rolantide gitmek-debriyaj balatası ilişkisi?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

rolantide gitmek-debriyaj balatası ilişkisi?

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 02:33

arkadaşlar aklıma takıldı şehir içi düz yolda dur kalk yapana kadar araçla rolantide gitsek, debr. balatasında aşınma meydana gelir mi? ya da düşük devir olacağı için aşınır mı? şu yüzden kafama takıldı (tdi lerde mi sadece bilmem) ilk kalkışta gaz vermeseniz de araç kalkabiliyor, sönmüyor ve 900 devir civarında gidiyor.
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti FWD » 20 Eyl 2008, 02:34

Bu soruya cevap verecek bilgili arkadaşları bekliyorum ben de :) Benim de merak ettiğim bir konu.
FWD
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 11 Tem 2008, 00:52

İleti LiLPlayya » 20 Eyl 2008, 03:36

Baskı balataya zarar vereceğini düşünmüyorum ben ama krank milini zorlayabilir.
LiLPlayya
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 255
Kayıt: 28 Nis 2007, 00:12

İleti AhmetH » 20 Eyl 2008, 05:01

hiçbir şeyi zorlamıyor aracın  gaz vermeden ilerliyorsa devam Smile
dizeller sönmüyor  çünkü  rölantide bile  torkları  yüksek kaldırıyor kendini.

benzinlilerde sönmez

 

debriyaj pedalı kullanıldığı her an  debriyaj aşınır  bundan şüpheniz olmasın..

debriyaj pedalı bırakıkken  kavrama olmuş demektir. dolayısı ile hangi devirde gittiğiniz  önemli değildir debriyaj aşınmaz.

 

ne zaman aşınır ne zaman  aşınmaz  buna kafa yormaktansa oluruna bırakıp kullanmak daha mantıklı bence.

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti lazianke » 20 Eyl 2008, 12:09

[quote="AhmetH"]hiçbir şeyi zorlamıyor aracın  gaz vermeden ilerliyorsa devam Smile
dizeller sönmüyor  çünkü  rölantide bile  torkları  yüksek kaldırıyor kendini.

benzinlilerde sönmez

 

debriyaj pedalı kullanıldığı her an  debriyaj aşınır  bundan şüpheniz olmasın..

debriyaj pedalı bırakıkken  kavrama olmuş demektir. dolayısı ile hangi devirde gittiğiniz  önemli değildir debriyaj aşınmaz.

 

ne zaman aşınır ne zaman  aşınmaz  buna kafa yormaktansa oluruna bırakıp kullanmak daha mantıklı bence.

 
[/QUOTE]
teşekkürler...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti loveskoda » 23 Eyl 2008, 21:58

Debriyajın aşınmadığı iki durum vardır, bir basılmadığı durum bir de tam basıldığı durum... Bu nedenle debriyajı bırakıp gaz vermeden gitmenin debriyaj açısından sakıncası yok..


__________________________

TDI motorların torku yüksek olduğundan daha rahat gaz vermeden rölantide ilerleyebilir, benzinlilerde ise gaza basmadan ilerleyebilmek için debriyajı daha yavaşça ve özenli bırakmak lazım, aksi halde istop eder...

 

Gaz vermeden ilerlerseniz, ECU, karışımı motorun istop etmemesi için zenginleştirir... Bi nevi jikle yani...

ANCAK: bu durumda zengin karışım motoru ısıtarak hararet yaptırır ve yakıt tüketimini arttırır!
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti elegance » 23 Eyl 2008, 22:01

tam basınca gercek aşınmazmı
elegance
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 203
Kayıt: 15 Şub 2008, 22:40
Ad Soyad: uğur
Nereden: Kırşehir
Arabanız: Octavia TDI

İleti loveskoda » 23 Eyl 2008, 22:08

Tam basınca iki yüzey tam olarak ayrılmış oluyor, basmayınca iki yüzey birbirine kilitlenmiş (kavramış) oluyor, ama yarım basınca ne kilitleniyor ne de ayrılıyor... Bu nedenle aşınmaya başlıyor...

 

Yani: basınca, motordan gelen güç, şanzımana iletilmiyor, basmayınca gücün tamamı iletiliyor, yarım basınca gücün bir bölümü iletildiği için atıyorum motor 4 tur dönüyorsa şanzımanı 1 tur çeviriyor, bu fark debriyajın sıyrılmasına neden olmakla birlikte hareketin yumuşatılmasını ve ağır şartların hafifletilmesini sağlıyor...

 

Mesela araba yokuşta istop ediyor; bu gibi bi durumda iyice gaz verip debriyajı yarım kavratarak araç hareket ettirilebiliyor ancak debriyajın aşınmasına yol açıyor...
loveskoda
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Şub 2007, 16:42

İleti kadir_ » 23 Eyl 2008, 22:13

[quote="loveskoda"]Tam basınca iki yüzey tam olarak ayrılmış oluyor, basmayınca iki yüzey birbirine kilitlenmiş (kavramış) oluyor, ama yarım basınca ne kilitleniyor ne de ayrılıyor... Bu nedenle aşınmaya başlıyor...

 

Yani: basınca, motordan gelen güç, şanzımana iletilmiyor, basmayınca gücün tamamı iletiliyor, yarım basınca gücün bir bölümü iletildiği için atıyorum motor 4 tur dönüyorsa şanzımanı 1 tur çeviriyor, bu fark debriyajın sıyrılmasına neden olmakla birlikte hareketin yumuşatılmasını ve ağır şartların hafifletilmesini sağlıyor...

 

Mesela araba yokuşta istop ediyor; bu gibi bi durumda iyice gaz verip debriyajı yarım kavratarak araç hareket ettirilebiliyor ancak debriyajın aşınmasına yol açıyor...
[/QUOTE]

O yüzden yarım debriyaj diye tabir edilen yöntem kullanılır şahsen ben öyle yapıyorum el frenini çek 1 e at kavratırken el frenini yavaşça indir gaza biraz fazla dokun ne pati vs hiç bir şey olmadan kalkarsınız ve debriyajda size kalırSmile
kadir_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 17
Kayıt: 05 Şub 2008, 23:28

İleti aera34 » 14 Ekm 2008, 05:13

krankmili açısından çok zararlı arkadaşlar fazla denemeyin sonucu kötü olabilir ama yakıt açısından bence gayet güzel bişey Smile
aera34
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 06 Ekm 2008, 02:22

İleti AhmetH » 14 Ekm 2008, 05:35

krank miline ne oluyor ?
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir