kızdırma bujileri

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

kızdırma bujileri

İleti lazianke » 24 Şub 2007, 04:47

İyi çalışan ve güvenilir kızdırma bujileri, her soğuk çalıştırmada belirleyici rol oynayan yardımcılardır. Yoğun araştırma ve yol gösterici geliştirme çalışmaları yoluyla NGK her zaman en yeni teknoloji düzeyini sunar ve bunun ötesinde, kızdırma buji teknolojisinde yeni standartların öncülüğünü yapar.


Soğuk kış günlerinde bu motorlar  her zaman istendiği gibi çalışmayabilir! Oluşan sıcaklık sıklıkla, motoru harekete geçirmeye yeterli olmaz, dolayısıyla yanma odalarında gerekli ısı elde edilmez. Soğuk silindir ve emilen soğuk hava nedeniyle oluşan ısı kayıpları kendi kendine ateşlemeyi engeller. Dizel motoru, ısı beslemesi olmaksızın gerekli sıcaklıklara ulaşmaz.


 


Prensip olarak kızdırma bujileri, motorun çalıştırması için ek enerji sağlamak gibi hayati önemdeki bir işleve sahiptir.


 kızdırma bujileri, ihtiyaç duyulan enerji sağlayıcılarıdır. Silindir başının içine monte edilirler. Kızdırma çubuğu kızdırma odasına veya ön odalara uzanır. Önemli olan, kızdırma çubuğunun karışım türbülansının tam kenarında konumlanmış olması. Bu şekilde sıcaklık, tam ihtiyaç duyulan noktada sağlanabilir. Bununla birlikte çubuk, kesinlikle yanma odasının içine fazla uzatılmamalıdır; aksi takdirde yakıtın hazırlanması ve böylelikle ateşlenebilir bir yakıt/hava karışımının oluşumu güvence altına alınamaz. Motorun çalıştırılmasından önce kızdırma bujisine gerilim verilir ve kızdırma borusu bunun sonucunda 800°C’den daha yüksek bir ısıya ulaşır. Yüksek sıcaklık motorun soğuk çalıştırma yeteneğini büyük ölçüde iyileştirir. Kızdırma bujisinin ısı oluşumu ayrıca yanma işlemini optimize ederek duman oluşumunu ve diğer emisyonları azaltır.

Kızdırma bujisi yanan yakıt ile temas halindedir.


Bu yüzden kızdırma bujisi, yüksek sıcaklığa, yüksek basınca, titreşimlere ve korozif kimyasalların tahrişine direnç gösterebilmek zorundadır.


Kızdırma bujisi ayrıca çalışma sıcaklığına çabuk ulaşabilmelidir ve uzun bir ömre sahip olmalıdır.


Kızdırma bujileri ayrıca, üretilen gerilimi belirli bir süre için ayarlayan, gerek el ile gerek bir kumanda ünitesi aracılığıyla çalıştırılan bir kumanda sistemi gerektirir. Pek çok durumda sistemin tamamlayıcı unsuru olarak, ön kızdırma işlemini gösteren kontrol lambası bulunur.


http://www.ngk.de/Kyzdyrma_bujileri.1889.0.html
 
lazianke
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 288
Kayıt: 01 Tem 2006, 07:29
Ad Soyad: Ömer
Nereden: Rize

Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir