TRİGER KAYIŞI HAKKINDA BİLGİ VERİRMİSİNİZ !!!

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

TRİGER KAYIŞI HAKKINDA BİLGİ VERİRMİSİNİZ !!!

İleti serrrkan » 15 Arl 2008, 15:42

Selam arkadaşlar.  triger kayışı denen şey nedir ve ne işe yarar. kayışın aşınmasının verdiği belirti ne olur.

 
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti parsanoto » 15 Arl 2008, 16:06

tiriger kayışı eksantirk mili ve krank milinin aynı anda dönmesini sağlar.gerginliğini sağlamak içinde gergi bilyaları kullanılır.aşınmasını anlamak için tirigerin muhafazalrını sökmeniz gerekir.normal durumda aşınma belirtisi vermez.ancak koparsa anlarsınız.kopması demek de büyük bi masraf demektir.

parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti serrrkan » 15 Arl 2008, 16:22

Saolasın kardeşim. 1 sorum olacak.normalde triger kayışının kaç kmde değişmesi gerekirki ? mesela benim aracım 98 felicia  km 74500 de .
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti parsanoto » 15 Arl 2008, 16:25

98 felicia ama 1,3,1,6 1,9 motor seçeneklerinden hangisi.1,3 motorlarda kayış yok.kayış yerine zincir sistemi var.
parsanoto
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 70
Kayıt: 12 Oca 2008, 14:10

İleti serrrkan » 15 Arl 2008, 17:26

yazmayı unuttum dostum. 1.3 motor bendeki. peki zincirdemi kayış gibi işlev görüyo

serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti hetepe » 15 Arl 2008, 17:31

zincirde kayış gibi sık değişim periyodu yoktur, daha uzun km lerde kontrolü ve esneme yapmışsa gerdirme işlemi olabilir.
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4254
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti tolga_kaan_ » 15 Arl 2008, 18:10





bu da zincirli sistemin resmi. fikir vermesi açısından. (hangi araca ait old. bilmiyorum )
tolga_kaan_
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 50
Kayıt: 04 Tem 2006, 00:08

İleti sainz » 15 Arl 2008, 19:58

[quote="tolga_kaan_"]bu da zincirli sistemin resmi. fikir vermesi açısından. (hangi araca ait old. bilmiyorum )
[/QUOTE]
Sanırım R 11 Flash motoru bu.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti serrrkan » 15 Arl 2008, 21:54

Clap
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti miyidogan » 15 Arl 2008, 22:52

Skoda triger kayışı için 4 yıl ya da 90bin km den hangisi önce dolarsa değiştirin diyor. Eskiden 5 yılmış 4 e çekmişler. Benim fabia 2004 ve 40 bin km de olmasına rağmen değişecek mesela... İhmal etmeye gelmez...
miyidogan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 9
Kayıt: 29 Oca 2008, 15:58

İleti serrrkan » 16 Arl 2008, 22:40

Allah muhafaza, mesela seyir halinde trigerin kopmasının nasıl bi tehlikesi olur arkadaşlar ?

serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti hakanerdogan » 16 Arl 2008, 22:46

topa vururken, ıskalayıp ayağnızın boşa sallanması, eklemlerinizin aşırı zorlanması gibi bir örnek geldi aklıma.

hakanerdogan
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1297
Kayıt: 28 Haz 2006, 17:08

İleti AhmetH » 16 Arl 2008, 23:14

Triger kayışı yani eksantrik kayışı  ilginç bir parça
 

krank mili ile egzantrik milini birbirine bağlıyor ve bunların  tam bir senkron içerisinde haraket etmesini sağlıyor.

 

böylece krank mili üzerine bağlı pistonlar silindirlerinin  içlerinde  inip çıkarken  aynı anda  motorun  ayarına göre  gereken supapın egzantrik mili tarafından açılması sağlanıyor..

 

 

bu kayış  diş atlar  veya  kopar  ise  "sente" denilen ayar kaçıyor  ve  tüm zamanlama bozuluyor .

 

kapanması  gereken  ancak  kayış  koptuğu için  kapanamayan  supapa  pistonun  gelip vurması  en  sık  karşılaşılan  hasar.

 

genelde  supapı eğiyor  veya  kırıyor  kırılan supap parçası silindir  içine  düşüp kalacağından  araç stop edene kadar silindirin  içerisinde  çalkalanıp  pistonun  üstünü ve silindir duvarlarını  mahvediyor..

 

genelde  koptuğu devire  ve  motorun  ayarına  göre açtığı  hasarlar  değişiyor..

 

kimi araçlarda  triger  kopsa  supaplar  açık kalsa bile  herhangi bir  temas  yaşanmadığından araç sanki  benzini bitmiş  gibi yolda kalıp  yeni kayış ve sente ayarı ile yoluna devam  ederken   yüksek  sıkıştırmaya ve çok dar toleranslara sahip motorlarda ise egzantrik miline hasar verdirecek  hatta  silindir kapağını  kullanılamayacak duruma  getiren hatta  direk motoru çöpe  attıracak kadar sorunlar açması bile olası

 

resimde kopan bir trigerin nasıl sanat harikaları yarattığı görülüyor ;

 


 

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti serrrkan » 16 Arl 2008, 23:30

Nasol bi parçaymış bu triger yaa. Resmen arabanın kalbi :D
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti AhmetH » 16 Arl 2008, 23:34

motorda herşey kalp denebilir aslında  en ufak sorun tüm sistemin işleyişinde sıkıntı yaratabiliyor Smile

Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2217
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti serrrkan » 17 Arl 2008, 00:19

[quote="AhmetH"]

motorda herşey kalp denebilir aslında  en ufak sorun tüm sistemin işleyişinde sıkıntı yaratabiliyor Smile

[/QUOTE]
 

 

Harbidende doğru valla. en ufak bi  bozulma büyük sıkıntılara yol açabiliyor. önemli olan zamanında bakım ve  doğru kontrollerı yaptırmak
serrrkan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Haz 2008, 14:55

İleti cenk16 » 17 Arl 2008, 01:39

Benim 99 felicia 76000 km değişitim triger zincir setini. Pahalı bir şey değil. Bursa da 45 YTL ye aldım.
cenk16
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 48
Kayıt: 22 Kas 2008, 01:10
Ad Soyad: Cenk Şahin
Nereden: Bursa
Arabanız: Astra 1.6(Eski Skodacı)

İleti sainz » 17 Arl 2008, 13:33

[quote="sainz"][quote="tolga_kaan_"]bu da zincirli sistemin resmi. fikir vermesi açısından. (hangi araca ait old. bilmiyorum )
[/QUOTE]
Sanırım R 11 Flash motoru bu.[/QUOTE]
Sağlam sallamışım yahu!:D Flash' ta kayış var, bu zincirli.Wink Bakarken görmek de lazım.Embarrassed
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

Sonraki

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir