Aracınız Varsa Dikkat!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aracınız Varsa Dikkat!

İleti lazianke » 19 Ekm 2008, 19:57

İşte aracınızı kışa hazırlarken dikkat etmeniz gerekenler

Kış mevsiminde, aracın soğuk hava şartlarında karşılaşabileceği problemlere karşı direncini artırmak için bakım yapılması büyük önem taşıyor. Uzmanlar, kışlık bakımın yapılmamasının telafisi güç problemlere ve ekonomik kayıplara yol açtığına dikkat çekiyor.

Gaziantep Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölüm Başkan Yardımcısı Prof. Dr. Sait Söylemez, motorun soğuk havada çalışmasının güçleştiğini belirterek, bunun bazı tedbirlerle aşılabileceğini ifade etti. Söylemez, bakım masrafından kaçan birçok sürücünün cebinden, kış boyunca ortaya çıkan arızalar sebebiyle daha fazla para çıktığı uyarısında bulundu.

Sürücüler tarafından çoğu zaman önemsiz zannedilen kışlık bakımın, araçlarda soğuk havalarda ortaya çıkabilecek birçok problemi ortadan kaldıracağını bildiren Söylemez, bu tedbirlerden bazılarını şöyle sıraladı: "Motorun soğuk havada sağlıklı çalışabilmesi için soğutma suyuna donmayı önleyecek sağlayacak seviyede antifriz eklenmelidir. Motorun ilk hareketi zorlaşacağından akü kontrol edilmeli; su seviyesi düşükse tamamlanmalıdır. Ateşleme ve elektrik sisteminin kontrolü yapılmalıdır. Bu sistemlerdeki aksaklıklar, soğuk havada yakıt tüketimini yüzde 10-20 oranında artırır. Bujiler temizlenmeli; gerekirse değiştirilmeli. Buji tırnaklarının ayarsız ve kirli olması, soğuk havada daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. Soğutma sistemi ve termostat ayarı soğuk hava şartlarına göre yeniden ayarlanmalıdır. Motor yağı eskimişse yenilenmelidir, aksi halde sürtünme artarak motorun gücü düşecek; parçalar daha çabuk aşınacak ve sonuçta yakıt tüketimi artacaktır. Hava filtresinin kirli olması da soğuk motora benzin yönünden zengin karışım gitmesini sağlayacak ve egzozdan çiğ gaz atılmasına yol açacaktır. Kirli yakıt filtreleri, karbüratörler ve dizel motorlardaki kirli enjektörler de daha fazla yakıt tüketimine sebep olur."

Kış şartlarında araçların verimli şekilde kullanılabilmesi için fren ve debriyaj balatalarının kontrol edilmesinin ve lastik havalarının mevsime göre ayarlanmasının gerektiğini de hatırlatan Söylemez, motorlu taşıtların kışlık bakımlarının yapılmasının araç sahiplerine çok fazla maddi yükümlülük getirmeyeceğine vurgu yaptı. Kışlık bakımın masrafından kaçınmanın daha büyük problemlere yol açacağını dile getiren Söylemez, şöyle devam etti:

"Araçların kışlık bakımının maliyetinden kaçmak, güvenli sürüşü engeller ve yakıt tüketimini ve kaza riskini artırır. Aracın marka ve modeline göre değişmekle birlikte otomobiller için kış kontrollerinin maliyeti 100-300 YTL arasında değişiyor. Ancak, bu masraftan kaçmak telafisi güç problemlere yol açacaktır. Her şeyden önce sabah araç çalışmayacaktır. Güçlükle çalıştırılsa bile verimli çalışmayacak ve yakıt tüketimi artacaktır. Motor düzensiz çalıştığı için yıpranma fazla olacak ve aracın ömrü kısalacaktır. Bakım yapılmadığı için sağlıklı çalışmayan motor ve aracın diğer ekipmanları görevlerini tam olarak yerine getiremeyeceği için kaza riski de artacaktır. Ayrıca, bakım masrafından kaçan araç sahipleri, 2-3 ayda bu paranın kat be katını fazladan tükettikleri yakıta ödemek zorunda kalır."

KAÇAK AKARYAKIT, ARACIN ÖMRÜNÜ KISALTIYOR

İnsanların araçlarını milli servet gibi görmeleri gerektiğini belirten Söylemez, araçların bu bilinçle kullanılması gerektiğini ifade etti. Araç bakımlarının yetkili servislerde daha kapsamlı yapıldığına ve gerekli istatistiklerin buralarda daha düzenli tutulduğuna dikkat çeken Söylemez, kaçak yakıt kullanımı konusunda da uyarılarda bulundu.

Söylemez, "Türkiye'de özellikle kaçak motorin kullanımı daha yaygın. Ham petrole bir takım maddelerin katılması sonucu hazırlanan kaçak motorin, dizel motorların enjektörlerini tıkıyor. Motorun pistonları zarar görüyor ve zamanla parçalanıyor. Motorda telafisi güç arızalar oluşuyor. Yeni bir motor ise 3-5 bin YTL arasında değişiyor. Sonuçta aracın ömrü kısalıyor." diye konuştu.

kaynak: haberturk
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti RAZOR10 » 19 Ekm 2008, 20:07

paylaşım için teşekkürler
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti sinnex » 19 Ekm 2008, 20:30

Teşekkürler...
sinnex
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 18 Ekm 2007, 01:19

İleti muğlalı sanita » 19 Ekm 2008, 22:37

paylaşım için sağol
muğlalı sanita
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2008, 17:50

İleti umt_d » 19 Ekm 2008, 22:48

Akü bakımı çok önemli ve basit bir bakımmış sadece su kontrolu
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir