaldığı için yanan benzinin çoğu egzozdan çıkıyorsa
  • Motordan alışılmışın dılında sesler geliyorsa
  • Motordaki aşınma nedeniyle, pistonla silindir arasındaki mesafe çoğaldığı için otomobilinizin yakıt sarfiyatı yüzde yüzlere varan oranlarda artıyorsa, motorunuza rektifiye yaptırmanızın zamanı gelmiştir.

Grank Taşlama;
Motorun, fabrikadan çıktığı hale getirilmesi için bir dizi işlem yapılıyor. Yenileme işlemi motorun parçlarına ayrılmasıyla başlıyor.
Motorun hareketli parçalarından olan ve belirli bir kilometreden sonra aşınan krank mili taşlanıyor. Periyodik kontrolleri aksatılmayan bir aracın krank milini dört kez taşlamak mümkün. Ancak motorun rektifiye işlemi zamanında yapılmadığında, krank mili dört yerine ancak bir kere taşlanabilir. Bu gibi durumlarda rektifiye maliyetleri de artar



Silindir Rektifiye;
Silindir de motorun aşınan parçalarındandır. Silindirlerin aşınması, motorda yağ eksilmesine neden olduğu gibi otomobilin içine yağ kokusu gelmesine de yol açar. Silindirdeki aşınma fazlaysa, silindirin içine gömlek adı verilen silindir biçiminde bir parça yerleştirilir.



Silindir Kapağının Rektifiyesi;
Motor hararet yaptığında silindir kapağının yüzeyi eğilir. Silindir kapak contası yanar. Taşlama adı verilen işlemle silindir kapak yüzeyi, yüzey taşlama makinesiyle düzeltilir.



Kalite Kontrol ;
Rektifiye işlemi sonuçlanmış olan bir motorun, son olarak kalite kontrol işleminden geçirilmesi

skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 8 misafir