sorularla madeni yağlar

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

sorularla madeni yağlar

İleti lazianke » 23 Eyl 2008, 08:44


(benzer sorular sık gündeme geldiği için tekrarladım...)

 

1-) Yağlamanın amacı nedir?

   Yağlamanın amacı iki yüzeyi birbirinden ayırarak sürtünmeyi azaltmak, yüzeyleri kayganlaştırarak hareketi kolaylaştırmak, yüzeylerde film oluşturarak korozyon ve oksidasyonu önlemek ve motorda yağ – yakıt karışımını önlemektir.

2-) Viskozite denilince ne akla gelir?

   Viskozite; akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnç olup akışkanların en belirgin ve en önemli özelliklerinden biridir. Yağlamanın her safhasında viskozite, tüketici için ilk olarak dikkate alınması gereken çok önemli bir faktördür.

3-) Motor yağı değiştirilirken nelere dikkat edilmelidir?

   Motor yağının sıcak olup olmadığına, aracın stop konumunda ve düz bir zeminde olmasına, motor karterindeki eski yağın tam boşalıp boşalmadığına ve karter tapasının tekrar yerine takılıp takılmadığına dikkat edilmelidir.

4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?


    Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca araç karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, araçta uygun performansta yağ kullanılmaması ve aracın sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.

5-) Motorda kullanılan yağın renginin kararması ne anlama gelmektedir?


   Motor yağının görevlerinden birisi de temizliktir. Kaliteli bir motor yağı, içeriğindeki katıklar sayesinde, motorda oluşan kurum parçalarını dağıtarak bünyesine alır, metal yüzeylere yapışmalarını engeller. Metal yüzeylere yapışanları da deterjanla temizler. Bu nedenle motor yağı kirlenerek rengi kararır. Dolayısıyla kirli görünen motor yağı görevini iyi yerine getiriyor demektir.

6-) Motor yağının bozulduğunu nasıl anlarız?

   Motor yağının bozuk olup olmadığını kesin olarak anlamak için yağın laboratuvar koşullarında fiziksel ve kimyasal olarak analiz edilmesi gerekmektedir.

7-) Yağ eksilmesi durumunda, değişik markalı yağ eklenebilir mi?

   Öncelikle ilave edilecek yağın, normal yağ seviyesini geçmemesi gerekir. Geçmesi halinde köpürme ve sistemde ısınma meydana gelebilir. Eklenen yağın; aynı viskozite derecesinde ve aynı API sınıfında olmasına dikkat edilmeli, mineral yağ ile sentetik yağ birbirine karıştırılmamalıdır.

8-) Sentetik yağ ile mineral yağ arasında ne fark vardır?

   Sentetik esaslı yağlar kimyasal yolla elde edilen yağlardır. Doğal yapıya sahip diğer yağların görev yapamayacakları hallerde yağlamayı yapabilmek amacıyla üretilirler.


Sentetik esaslı yağlar minerallere oranla daha yüksek veya daha düşük sıcaklıklara ve yüksek basınca dayanıklıdır.

9-) Sentetik yağlar neden daha pahalıdır?

   Sentetik yağın hammaddesi ileri teknoloji ile ve çok karmaşık işlemlerden geçerek üretildiği için maliyeti mineral yağlara göre daha yüksektir. Bu da ürünün fiyatını etkiler.

10-) Yağ performansı nedir ve nasıl anlarız?

   Bir yağın performansı ambalajındaki API ve ACEA değerlerinden anlaşılabilir. Bugüne kadar geliştirilmiş yağlarda; benzinli sınıfta SL (Temmuz 2001), dizel sınıfta ise CI – 4 (2002) en üst API performans düzeyini gösterir. A3 binek, B3 dizel hafif ticari ve E4 ağır ticari araçlar için ACEA performans sınıflarını belirtir.

11-) API SJ / CF ne demektir?

   API (Amerikan Petrol Enstitüsü) yağın performansını ifade eder. ‘ S ‘ harfi bujiyle ateşlemeli araçlarda, ‘ C ‘ harfi basınçla ateşlemeli araçlarda kullanılacağını gösterir.


API SJ / CF örneğinde, ‘ S ‘ önde olduğu için bu yağın öncelikli benzinli araçlarda kullanılması öneriliyor demek

 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti sinnex » 23 Eyl 2008, 09:55

Teşekkürler, faydalı paylaşım olmuş...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti goksu » 23 Eyl 2008, 11:12

[quote="lazianke"]
4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?
    Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca araç karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, araçta uygun performansta yağ kullanılmaması ve aracın sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.
[/QUOTE]
teşekkürler, ancak yukarıda işaretlediğim satırlarda bir yanlışlık mı var. Toleranslar

daha daraltıldığı için motor daha az yağ yakmaz mı?
goksu
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 105
Kayıt: 03 Ekm 2007, 11:44

İleti lazianke » 23 Eyl 2008, 11:51

[quote="goksu"][quote="lazianke"]
4-) Motorda yağ eksilmesinin sebebi nedir?
    Ana neden motorda kullanılan teknolojidir. Yeni teknoloji motorlarda, yüksek performans sağlamak için metaller birbirine daha yakın tasarlanmıştır. Bu da yağın eksilmesine yol açar. Ayrıca araç karterinde uygun viskozitede yağ kullanılmaması, araçta uygun performansta yağ kullanılmaması ve aracın sürekli yüksek devirde çalıştırılması da motorda yağ eksilmesinin nedenleri olarak sayılabilir.
[/QUOTE]
teşekkürler, ancak yukarıda işaretlediğim satırlarda bir yanlışlık mı var. Toleranslar

daha daraltıldığı için motor daha az yağ yakmaz mı?
[/QUOTE]
yağla gövde arasında daha fazla sıkışma olacağı ve böylece daha fazla yağ yakacağı için böyle yazmış olabilirler...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti umt_d » 23 Eyl 2008, 12:11

Yağın en önemli görevlerinden biri ise ki bu gözardı edilmiş bu yazıda motorun sıcaklığını almasıdır.
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti AhmetH » 23 Eyl 2008, 13:25

motorun  sıcaklığını soğutma sistemi alıyor Embarrassed
 

eğer yağada  ciddi  soğutma görevi  verilen  bir  araç varsa   "oil cooler"  olması  lazım

 

o daha yakın  tasarlanmıştır  lafzı  biraz  geyik..

 

he  deyip  geçmemiz  için..

 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir