Aluminyum Motor

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

Aluminyum Motor

İleti abdulhamit » 27 Ekm 2008, 11:40

Arkadaşlar skodaların tamamının motor bloğu aluminyum mu yoksa farklı olan varmı?
 
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti lazianke » 27 Ekm 2008, 13:55

öyle bir şey ben de duymuştum ama doğrusu nedir bilmiyorum. ayrıca blok nasıl alüminyum oluyor onu da anlamış değilim...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti abdulhamit » 27 Ekm 2008, 20:35

nasıl oluyor bilmiyorum ama bütün modeller böyle ise skodadan vazgeçebilirim ileriye dönük olarak.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti sainz » 27 Ekm 2008, 20:47

Favorit' in kapağı alüminyum ama bloktan emin değilim. Galiba o da alüminyum.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1461
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti AhmetH » 27 Ekm 2008, 21:38

evet aluminium alloy(alüminyum alaşım)  blok var.
 

neden  ileriye dönük vazgeçiyorsunuz  anlamadım ?

 

Lamborghini Murcielago LP640   V12 alüminyum  döküm  bloka  sahip.

 

ona  keza  magnesium alloy bloklara sahip  spor  araçlar var piyasada ..

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti hhakan » 28 Ekm 2008, 00:37


Alüminyum motor blokları hakkında şunları sölemek istiyorum:

 

Motor bloklarının alüminyum olmasının sebeplerinden biri araç ağırlığının azaltılmasıdır. Özellikle günümüz şartlarında bu en dikkat çekici husustur. Arabadan azaltılan her 100 kg'lik ağırlık yakıt tüketiminde 0,6 litre / 100 km yakıt tasarrufu sağlamaktadır.

 


Hafif olmasına rağmen mukavemetinin yüksek oluşu ise arabalarda yaygın olarak kullanımının temel sebebidir. Çeliğin gösterdiği mukavemet değerlerini göstermektedir. Bundan dolayı alüminyumun popüleritesi artmaktadır. Örn. 0.8mm kalınlıktaki saç yerine uygun cinste 1.2mm alüminyum saç kullanılabilir. Böylece %50 varan ağırlık tasarrufu olur. 


 


Otomotiv motorların çalışma şartları çok ağırdır:


*Yüksek Basınç ve sıcaklık


*Korozyon ve Oksidasyon


*Aşınma


*Titreşim


 


Eskiden kullanılan dökme demir motor bloklarında bu özelliklere çok iyi direnç sağlanamıyordu. Alüminyuma katılan bazı elementler bu zor şartların üstesinden gelmesine yardım ediyordu.


hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti abdullah » 28 Ekm 2008, 01:28

hakan gerçekten güzel anlatmışın teşekkürler  yani bizin arabanın motoru aliminyum diya üzülmemize gerek yok artık
Kullanıcı avatarı
abdullah
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 198
Kayıt: 18 Tem 2008, 01:44
Nereden: Konya
Arabanız: 2005 fabia special gıranit gıri

İleti berat555 » 28 Ekm 2008, 01:46

arkadaşlar bana tamircim demişti motor bloku aliminyum olan araçtan korkma demişti çabuk ısınır çabuk soğur demişti bu da sana avantaj sağlar demişti zaten motorda dünyada japonlar 1numara demişti bak adamların ürettiği motorlara özellikle honda motor bloku aliminyumdur dedi dökümse yaklaşma dedi sebebi nedir dedimde çabuk ısınan motor yakıtta tasurruf sağlar bide su soğutmalı olduğu için dedi çabuk kendini soğutur dedi ben döküm araba almam dedi kendime ayrıca motor ömrü daha uzun olur dedi aliminyumun
berat555
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 10
Kayıt: 25 Ekm 2007, 12:07
Nereden: Adana
Arabanız: fabia II 2008 1.6 Elagance

İleti muratogretmen25 » 28 Ekm 2008, 01:55

evet özellikle kışın kliman yoksa diğer araçlardan cok daha önce ısınır bu da yakıt tasarrufu ve en önemlisi de kaloriferin verimli kullanımını sağlar. tek sıkıntı sıcak havalrda fazla sıkıştırmaya gelmez hemen hararet tavan yapar. eger fan bakımlı ise suyunu sık sık tamamlarsan bişey olmaz.
muratogretmen25
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Eyl 2008, 13:51

İleti mathin » 28 Ekm 2008, 02:38

[quote="abdulhamit"]Arkadaşlar skodaların tamamının motor bloğu aluminyum mu yoksa farklı olan varmı?[/QUOTE]

skoda nın neresi alüminyum değilki pistonlara kadar alüminyum
mathin
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 05 Ekm 2008, 22:59

İleti lazianke » 28 Ekm 2008, 09:55

hhakan teşekkürler kardeşim...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti octaviaman » 28 Ekm 2008, 12:50

İşin tekniğini tam bilemem ama şu anda dünyada ki tüm motorların aynı olduğunu söyleyebilirim.yani olay skodaya mahsus değil.
Kullanıcı avatarı
octaviaman
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 679
Kayıt: 05 Eyl 2008, 13:38
Nereden: İzmir
Arabanız: Octavia Ambiente 1.9TDI

İleti abdulhamit » 29 Ekm 2008, 00:53

alüminyum motor hararete hiç gelmez bir kere ciddi hararet yaptırırsanız tekrar randımanlı kullanamazsınız denildi ona istinaden öyle yazmıştım. İleri dönük skodadan vazgeçerim diye.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti AhmetH » 29 Ekm 2008, 01:15

skoda favorit felicia ve forman  ve  fabia 1.4 mpi  ıslak gömlek motora  sahip ..
 

ne kadar isterse hararet yapsın rektefiyesi kolay

 

arkadaşımın babasında şirket aracı  favorit  var  2  kere  motor yapıldı 3. yolda sanırım  630 küsür bin km  de.. 

 

hararet  yaptı şişti stop etti  soğudu  çalıştı  yürüdü LOL

kompresyon  komple  bitti yolda kaldı  rektefiye  gördü..

neler neler .. pertten  bile  toplandı  hala  gidiyor ..

 

başka bir tanıdığım  1 - 1.5  litre  yağ  ile  aylarca kullandıklarını fark etti..

yine başka bir tanıdığım conta yaktığını o haliyle 30 gün  boyunca kullandığını sonra

kapağı taşlatıp  yeni conta  taktırdığını ve eskisi gibi olduğunu söyledi..

 

zor iş değil yani skoda 1.3  leri cefakar makinalar..

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti yonetici » 29 Ekm 2008, 01:17

Alüminyum manyetik özellikte olmaması, korozyona karşı yüksek direnci, iyi bir ısı iletkeni olması, hafif oluşu ve alaşımlarının yüksek sağlamlık değerlerine ulaşabilmesi nedeniyle tercih edilmekte olan bir metaldir. Tamamen alüminyumdan bir motor imal edilmez çünkü yumuşaktır.

Kullanıcı avatarı
yonetici
Mesaj Panosu Yöneticisi
Mesaj Panosu Yöneticisi
 
İleti: 525
Kayıt: 01 Ekm 2003, 21:55
Ad Soyad: Skodam Yöneticisi
Nereden: İstanbul (And.)

İleti lazianke » 29 Ekm 2008, 06:24

[quote="?"]

Alüminyum manyetik özellikte olmaması, korozyona karşı yüksek direnci, iyi bir ısı iletkeni olması, hafif oluşu ve alaşımlarının yüksek sağlamlık değerlerine ulaşabilmesi nedeniyle tercih edilmekte olan bir metaldir. Tamamen alüminyumdan bir motor imal edilmez çünkü yumuşaktır.

[/QUOTE]
bizim çelik jant dediğimiz de alüminyum alaşımlı diye biliyorum çünkü çelikten bir jantın yoldaki darbeleri tolere etme şansı olmadığından hemen kırılabilirmiş...
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

İleti hhakan » 29 Ekm 2008, 11:33

[quote="lazianke"]hhakan teşekkürler kardeşim...[/QUOTE]
Saygılar
hhakan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 19 Eyl 2007, 22:59

İleti forman41 » 07 Kas 2008, 02:37

[quote="AhmetH"]skoda favorit felicia ve forman  ve  fabia 1.4 mpi  ıslak gömlek motora  sahip ..
 

ne kadar isterse hararet yapsın rektefiyesi kolay

 

arkadaşımın babasında şirket aracı  favorit  var  2  kere  motor yapıldı 3. yolda sanırım  630 küsür bin km  de.. 

 

hararet  yaptı şişti stop etti  soğudu  çalıştı  yürüdü LOL

kompresyon  komple  bitti yolda kaldı  rektefiye  gördü..

neler neler .. pertten  bile  toplandı  hala  gidiyor ..

 

başka bir tanıdığım  1 - 1.5  litre  yağ  ile  aylarca kullandıklarını fark etti..

yine başka bir tanıdığım conta yaktığını o haliyle 30 gün  boyunca kullandığını sonra

kapağı taşlatıp  yeni conta  taktırdığını ve eskisi gibi olduğunu söyledi..

 

zor iş değil yani skoda 1.3  leri cefakar makinalar..

 
[/QUOTE]
 

arkadaşım sana katılıyorm bnm forman de contanın yanmş oldgnu bile bile kullandm we 1,5 2 ay gtti sonrada kitledi kaldı taşlattm kullandm... ama bn brz dewirli kullandğm için 1 sene sonra yine yaktm şmdi komple kapağı dgştrmeyi planlıyorm...
forman41
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Ekm 2008, 11:57


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir