NİTROJEN HAVA’NIN FAYDALARI

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

NİTROJEN HAVA’NIN FAYDALARI

İleti fmaka » 08 Şub 2009, 22:18

NİTROJEN HAVA’NIN FAYDALARI

☺Sürüş konforu hissedilir derecede artar. Lastiğin sesini içeri vermez. Uğultuyu keser.

☺Lastiğin hava basıncı aynı kalır. Sıcak ve soğuk havadan etkilenmez. On onbeş günde bir hava kontrolü yapmanız gerekmez. Aradan üç ay,altı ay geçse bile hava basıncı aynı kalır. Aracınızı uzun süreli garajda bıraksanız bile lastiklerin havası inmez.

☺Lastiğin ömrünü uzatır. Lastiğin içinde oxidasyon olmaz.

☺Lastiğin içinde yağlı su ve rutubet asla olmaz.

☺Nitrojen hava hafif olduğundan %2 yakıt tasarrufu sağlar. Lastiğin ömrünü %30 ile %35 arası uzatır.

☺Lastikteki ısıyı azaltır. Bu yüzden dönme direnci azalır.

☺İçinde oksijen olmadığından yanmaz.

☺Çevreye hiçbir zararı yoktur.

☺Patlama esnasında hava ile şişirilmiş bir lastiğe oranla üç kat daha yavaş söner.

☺Lastik ısınır, fakat genleşme olmadığından yola maximum seviyede tutunma sağlar.



Şişirme esnasında lastiğin içine yağ ve nem basılmaz Nitrojen gazı normal hava gibi nem oluşturmaz. Böylece gerek lastikte, gerekse jantta korozyon meydana gelmez. Doğal olarak lastik, lastik içinde kullanılan çelik kuşak ve topuk çember tellerinin, jant ve supapların kullanım ömrü daha uzun olacaktır."

Ne dersiniz?!.... doğğrumu bunların hepsi kullanan yada duyan birileri vars abilgimizi paylaşalım.
 
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti Koray » 08 Şub 2009, 23:44

dostum alıntı mı yaptın yoksa kendi bilgilerin mi onu anlamadım ama binbir derde deva bişeymiş maşallah. keşke herşey bu kadar kolay olsaSmile  yine bu nitrojenle ilgi  "artıları,eksileri" gibisinden bir konu daha vardı orada olumsuz yanları da yazılmıştı. aslında bi denemek lazım.
Koray
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 May 2007, 16:02

İleti murtymul » 08 Şub 2009, 23:50

bende aynı bilgileri duydum ve kullandım memnun kaldım tavsiye ederim 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
murtymul
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 12 Arl 2007, 13:00

İleti cevdet125 » 09 Şub 2009, 00:39

Selam arkadaşlar.Benim anlamadığım,Lastiğin içindeki havanın ağırlığından ne çıkarki nitrojenle hafiflesin.Örneğin aç karnına tok karnına binmekte bu kadar etkiler.
Ayrıca lastiğin içindeki hava yağlı nemli olsa ne kuru temiz olsa ne olurki.

Bence hiç de gerekli bişey değil. Yani beni tatmin etmedi.
cevdet125
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 25
Kayıt: 21 Kas 2007, 00:57
Ad Soyad: CEVDET NERGİZ
Nereden: Adana
Arabanız: 2006 FABİA 1,4 TDİ AMB.

İleti sanitabey » 09 Şub 2009, 01:02

arkadaşlar ben denedim memnunum.lastik içinde su oluşmadığı için hafifliyor.ses azalması yapıyor.6 ay oldu bastıralı bi kere kontrol ettim basıldığı gün gibi duruyor
ama yakıt tasarrufunu pek fark edemedim.lastik içinde su olduğundan (gözümle gördüm 4 lastikten 5 lt yakın su çıktı)korozyonu önleme konusundada beni tatmin etti
sanitabey
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 17 Oca 2008, 01:31

İleti yexplorer » 09 Şub 2009, 01:11

ben latikte hiç su görmedim şimdiye kadar neden oluşur ki daha önce kullandım bende ama hissedilir  bir fark göremedim. birde şimdi mevsimlik ve kışlık lastik dönüşümü yapınca o kadar para vermek zor geliyor
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti sonerx » 09 Şub 2009, 01:34

nerde bu gaz .nerden koyulur..
Bu ustalar adamı USTA eder!
Kullanıcı avatarı
sonerx
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 340
Kayıt: 12 Mar 2007, 00:47
Konum: AKÇAABAT
Ad Soyad: yaşar balcı(soner)
Nereden: Trabzon
Arabanız: Hyundai Getz 1.5 CRDİ 2006

İleti alpino » 09 Şub 2009, 01:37

arkadaşlar nitrojen basılması benim de aklımda. yaptıran arkadaşlar bir de ne kadara yaptıklarını yazarlarsa sevinirim. özellikle ankarada yaptıranlar fiyat verirse çok sevinirim.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti fmaka » 09 Şub 2009, 02:29

modifiye ile ilgili bir sitede görmüştüm bu yazıyı zamanın birinde şimdi ekelemek fırsatım oldu.
ben sadece sizlerin yani bilgisi olanların düşüncelerini merak ettim.kullanıcı tavsiyesi olurmu dşye.

ancak yazıda benmde aklıma yatmayan şey:yakıt tüketimine etkisi oldu.gerisi olacak şeyler F1 araçlarındaki lastiklerde bu formülle hava basıldığını hatırlıyorum.
fmaka
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 246
Kayıt: 14 Şub 2008, 00:19
Nereden: Konya
Arabanız: a5 octavia elegance mpı/lpg

İleti alpino » 09 Şub 2009, 02:32

lastik basıncı optimum değerde kaldığı için lastiğin yuvarlanma direnci en düşük değerde kalıyor. nitrojen havadan hafif olduğundan ağırlık azalıyor. bunlarda yakıt tüketimini azaltıyor.

fiyat verin dostlar. nitrojen bastıran varsa kaça yaptırdınız?
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti kayamert » 09 Şub 2009, 03:42

quote:

Orjinalden alıntı: alisaglam

Lastiklere nitrojen basılmalı mı basılmamalı mı?

Öncelikle şunun ifade edilmesi lazım. Hangi lastiklere nitrojen basılır hangilerine basılmaz.

Binek araç ve kısmen hafif ticari araçlara nitrojen basılması lastiğin çalışma prensibine aykırı olduğundan doğru değildir.

Lastik tutunmasını belli bir ısıya ulaştığında sağlar. Nitrojen lastiği hep soğuk tutacağından özellikle binek grubda tutunma sıkıntıları yaşanmaktadır. Hele hele ıslak zeminde.

Havanın içeriğindeki nem havanın doğasında vardır. Ama nemsiz hava basma imkanı da vardır. Tek yapılması gereken hava hattının başlangıç kısmına bir regülatör konarak havanın içindeki nemin ayrışımının yapıldığı yerlerden hava basmak.

Özellikle ağır vasıtalarda NITROJEN kullanmak daha akılcı ve mantıklıdır. Ağır vasıtaların lastik ısınma oranları bineklere göre daha fazladır ve ticari amaç güttüklerinden lastiklerin km. ömürlerinin fazla olması beklenir. Nitrogen dolu bir ağırvasıta lastiği soğuk olacağından aşınma süreci normal sürece göre daha uzun olacaktır.

O zaman binek araçların ömürde uzayabilir demekki diyebilir siniz, tabi can derdiniz yok ise.

Saygılarımla

Ali SAĞLAM


eskiden nitrojen mi vardı

kayamert
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 4
Kayıt: 11 Nis 2007, 18:39

İleti oguz » 09 Şub 2009, 03:51

+ ları mantıklı ama - leride mantıklı



2005 fabia htp classic
2011 fabia 1.4 16v ambiante dynamic^^
Kullanıcı avatarı
oguz
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 456
Kayıt: 14 Eyl 2008, 20:59

İleti fabialife » 09 Şub 2009, 14:48

ben hiç bir faydasını görmedim, üstelik araç dah afazla lastik sesi almaya başladı ve süspansiyon eskiye nazaran daha sert geliyor 

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti umt_d » 09 Şub 2009, 15:25

[quote="cevdet125"]Selam arkadaşlar.Benim anlamadığım,Lastiğin içindeki havanın ağırlığından ne çıkarki nitrojenle hafiflesin.Örneğin aç karnına tok karnına binmekte bu kadar etkiler.
Ayrıca lastiğin içindeki hava yağlı nemli olsa ne kuru temiz olsa ne olurki.

Bence hiç de gerekli bişey değil. Yani beni tatmin etmedi.
[/QUOTE]
 

ClapClapClapClapClapClap
umt_d
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 03 Oca 2008, 20:32

İleti yexplorer » 09 Şub 2009, 19:02

2006 da lastik başına 10 tl istemişerdi ama ben yeni lastik aldığım için 10 tl ye yaptırmıştım 4 ünü. yukarda yol tutuştan bahsetmiş belki benim energy ler o yüzden sürekli kızaklıyordu
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir