araç hararet yaptığında neler uygulanmalı .. ?

Marka ve modelden bağımsız her araçta karşımıza çıkabilecek sorunları ele aldığımız bölüm.
Forum kuralları
Forumlarımızda siyasi, dini yada toplumun hassasiyeti bulunan konulara değinmek yasaktır.

araç hararet yaptığında neler uygulanmalı .. ?

İleti aytekin041 » 25 Şub 2009, 02:05

 tek bir  başlık altında toplarsak  daha iyi olur..
 
aytekin041
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 20
Kayıt: 28 Tem 2007, 07:59

İleti delidolu » 25 Şub 2009, 02:40

"Derhal sağa çekilip MOTORU DURDURMADAN! rolantide çalıştırarak hararetin düşmesi beklenmeli, eğer dağ başı gibi 1 yerdeysek yavaş hareket edilerek hemen sevis/tamirci olayına el atılmalı; yok ş.içi gibi bir yerdeysek ALO KASKO yolu izlenmeli" diye biliyorum....
Kullanıcı avatarı
delidolu
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 794
Kayıt: 10 Eyl 2008, 18:37
Nereden: Ankara
Arabanız: Octavia Collection'03 ULTRA ALL INCLUSIVE CONCEPT

İleti alpino » 25 Şub 2009, 11:22

evet aracı KESİNLİKLE STOP ETMEYİN. devirdaim pompası çalışmalı ki su soğutulabilsin.
Kullanıcı avatarı
alpino
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1091
Kayıt: 26 Mar 2007, 15:23
Konum: Ankara
Ad Soyad: Alper YOLAL
Nereden: Ankara
Arabanız: 2009 Octavia Elegance MPI

İleti ozzgurr » 25 Şub 2009, 11:31

önce servisin bana dediği gibi hararet göstergesinin üstüne birkac tokat vurulur  LOLLOL baktın olmuyo saga cekip rolantide bekleyip servisi arasınız sakın radyötor kapagını filan acmaya kalkmayın Allah korusun kendinizi yakarsınız. Allah kimseye göstermesdin yolda kalmak zor iş başıma geldigi için biliyorum.. Servis arabasını görünce insan ne kadar mutlu oluyo anlayamazsını tabi sonrasında faturayı alıncada......LOLLOL
ozzgurr
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Kas 2007, 02:02

İleti abdulhamit » 25 Şub 2009, 11:37

Yolda hararetin yükseldiğini hissederseniz debriyajla beraber gaza basarak motoru yüksek devirlerde çalıştırınız böylece devirdaim hızlanır ve hararet düşer eğer daha tehlikeli seviyedeyse yukarıdada arkadaşların söylediği gibi motoru susturmadan rolantide çalıştırın radyatör yada genleşme kabının kapağını açmayın  su eksikse ve su eklemek gerekirse  havlu gibi bir şey ile yavaşca açmak gerekir.
abdulhamit
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 13 Mar 2008, 14:41

İleti Balki, Burak » 25 Şub 2009, 13:42

Basıma 1 kez geldı boyle bır olay.Arabanın ıcınde su kalmamıstı ama sebebı buydu.dırek stopladım arabayı mecburen:p Boyle bir durumdadamı stop ettirmeden soğutmak gerekiyor?
Kullanıcı avatarı
Balki, Burak
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 123
Kayıt: 14 Tem 2008, 16:07
Ad Soyad: Burak BALKI
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: Peugeot 306

İleti yexplorer » 25 Şub 2009, 16:07

benimde başıma geldi termostat arızalanmış kapalı kaldı kapağı açıp su ilavesi yaptım
yexplorer
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 131
Kayıt: 29 Eyl 2007, 21:48
Nereden: Balıkesir
Arabanız: 2003 Business

İleti AhmetH » 25 Şub 2009, 20:52

kafanızı yormaya değmez stop edin gitsin
Kullanıcı avatarı
AhmetH
SCOUT
SCOUT
 
İleti: 2215
Kayıt: 18 Kas 2007, 22:35
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: '16 Golf 7 1.2tsi dsg allstar

İleti fabialife » 25 Şub 2009, 21:04

hararette yapılacak ilk iş aracın kaloriferini ayarını en sıcak konuma getirip fanı son hızında çalıştırmaktır. kolorifer peteği ikinci küçük bir radyatör görevi yapar ve motor suyunun soğumasına yardımcı olur.


ayrıca yanınızda veya yakınınızda su varsa radyatörün üzerine yavaş yavaş su dökebilirsiniz. 
fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti RAZOR10 » 26 Şub 2009, 09:43

[quote="fabialife"]

hararette yapılacak ilk iş aracın kaloriferini ayarını en sıcak konuma getirip fanı son hızında çalıştırmaktır. kolorifer peteği ikinci küçük bir radyatör görevi yapar ve motor suyunun soğumasına yardımcı olur.


ayrıca yanınızda veya yakınınızda su varsa radyatörün üzerine yavaş yavaş su dökebilirsiniz. 
[/QUOTE]


sanırım en soğuk demek istedin
Kullanıcı avatarı
RAZOR10
AMBIENTE
AMBIENTE
 
İleti: 619
Kayıt: 23 Eyl 2006, 12:07
Ad Soyad: selçuk ÇİMŞİR
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Skoda Fabia ambiente 2005

İleti irfant » 26 Şub 2009, 11:46

[quote="RAZOR10"][quote="fabialife"]

hararette yapılacak ilk iş aracın kaloriferini ayarını en sıcak konuma getirip fanı son hızında çalıştırmaktır. kolorifer peteği ikinci küçük bir radyatör görevi yapar ve motor suyunun soğumasına yardımcı olur.


ayrıca yanınızda veya yakınınızda su varsa radyatörün üzerine yavaş yavaş su dökebilirsiniz. 
[/QUOTE]


sanırım en soğuk demek istedin
[/QUOTE]
 

En sıcak olacak...

 

Bu sayede motor suyundan sıcaklık çekmiş olacaksın...
irfant
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 01 May 2006, 15:25
Nereden: İstanbul (And.)
Arabanız: Fabia 1.2 TSI DSG 2011

İleti sainz » 26 Şub 2009, 12:48

Aracınız Favorit ise ve hararet çok yükseldiyse, bir havlu veya kalın bir bezle genleşme deposu kapağını gevşetin ki içerideki basıncı atmış olasınız. Yalnız buraya dikkat!!! Kapak tamamen açılmayacak sadece içerideki hava çıkacak kadar gevşetilecek. Böylece bloktaki tapaları atmasını önlemiş olursunuz.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.
Kullanıcı avatarı
sainz
ELEGANCE
ELEGANCE
 
İleti: 1460
Kayıt: 26 Eyl 2006, 15:33
Ad Soyad: Uğur AKAR
Nereden: İstanbul (Avr.)
Arabanız: SEAT Ibiza 1.2TSI DSG N

İleti fabialife » 26 Şub 2009, 14:31

[quote="irfant"][quote="RAZOR10"][quote="fabialife"]

hararette yapılacak ilk iş aracın kaloriferini ayarını en sıcak konuma getirip fanı son hızında çalıştırmaktır. kolorifer peteği ikinci küçük bir radyatör görevi yapar ve motor suyunun soğumasına yardımcı olur.


ayrıca yanınızda veya yakınınızda su varsa radyatörün üzerine yavaş yavaş su dökebilirsiniz. 
[/QUOTE]


sanırım en soğuk demek istedin
[/QUOTE]
 

En sıcak olacak...

 

Bu sayede motor suyundan sıcaklık çekmiş olacaksın...

[/QUOTE

hocamın dediği gibi en sıcak konumda olacak, soğuk konuma alırsanız kalorifer peteğine sıcak su almayacağı için hiç bir faydası olmaz. üstelik araca cüzide olsa kalorifer fanının yükünü bindirirsiniz.

bu metodu sadece araç hararet yaptığında değil motor soğutma suyu sıcaklığı aşırı yükselip hararet yapma riski olduğunda da uygulayabilirsiniz.

fabialife
CLASSIC
CLASSIC
 
İleti: 11
Kayıt: 29 Ağu 2007, 13:26

İleti liderskoda05 » 26 Şub 2009, 19:39

aracı stop etmek veya çalıştırmak motorun hararet yapış sebebine göre değişir.örneğin motorda su kalmamışsa çalıştırmak zarardır.silindir kapak contası zede almıştır daha önceden sonuc itibariyle conta yakmıstır diyelim.çalıştırmak bişiy ifade etmez sadece conta kompresyon kanalından yanmıssa suya hava basar kabartır yağ kanalından yaktıysa suyu yağa yağı suya birleştirir.bence içeride maunel fan düğmesi yoksa fan müşür kablolarının ikisini birbirine bağlamak en idaeldir bence veya fan acıyo ama yine hararet var relantide çalıştırıp dinlendirmektir. vs vs
liderskoda05
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 24 Şub 2008, 16:38

İleti guvenxoca » 28 Şub 2009, 01:13

bence rölantide çalıştırmak tehlikeli olabilir ,sonuçta örneğin fanın arızalı veya radyotör suyun eksikse motoru yakr atarsın...
 

benim eskilerden öğrendiğim eğer hareket halindeysen yokuş aşşağı arabayı kompresöre alıcan hemen önden yediğin rüzgar hemen motoru soğutur,yok trafikte yakalandıysan çekip sağa soğumasını bekliycen ...

bu arada hararet yapmış araba yı düşük devirde kullanmamak lazım diyede hatırlıyorum,yanılıyormuyum??
guvenxoca
Yeni Üye
Yeni Üye
 
İleti: 0
Kayıt: 28 Nis 2007, 23:24


Genel Teknik



Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir