Skoda Kılavuzu...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Skoda Kılavuzu...

İleti skodacı » 05 Şub 2007, 23:42

Kaptan Şoförün Seyir Defteri

Araç kullanımı ile ilgili olarak pek çok görüş ve tutum vardır. Ancak bunların bir kısmı inanılanın tam aksine yanlıştır ve aracınızda büyük masraflar oluşmasına neden olabilir. İşte size araç kullanımında doğru bilinen bazı yanlışlar.



Siz nasıl ısıtıyorsunuz?
Motoru çalıştırma: Kimi sürücüler sabah araçlarına binip vites boşta ve el freni çekili iken motoru çalıştırdıklarında gaz pedalına yüklenirler ve motor devrini yükseltip, motorun kısa sürede ısınacağına inanırlar. Ancak bu hareket motor için son derece zaralıdır. Çünkü, silindirlere gönderilen aşırı yakıt, yanma odası içindeki koruyucu yağı temizler ve motor parçalarının zamanından önce aşınmasına neden olur. Motoru ısıtmanın en iyi yolu yarım dakika kadar, rölantide motoru çalıştırmaktır.


Ne kadar antifriz kullanalım?
Antifriz kullanımı: Yaygın bir yanlış bilgi de su ve antifriz karışım oranları hakkındadır. Örneğin kışın aşırı soğuk havalarda motor sıvısının tamamen antifrizle doldurulmasının daha iyi sonuç vereceğine inanılır. Oysa durum çok farklıdır ve bu yöntem, inanılanın aksine, donma noktasını daha aşağılara çekmez, yükseltir. Aşırı soğukta uygulanacak en iyi karışım oranı su ve antifrizin yarı yarıya karıştırılmasıdır. Yazın ise antifrize artık gerek kalmadığına inanılır. Oysa bu da yanlış bir bilgidir. Çünkü antfiriz motor içinde paslanmayı ve tortu birikmesini önleyici özelliğe sahiptir. Buna ek olarak antifriz, suyun kaynama noktasını yukarı çektiğinden, motoru aşırı ısınmaya karşı da korunmuş olur.


Ne zaman kontak kapatmalı?
Turbo motorlar: Bazı sürücüler turbo motorlu araçlarını uzun yolculuklardan sonra derhal kapatırlar. Bu hareket turbo yataklarının bozulmasına neden olur. Çünkü bu yataklar çok yüksek devirde dönerler ve motor yağı ile yağlanırlar. Motor kapatıldıktan sonra da kendi başlarına dönme eylemleri bir müddet daha süreceğinden yağsız kalma ihtimalleri vardır. Bu nedenle birkaç dakika aracın mutlaka rölantide bekletilmesi ve daha sonra durdurulması yerinde bir davranış olur

Debriyajınıza uzun ömürler!
Debriyaj kullanımı: Sürücülerin kimi zaman dalgınlıkla, kimi zamansa ihmal yüzünden yaptığı en yaygın hatalardan biri debriyaj kullanımı ile ilgili olanlarıdır.


Sürüş sırasında sol ayağın debriyaj pedalı üzerinde tutulması baskı ve balatanın aşınmasına neden olur. Trafikte kırmızı ışıkta beklerken aracı vitese takıp sol ayağın debriyaj pedalı üzerinde basılı tutulması ise rulmanı gereksiz yere zorlayacaktır. Ani kalkışlar yalnızca debriyaj sistemine değil, güç aktarma organlarının tamamına zarar verebilir. Ayrıca ikinci vitesle aracı kaldırmaya çalışmak debriyajın ömrünü kısaltmaktan başka bir şeye yaramaz.



Tasarruf derken zarara girmeyin!
Vitesin boşa alınması: Bazı sürücüler, yokuş aşağı inerken yakıttan tasarruf etmek amacıyla vitesi boşa alırlar. Bu kişilerin, böyle bir durumda motorun frenleme etkisinden mahrum kalacağını ve priz direk rulmanının aşınmaya zorlandığını bilmesi gerekir.



Mesafemizi koruyalım!
Fren kullanımı:
Hareket eden bir kütlenin yavaşlatılması ya da durdurulması oldukça zorlu bir iştir ve frenleme tekniği bu konuda önemli rol oynar. Her şeyden önce ani frenlemelerden korunabilmek için öndeki araçla mesafenizi iyi ayarlamalı, yol ve yük durumuna göre hızınızı belirlemelisiniz.


Bazı sürücüler egzoz freni kullanımının motora zar

 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti baver7810 » 06 Şub 2007, 00:37

Verdigin bu bilgiler için saolasın
baver7810
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Oca 2007, 20:31

İleti ünsal » 06 Şub 2007, 01:29

paylaşım için teşekkürler....
 


Bazı sürücüler egzoz freni kullanımının motora zarar vereceğini düşünür ve hiç kullanmazlar. Oysa egzoz freni, fren sistemine yardımcı olmak ve balataların ömrünü uzatmak için tasarlanmıştır. Özellikle yağışlı havalarda yokuş aşağı inişlerde aralıklı olarak egzoz freninin kullanımı, sizin kontrollü olarak sürüşünüzü devam ettirmenizi sağlayacaktır. Yokuş aşağı inişlerde de motorun aşırı devirlere ulaşmasına yol açmadan, motorun kompresyon etkisinden yararlanmak, frenleme etkinliğini olumlu yönde etkileyecektir.


yani bu durumda bizim motor fireni diye tabir ettiğimiz alışıla gelmiş tabir egzoz fireni mi?Ying%20Yang
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti irfant » 06 Şub 2007, 09:55

Ekzos freni midibüs gibi nispeten ağır araçlarda ekzos gazının çıkışını zorlaştırarak motora kompresyon yapan bir sistemdir, otobüslerdeki retarder gibi direksiyon yakınında bir kolu vardır. Binek araçlarda bu sistem kullanılmıyor Wink
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti 10TOPRAK » 06 Şub 2007, 13:31

Pig klima çalıştırma esnasın en iyi hangi zamanda olur,araçı hareket ettirmeden öncemi yoksa..?
10TOPRAK
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 12
Kayıt: 23 May 2006, 13:41

İleti irfant » 06 Şub 2007, 13:46

[quote="10Y@ĞMUR"]Pig klima çalıştırma esnasın en iyi hangi zamanda olur,araçı hareket ettirmeden öncemi yoksa..?[/QUOTE]
 

Özellikle yazın, aracı çalıştırınca hemen klimayı açmayın, öncelikle camları ve normal havalandırmayı açın, 1-2 dakika o sıcak hava dışarı çıksın, sonra klimayı açabilirsiniz.

 

Ayrıca kışın bile klimanızı ayda bir kere 5 dakika çalıştırın...

 

Bu sayede, lazım olduğu zaman daha verimli çalışır...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti lazianke » 06 Şub 2007, 14:14

peki klimanın periyodik bir bakımı var mıdır? gazı nasıl kontrol edilir?
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti irfant » 06 Şub 2007, 14:21

[quote="omerozsahin"]peki klimanın periyodik bir bakımı var mıdır? gazı nasıl kontrol edilir? [/QUOTE]
 

Verimli çalıştığı sürece bir bakımı pek yapılmıyor, ama soğutmada azalma, kaçak vb. nedenlerden dolayı gaz basılabilir.
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir