otomatik vites...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

otomatik vites...

İleti AV-2006 » 25 Haz 2007, 00:38

[quote="driver"]kick-down olayını becerebildiğiniz andan itibaren otomatik vites adeta bir tutku olur.
Kullananların bile birçoğu bunun ne olduğunu ve nasıl kullanılacağını bilmiyorken,hayatında otomatik araç kullanmamış olanların klasik cümlesi olan "vitesin zevkini vermez" normal karşılanmalı tabiTongue
[/QUOTE]
 

Valla bende bu dediğini bilmiyorum.Skoda da var mı?
 

  • FABİA TDI
Kullanıcı avatarı
AV-2006
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 94
Kayıt: 03 Şub 2007, 14:01
Ad Soyad: hasan murat bilgin
Nereden: Ankara
Arabanız: fabia

İleti engint » 25 Haz 2007, 15:40

"Kick-down", bizdeki koklemenin karsiligi... Genelde turbo araclarda normal surus yaparken ondeki araci gecme aninda veya bir anda suratlenmek icin gaz pedalini kokledigin anda turbo'nun devreye girerek aracin atak yapmasini saglayan bir sistem... Bu sistemin benzinli araclarda ilk uygulayicisi Mitsubushi idi yanilmiyosam... Carisma GDI modelinde bu sistem vardi...
2004 Skoda Octavia'da yoktu... Ama Superb 1.9 TDI'da mevcut... Ozellikle 2000 devir civarinda yapilan ataklarda araca anormal bir ivme veriyor... Yogun trafikte tavsiye edilmez!!!!
Sevgiler
engint
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Haz 2007, 15:56

İleti engint » 25 Haz 2007, 15:50

90'dan beri automatic kullanmis biri olarak, tipronic vitesin zevki bir baska oluyor... Insan gerektiginde hem automatic kullanmanin, hem de vitesli kullanmanin zevkine kucuk dokunuslarla varabiliyor... Daha once kullandigim A6'da cok fonksiyonlu direksiyon uzerinde vitesi F1'lerdeki gibi attiran/dusuren +/- dugmeler vardi... Superb'lerde (belki optisyonel vardir) ise bu yok... Ancak ben vites kolu ile degisimi daha zevkli buluyorum... Vites koluna dokunmak da ayri bir zevk...
Sevgiler
engint
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Haz 2007, 15:56

İleti sainz » 25 Haz 2007, 15:54

[quote="engint"]"Kick-down", bizdeki koklemenin karsiligi... Genelde turbo araclarda normal surus yaparken ondeki araci gecme aninda veya bir anda suratlenmek icin gaz pedalini kokledigin anda turbo'nun devreye girerek aracin atak yapmasini saglayan bir sistem...[/QUOTE]



 

Kick-down dediğinizin turbo ile hiç bir alakası yoktur yalnız. Otomatik vitesli bir otomobilde gaz pedalını döşemeye yapıştırdığınızda, şanzıman motor ve tekerlek devri uygunsa, bir alt vites dişlisine geçerek, motorun devrini arttırarak otomobili hızlandırır.

Kick-down' ı 1974 model 230.4 Mercedes' te deneme şansım olmuştu ve o otomobilde turbo yoktu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti mygokhan » 25 Haz 2007, 16:06

[quote="sainz"][quote="engint"]"Kick-down", bizdeki koklemenin karsiligi... Genelde turbo araclarda normal surus yaparken ondeki araci gecme aninda veya bir anda suratlenmek icin gaz pedalini kokledigin anda turbo'nun devreye girerek aracin atak yapmasini saglayan bir sistem...[/QUOTE]



 

Kick-down dediğinizin turbo ile hiç bir alakası yoktur yalnız. Otomatik vitesli bir otomobilde gaz pedalını döşemeye yapıştırdığınızda, şanzıman motor ve tekerlek devri uygunsa, bir alt vites dişlisine geçerek, motorun devrini arttırarak otomobili hızlandırır.

Kick-down' ı 1974 model 230.4 Mercedes' te deneme şansım olmuştu ve o otomobilde turbo yoktu.
[/QUOTE]

vay beee 1974 model aracı kullandınız he? sainz sizin yaşınız var sanırım...
Skoda Fabia 2011 1.2 70 HP
mygokhan
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 450
Kayıt: 02 Ağu 2006, 15:05
Konum: bursa
Ad Soyad: Gökhan
Nereden: Bursa
Arabanız: Skoda Fabia II FL 1.2

İleti sainz » 25 Haz 2007, 16:09

[quote="mygokhan"]...vay beee 1974 model aracı kullandınız he? sainz sizin yaşınız var sanırım...
[/QUOTE]
 

Ben değilim Mercedes yaşlıydı.Big%20smile
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti engint » 25 Haz 2007, 17:41

Bu sistemin benzinli tum otomatik araclarda oldugunu soylemek yanlis olur sanirim... A6 1.8T ve Mitsubishi Carisma GDI (gasoline direct injection)benzinli olmasina ragmen vardi... Ama 94 Audi 100 2.0i, 2000 A4 1.8, 2004 Octavia 1.6i'de yoktu... Tabii ki otomatiklerde gazi kokleyince arac vites kuculterek devir kazanir, ama genelde kick-down'da 1 degil otomatikman 2 vites kucultmesi yasaniyor gibi... Yani duz viteste 4'ten 3'e degil de, 4'ten 2'ye almis gibi... Bu da tum otomatiklerde mevcut degil... Herhalde elektronik bir algilama sistemi ile baglantili olsa gerek... Derin bir teknik bilgim yok... Ama tecrubelerime dayanarak izah etmeye calistim... Bir onceki mailimde anlatmaya calistigim, bu sistemin genelde turbo donanimina bagli olarak calisan bir sistemle calistigi yonundeydi... Yine de bilgi icin tesekkurler...
Sevgiler
engint
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Haz 2007, 15:56

İleti sainz » 25 Haz 2007, 18:20

http://www.mbturkiye.com/forum/lofivers ... t1111.html



 

 

Linkinde de bolca kick-down denen olayı tartışmışlar.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti tahtaboat » 28 Haz 2007, 15:05

selam.arkadaşlar otomatik vites buyuk kolaylık özellikle yogun trafikte kıymeti daha fazla takdir ediliyor.Yakıt tüketimine olan olumsuz etkisine gelince abartılacak bir şey degil.Benim 1.9 tdi 2002 model Octavia'da en fazla yarım litre fark ediyor manuel şanzumana gore.Otoyol kullanımında 120 130 km aralıgında klima ve farlar acık 6.5 lt normal yollarda 90 geçmedigim zamanlar aynı şartlarda 5 ile 5.5 lt arası.Yalnız her 20 bin km şanzuman yagını ve filtresini degiştirmeyi unutmayın agzınız yanmasın.
tahtaboat
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Mar 2007, 14:54

İleti engin_pasha » 28 Haz 2007, 15:36

[quote="tahtaboat"]selam.arkadaşlar otomatik vites buyuk kolaylık özellikle yogun trafikte kıymeti daha fazla takdir ediliyor.Yakıt tüketimine olan olumsuz etkisine gelince abartılacak bir şey degil.Benim 1.9 tdi 2002 model Octavia'da en fazla yarım litre fark ediyor manuel şanzumana gore.Otoyol kullanımında 120 130 km aralıgında klima ve farlar acık 6.5 lt normal yollarda 90 geçmedigim zamanlar aynı şartlarda 5 ile 5.5 lt arası.Yalnız her 20 bin km şanzuman yagını ve filtresini degiştirmeyi unutmayın agzınız yanmasın.[/QUOTE]
 

tahtaboat dediğine göre araban TDI farların açık olmasının senin yakıtını etkilemeyeceğinden  emin ol çünki buji farkı var Clown

Bence otomatik de düz vites de ayrı ayrı keyifli
engin_pasha
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 27 May 2007, 22:09

İleti sainz » 28 Haz 2007, 18:07

[quote="engin_pasha"]Bence otomatik de düz vites de ayrı ayrı keyifli[/QUOTE]

 

Kesinlikle öyle.Wink
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti yonetici » 28 Haz 2007, 18:45

[quote="driver"]hayatında otomatik araç kullanmamış olanların klasik cümlesi olan "vitesin zevkini vermez" normal karşılanmalı tabiTongue[/QUOTE]

 

Volkswagen Bora ve Honda Civic'in otomatik modellerini yaklaşık 50'şer km kadar kullan fırsatım oldu. Bütün otomatik vites deneyimim bundan ibaret. Fakat bu deneyimin bende bıraktığı izlenim sadece can sıkıntısı oldu. Özelliklede Hondayı kullanırken köprü trafiğine girdim içim bayıldı sadece gaz fren yol bitmek bilmiyor. Ayrıca otomatik araba üst devir aralıklarını korumaya meyilli olduğundan manuledeki gibi vitesi 5'e falan atıp tin tin sessiz sedasız gitme şansınız olmuyor. Ben frenle birlikte viteside küçülterek yavaşlama konusunda alışkanlığa sahibim. Bu şekilde frenlemeninde doğrudan frene basmaktan daha güvenli ve etkili olduğuda oldukça bilinen bir gerçek otomatik araçta bu özellikten kısmen vazgeçmiş oluyoruz. Ayrıca yokuşta öndeki araç geri kaydırdığında sizde freni bırakıp biraz geri gitme şansına sahipsiniz ama otomatik araçta bunu yapmak için vitesi boşa almanız gerekirki her duruşta bunu yapacaksanız otomatiğin pek esprisi kalmaz. Bence düz vitesin birtakım avantajlarını gerçek manada kullanabilen biri için otomatik vitese geçiş bir istek uyandırmıyor.
Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti guvenxoca » 01 Tem 2007, 21:00

[quote="gurkanbo"]ya arkadaşlar otomatikte rahatlık acısından lafım yok ama + sından çok - si var.aracı boşa alamamk en kötüsü ve akü bitince 2. vitesten kaptırma olayı yok düz viteste akü bitince hemen 2. vitesten kaptırılıyor[/QUOTE]
 

kardeş kaptırmamı kaldı Allah aşkına, yeni nesil araçlarda kesinlikle önerilmiyor,biraz dikkat ederek akünün ömrünün bitip bitmediğini anlayabilirsin.
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24

Önceki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir