jant ebadini büyütünce...

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

jant ebadini büyütünce...

İleti skodacı » 27 Şub 2007, 21:37

jant ebadini büyütünce; karsilacaginiz problemler / degisimler;

 

1) yeni jant çamurlugun içine sigiyor mu? 1'' 'de problem çikmaz.

2) konfor artar, cukurlari daha az hissederseniz. (+)

3) yol tutus artar. (+)

4) arabanin yüksekligi artar, yüksek hizlarda arabanin altina hava girecegi için dezavantaj olabilir. (-)

5) fren mesafesi azalir (lastigin sürtünme alani artarsa) (+)

6) hizlanma azalir. (-)

7) son sürat artar (+)

8) yakit tüketimi artar. (-)

9) daha büyük fren kaliperi sigdirilabilir.

 

jant ebadini büyütürken, lastik yanaklarini küçülterek yuvarlanma çapını eski ile ayni tutabilirsiniz, bu durumda 2,3,4,6,7,8 maddelerinde +/- bir fark olmaz.

 

not1 : alacaganiz jantina agirligi da önemli, hafif jant tercih ederseniz daha iyi olur.

not2:Otomobil üreticisinin önerdiği lastik ebadının dışına çıkmamak en doğrusudur; ancak estetik kaygılarla veya özel amaçlarla lastik ebadı değiştirilebilir. Lastiğin kesit genişliğini arttırmak otomobilin viraj ve yol tutuş kabiliyetini olumlu etkileyebilir, ancak kesit genişliği arttıkça ıslak zeminde kızaklama (aquaplannig) riski de artar. Lastik serisi ve profili değiştirilirse, lastik çevresi de değişeceğinden kilometre saati yanlış gösterir. Ayrıca otomobilin maksimum hızında ve yakıt tüketimde de değişiklikler gözlenebilir. Bunun yanında farklı ebattaki lastiklerin otomobilin ön düzen ayarını bozacağı unutulmamalıdır.

not3:Resmiyete göre fabrikanın çıkarttığı lastik ebatları aracın doğru ve
performanslı çalışması için üretilmiş olup farklı ebatllardaki lastiklerin
alt takıma zarar verebilceği düşünüldüğünden dolayı resmiyette araç garanti
kapsamı dışında kalır.
 
skodacı
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 25 Eyl 2006, 21:59

İleti baver7810 » 28 Şub 2007, 00:19

Bu arkadaş bu işi biliyoThumbs%20Up
baver7810
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 09 Oca 2007, 20:31

İleti ünsal » 28 Şub 2007, 00:33

paylaşım için teşekkürler bu konuda bilgimiz olması iyi oldu merak konusuydu ...
AUDİ A3 1.6
Kullanıcı avatarı
ünsal
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 239
Kayıt: 07 May 2006, 16:21
Ad Soyad: ünsal gündogdu
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Audi A3

İleti emirkaansbp » 28 Şub 2007, 01:35

ben kesinlikle performansı düşürdüğünü biliyorum. aynı arabanın 17' jantla 16'jantlısı kapışınca hep 16' lisi geçer..... şekil 1A
emirkaansbp
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 04 Arl 2006, 01:24

İleti PimpmyrideBurak » 28 Şub 2007, 03:47

Gerçekten bu güne kadar yaptığın emeklere teşekkürler..Bu konunun aydınlanması çok iyi oldu..Eee tabi bazı değişimler için sonuçlarına katlanılmak gerekOuch
PimpmyrideBurak
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 22 Oca 2007, 00:32

İleti irfant » 28 Şub 2007, 10:26

Güzel bir bilgi!
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 11 misafir