üç tırnak dört tırnak farkı

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

üç tırnak dört tırnak farkı

İleti Koray » 07 Oca 2009, 19:32

değerli arkadaşlar. aracımın 30.000 km bakımda bujileri de değişti. içinde "ngk" marka üç tırnaklı buji çıktı yerine "bosch" marka dört tırnaklı buji takıldı.  diğer otomobil forumlarından anladığım kadarıyla dört tırnaklı bujiler ile ilgili kimsenin kesin bir bilgisi yok. ( kimi çok iyi, verim artırır yakıtı azaltır diyor, kimi tam tersini, kimi de birşey farketmez diyor.) benim fazladan bir verim ve yakıt düşüşü beklentim yok ama aracın işleyişine uyum sağlamayıp sorun yaratır mı diye merak ediyorum. arkadaşlar arasında kullanan ya da bilgisi olan varmı?
 
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti fıratt » 07 Oca 2009, 23:05

skodam milleti zort olduLOLkonu hakkında konu hakkında bilgi yok kimsede bende cvpları merakla bekliyorum

fıratt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 398
Kayıt: 16 Oca 2008, 19:47
Ad Soyad: fırat
Nereden: Adana
Arabanız: su aracım yok

İleti demirhan » 07 Oca 2009, 23:26

her malın yenisi iyidir iyidir. arkadas kullanır bizide bilgilendirir Smile 
demirhan
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 21 Kas 2006, 10:55

İleti Koray » 08 Oca 2009, 15:12

kullanımda değişen birşey yok. ama elbette kullanıcının algılayamadığı bir uyumsuzluk ve sorun olabilir. zaten arızalar uzun süreçte ortaya çıkyormuş. bu önemli bir konu. tamirci çok iyi olduğunu söylese de diğer oto forumlarında ki yorumlar çok çeşitli. fabrikanın 3 tırnaklı buji koyması da beni şaşırttı. dört tırnaklıların yakıtı en iyi şekilde ateşlediği ve geriye yanmamış yakıt kalmadığı söyleniyor. bir diğer yandan her araca uygun olmadıkları da söyleniyor. ben de bilen varsa yardım etsin diye sormuştum ama ne yazık ki ilgilenen olmamış. 
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti BaTeRRiiSStt » 08 Oca 2009, 15:27

LPG sistemı taktırmadan 1ay önce ağustos ayında bujileri yetkili seviste değiştirtmiştim.. LPG sistemi takılınca orjinal bujiler uygunsuz geldi LPG sistemine tırnak sayısı farklı buji takıldı...
BaTeRRiiSStt
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 499
Kayıt: 16 Oca 2007, 11:28
Konum: Bursa DeğiL GEMLİK....
Nereden: Bursa

İleti agros » 08 Oca 2009, 18:29

4 tırnaklı bujiyi bilmiyorum ama, ultrasonic bujiler var piyasada yakıttan tasarruf güçtede artış var deniyor ama uzun incelemeler sonucunda uzun vadede bu bujilerin piston başlarında erimeye neden oldugunu ögrendim. belki 4 tırnaklı bujide de aynı problem olabilir. sonucta fabrika nasıl cıkardıysa en uygunu o dur diye dusunuyorum.
Kullanıcı avatarı
agros
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 199
Kayıt: 12 May 2008, 14:21
Nereden: Antalya
Arabanız: 2011 Toyota Corolla 1.33 Comfort Dual VVT-i

İleti hetepe » 08 Oca 2009, 18:46

Bu konuda kimsede net bir bilgi olmadığından, kafadan atmak olmasın diye yazılmamıştır.Bendeki bilgiler de ustalardan yalan yanlış biçimde... Kimi ''daha iyi yanma sağlar'' diyor, kimi de ''ateşleme sistemine fazla akım çektirerek arıza olasılığını arttırıyor'' diyor...
D ü n y a l ı l a r d a n t i s k i n i y o r u m (G.O.R.A.)
Dünya güzel sanıyordum...Kafam güzelmiş....
Kullanıcı avatarı
hetepe
RS
RS
 
İleti: 4255
Kayıt: 24 Arl 2007, 15:26
Ad Soyad: Engin '73
Nereden: Ankara
Arabanız: Fabia 1,4TDI HB '08 80 PS

İleti derude » 08 Oca 2009, 19:13

 

Yukarıda yorumlar oldukça ilginç. 

 

Ultrasonic bujiler hakkında bilgim yok ama çalışma prensibi faklı olsa gerek.

 

Ama çok tırnaklı bujiler konusunda ise söyleyecek bi kaç sözümüz var.

 

Buji 4 tırnak değil isterse 14 tırnaklı olsun değişen bişey olmaz.

 

Mantık olarak siz ateşlemenin dört tırnakta aynı anda gerçekleştiğini düşünüyosunuz.

 

Maalesef böle bir hikaye dahaca yazılmadı.

 

Ateşleme sadece tırnakların bir tanesi ile gerçekleşir.

 

Yani buji üzerindeki yaklaşık 20.000 voltluk enerji sadece tek tırnak üzerinden atlama yapar.

 

Bu tırnak,  o anda silindir içindeki sıcaklık yada basınçla değişebilir.

 

İsterseniz bunu piyasa da çalışan manyetolu çakmağın manyetosunu söküp deneyebilirsiniz.

 

Çakmağa iki tırnak koyun bakalım iki kıvılcım mı atlayacak? Denemesi 50 kuruşWink

 

Çok tırnaklı bujiler için tamamen pazarlama tekniği nedeniyle uydurulmuş demek fazla iddialı olur.

 

Fakat bu bujilerin;  orjinal bujiden daha iyi ateşleme yapmadığının da altını çizmek gerekir.

 

***********

 

Bu arada yukarıda geçen amiyane tabir arkadaşın şahsına münhasırdır.

 

Ben forum sakini olarak üstüme alınmıyor sahibine iade ediyorum.

 

Saygılarımla...

 

 

 

 
derude
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 28
Kayıt: 05 May 2007, 18:33

İleti AhmetH » 08 Oca 2009, 19:53

Açıkçası bende konuyu görmedim ilginç yorumlar olmuş.
skoda felica 135L ve z16xe kodlu opel motoru (astra vectra zafira meriva  vb birçok modelde kullanıldı) üzeinde bujileri denedim.

babam gibi sevidiğim ustamın dükkanında champion marka 60 lı yıllardan kalma buji test cihazı var

farklı silindir basınçlarında bujilerin davranışlarını inceleyebiliyorsunuz.

çok tırnaklı bujilerde üstteki yorumda belirtildiği gibi tırnak sayısı kadar  kıvılcım atlaması olmuyor.

 

basınç değiştikçe silindir içindeki koşullar değiştikçe kıvılcım anlık olarak  farklı tırnaktan atlıyor olay bundan  ibaret yani.

 

olayın  çok çok detay  noktalarına  bakarsanız  tırnak sayısı silindir içinde  hacim kaplıyor takdir edersiniz.

bunlar sıkıştırma oranını arttırıcı katkı.  belki  3-5 milimetre küp  arttırıyor ama  faydası hissedilirmi  bilmem.

 

 
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2219
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti Koray » 09 Oca 2009, 20:20

sizler araçlarınızın ilk buji değişimine tanık oldunuz mu bilmiyorum. şunun için sordum. fabia dan 3 tırnaklı buji çıktı. sonuçta yerine dört tırnaklı takılınca bence olağanüstü bir değişiklik oluşmayacak. ben iki tırnaklının performans bujisi olduğunu sanarken (kardeşimin 106 gti'sine çift tırnak bosch takmıştık) fabiadan üç tırnaklı çıkıyor. dört tırnaklının çalışma ilkesini (dört tırnaktan aynı anda çakmama) bosch'un sayfasından gördüm. iddiaları daha çok yanma daha çok verim. fiyatı da pahalı değil 30 lira. yorumlar ve yardımlar için sağolun. bir yarar beklentim zaten yoktu, en azından zararı olmayacağını düşünüyorum. iyi günler.
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir